Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:42

Farjen schreef:
Al even geleden dat ik hier heb gereageerd, lees wel nog vaak mee want ik zie toch veel interessante discussies voorbij komen dus ik blijf lekker meelezen :)
Maar ik durf wat minder reageren omdat ik me wat schuldig voel aangezien ik al geslaagd ben in mijn zoektocht.. :o


N0a, dat vind ik altijd zo bizar, een paard dat niet gekeurd mag worden. Zulke paarden kwam ik ook tegen in mijn zoektocht.. Ze vroegen dan "maar" 8000 euro want snelle verkoop en zodus geen keuring >;) Ik zou het ook niet vertrouwen. Ik heb dan ook al teveel pech gehad..

Uppojono, veel succes met de zoektocht!

Blaze, ik ken wel een bokker die al PRE's heeft gekocht in Spanje, als je wil geef ik haar naam door via pb?
Kan je gaan bezichtigen? Met de corona nu, niet echt optimaal..

Hier nog altijd heel blij met mijn aankoop dit jaar! Ik hoop dat jullie hetzelfde overkomt!
Voor wie interesse heeft:
In 2019 van 1 naar 2, in 2020 van 2 naar 3.. Oeps!


Dat zou super zijn! Ik heb zojuist via WhatsApp video gebeld en hem live gezien. Hij is 1.60 en ik ben zelf 1.79 maar de ruiter was 1.78 en oogde niet verkeerd. Vriendelijke ogen heeft het paard. Bij de man vanaf veulen (nu geld nood door baan kwijt) en hij kent alle hoge dressuur oefeningen. In het echt bezichtigen gaat helaas lastig worden maar in het ergste geval bij geen klik moet ik hem verkopen. De keuring kan wel door gaan en daar ben ik dan bij via live WhatsApp video alleen rug en hals kan niet op de foto.

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:56

Babootje schreef:
Ik ken er 1 maar dat is niet goed afgelopen...
Hmm nu ik nog even nadenk... ik ken er meer. Allemaal niet goed afgelopen... Bovenste is de meest recente.
En ja een PRE uit Spanje. Je moet al zo uitkijken in Nederland; in het buitenland is dat allemaal nog moeilijker. Ik zou het nooit doen. Krijg een paard maar eens terug als je opgelicht bent. Uitermate lastig.

Ook daar geldt: zorg dat je de juiste contacten hebt en de taal beheerst.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:56

En bij die Spanjaarden zou ik dan afhaken.
Eerlijk.. Die benen zijn keihard maar als je kijkt naar de gemiddelde rug van een Spanjaard is die bijna net zo week als die van een Welsh cob.

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:25

upendo schreef:
En bij die Spanjaarden zou ik dan afhaken.
Eerlijk.. Die benen zijn keihard maar als je kijkt naar de gemiddelde rug van een Spanjaard is die bijna net zo week als die van een Welsh cob.

Niet om het een of ander maar het is ook weer niet zo moeilijk om dergelijke paarden binnen het KWPN te vinden.

slechte training is voor geen enkel paard goed en ik ken nogal wat Welsh-Cobs en Spanjaarden die NIET voldoen aan jouw vooroordeel.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:36

Wat is je bijdrage Ikke?

Ik vind het alleen opvallend dat alleen de benen op de foto gezet kunnen worden en ik zou er op die manier dan ook nooit voor kiezen om ongezien een paard te kopen. Makkelijk terugdoen wordt hem niet.

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:41

upendo schreef:
Wat is je bijdrage Ikke?

Ik vind het alleen opvallend dat alleen de benen op de foto gezet kunnen worden en ik zou er op die manier dan ook nooit voor kiezen om ongezien een paard te kopen. Makkelijk terugdoen wordt hem niet.


Dat is niet zo opvallend. Dat heeft te maken met de apparatuur die in Spanje beschikbaar is. De mobiele apparatuur is niet goed genoeg voor de rug en benen dus daarvoor moet hij naar de kliniek en deze is niet om de hoek zo als bij ons. De dichtbijzijnde is meer dan 2 uur rijden dus het kan wel degelijk

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:44

Dan zou ik daarvoor gaan..
Als ik al een paard ongezien zou kopen..

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:02

Babootje schreef:
Ik ken er 1 maar dat is niet goed afgelopen...
Hmm nu ik nog even nadenk... ik ken er meer. Allemaal niet goed afgelopen... Bovenste is de meest recente.
En ja een PRE uit Spanje. Je moet al zo uitkijken in Nederland; in het buitenland is dat allemaal nog moeilijker. Ik zou het nooit doen. Krijg een paard maar eens terug als je opgelicht bent. Uitermate lastig.


Weet je of die mensen kritisch zijn geweest? Rx gekeurd etc? En wat is er niet goed gegaan?

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:17

Blaze1994 schreef:
Farjen schreef:
Al even geleden dat ik hier heb gereageerd, lees wel nog vaak mee want ik zie toch veel interessante discussies voorbij komen dus ik blijf lekker meelezen :)
Maar ik durf wat minder reageren omdat ik me wat schuldig voel aangezien ik al geslaagd ben in mijn zoektocht.. :o


N0a, dat vind ik altijd zo bizar, een paard dat niet gekeurd mag worden. Zulke paarden kwam ik ook tegen in mijn zoektocht.. Ze vroegen dan "maar" 8000 euro want snelle verkoop en zodus geen keuring >;) Ik zou het ook niet vertrouwen. Ik heb dan ook al teveel pech gehad..

Uppojono, veel succes met de zoektocht!

Blaze, ik ken wel een bokker die al PRE's heeft gekocht in Spanje, als je wil geef ik haar naam door via pb?
Kan je gaan bezichtigen? Met de corona nu, niet echt optimaal..

Hier nog altijd heel blij met mijn aankoop dit jaar! Ik hoop dat jullie hetzelfde overkomt!
Voor wie interesse heeft:
In 2019 van 1 naar 2, in 2020 van 2 naar 3.. Oeps!


Dat zou super zijn! Ik heb zojuist via WhatsApp video gebeld en hem live gezien. Hij is 1.60 en ik ben zelf 1.79 maar de ruiter was 1.78 en oogde niet verkeerd. Vriendelijke ogen heeft het paard. Bij de man vanaf veulen (nu geld nood door baan kwijt) en hij kent alle hoge dressuur oefeningen. In het echt bezichtigen gaat helaas lastig worden maar in het ergste geval bij geen klik moet ik hem verkopen. De keuring kan wel door gaan en daar ben ik dan bij via live WhatsApp video alleen rug en hals kan niet op de foto.



Echt serieus dan..... dan stop je toch
Hals en rug niet op foto.... alles kan ... dan rij je maar een stukje
Heb je al een idee hoe je dat paard hier ga lozen als er van alles mis mee is

Er is ook een stal in bergen op zoom met veel Spanjaarden

Marita wat voor paard verkoop je.
Kennis van mij heeft juist GEEN goede ervaring met hun, ik vind dat ze achterlijke prijzen vragen voor paarden

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:25

Die in bergen op zoom haalt juist het overschot uit spanje hier heen, een echt correct paard via hun is een toevalstreffer

tita

Berichten: 19755
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:29

SandravdB schreef:
Die in bergen op zoom haalt juist het overschot uit spanje hier heen, een echt correct paard via hun is een toevalstreffer



:=
:')

Is ook niet mijn ding maar daar kan je ze iig zien en rijden.
Zo ongezien kopen en dan maar met beperkt foto’s zou mijn ding niet zijn

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:32

Even gekopieerd:
Marita wat voor paard verkoop je.
Kennis van mij heeft juist GEEN goede ervaring met hun, ik vind dat ze achterlijke prijzen vragen voor paarden

Ik heb je een PB gestuurd. Geen achterlijke prijs hoor!

anjali
Berichten: 15153
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 12:52

michenou schreef:
Leuk om alle zoektochten van dit jaar een beetje terug te lezen! Had nooit verwacht dat ik in dit topic een reactie zou kunnen plaatsen. Halverwege het voorjaar begon het idee van een eigen paard wel een beetje te kriebelen, maar ik zag mezelf niet met een eigen paard. Veel te onzeker voor, plus ik had een geweldig verzorgpaard. Na de zomer kwam deze knappe pony toch helemaal uit Frankrijk hierheen. Ik kende hem al 10 jaar van een camping in Frankrijk en reed iedere zomer vele kilometers met hem door de bossen van Frankrijk. Toen ik vlak voor de zomer hoorde dat de camping halsoverkop verkocht was en het niet duidelijk was wat de wensen van de nieuwe eigenaren waren met de paarden heb ik er alles aan gedaan om deze kleine pony over te nemen. Na veel teleurstellingen werd ik een paar dagen na mijn vakantie toch gebeld met het nieuws dat hij te koop was. Zie hier mijn allereerste eigen paard Macho! Hij is inmiddels alweer 20, maar dat zou je niet zeggen. <3

[ [url=m/Ovq2yw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk! Fijn voor je vakantievriendje dat jij hem nu gekocht hebt!

don110

Berichten: 715
Geregistreerd: 14-01-10

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:31

Hallo allemaal! graag kom ik me ook melden :D

Nu mijn pony met vervroegd pensioen staat is de zoektocht naar een pony erbij begonnen. Maar dat lijkt nog niet zo makkelijk te zijn... Heb er nu (pas) 3 gezien, laatste was leuk maar een paar uur nadat ik was wezen kijken al verkocht. Ik zoek een leuke e- pony. :)
Wel vind ik, zoals al eerder hier vermeld haha, de prijzen echt hoog dus het budget is al wat bijgesteld, maar het wordt nog een hele zoektocht!

Babootje

Berichten: 26374
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:47

Farjen schreef:
Al even geleden dat ik hier heb gereageerd, lees wel nog vaak mee want ik zie toch veel interessante discussies voorbij komen dus ik blijf lekker meelezen :)
Maar ik durf wat minder reageren omdat ik me wat schuldig voel aangezien ik al geslaagd ben in mijn zoektocht.. :o


N0a, dat vind ik altijd zo bizar, een paard dat niet gekeurd mag worden. Zulke paarden kwam ik ook tegen in mijn zoektocht.. Ze vroegen dan "maar" 8000 euro want snelle verkoop en zodus geen keuring >;) Ik zou het ook niet vertrouwen. Ik heb dan ook al teveel pech gehad..

Uppojono, veel succes met de zoektocht!

Blaze, ik ken wel een bokker die al PRE's heeft gekocht in Spanje, als je wil geef ik haar naam door via pb?
Kan je gaan bezichtigen? Met de corona nu, niet echt optimaal..

Hier nog altijd heel blij met mijn aankoop dit jaar! Ik hoop dat jullie hetzelfde overkomt!
Voor wie interesse heeft:
In 2019 van 1 naar 2, in 2020 van 2 naar 3.. Oeps!


Altijd leuk om een terugkoppeling te krijgen. :D Fijn dat het zo goed gaat.

Babootje

Berichten: 26374
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:48

Blaze1994 schreef:
Babootje schreef:
Ik ken er 1 maar dat is niet goed afgelopen...
Hmm nu ik nog even nadenk... ik ken er meer. Allemaal niet goed afgelopen... Bovenste is de meest recente.
En ja een PRE uit Spanje. Je moet al zo uitkijken in Nederland; in het buitenland is dat allemaal nog moeilijker. Ik zou het nooit doen. Krijg een paard maar eens terug als je opgelicht bent. Uitermate lastig.


Weet je of die mensen kritisch zijn geweest? Rx gekeurd etc? En wat is er niet goed gegaan?


Ja, paard was RX gekeurd. Ik stuur je wel even een PB.

Marigo
Berichten: 1045
Geregistreerd: 12-10-20
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:20

Hoi allemaal,

Ook ik meld me! Lease nu een ontzettend leuk paard. En mede daardoor heb ik de knoop doorgehakt en besloten dat ik toch echt een paardje van mezelf wil.
Het liefst koop ik mijn huidige leasepaard. Ben helemaal dol op ‘m. Maar een paard koop ik voor het leven, dus ga ook een paar andere bezichtigen. Toetsen of ik geen roze bril op heb tov mijn leasepaard. Hij heeft wel wat punten waar we flink aan moeten werken. En ik weet ook nog niet eens of de eigenaar m zou willen verkopen. Dat gesprek ben ik nog niet aangegaan. Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Komende dagen ga ik in ieder geval een prachtige haflinger bekijken die op papier en foto aan alle eisen (en meer) voldoet. Ben benieuwd!

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:55

Hier vandaag bij de 2,5 jarige merrie wezen kijken die ik op het oog had en we zijn geslaagd :))
Foto's en meer info volgt als ik haar hier heb staan. Ik ben in iedergeval helemaal in love <3

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 01:29

Marigo schreef:
Hoi allemaal,

Ook ik meld me! Lease nu een ontzettend leuk paard. En mede daardoor heb ik de knoop doorgehakt en besloten dat ik toch echt een paardje van mezelf wil.
Het liefst koop ik mijn huidige leasepaard. Ben helemaal dol op ‘m. Maar een paard koop ik voor het leven, dus ga ook een paar andere bezichtigen. Toetsen of ik geen roze bril op heb tov mijn leasepaard. Hij heeft wel wat punten waar we flink aan moeten werken. En ik weet ook nog niet eens of de eigenaar m zou willen verkopen. Dat gesprek ben ik nog niet aangegaan. Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Komende dagen ga ik in ieder geval een prachtige haflinger bekijken die op papier en foto aan alle eisen (en meer) voldoet. Ben benieuwd!



Leuk waar ga je kijken? Bij een fokker? Alle haflingers via marktplaats waar ik ben wezen kijken of wilde gaan kijken afgelopen weken werden voor m'n neus verkocht :+

ikke

Berichten: 37611
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 08:48

N0a schreef:
Marigo schreef:
Hoi allemaal,

Ook ik meld me! Lease nu een ontzettend leuk paard. En mede daardoor heb ik de knoop doorgehakt en besloten dat ik toch echt een paardje van mezelf wil.
Het liefst koop ik mijn huidige leasepaard. Ben helemaal dol op ‘m. Maar een paard koop ik voor het leven, dus ga ook een paar andere bezichtigen. Toetsen of ik geen roze bril op heb tov mijn leasepaard. Hij heeft wel wat punten waar we flink aan moeten werken. En ik weet ook nog niet eens of de eigenaar m zou willen verkopen. Dat gesprek ben ik nog niet aangegaan. Hoe zouden jullie dat aanpakken?
Komende dagen ga ik in ieder geval een prachtige haflinger bekijken die op papier en foto aan alle eisen (en meer) voldoet. Ben benieuwd!



Leuk waar ga je kijken? Bij een fokker? Alle haflingers via marktplaats waar ik ben wezen kijken of wilde gaan kijken afgelopen weken werden voor m'n neus verkocht :+

Geduld; een deel daarvan komt dit voorjaar wel weer te koop :j

Charmaine
Berichten: 1416
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:54

Er is door Upendo een nieuw topic geopend voor 2021, dus dit topic zal wel een stille dood sterven....
Ik wens de zoekers veel succes komend jaar, hopelijk wordt de markt weer wat aantrekkelijker qua aanbod en prijs dan hij de afgelopen jaren was.

Ik had mezelf aangemeld omdat ik begin dit jaar mijn paard in de verkoop had staan en wellicht op zoek zou gaan naar wat anders, makkelijkers. Inmiddels jaar verder en ze is nog steeds bij mij :-) En ik ga er ook van uit dat ze nu toch echt een blijverdje is, zoals de bedoeling was toen ik haar bijna 2 jaar geleden kocht. We zijn er nog niet helemaal, maar heb er wel vertrouwen in dat het helemaal goed komt.

upendo

Berichten: 22296
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 12:57

Fijn dat het toch anders (fijner?) Is gelopen dan dat je begin dit jqar in je hoofd had Charmaine!

Blaze1994
Berichten: 618
Geregistreerd: 01-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:36

don110 schreef:
Hallo allemaal! graag kom ik me ook melden :D

Nu mijn pony met vervroegd pensioen staat is de zoektocht naar een pony erbij begonnen. Maar dat lijkt nog niet zo makkelijk te zijn... Heb er nu (pas) 3 gezien, laatste was leuk maar een paar uur nadat ik was wezen kijken al verkocht. Ik zoek een leuke e- pony. :)
Wel vind ik, zoals al eerder hier vermeld haha, de prijzen echt hoog dus het budget is al wat bijgesteld, maar het wordt nog een hele zoektocht!



Ik herkende meteen je pony, wat een gaaf dier <3 ! Mijn pony (blaze) staat ook sinds kort bij Klavertje 4 op pensioen

xkusjeirene
Berichten: 278
Geregistreerd: 09-05-16

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:12

Ik ben even heel nieuwsgierig naar een aantal praktische zaken:

Hoe kopen jullie een paard? In het geval van een pensionstalling? Regelen jullie eerst de stalling en dan het paard of eerst het paard en dan de stalling?

Stel je hebt geen trailer? Huren jullie die? Laat je het paard brengen? Ga je iemand regelen die kan rijden?

En een koopcontract? Stellen jullie die op? (lijkt mij persoonlijk verdomde handig, maar ik weet niet of het nog gebeurt of dat dat nu anders gaat hihi) En als je dan een koopcontract hebt, hoe zet je dan dat paardenpaspoort op jou naam?

Verder ben ik ook nieuwsgierig hoe dat gaat met een keuring, stel je vind nou een paard die dicht bij jou staat. En je gaat keuren. De eigenaar heeft dezelfde dierenarts die jij ook wou voor het keuren. Dan is dat toch neem ik aan gewoon te vertrouwen?

Ik vraag dit voor mezelf, ik heb verder alles wat ik wil om een paard te kopen maar deze vragen blijven een beetje brandden en rond spoken in mijn hoofd. Wellicht kunnen jullie mij er goed antwoord op geven!

MRIIIS

Berichten: 5364
Geregistreerd: 19-11-05

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 16:15

Ik heb eerst de stalling geregeld, dat heeft me een jaar gekost :P Koopcontract ga ik zeker opstellen en ik heb absoluut een andere da dan de verkoper voor het keuren. In dit geval ging het om een chip in beide kogels en mijn da adviseerde iets anders dan de da van de verkoper.