Doelen en volg je paard 2020!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-20 00:04

Gefeliciteerd Felien_Kyra! Hopen kan altijd, ik hoop in ieder geval met je mee.
Maartje: Nog maar 2 maanden en dan is het weer lente :j

Hier gaat het verrassend goed, zolang ik op dit pad blijf en niet stappen over ga slaan want het gaat nu zo goed. Volgende week gaan we vreemd-terrein-training doen (oftewel dressuurwedstrijd) en dat doen we toch bitloos want paardlief bouwt met dat bit in alleen al zo veel spanning op (en dan heb ik de teugels nog niet eens vast) dat met bit ontspannen rijden op het moment even niet lukt. Gelukkig mocht ik een toegestaan bitloos hoofdstel van een stalgenoot lenen!

ZarahZoe

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 01:34

Wat een leuk topic! Mijn doelen met mijn verzorgpaard Zoë zijn:
-ten eerste het tijdperk "verkeerd zadel en verzet met rijden" achter ons laten. Hiervoor is de afspraak met de zadelmaker al gepland en ik ben druk op zoek naar een fysio/osteopaat.
-voorwaartse drang terugkrijgen onder het zadel
-lang-laag kunnen rijden (neusje steeds verder naar de grond :) nu blijft ze nog erg hoog, ook ivm het zadel probleem...)
-trailerladen verder oefenen
-starten in de B dressuur
-eerste sprongetje wagen
-eerste buitenrit

dat is alles wat ik op dit moment kan bedenken :+ In januari gaan we eerst aan de slag met de zadel problemen oplossen, de rest komt dan hopelijk vanzelf weer :)

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 01:52

Oh leuk topic!

Mijn doelen voor dit jaar:
- paardje verhuizen
- springen oefenen (vooral mijn eigen balans en op een constant tempo naar de sprong)
- dressuur: nagefelijkheid en aanleuning in de galop nog constanter maken. Overgangen draf/galop/draf zonder de neus omhoog te steken. Wijken in draf nog verder verbeteren. Keertwendingen om de voorhand en achterhand correct kunnen uitvoeren.
- een paar lange buitenritten maken
- op verplaatsing een proefje rijden
- en vooral veel plezier maken!

Voor volgende maand:
- minstens 4x springen oefenen
- verder werken op alle dressuuroefeningen hierboven
- wat gaan wandelen aan de hand

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:08

Wat een leuk topic ik doe ook mee !
Maar voor nu alleen jaarlijkse doelen, mijn pony is nog jong pas 1,5 dus we doen alles op haar tempo.

Doelen:
Netjes naast mij meelopen . ( loopt graag achter )
Minder spanning bij wisselende ondergronden, willen we dus oefenen als bovenstaande wat meer bevestigd is.
Voetjes geven zonder spanning.
Bij de poetsplaats kunnen staan zonder spanning.
In de bak zonder spanning.
Stukjes langs de weg wandelen op pakken, aka op avontuur.

Onze stal is nogal ruim op gezet dus het is even een flink stukje lopen voor je bij poetsplek bent en vanuit daar dan bij bak haha voor zo een jonkie al best een avontuur.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 14:35

@Maartje_M Aah dat is balen... herken het. De bak is bij ons wel goed. Moet mezelf er alleen echt toe zetten, ivm drukte van studie en werk.

@nessinator , succes volgende week!

@roosjenat fijn dat het zo goed gaat. De weide ziet er bij jullie dan zeker ook nog goed uit?
Hier gebruiken we altijd één wei in de periode van oktober tot maart. Die is nu wel echt kaal aan het worden, dus zijn maar begonnen met hooi bijvoeren.

Verder heel leuk dat er zoveel aanmeldingen nog zijn :D

Ik voeg trouwens voor de maand januari nog even tussendoor wat doelen toe aangezien we nu weer aan het rijden zijn gekomen:
- Elke week één keer longeren met bijzet
- Deze maand nog één keer op buitenrit

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 16:05

Wat een leuk topic! Ik heb sinds eind juni terug een eigen paard, na er 10 jaar uit te zijn geweest. Heerlijk! Helaas ook eerst “zadelproblem” en een akkefietje op de weide gehad waardoor ze zich had verwond aan haar kogel, dus we zijn nog geen stap verder als in juni, alhoewel...

Doelen voor dit jaar zijn:
- de “basis” dressuur terug onder de knie krijgen (wij beide)
- het volhouden om om de twee weken te lessen (half u dressuur, half u springen)
- onze balans in galop terug vinden
- 3 oefenjumpings meerijden
- (terug) kunnen longeren
- een grondwerk les nemen

Doelen januari waren:
- terug starten met les (nieuwe instructrice)
-> check, gisteren eerste les gehad en ik zit op een roze wolk!
- kunnen galopperen
-> Check, door die nieuwe instructrice yiha!
- nu elke training stuk(je) galop mee pakken
- 1x per week longeren

Ik wil eigenlijk 1 maart mijn eerste oefenjumping starten, is de laatste indoor oefenjumping van de stal waar ik vroeger stond....
Ik ben hier dus eigenlijk een beetje naartoe aan het werken maar ik weet niet of het net iets té ambitieus is.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 18:08

Felien_Kyra schreef:
@Maartje_M Aah dat is balen... herken het. De bak is bij ons wel goed. Moet mezelf er alleen echt toe zetten, ivm drukte van studie en werk.

@nessinator , succes volgende week!

@roosjenat fijn dat het zo goed gaat. De weide ziet er bij jullie dan zeker ook nog goed uit?
Hier gebruiken we altijd één wei in de periode van oktober tot maart. Die is nu wel echt kaal aan het worden, dus zijn maar begonnen met hooi bijvoeren.

Verder heel leuk dat er zoveel aanmeldingen nog zijn :D

Ik voeg trouwens voor de maand januari nog even tussendoor wat doelen toe aangezien we nu weer aan het rijden zijn gekomen:
- Elke week één keer longeren met bijzet
- Deze maand nog één keer op buitenrit




De wei is opzich nog prima! Wordt natuurlijk wel wat zwart maar ze hebben nog genoeg gras. Hebben twee stukken waar we mee omwisselen. Daarnaast hebben we nog 3 stukken maar die houden we nog netjes.

Leuke extra doelen, succes!

esmee_xfe

Berichten: 30
Geregistreerd: 25-12-15
Woonplaats: Mariënberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 21:51

Felien_Kyra schreef:
esmee_xfe schreef:
leuk topic! hier zijn mijn doelen ;)

Lorenzo - deze topper ga ik volgende week ophalen van de fokker, hij wordt in maart 1 jaar!
- elkaar goed leren kennen en vertrouwen
- overal kunnen aanraken
- voetjes geven
- poetsen
- vast staan
- wandelen
[ [url=m/tWQveg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WM3GFV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Inmiddels bij je denk ik? Hoe gaat het? :j


En hoe gaat het verder met iedereens doelen????


hij is inderdaad bij mij nu! heerlijk dier <3 we hebben nog veel werk voor de boeg maar dat moet vast lukken, voor nu is het eerste doel goed meelopen aan een touwtje, want dat kent meneertje nog niet. en lekker overal aaien en kriebelen.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:24

Steffi4 schreef:
Doelen januari waren:
- terug starten met les (nieuwe instructrice)
-> check, gisteren eerste les gehad en ik zit op een roze wolk!
- kunnen galopperen
-> Check, door die nieuwe instructrice yiha!
- nu elke training stuk(je) galop mee pakken
- 1x per week longeren


Onze galop gaat zoo goed hè. Voor anderen waarschijnlijk niets maar voor mij, echt ik kan huilen van geluk! Er zijn momenten dat ik nog niet durf (als ze druk bezig zijn naast de bak met werken of als er andere paarden in de bak zijn) maar vandaag heb ik voor het eerst kunnen galopperen zonder dat ze bokte! Én op haar goede hand was er zelfs al iets van tempocontrole. Heel goed voor mijn zelfvertrouwen!

Het longeren heeft gelukkig mijn bijrijder even onder haar hoede genomen. :+
Ik word daar zo misselijk van (letterlijk hè, van die rondjes draaien) en ergens is er in onze samenwerking (paard en mij) iets misgelopen waardoor mijn commando’s (niet meer) binnen komen.

Doelen februari:
- elke training iets van galop meepakken: km’s maken
- elke week iets van balkjestraining doen
- om de twee weken lessen
- 1x/week longeren
- 1x trainen zonder beugels
- 1x rijden zonder zadel
- aan het einde van de maand een klein parcoursje kunnen springen thuis. Hoe (draf/galop/...) maakt niets uit, gewoon durven!
- broer meekrijgen naar stal om foto’s te trekken en te filmen (is fotograaf)

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:44

Citaat:
Doelen januari:
Pony 1, Archie
- Endurance training volgen
- In-uitje oefenen met springen
- minimaal 1x per week parelli oefeningen doen

Pony 2, River
- minimaal 1x per week parelli oefeningen doen
- werken aan ontspanning onder het zadel (bij hem en mij)


Met Archie alle doelen behaald, het in-uitje gaat wel mee naar februari, die moeten we nog wel vaker oefenen. De endurance training was echt mega leuk, voor herhaling vatbaar!

River ging deze maand echt boven verwachting goed <3 roze wolk hier.
Er is zoveel wederzijds vertrouwen nu. Dat was vorig jaar wel anders. Echt zo fijn!

ZarahZoe

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 01:51

ZarahZoe schreef:
Wat een leuk topic! Mijn doelen met mijn verzorgpaard Zoë zijn:
-ten eerste het tijdperk "verkeerd zadel en verzet met rijden" achter ons laten. Hiervoor is de afspraak met de zadelmaker al gepland en ik ben druk op zoek naar een fysio/osteopaat.
-voorwaartse drang terugkrijgen onder het zadel
-lang-laag kunnen rijden (neusje steeds verder naar de grond :) nu blijft ze nog erg hoog, ook ivm het zadel probleem...)
-trailerladen verder oefenen
-starten in de B dressuur
-eerste sprongetje wagen
-eerste buitenrit

dat is alles wat ik op dit moment kan bedenken :+ In januari gaan we eerst aan de slag met de zadel problemen oplossen, de rest komt dan hopelijk vanzelf weer :)


Tja, ik kan niet anders zeggen dan dat wij van de regen in de drup zijn geraakt. Heb een fysio en zadelmaker bij Zoë gehad en haar conclusie kwam inderdaad overeen met mijn vermoedens. Zadel paste niet goed en ze had daar last van. Het is gewoon een brede dame met veel schouder, en dit zadel sluit daar niet goed bij aan. Er zal dus (weer) een ander zadel moeten komen. Helaas willen de eigenaren hier niet aan meewerken en zij vinden het allemaal maar wat flauwekul...
Februari wordt voor ons dus voornamelijk even grondwerken/longeren/lange teugelen. Veel over de rug werken zodat ze de bovenlijn mooi gaat gebruiken. Verder zal de tijd leren of ik er weer op kan met een goed passend zadel. Misschien dat ik er over een tijdje eens zonder zadel op kruip...

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 02:26

Poekkie schreef:
Oh leuk topic!

Mijn doelen voor dit jaar:
- paardje verhuizen
- springen oefenen (vooral mijn eigen balans en op een constant tempo naar de sprong)
- dressuur: nagefelijkheid en aanleuning in de galop nog constanter maken. Overgangen draf/galop/draf zonder de neus omhoog te steken. Wijken in draf nog verder verbeteren. Keertwendingen om de voorhand en achterhand correct kunnen uitvoeren.
- een paar lange buitenritten maken
- op verplaatsing een proefje rijden
- en vooral veel plezier maken!

Voor volgende maand:
- minstens 4x springen oefenen
- verder werken op alle dressuuroefeningen hierboven
- wat gaan wandelen aan de hand


Dressuur: check! Gaat goed vooruit!
Springen: check! Mijn balans is nog steeds vergelijkbaar met die van een aardappel op een frisbee, maar oefening baart kunst.
Wandelen aan de hand: helaas niet veel van in huis gekomen, maar daarintegen is er wel veel werk gedaan om een mooi plekje voor paardje thuis te maken :o

Doel feb:

- plekje voor paardje helemaal in orde maken
- dressuur: nog steeds oefenen op licht(er) teugelcontact en galop. Ook een mooie stap/halt/achteruit/stap/draf/stap overgang kunnen rijden zonder contact te verliezen.
- springen: verder oefenen. Minstens 10 hindernisjes per week proberen.
- wandelen: als het eens mooi weer is :+

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 09:35

nessinator schreef:
Januari
- Ontspanning in alle gangen
- Sturen in alle gangen met juiste stelling
- doelen-sturen: niet van richting veranderen tenzij ik stuur; netjes op de hoefslag; op gekozen punten af rijden
- Ontspannen in stressvolle situaties vanaf de grond

Ontspanning: redelijke check, het gaat de goede kant op maar we zijn er nog niet
Sturen: check
Doelen-sturen: nope
Ontspannen vanaf de grond: dubbel check; hij is nu zelfs in staat andere paarden te kalmeren.

Daarnaast zijn we flink aan het trainen voor onze eerste endurance (7 maart), ik rij vaak met onze senior samen en we zijn het inhalen dus ook aan het oefenen. De senior (Sandy, 25) heeft de tijd van haar leven (Arabier :D) en Stinky laat zich inmiddels in stap en draf inhalen tot een neuslengte voorsprong, in stap zelfs tot haar heup naast zijn neus zit, zonder extra spanning op te bouwen!
We zijn ook op dressuurwedstrijd geweest, dat ging dramatisch, hij kan zo ontspannen lopen (wat hij ook deed in de losrijbaan) maar hij bouwde veel te veel spanning op in de wedstrijdring, dus waren onze proeven dramatisch. Hier moeten we dus nog echt aan werken.

Februari
1. Minstens 170 punten halen beide proeven volgende wedstrijd (of in ieder geval meer dan een 4 voor "het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard")
2. Sandy volledig in laten halen in stap en draf
3. In stap een klein stukje weg rijden (meetbaar doel: 1 paardlengte)
4. Héél véél stress-ontspanning-overgangen rijden (met als meetbaar doel om binnen 5 passen van middel-hoge spanning terug te komen tot ontspanning, in draf)
5. Rechtdoor rijden tenzij ik stuur
6. Aanleuning (ruggebruik)

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:46

ittheclown schreef:
Wat een leuk topic ik doe ook mee !
Maar voor nu alleen jaarlijkse doelen, mijn pony is nog jong pas 1,5 dus we doen alles op haar tempo.

Doelen:
Netjes naast mij meelopen . ( loopt graag achter )
Minder spanning bij wisselende ondergronden, willen we dus oefenen als bovenstaande wat meer bevestigd is.
Voetjes geven zonder spanning.
Bij de poetsplaats kunnen staan zonder spanning.
In de bak zonder spanning.
Stukjes langs de weg wandelen op pakken, aka op avontuur.

Onze stal is nogal ruim op gezet dus het is even een flink stukje lopen voor je bij poetsplek bent en vanuit daar dan bij bak haha voor zo een jonkie al best een avontuur.


Hier ook al aardig wat vooruitgang zo trots op mn puppie, voorvoetjes al redelijk goed uit te krabben, een achter wat vluchtig, de andere achter vind ze nog moeilijk, dat is ook de kant waar ze parelli oefeningen nog het lastigste vind dus die kant heeft even wat meer tijd nodig, maar al zo trots op haar.
Ook naar de poetplaats gelopen vond ze erg spannend maar deed zo haar best, dus met kleine puppy tempo stapjes gaan we vooruit <3

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 12:15

Wat leuk trouwens dat jullie allemaal zo lekker vooruit gaan! Ittheclown: voor je het weet gaat ze met plezier naar de poetsplaats! Stink deed er de eerste keer 45 minuten over en trekt me er nu nog net niet naartoe :+
ZarahZoe, dat is erg jammer en ook behoorlijk frustrerend als het niet jouw paard is... Ik hoop dat je alsnog een oplossing vindt waar jullie beide gelukkig van worden! Mag je van de eigenaren zelf een zadel erop leggen, of moet die per se van hun uit komen?
Lideli, Gaaf! Waar ben je op training geweest? Ik ga volgende week naar Monique de Boer :D
Steffi4, ik ben een klein beetje jaloers :D Galop is ook voor ons echt nog een werkpuntje! Bijna niemand weet dit, maar ik ben ook een beetje een schijterd in galop, ben daarvoor iets te vaak met paard en al in galop onderuit gegaan...

Ik wil eigenlijk gezien de voortgang van de afgelopen maand nog wat puntjes toevoegen aan mijn jaardoelen O:)
nessinator schreef:
Doelen voor 2020:
- Endurance klasse 2 startgerechtigd zijn
- Dressuur L1+5
- Rust en ontspanning in alle gangen en overgangen
- Begin van de zijgangen (sorry eigenlijk kan hij dit al lang, zowel aan de hand als onder het zadel)
- Terug naar rust vanuit elke rij-oefening
- Niet zo hyper reageren op andere paarden
- Andere paarden weg laten rijden met minimale stress
- Een 7 halen op een dressuurproef voor het onderdeel "Het rechtgerichte, ontspannen en in aanleuning gaande paard"

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:14

In Westenschouwen. Daar was een clinic van Ingrid Celen, een Belgische. Waar zit Monique de Boer?

Doelen voor februari;
Archie
- Dressuur starten
- in-uitje oefenen
- parelli blijven herhalen
- draven aan de hand leren (handig voor de endurance keuringen straks)

River
- Galopje onder het zadel
- parelli blijven herhalen

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 13:46

Monique zit in Overijssel :+ Dat is voor mij ook een eind rijden, maar minder ver dan Zeeland := Maar zo te lezen heb jij dus ook de smaak te pakken?

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:56

Nessinator: ik volg je in “jouw” topic en er is echt niets om jaloers op te zijn bij mij...jullie komen echt van super ver!

ik reed vroeger 1.20m wedstrijd met mijn pony, durfde zonder tuig 1m te springen. Nu durf ik niet over een kruisje van 50cm(?) mét tuig en amper te galopperen Én buiten rijden durf ik al zeker niet, durf zelfs niet naar buiten aan de hand... :+
Iedereen heeft zijn eigen struggles wil ik dus zeggen. :') We komen er allemaal wel! Zolang we ons best blijven doen en telkens een beetje onze grenzen durven verleggen! En dit topic is echt een goede motivatie daar voor!

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 15:20

Steffi4, daar is het topic ook precies voor bedoeld! Buiten is voor mij juist altijd het minst lastig, want geen bochten waar een paard in kan glijden (alle keren dat ik onderuit ging was in een bocht, de meeste ook omdat het paard de bocht te snel nam). Scheelt dat Stink heel kort en stabiel kan draaien in galop, dus ik ben langzaam van mijn angst af aan het komen. Komt bij jou ook vast goed!
En dank je wel :o

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:09

Maartje_M schreef:
Doelen voor Januari
Elevada
- werken aan minder stress aan de lange teugel
- schouder buiten verbeteren aan de lange teugel
- stabielere aanleuning en daar zelf ook consequenter in zijn
- minstens 1x buiten rijden

Jonique
- Conditie verbeteren aan de longe
- teugel werk om buiging te verbeteren
- dubbele longe oefenen met vol te open en sluiten
- minstens 1x met de kinderen buitenrijden

Cheetah
- oefenen met voetje geven
- minstens 1x wandelen


Nou dat is allemaal niet gebeurd :+
Begin januari besloot de bak om niet voor de helft maar helemaal nat en glad te worden dus we hebben de hele maand niks kunnen doen. Daardoor wacht ik nog even met doelen voor februari opstellen, want na 2 dagen droog geweest te zijn, is het nu weer ellende

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 18:19

Of je schuift de januari-doelen gewoon naar februari!

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:36

Ja maar als februari wel en droge maand wordt, worden de doelen uitgebreid. En anders komt er ook weer niks van terecht :+

ZarahZoe

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 21:52

Nessinator: Na wat over en weer heb ik vandaag toestemming gekregen om zelf een zadel erop te leggen, ik hoop dus in februari een zadel te hebben :D

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 17:40

Gefeliciteerd Felien_Kyra!

Maartje, wat vervelend van je bak! Nog even doorbikkelen en dan wordt het weer hopelijk weer beter.

Roosjenat, wat fijn dat het zo goed gaat!

Ittheclown, komt vast helemaal goed met de poetsplaats!

Zarahzoë, wat rot en vervelend. Zeker omdat het niet jouw paard is! Fijn dat je er iig zelf een zadel op mag leggen!

Lideli, gaaf hoor!

Steffi4, goed bezig!

doelen januari Ivy:
- Stappen aan de hand om haar rug te laten ontspannen. :)
- Grondwerk en vrijheidsdressuur doen voor het plezier. :)
- Longeren met touwtjes in stap en draf om haar sterker te maken. :)
- Meedoen aan een oefenparcours springen. :)
- Werken aan het rijden van achteren naar voren. :) :(
- Weer een keer zonder zadel rijden. :) :(

Deze maand ging goed! Fijne tips meegekregen tijdens het oefenparcours. Verder een beetje gewerkt aan van achteren naar voren rijden, maar nog niet heel bewust. Wel gereden zonder zadel, maar niet op Ivy. Had een les van Daniëlle Meyboom en mocht op haar paarden zonder zadel en hoofdstel stappen. Heel gaaf!

Doelen voor februari Ivy:
- Werken aan het vrijheidsdressuur.
- Met hoofdstel en neckrope rijden om haar aan de neckrope te laten wennen.
- Met touwhalster rijden.
- Spontaner worden.
- Balkjesles krijgen.
- Weer een keer meedoen aan een dressuurwedstrijd.
- Toewerken naar alleen op neckrope rijden.

Doelen januari Shan:
- Oefening hoofd laag aanleren. :)
- Hem leren om steeds braver te worden bij de hoefsmid. :)
- Oefening hoofd laag vragen als ik op het krukje sta. :)

Gaat supergoed! Als ik mijn zweep op zijn hoofd leg snapt hij dat hij zijn hoofd omlaag moet doen. Verder wordt hij ook steeds iets braver bij de hoefsmid.

Doelen februari Shan:
- Een instructeur zoeken die mij wil begeleiden tijdens het opstappen.
- Zelf verder oefenen met voet in de beugel en het hangen.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 00:29

Steffi4 schreef:
Doelen februari:
- elke training iets van galop meepakken: km’s maken
- elke week iets van balkjestraining doen
- om de twee weken lessen
- 1x/week longeren
- 1x trainen zonder beugels
- 1x rijden zonder zadel
- aan het einde van de maand een klein parcoursje kunnen springen thuis. Hoe (draf/galop/...) maakt niets uit, gewoon durven!
- broer meekrijgen naar stal om foto’s te trekken en te filmen (is fotograaf)


Mag ik ff heel fier zijn? *\o/*
Vandaag les gehad en ik heb gewoon in galop een parcoursje gesprongen! Nooit verwacht dat ik dit toch al in februari zou kunnen, laat staan op 1 februari. _O- ik zit echt op een roze wolk.