Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

 
Profiel   

Jemig 50 km := ik kan al niet meer op mijn benen staan na 10 km := maar wel gaaf hoor!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 16:03 



 
Profiel   

Volgens mij mag je ook trots op jezelf zijn. Kan wel zien dat jullie het naar je zin hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-20 19:44 



 
Profiel   

Ach Mer, die afstanden gaan wel wennen! De eerste keer 20km (na twee jaar niet fatsoenlijk te hebben gereden) kon ik een week niet lopen vd spierpijn hahaha :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 10:41 



 
Profiel   

Ik ben ook ietsje ouder dan jij ;) dus ik zal het niet eens meer in mijn hoofd halen die afstanden te rijden. Eerst maar eens wat overtollige kilo's kwijtraken eer ik uberhaubt op zo'n fragiel beestje ga zitten :D Ik vind het echter wel heel leuk om je te volgen hier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 17:10 



 
Profiel   

Zo, even een grote domper toen vrijdag het nieuws er uit kwam dat alle wedstrijden tot 31 mei hier zijn afgelast, dus inclusief de wedstrijd wat mijn eerste endurance wedstrijd zou zijn -O- Was er best een beetje verdrietig van, ik droomde al jaren van een endurance wedstrijd en het was nu zó dichtbij! Maaaar, moet natuurlijk wel een beetje realistisch blijven en inzien dat er veel belangrijkere dingen in de wereld zijn dan wedstrijden rijden. Ik ben blij dat we hier nog gewoon naar buiten mogen en kunnen en dat het in Zweden qua gezondheidszorg enzo allemaal super goed voor elkaar zit. Die wedstrijden komen ooit nog wel een keer :j

Daarmee gezegd heb ik gister echt een heerlijke dag op stal gehad met m'n beide favorieten. Het was heeeeerlijk weer en we hebben eerst met een klein groepje een heel stuk nieuwe paden ontdekt (en verdwaald :)) ) in het bos en genoten van de prachtige natuur om ons heen. Abbe had het gas erop zitten dus ik had m'n handen aardig vol met wat gebok en gestuiter :+

[ img ]

Na bijna 4 uur te paard met Abbe (met 'maar' 23 km), tijd voor lunch en heb ik daarna nog mijn allergrootste liefde Gamgee gereden :+: Gamgee is herstellende van een ligament blessure maar is nu weer langzaam terug aan het opbouwen onder het zadel. Hij was best wel wild de eerste paar weken en nadat de scherpe randjes er af waren met de eigenaar heb ik zelf de laatste 2-3 weken wat grondwerk met hem gedaan, en donderdag een klein stukje in de roundpen gestapt en gedraaft. Gister heb ik voor het eerst met 'm gegaloppeerd een paar pasjes en dat was echt genieten, ik was vergeten hoe ontzettend fijn zijn galop was! De eerste paar stukjes waren een beetje onstabiel en wild, maar daarna kwam de fijne feeling weer terug <3 Daarna zelfs nog even een stukje in het bos gestapt wat ontzettend goed ging. De laatste keer dat ik hem buiten reed was hij eh..... WILD :wow: maar dit ritje was weer goed voor mijn vertrouwen in hem. :+:

[ img ]
Liefje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-20 14:14 



 
Profiel   

Is het in Zweden nu ook zo erg aan het worden met dat virus?

Wel fijn dat je zo lekker gereden hebt ;) en een wilde arabier hebt kunnen temmen :D :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-20 15:52 



 
Profiel   

Het valt hier eigenlijk nog wel mee. Er zijn nu zo'n 4000 gevallen maar hiervan is bijna 50% in Stockholm. Het is de laatste paar dagen wel weer aardig wat gestegen maar zeker niet zo hard als in NL! Restaurants en basisscholen zijn bijv ook nog gewoon open en het leven gaat aardig door. Wij zijn erg voorzichtig want ik werk in een restaurant, en kan echt niet zomaar even vrij vragen want ik heb gewoon het salaris nodig. Het zijn harde tijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:17 



 
Profiel   

Ja poedersuiker he pieksojj mijn man zijn werk is dicht voor nu, komen geen onderdelen binnen. Nu ja de honden zijn blij dat hij thuis is :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:19 



 
Profiel   

Ja het is echt even een tegenvaller. Er kwam eindelijk qua financiën een beetje een lichtpuntje aan en had gehoopt lekker veel te kunnen werken in de lente & zomer, maar nu door corona zijn er een stuk minder klanten in het restaurant en dus minder personeel nodig. Werk nu met een beetje geluk 8 uur per week ipv 15-20 -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:22 



 
Profiel   

Jammer Piekosjj, het is overal ruk ook hier is het toerisme in elkaar geploft en zullen we weinig of geen inkomen hebben dit jaar.
Mooi gebied waar je woont.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 14:36 



 
Profiel   

Ja is inderdaad balen, wij draaien met onze bedrijven nu al 2 maanden 0 euro omzet.... we houden dit nog wel even vol maar geen half jaar....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 15:29 



 
Profiel   

Kan me voorstellen dat je na die piek van je lange buitenrit dit nog meer voelt, want je had allemaal plannen. Het is echt heel erg vervelend deze situatie. Weet dat je niet alleen bent. :(:) Zonder inkomen wordt het helemaal een lastige kwestie. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-03-20 21:05 



 
Profiel   

Oeps ik begin steeds slechter te worden in het updaten van mijn eigen volgtopic >;) Ach, het leven is ook niet zo heel interessant op het moment :+

Het schoolproject waar ik laatst mee aan het werk was, heb ik afgerond en heb ik een 4 voor gekregen! Dat klinkt heel slecht, maar een 5 is hier het maximale en er zitten ook geen tussenstappen tussen. Het was echt een super leuk project waarbij we een trainingsschema voor een paard moesten schrijven van geboorte tot aan de eerste wedstrijd. Dit is ook precies hetgene waar ik 'later' iets mee hoop te doen, dus dat ik zo'n goed cijfer heb gekregen, daar ben ik echt heel blij mee! Ik heb nu alleen nog maar m'n afstudeer opdracht en dan heb ik gewoon een MSc diploma op zak :oo

Nu alle wedstrijden afgelast zijn, staat het lange-afstand rijden op een iets lager pitje en besteden we meer tijd aan bijv dressuur en grondwerk. :)

Abbe in dressuur outfit
[ img ]

En Gamgee wenst iedereen een fijn paasweekend met een dikke kus :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-20 20:39 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je goede cijfer! Top hoor.
Fijne pasen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-20 12:13 



 
Profiel   

Wow, een 4. Goed gedaan! Ik kan me helemaal voorstellen dat dit een boost is voor je zelfvertrouwen. Dit is een mooi startpunt.

Geen langeafstandritten is een beetje jammer, maar wel fijn dat je toch met paarden bezig kunt blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-20 12:57 



 
Profiel   

Ja dat deed me echt wel goed :D

Wij hebben thuis de laatste paar dagen aan onze tuin gewerkt. We kregen het meer als een zooitje met wat halfdode struiken er in, en nu hebben we er een hek omheen gemaakt en de grond een beetje mooi afgebakent. We hebben alles zelf met de hand in elkaar gezet van gebruikt hout, dus ondanks dat het er niet super mooi uitziet, zijn we best trots op onszelf haha :D Ook hebben we vorige week zaadjes in de grond gestopt dus we hopen over een paar weken een boel mooie bloemen te hebben staan <3

Before:
[ img ]

After:
[ img ]

[ img ]

Het hek willen we nog verven omdat het hout niet zo mooi is, waarschijnlijk in de kleur van het schuurtje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 18:50 



 
Profiel   

Ik volg ook :D

Zweden lijkt me prachtig. En liefde voor endurance is hier ook aanwezig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 19:07 



 
Profiel   

Leuk dat je ook meevolgt Dilan!

Gister echt een heeeerlijke dag (11 tot 5) op stal gehad, goh dat had ik echt nodig! In de ochtend lekker dressuur gereden met Abbe wat echt een héél stuk beter ging dan vorige keer. Waar hij toen best lui was heb ik nu wat tips gekregen en liep hij een stuk actiever en ontspannender.

[ img ]
Even een typische instagram foto :')

Daarna lekker een uurtje of wat met de paarden in de wei gekroelt en geknuffeld terwijl de smid er was, om daarna het bos in te gaan met Gamgee. Hij was echt ontzettend braaf en dat was echt wat mijn vertrouwen in hem nodig had :j We hebben zelfs een klein stukje gegallopeerd wat een beeeetje onstuimig was met een grote bok, maar hij rende niet onder me vandaan en hij liet zich heel braaf terugnemen. Hij was echt weer de Gamgee die ik ken van onze ritten in het vorige jaar, en zit echt nog op m'n roze wolk van gister <3

[ img ]
Zo aan het genieten tijdens de rit dat ik helemaal geen foto had gemaakt, dus dit was op het laatste stukje op de weg. Met z'n leuke oortipjes naar binnen gedraaid :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 13:08 



 
Profiel   

Lekker gereden dus. :D In korte mouwen als ik het goed zie? Is het zo warm daar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 13:14 



 
Profiel   

Neee een dunne longsleeve met een softshell vest er over, maar met mouwen opgestrookt :+ Het is hier overdag nu zo rond de 10 graden dus nog niet warm genoeg voor korte mouwen helaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 13:56 



 
Profiel   

Piekosjj schreef
Neee een dunne longsleeve met een softshell vest er over, maar met mouwen opgestrookt :+ Het is hier overdag nu zo rond de 10 graden dus nog niet warm genoeg voor korte mouwen helaas

Ohh haha dat is niet zo warm nee :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-20 14:17 



 
Profiel   

Net cijfer! En wel fijn dat je ondanks de wedstrijdstop wel gewoon nog verder kunt met de paarden voorlopig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 14:33 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ik dacht na 1.5 jaar weer eens mijn topic te updaten :+ Sinds mijn laatste post zijn we 2x verhuisd, heb ik eindelijk een paar endurance wedstrijden kunnen rijden en heb ik mijn droomproject waar mogen maken en ben ik nu bijna klaar met afstuderen! Zijn er nog volgers hier? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 18:10 



 
Profiel   

Zekers zijn die er nog :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 18:54 



 
Profiel   

Ik was maar overgestapt naar je insta, daar was het wat actiever ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-21 19:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen