Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuw tehuis zoeken of inslapen?

 
Profiel   

Mijn eerste ingeving was redden, maar na alles gelezen te hebben denk ik meer aan inslapen. En dan vooral omdat de andere pony's hem niet accepteren, ze voelen zijn zwakte. Ik ben ook bang dat er inwendig wel het ea beschadigd is geraakt door deze stand. Als hij nu helemaal happy was in de kudde dan zou je hem erbij kunnen laten lopen zolang het gaat, maar dat is duidelijk niet het geval.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 18:56 



 
Profiel   

Lindsey_99 schreef
Wie zegt dat het dier pijn heeft? Zonder gedegen onderzoek met foto's valt er weinig van te zeggen, behalve dat de knie op slot gaat, en het dier compenseert.
Is het dier foto's en evt. een operatie waard of niet? Wil je er geen geld aan besteden dan is het klaar. Want daar draait het gewoon om.
Een paardenleven is voor sommigen weinig meer waard dan een stuk vlees aan een haak.

Dat vind ik ook dat een leven te gemakkelijk wordt weggeworpen soms.En vaak vanwege financiele motieven. Paarden zijn duur in onderhoud en men wil er op kunnen rijden. Maar zo'n kleintje kost minder en is toch nooit als rijpony bedoeld.Ik laat alleen inslapen als de DA zegt dat het nodig is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 19:23 



 
Profiel   

Wanneer je een pony overneemt waarin je zelf geen tijd, energie en geld wil/kan insteken, lijkt het me niet fair iemand anders gratis met deze problemen op te zadelen zonder dat je daarbij de garantie hebt dat er goed voor de pony gezorgd gaat worden. Neem dan je verantwoordelijkheid en laat het dier inslapen zodat het op zijn minst pijnvrij is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 19:23 



 
Profiel   

Ik zou ook kiezen voor inslapen.
Pony merkt er niks of weinig van en ik begrijp heel goed dat je deze zorg niet op je wilt en kunt nemen.

Weggeven oid is altijd gokken en vaak komen ze dan in de handel terecht.

Succes met je keuze ts

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 19:36 



 
Profiel   

Inslapen is i.m.o. de eerlijkste optie in dit geval.

Vergeet niet dat veel DA's ook commercieel denken en weldegelijk heel veel centjes denken te kunnen verdienen door een intensief behandeltraject aan te bieden aan een twijfelende eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 19:45 



 
Profiel   

Jeetje, wat een moeilijke situatie TS..
Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik deze pony alleen aan mensen durven schenken die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze de middelen hebben om het dier de zorg te geven die het nodig heeft, en dat voor de rest van zijn leven. Helaas is dat niet altijd reëel.

Ik vind verkopen met onzekerheid doodeng, ik denk niet dat ik dat zou durven. Tegelijkertijd: zou ik zijn leven durven te beëindigen? Terwijl er misschien nog een hele mooie zonnige toekomst klaar stond? Zucht, wat moeilijk zeg!

Ik denk dat mijn angst voor de handel/een leven lang pijn bij een onwetende eigenaar bij mij groter is dan de last van het inslapen. Ik zou dan voor inslapen gaan, doorslaggevend omdat deze pony ook niet lekker meekomt in een kudde, dat zegt ook wel weer wat..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 20:07 



 

Ik vind een situatie heel moeilijk te beoordelen van een stukje tekst moet ik zeggen.

Wel vraag ik me af waarom je dit topic opent, als je aangeeft zelf geen tijd of energie er in te willen steken. Wat wil je dan precies met dit topic, je zegt te twijfelen aan inslapen, maar aan de andere kant ben je er heel stellig in.
Dus wat zou je zelf graag zien gebeuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-19 20:18 



 
Profiel   

Dioxide schreef
Vergeet niet dat veel DA's ook commercieel denken en weldegelijk heel veel centjes denken te kunnen verdienen door een intensief behandeltraject aan te bieden aan een twijfelende eigenaar.


Dat lijkt me hier nou niet bepaald aan de orde, dan zegt die DA echt niet dat de pony vooral wat training nodig heeft om op te knappen. Daar verdient de DA dus niks aan, die "verdient" dan nog meer aan euthanaseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 00:19 



 
Profiel   

PZB zou ik inderdaad maar links laten liggen.

Ik zou voor inslapen gaan.
Zo'n pony is voer voor de handel en PL is nu niet bepaald iets waar een paard heel gelukkig oud mee gaat worden. Dat kan stabiel zijn voor een tijd, maar uiteindelijk zal het toch verslechteren.
Daarbij; als je kijkt naar het aanbod aan paarden en met name kleine ponies is de markt ruim verzadigd.
Persoonlijk zou ik dan kijken naar de belangen van de pony en daar zie ik geen voordelen voor om in leven te blijven; Daar zijn leven lijden is, de kans op meer lijden aanzienlijk is en de risico's bij herplaatsing groot zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 00:52 



 
Profiel   

Karina schreef
Dioxide schreef
Vergeet niet dat veel DA's ook commercieel denken en weldegelijk heel veel centjes denken te kunnen verdienen door een intensief behandeltraject aan te bieden aan een twijfelende eigenaar.


Dat lijkt me hier nou niet bepaald aan de orde, dan zegt die DA echt niet dat de pony vooral wat training nodig heeft om op te knappen. Daar verdient de DA dus niks aan, die "verdient" dan nog meer aan euthanaseren.

"Intensieve zorg", zoals de TS het omschrijft, is een ruim begrip :)

Een pony die zo slecht op haar benen staat zal (naar mijn ervaring) waarschijnlijk meer nodig hebben dan alleen intensieve training en een goede hoefsmid. TS geeft aan mogelijk ook symptomen leverproblemen te zien, als dat er ook nog uit zou komen is dat ook weer een medicatiepost en dus een belegde boterham voor de DA.

TS, ik wens jou veel sterkte met het nemen van een beslissing. Ontzettend nobel dat je dit diertje in ieder geval voor nu nog een fijn plekje kan bieden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 01:12 



 
Profiel   

Zou de pony laten gaan. Beestje mankeert niet een makkelijk iets, wordt al niet geaccepteerd in de groep (zwakte pony) etc. Stichting pzb zou ik ook niet over na denken want pony verdiend een eerlijke optie. Succes met je beslissing maar denk dat je die van binnen al gemaakt hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-19 03:18 



 
Profiel   

Omdat hij de laatste twee weken flink achteruit is gegaan, heb ik met de dierenarts overlegd en de pony heeft vandaag een spuitje gekregen.
Het was echt heel akelig om te (laten) doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 21:36 



 
Profiel   

Maar je hebt wel je verantwoordelijkheid genomen naar het dier toe, je hebt hem veel ellende bespaard. En leuk is het nooit om een dier in te slapen .

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 21:45 



 
Profiel   

Je hebt hem wel veel leed bespaard,

Sterkte,

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 21:48 



 
Profiel   

Sterkte gewenst....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 21:52 



 
Profiel   

Veel sterkte! Wel een wijze beslissing voor het paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 21:56 



 
Profiel   

Veel sterkte, nu kan hij pijnvrij rondrennen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 21:59 



 
Profiel   

Veel sterkte gewenst met dit grote verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 22:10 



 
Profiel   

TS, Fijn dat je een besluit hebt kunnen nemen. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 22:14 



 
Profiel   

Dankjulliewel!
Ik zal hem de komende dagen echt nog wel missen die rare kwiebus. Gelukkig was het vandaag mooi weer en had hij een redelijk goede dag qua eten, dus dat heeft hij dan nog mooi meegepakt. Het koudere natte weer van de dagen hiervoor trok hij erg slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 22:36 



 
Profiel   

Wat een eerlijk besluit heb je genomen vandaag ! _/-\o_
Het is nooit leuk om afscheid te nemen van een dier.
Heel veel stekte met gemis van je rare kwiebus :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-19 22:40 



 
Profiel   

Ah verstandige beslissing denk ik maar het blijft heel erg sneu, heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 12:15 



 
Profiel   

Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 13:22 



 
Profiel   

Veel respect voor je keuze!
En natuurlijk veel sterkte met het verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-19 16:46 



 
Profiel   

Dankjulliewel. In korte tijd had ik me toch wel aan hem gehecht, terwijl ik er heel nuchter in ging. Omdat de dierenarts verbetermogelijkheden zag, ging ik aan mijzelf en mijn eigen oordeel twijfelen. Maar vooral de laatste week werd het goed duidelijk dat hij zich echt slecht voelde. Rug helemaal opgetrokken, slecht eten. En dan had hij nog de winter in gemoeten. Nee, dat wilde ik niet voor hem. Gelukkig zag de dierenarts het ook. Ik heb veel respect voor haar, want zij is echt een dierenarts met hart voor dieren en ze deed het met veel respect. Terwijl hij haar ontzettend hard in haar schouder beet, ondanks hij al gesedeerd was op dat moment. Hij liet even weten wat hij van dat geprik in zijn lijf vond. Verder ging het wel harmonieus. Toen hij eenmaal dood was, zag je extra goed wat een ontzettend zielig hoopje paard het was.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-19 10:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen