Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn paardenleven in Zweden

 
Profiel   

Wordt het al saai als ik zeg dat ik weer twee super fijne dagen met Tessla heb gehad? :+

Gister echt rotweer. Ze hebben een klein 'bos' in hun weide, dus wat door het bos gestruind met 'r als een soort van milieutraining zoals we dat hier noemen. Door smalle bomen heen, onder lage takken, over stenen en ook een paar keer haar even goed na laten denken door het touw langs de boomstronk te doen, maar zelf aan de andere kant vd boom te gaan staan. Moest ze echt even kijken welke kant ze nou op moest, mij volgen of de druk op het touw :)) Ze doet het echt zo goed! Ook kon ze nu voor de eerste keer ook echt ontspannen op de cirkel / aan de longe. De vorige keren was ze echt super gefocussed op mij, maar nu kon ze echt netjes draven en kwam het neusje al mooi wat naar beneden.

Vandaag even een 'rust' dagje voor haar. Ik doe nog niet zo heel veel met haar en ik heb het idee dat ze het hartstikke leuk vind om wat te werken, maar vind vrije dagen echt ontzettend belangrijk. Ze is ook toch nog maar 4! Dus vandaag even lekker wat gepoetst in vrijheid in het land en een paar keer het halster op en af gedaan, want ze dat is nog wel een beetje een dingetje. Daarna wou ik een grote tak uit het weiland weggooien, maar mevrouw volgt me natuurlijk op de voet en is zo super nieuwschierig :+ Dus de tak op allerlei manieren over en om haar heen geswiept en overal op de rug, buik en billen aangeraakt. De eerste seconde was ze: wat doet dat boven mijn hoofd? en daarna gewoon lekker relaxed rondkijken. Ze heeft toch echt zo'n heerlijke mindset, niks is haar te gek! <3

Tessla vandaag, vind haar echt al wel een stuk opgeknapt in maar twee weken tijd. Wat een paar poetsbeurten en een nieuw kapsel kan doen :j
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 16:40 



 
Profiel   

Fijne dagen hebben met een paard en daar met trots iets over willen melden is nooit saai.

Ik geniet er altijd van als iemand enthousiast kan vertellen over de vorderingen die zijn of haar paard maakt. Zoals hier. Heerlijk toch, beetje struinen met een spelen met je paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 16:56 



 
Profiel   

Aan positieve dagen nooit genoeg :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-21 18:04 



 
Profiel   

Ik vind 't soms zo instagram-achtig overkomen, alleen de positieve verhalen horen maar is vaak hartstikke fake :+ Maar dat is hier niet het geval hoor :D

Vanochtend vroeg op pad met de trailer, niet met paard maar naar de ikea om ons nieuwe bed op te halen. Maandag krijgen we de sleutel van ons eerste echte eigen huis! Zoals sommigen wel weten zijn we al heel wat verhuisd in Zweden. In Uppsala hebben we op 3 verschillende plekken gewoond in 2.5 jaar tijd, daarna een jaar in Stockholm en nu voor tijdelijk wonen we in een hotel-appartement waar we echt gillend gek van worden. Geen ruimte, geen privacy, en echt de simpelste dingen als eten koken is al een uitdaging. We zijn zo blij dat we nu eindelijk echt ons eigen plekje hebben waar we kunnen verven en doen wat we willen! :):)

In de middag nog even met Tessla gewerkt. Ik heb voor het eerst wat gestuurd / bochten gemaakt met haar wat ze in het begin écht niet snapte. Het is ook wel ingewikkeld al die nieuwe dingen :+ Maar uiteindelijk had ze door dat ze niet naar achter moest maar opzij, en toen viel het kwartje toch wel redelijk snel en konden we uiteindelijk wat rondsturen in stap :j Ik heb ook geprobeerd haar te laten galloperen aan de longe, maar dat ging eigenlijk niet helemaal volgens plan. Ze snapt wel dat ze harder moet op m'n hulp, maar de gallop komt nog niet echt. Ik vind het zelf ook lastig om haar én bij me te houden, én voorwaarts te zetten. Ze ging wat in het touwhalster hangen en remde zichzelf zo af en verloor haar balans wat had ik het idee. Ik heb zelf altijd in een roundpen gewerkt, dus dan kan het paard zichzelf in balans houden ipv in het halster te gaan hangen. Waarschijnlijk voor volgende keer kijken of ik iets van een roundpen ofzo kan maken, zodat ik helemaal vrij met haar kan werken en haar gewoon voorwaarts kan zetten. Het is voor mij ook een hele nieuwe ervaring, dus we leren beiden van elkaar wat wel en niet werkt! Maar het draven aan de longe ging wel echt heel goed vandaag en ze heeft zeker een mooie ruime draf :j

Ik merk dat ik zelf niet zo'n 'wouw gevoel' had na de sessie van vandaag, alsof ik het niet goed gedaan heb. Echt een beetje dom want alles ging gewoon prima en we hebben positief afgesloten met het kunnen sturen. Het knaagt dan toch een beetje dat het niet lukte om haar te laten galloperen, terwijl dat natuurlijk helemaal geen probleem is >;) Het is m'n eerste keer dat ik met zo'n jong paard werk en ik ben best een beetje bang om haar per ongeluk verkeerde dingen aan te leren. Maar tot nu toe gaat alles hartstikke goed en het kan ook helemaal niet dat het elke keer 100% goed gaat, maar ik ben echt zo'n hopeloze perfectionist :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 16:58 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met jullie eigen plekje :D

Galop kan een lastig dingetje zijn.
En niet te bang zijn dat je het verkeerd doet hoor.
En zelfs als je fouten maakt, dan is dat altijd recht te zetten.

Na wat ik aan verandering bij onze Matt gezien heb (en nog steeds zie), ben ik er van overtuigd dat zelfs paarden die echt heel verkeerde dingen geleerd hebben of angstig zijn, nog heel goed terug kunnen komen. :j

Maar denk dat het bij Tesla wel goed komt. Heb zelf een jong paard gehad dat echt dráma was om te longeren in de grote bak.
Ook met rijden was met name de galop lastig. Maar ie eenmaal sterker werd, ging dat steeds makkelijker :)
Was overigens ook mijn eerste paard dat ik echt vanaf wei af heb mogen beleren.

Van wat ik nu van jou zie gaat het hartstikke goed. Ben heel benieuwd naar de vooruitgang. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 18:03 



 
Profiel   

Wat heerlijk, een echt eigen plekje! Stiekem ook wel benieuwd naar foto's van jullie plekje!

Ik geniet van je verhalen iig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 18:56 



 
Profiel   

Dat zijn fijne woorden Dilan <3 Ja ze is echt nog wel zwak in haar lichaam. Niet gek natuurlijk, ze heeft 4 jaar lang mogen drentelen in het weiland! De eigenaresse zegt: stap er maar een keer op. Maar ik wil echt eerst de hele basis er goed in hebben, buiten mee in het bos gaan wandelen/aan de lange teugel, dressuurmatig wat aan de lange teugel beginnen en ook graag mee als handpaard het bos in om daar al wat te draven en galloperen zonder ruiter. Dat ze echt al mooi sterk is en dan als je er op stapt ze echt helemaal klaar er voor is en het heel makkelijk voor haar is. Ik zie nu op mijn werk bij de twee-jarige dravers, die zijn echt zo zwak in het lichaam! Je stapt er op en je voelt echt dat ze de eerste paar minuten moeite hebben om je te dragen en heel erg naar de balans moeten zoeken. Dat is zo'n naar gevoel en wil ik absoluut voorkomen :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 19:35 



 
Profiel   

Kan ik het alleen maar helemaal mee eens zijn :j

Merk hoe moeilijk Matt het al vindt om zijn balans te vinden. En hoeveel spanning dit voor hem ook oproept.

Dus idd, eerst sterker maken met grondwerk. Geeft zowel jou als Tesla een stuk meer vertrouwen als je er straks op gaat. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-21 19:50 



 
Profiel   

Zo, het is weer een lange tijd stil geweest. Op 4 okt kregen we de sleutel van ons eerste echte eigen huis, en toen begon ook alle chaos :+ Die week daarna begon ik ook ein-de-lijk meer te werken, dus het was 7-16 werk, door naar de paarden en in de avond tot een uurtje of 11 klussen in huis of naar de stad rijden om dingen in te kopen. Nu hebben we onze belangrijkste meubels en een beetje fatsoenlijk internet, en hebben we nu eindelijk eens een weekend een beetje kunnen uitslapen en relaxen.

Bij deze een mini foto van ons huis:
[ img ]

Het is echt oerlelijk van de buitenkant, met beige verg en pisgele en donkerrode details %) De binnenkant is ok maar erg ouderwets en gedateerd. Dus we gaan het een en ander renoveren, kan ik jullie hier ook over up to date houden :D

Qua werk gaat 't super lekker. Ik werk nu zo goed als fulltime op de draversstal, dus fijn om weer lekker aan de slag te zijn en weer wat te kunnen verdienen. Tessla en Ciri gaan lekker z'n gangetje, Ciri staat nu actief te koop en met Tessla gaan we steeds stapje voor stapje vooruit en we zijn nu net begonnen met het buiten wandelen :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 20:33 



 
Profiel   

Ziet er uit als een leuk huis hoor :j
En sowieso mooier dan die blokkendozen die hier gebouwd worden ;)

Fijn dat het met werk en de paarden zo goed gaat :D
Zie op Insta altijd leuke foto's voorbij komen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:11 



 
Profiel   

Ach, een huis dat lelijk is aan de buitenkant, dat zie je eenmaal binnen toch niet. Een lelijk huis aan de binnenkant daarentegen, dat is niet fijn als je binnen bent want dan zit je daar maar tegenaan te kijken. Lekker klussen dus. Het wordt vast helemaal naar jullie zin.

Ondertussen fijn aan het werk en tijd om met je hobby bezig te zijn. Klinkt helemaal goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-21 21:14 



 
Profiel   

Hoe is het ondertussen? Wonen jullie nog steeds in het zelfde huis?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-22 19:00 



 
Profiel   

Wat fijn om zo te wonen en dan lekker met je paardjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 17:29 



 
Profiel   

Hallåååå :D Ik heb m'n topic wat laten verwateren!

Sommigen van jullie hebben wellicht mijn laatste topic wel gezien: [ITP] Daar is ze dan eindelijk..

Er lijkt veel intresse te zijn in Clara, Zweden en mijn werk in de drafsport, dus ik dacht: ik activeer dit topic weer eens, om mijn avonturen met Clara en op mijn werk hier te delen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 18:33 



 
Profiel   

Wat leuk dat je je voortgang met Clara laat volgen !

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 18:41 



 
Profiel   

Ik ben eigenlijk heel benieuwd ook , behalve hoe het gaat met Clara, of je nog in het zelfde huis woont??

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 19:05 



 
Profiel   

Goh ik ben zo vaak verhuisd nu :+ maar het huis wat in een van mijn laatste posts staat, daar wonen we nu nog ja! We hebben dit voorjaar en van de zomer keihard aan ons huis gewerkt! De slaapkamer en keuken/zitruimte is geverfd en we hebben een soort serre die voor een groot deel al klaar is. De tuin was echt een zooi en heeft veel tijd nodig. Nu zijn we even moe van het klussen dus we hebben de laatste weken niet zo veel gedaan. We moeten natuurlijk ook van de zomer genieten ;) Volgende op de planning is de serre afmaken en een open haard in de woonkamer laten zetten :)


Laatst bijgewerkt door Piekosjj op 22-08-22 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 19:19 



 
Profiel   

Ik heb je topic gelezen gefeliciteerd ik ben benieuwd hoe ze bij trekt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 19:19 



 
Profiel   

Super leuk topic, leuk dat je er weer leven in blaast!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 19:25 



 
Profiel   

Ik meld me :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 19:41 



 
Profiel   

Ik ben niet nieuwsgierig hoor, maar heb je ook fotos? O:) :)) Ik vind het zo interessant dat je in Zweden woont, het lijkt me prachtige natuur, zowel zomers als winters. :)

Misschien heb je het al gezegd, maar hoe oud is Clara?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 19:42 



 
Profiel   

Dan zal ik maar meteen een berichtje van vandaag plaatsen :D

Vanochtend voor ‘t werk even snel langs Clara. Ik ben echt een overbezorgde moeder en kon echt niet in slaap komen :o Maar gelukkig had ze haar rust gevonden in de nacht en stond ze heerlijk relaxed in het land. Ze wou even wat knuffelen (wat ze gister echt niet wou!) dus ik kon met een gerust hart naar het werk.

Op het werk had ik allemaal lastige paarden te rijden :') 1 die de vooruitknop niet kon vinden, 1 stresskip die elke keer uit de baan probeert te rennen, en twee van m’n ‘eigen’ zorgpaarden waarvan de eerste me er bijna er af bokte en de laatste gelukkig wél lief was maar wat lui. Gelukkig ook nog een hoogtepuntje: super gereden met m’n kleinste merrie Majenzo op de lange baan. Ze had al even niet op de baan gelopen en ze ging echt als een raket! Ze is een van onze kleinste paarden, maar ze liep alle anderen er uit :))

Na het werk uiteraard direct gas d’r op naar Clara :D ze stond heerlijk relaxed in de wei en ze kwam heel lief en nieuwsgierig wat naar me toe lopen. Ze voelt zich duidelijk al een stuk beter. Ik wou haar vandaag enkel mee naar binnen nemen, even poetsen en kijken of ik de goede maat deken had gekocht. Ze vond het erg spannend binnen, helemaal alleen zonder andere paarden, maar ze was heel flink en stond gewoon lief stil en deed een pasje opzij als ik het vroeg. Achterhoeven optillen was nog even te lastig voor nu, dus zodra ze wat meer op haar gemak is gaan we daar op oefenen. Terug in de wei direct in volle galop naar achter toe waar haar nieuwe vriendinnen staan :D ze heeft echt een machtige galop :j

Morgen ben ik vrij vh werk en ben ik van plan om een wandelingetje te gaan maken. Ze is zo gewend aan werken dat ik haar niet helemaal 0 stil wil zetten :)

Rocy ik schrijf nu even via de telefoon dus foto’s toevoegen is wat lastig :+ ik kan morgen via de computer wel even wat plaatjes van ons huis en onze vakantie van vorige week delen!

Clara is 3 jaar oud :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 19:44 



 
Profiel   

Wat een fijne update. Het gaat helemaal goed komen met Clara, het is je van harte gegund!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-22 19:57 



 
Profiel   

Ik heb twee hele fijne dagen met Clara gehad <3

Gister was ik vrij, dus ik had aaaaaaalle tijd in de wereld voor d'r! Ze was al een heel stuk relaxeder om naar binnen te komen, en we hebben een wandelingetje gemaakt wat echt super ging. Waar het zo ontzettend lastig was om met Tessla te wandelen, die echt bang en gestressed was van letterlijk alles, liep Clara gewoon lekker met de oren naar voren overal langs. Wat een topper :D Vandaag hetzelfde rondje weer een keer gelopen maar dan de andere kant op, en dat ging ook weer super fijn. Ze begint zich steeds meer open op te stellen en begint al aardig te settelen op haar nieuwe plek. Vanaf morgen kan ze hopelijk eindelijk de kudde in! We wachten eerst op een ander paard wat weg gaat, en dan mag Clara er bij :)

[ img ]
M'n glimworm <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-22 19:08 



 
Profiel   

Ze ziet er heerlijk glimmend uit en fijn dat ze zo braaf is <3
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-22 12:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 8 [ 179 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen