Doelen en volg je paard 2020!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-20 12:00

Gefeliciteerd, goed bezig *\o/* *\o/* *\o/*

SammyFloor

Berichten: 1196
Geregistreerd: 19-12-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 12:09

Steffi4: Wow wat fijn! :D

Echt super fijn om iedereen zijn doelen te volgen, werkt motiverend! Veel succes weer allemaal :)


SammyFloor schreef:
Ik heb 3 pony's, een shetlander Sammeke, mini shet Arthur en Welsh A x shet veulen Flinn. Vorig jaar was een lastig en moeizaam jaar door alle veranderingen. In 2020 wil ik er volledig invliegen!

Doelen 2020.
- Terug meer gaan mennen met Sammeke, we mennen voornamelijk buitenritten ik wil 500 km halen dit jaar.
- Sammeke leren lopen naast de fiets, zodat de afstand vanaf de zomerweide naar huis (om in te spannen) makkelijker overbrugbaar wordt en ik vaker op pas kan gaan.
- Arthur wil ik weer gaan inspannen. Sinds 2017 ben ik al met hem bezig, maar we doen vaker niets dan iets. We hebben les gehad, maar als ik weer alleen wil rijden krijgt hij soms een flipmoment in zijn hoofd en heb ik er nog weinig aan te zeggen. Ik wil op de weide serieus gaan mennen en oefenen, aan de lange lijnen op straat oefenen. Het ultieme doel is rustig op buitenrit kunnen gaan zonder stress.
- Arthur heeft helaas ook een angst opgelopen voor de spooroverweg (niet voor treinen, enkel de overweg), die ik graag wil overwinnen.
- Mijn veulen Flinn moet natuurlijk niets, enkel de basis wat herhalen.
- Genieten uiteraard ook :D

Doelen januari: (januari is een examenmaand dus meestal een rustige start)
Sammeke:
- Mennen als ik tijd heb.
- Al eens proberen wat het geeft met mijn fiets.

Arthur:
- Werken aan de hand weer opnemen
- Poging doen met clickertraining en het spoor
- Na mijn examens inspannen


De doelen van januari waren toch wat te hoog gegrepen in combinatie met de examens.
Sammeke
- 3x gereden en telkens korte rondjes. 11km in totaal
- Fietsen is er niet van gekomen.

Arthur
- Werken aan de hand is enkele keren gelukt.
- Spoortraining is bewust uitgesteld tot iemand erbij komt helpen
- 2x ingespannen wat relatief goed ging, maar ik ben een buitenmenner en heb weinig motivatie om rond te rijden op de weide.

Flinn
- Flinn weigerde altijd de paddock weer in te gaan, hij staakt en steigert erbij. Door middel van clickertraining is het gelukt dit weg te werken :D

Doelen februari:
Sammeke
- Meer inspannen en langere ritten maken
- Leren lopen naast de fiets

Arthur
- Spoorangst aanpakken, als dit doel is bereikt hebben we weer meer mogelijkheden om andere doelen aan te pakken

Flinn
- Verder oefenen op de paddock
- Een klein wandelingetje doen

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:41

Felien_Kyra schreef:
@Maartje_M Aah dat is balen... herken het. De bak is bij ons wel goed. Moet mezelf er alleen echt toe zetten, ivm drukte van studie en werk.

@nessinator , succes volgende week!

@roosjenat fijn dat het zo goed gaat. De weide ziet er bij jullie dan zeker ook nog goed uit?
Hier gebruiken we altijd één wei in de periode van oktober tot maart. Die is nu wel echt kaal aan het worden, dus zijn maar begonnen met hooi bijvoeren.

Verder heel leuk dat er zoveel aanmeldingen nog zijn :D

Ik voeg trouwens voor de maand januari nog even tussendoor wat doelen toe aangezien we nu weer aan het rijden zijn gekomen:
- Elke week één keer longeren met bijzet
- Deze maand nog één keer op buitenrit



Buitenrit is gelukt, door de natte bak het longeren helaas niet, althans niet elke week. Wel één keer in januari nog gelongeerd en gewoon kunnen rijden bij de club gelukkig :D Dus wel in beweging gehouden *\o/*

Voor de maand februari heb ik de volgende doelen:
- Regelen dat er een zadelmaakster komt
- Regelen dat er een osteopaat komt
- Twee keer trainen met balkjes
- Twee keer op buitenrit
- Een keer vrijspringen
- De maand doorkomen zonder het maken van dierenartskosten :')


Verder trainen we deze maand lekker verder. Hopelijk in de maand maart een dressuurwedstrijd, maar hey niet te ver op de zaken vooruit lopen :D Oké en dat laatste doel was wel een grapje. Toch was het de maand januari, sinds lange tijd zonder dierenartskosten (op het enten na) toch wel heel fijn :):)

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:01

roosjenat schreef:
Felien_Kyra schreef:
@Maartje_M Aah dat is balen... herken het. De bak is bij ons wel goed. Moet mezelf er alleen echt toe zetten, ivm drukte van studie en werk.

@nessinator , succes volgende week!

@roosjenat fijn dat het zo goed gaat. De weide ziet er bij jullie dan zeker ook nog goed uit?
Hier gebruiken we altijd één wei in de periode van oktober tot maart. Die is nu wel echt kaal aan het worden, dus zijn maar begonnen met hooi bijvoeren.

Verder heel leuk dat er zoveel aanmeldingen nog zijn :D

Ik voeg trouwens voor de maand januari nog even tussendoor wat doelen toe aangezien we nu weer aan het rijden zijn gekomen:
- Elke week één keer longeren met bijzet
- Deze maand nog één keer op buitenrit




De wei is opzich nog prima! Wordt natuurlijk wel wat zwart maar ze hebben nog genoeg gras. Hebben twee stukken waar we mee omwisselen. Daarnaast hebben we nog 3 stukken maar die houden we nog netjes.

Leuke extra doelen, succes!

ah dat is wel heel fijn zoveel wei om af te kunnen wisselen. Ach ja, hier krijgen ze hooi bij. Komen niks te kort in ieder geval :') de een is nog dikker als de ander zeg maar.....
Oké ga even bijlezen. Heb al een tijdje niet gelezen en zal ook even reageren :D

@steffi4, Fijn dat het met de galop zo goed gaat en dat je bijrijder je ook zo kan helpen met het longeren :) En tuurlijk mag je trots zijn over het springen! :)

@lideli Fijn om te horen ook! En dat je dan in een jaar tijd al zoveel hebt bereikt. Ik neem inderdaad ook doelen mee naar februari. Puur omdat ik merk dat bepaalde dingen erg goed werken qua training (bij mij bijvoorbeeld balkjes)

@Zarahzoe
ai....... Dit lijkt me dus zo vervelend als het paard niet van jezelf is. Lees gelukkig dat er een zadel komt, in februari nog!

@poekkie, wat gaaf dat je paardje aan huis komt! Ben heel erg benieuwd. Heb je hier een volgtopic van? En anders ben wel benieuwd wat je van plan bent? 24/7 buiten of stalling en weide? of inloopstal ?

@nessinator Ben eens in je topic gaan kijken. Had gister te weinig tijd maar ga als ik tijd heb eens even verder lezen. Heel interessant wel om jullie te volgen. Succes op wedstrijd in de maand februari! Mijn eerste proef met mijn paardje van nu, had ik 154 punten en was ik er voordat ik de ring in ging afgevallen :') De keer daarop had ik boven de 170 :') dus hopelijk gaat het bij jou ook zo snel. Ik zag trouwens je toevoeging van jaardoelen. Ik wilde geen doelen stellen voor het jaar omdat ik dan weer sneller teleurgesteld ben als het weer niet gaat (net als de vorige twee jaar), maar twijfel toch wel om niet gewoon doelen te stellen haha

@Maartje_M, Kun je niet in de omgeving naar een bak toe waarin je mag rijden? eventueel tegenover een kleine vergoeding. Kan je in ieder geval verder trainen.

@kimmie25501 Fijn dat het een goede maand was. Succes met deze maand! Hopelijk verloopt die ook zo fijn.

@sammyfloor Jammer dat de doelen wat te hoog gegrepen waren, maar goed er volgen nog 11 andere maanden dit jaar :) En wat jij zegt, doelen van de rest zien en het erover hebben met elkaar werkt erg motiverend.

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 19:19

Felien_Kyra schreef:
roosjenat schreef:
@Maartje_M Aah dat is balen... herken het. De bak is bij ons wel goed. Moet mezelf er alleen echt toe zetten, ivm drukte van studie en werk.

@nessinator , succes volgende week!

@roosjenat fijn dat het zo goed gaat. De weide ziet er bij jullie dan zeker ook nog goed uit?
Hier gebruiken we altijd één wei in de periode van oktober tot maart. Die is nu wel echt kaal aan het worden, dus zijn maar begonnen met hooi bijvoeren.

Verder heel leuk dat er zoveel aanmeldingen nog zijn :D

Ik voeg trouwens voor de maand januari nog even tussendoor wat doelen toe aangezien we nu weer aan het rijden zijn gekomen:
- Elke week één keer longeren met bijzet
- Deze maand nog één keer op buitenrit


De wei is opzich nog prima! Wordt natuurlijk wel wat zwart maar ze hebben nog genoeg gras. Hebben twee stukken waar we mee omwisselen. Daarnaast hebben we nog 3 stukken maar die houden we nog netjes.

Leuke extra doelen, succes!

ah dat is wel heel fijn zoveel wei om af te kunnen wisselen. Ach ja, hier krijgen ze hooi bij. Komen niks te kort in ieder geval :') de een is nog dikker als de ander zeg maar.....
Oké ga even bijlezen. Heb al een tijdje niet gelezen en zal ook even reageren :D

@steffi4, Fijn dat het met de galop zo goed gaat en dat je bijrijder je ook zo kan helpen met het longeren :) En tuurlijk mag je trots zijn over het springen! :)

@lideli Fijn om te horen ook! En dat je dan in een jaar tijd al zoveel hebt bereikt. Ik neem inderdaad ook doelen mee naar februari. Puur omdat ik merk dat bepaalde dingen erg goed werken qua training (bij mij bijvoorbeeld balkjes)

@Zarahzoe
ai....... Dit lijkt me dus zo vervelend als het paard niet van jezelf is. Lees gelukkig dat er een zadel komt, in februari nog!

@poekkie, wat gaaf dat je paardje aan huis komt! Ben heel erg benieuwd. Heb je hier een volgtopic van? En anders ben wel benieuwd wat je van plan bent? 24/7 buiten of stalling en weide? of inloopstal ?

@nessinator Ben eens in je topic gaan kijken. Had gister te weinig tijd maar ga als ik tijd heb eens even verder lezen. Heel interessant wel om jullie te volgen. Succes op wedstrijd in de maand februari! Mijn eerste proef met mijn paardje van nu, had ik 154 punten en was ik er voordat ik de ring in ging afgevallen :') De keer daarop had ik boven de 170 :') dus hopelijk gaat het bij jou ook zo snel. Ik zag trouwens je toevoeging van jaardoelen. Ik wilde geen doelen stellen voor het jaar omdat ik dan weer sneller teleurgesteld ben als het weer niet gaat (net als de vorige twee jaar), maar twijfel toch wel om niet gewoon doelen te stellen haha

@Maartje_M, Kun je niet in de omgeving naar een bak toe waarin je mag rijden? eventueel tegenover een kleine vergoeding. Kan je in ieder geval verder trainen.

@kimmie25501 Fijn dat het een goede maand was. Succes met deze maand! Hopelijk verloopt die ook zo fijn.

@sammyfloor Jammer dat de doelen wat te hoog gegrepen waren, maar goed er volgen nog 11 andere maanden dit jaar :) En wat jij zegt, doelen van de rest zien en het erover hebben met elkaar werkt erg motiverend.


Thanks! Nee helaas geen volgtopic. We hebben aan huis stallen en weides en al een kleinschalig pension. Maar dat had nog niet alle faciliteiten die ik nodig had om fatsoendelijk te kunnen rijden. Nu binnenkort wel :) Dus nog de laatste dingen in orde maken en rubber matten bestellen voor de stal en hij kan komen! Het wordt 24/7 buiten in de zomer en in de winter in de nacht op stal met overdag hooi in slowfeeders op een verhard gedeelte en grote winterwei (wel kaal). In een kleine kudde van 5 of 6 en altijd schuilstal ook ter beschikking.

ZarahZoe

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:54

wauw, het ging allemaal ineens heel vlot. Vanochtend is de zadelmaker geweest en ik heb een zadel *\o/* man wat een verschil zeg :oo We hebben nog wel wat mentale blokkades om door te werken, maar ze liep zo mega veel beter *\o/* met het tweede zadel voelde ik dat ze haar hoofd wat liet zakken dus ik gaf haar meer ruimte en ze ging gewoon helemaal met haar neus naar de grond!! dat heeft ze echt nog nooit gedaan en we schrokken er allebei zo van dat ze over haar benen struikelde en we bijna samen op de grond belanden _O- Maar het verschil dat ik voelde in haar lijf en beweging was echt ongelooflijk. Morgen hebben we weer les dus hopelijk houden we dit gevoel vast :D
De doelen voor deze maand worden dus eigenlijk vrij simpel:
Lekker rijden en de mentale blokkades een beetje doorbreken :)

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 18:37

@poekkie, jeetje klinkt in mijn ogen redelijk perfect :') Gaaf zeg :D

@ZarahZoe Wat fijn! Is er wel eens een osteopaat bij geweest? Kan me voorstellen dat dat ook nog enorm kan helpen nu er ook een goed zadel op ligt. Niet dat ik jullie dat wil aanpraten hoor! :D is al heel wat dat er dan nu een goed zadel op ligt en misschien vinden de eigenaren dat ook wel helemaal niks....

Hier is de bak nu ontzettend nat.... kan gelukkig naar de club, maar merk dat ik door mijn nieuwe baan 's avonds doodmoe ben en geen puf heb om te rijden, laat staan naar de club rijden. Maar goed, heb mezelf al 2 keer weten te overtuigen om toch te gaan rijden. Ging best lekker :D Als ik dan eenmaal gereden heb ben ik ook weer blij dat ik toch ben gegaan. Het is ook maar 5 à 10 minuten stappen naar de club, dus moet ook niet klagen :D

ZarahZoe

Berichten: 56
Geregistreerd: 17-10-14
Woonplaats: Groningen

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:26

@Felien_Kyra Ik heb er vorige week een fysio bij gehad, helaas vinden de eigenaren dit soort dingen helemaal niks… Na de behandeling van de fysio hebben ze aangegeven dit niet meer te willen bij hun paard (niet dat de fysio iets verkeerd heeft gedaan hoor, ik was super tevreden). Ik zou dus echt graag nog een osteopaat erbij halen, maar dat gaat helaas niet lukken :n

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 19:47

Mag ik hier meeschrijven?
Mijn paarden zijn de 4,5 jarige PRE hengst Sol en mijn bijna tweejarige Spaanse hengstje Zafiro.
Sol rijd ik onder het zadel en doe ik veel liberty werk mee. Zafiro was tot anderhalve maand geleden nog nooit in handen geweest en is natuurlijk nog heel jong, dus doet puppywerk :)

Voor februari zijn mijn doelen:
- Sol: rijden met neck rope introduceren. Beginnen met hoofdstel erbij en kijken waar we komen
- Sol: intrinzen, crunches kunnen vragen at liberty vanuit diverse plekken
- beiden: attachment therapie, ze zijn enorm aan elkaar geplakt en als ik er eentje meeneem wil de ander OOK! Daar wil ik mee oefenen.

Dit is Sol
Afbeelding

En Zaf
Afbeelding

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 20:10

Welkom Castellon!
Fijn dat het zo snel opgelost kan zijn, ZarahZoe! Ik wens je veel fijne rij-uren toe :D
Felien_Kyra, ik ken het gevoel... Zit nu thuis op de bank, geen plannen voor vanavond maar ik krijg mezelf toch niet naar mijn paard gesleept vandaag...

Pip1994

Berichten: 89
Geregistreerd: 02-04-19

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:15

Het is al februari maar hopelijk ben ik nog niet te laat om mee te doen.

In 2019 ben ik begonnen met mijn paardje Blue (tinker merrie van 7 jaar).
Ze was nog vrij groen en nog niet zo lang begonnen met doorrijden, dus daar zijn we mee verder gegaan. Helemaal vanaf de basis. Nu doet ze het vrij goed en zijn we bezig met de galop.

Hiernaast begonnen met Parelli in November en dit pakt ze heel goed op! Het wandelen eind december weer opgepakt, maar daar moeten we nog aan werken. Het onder controle houden in galop tijdens een buitenrit gaat wel beter. Trailerladen zijn we ook mee bezig geweest en we hebben zeker al stappen gemaakt.

Doelen 2020:
- Een goed B-proefje kunnen rijden met Blue
- Ons eerste winstpunt in de B
- Level 2 van Parelli af hebben gerond.
- Beginnen met Level 1 Liberty van Parelli
- Blue heeft geen probleem meer met de trailer en laad zichzelf zo ongeveer
- Blue is genoeg afgevallen (nog 40 kilo)
- De conditie en bespiering van Blue verbeteren
- Met Blue alleen op buitenrit kunnen

Februari:
- minstens eens in de 2 weken een buitenrit met andere paarden maken
- minstens 2x alleen met Blue een klein rondje buiten doen
- 1x wandelen met Blue
- Blue kan in de trailer blijven staan zonder er graag weer uit te willen
- Alle oefeningen van Parelli level 1 beheersen

Dit is Blue:

Afbeelding

Blue en ik zijn bezig met ons Parelli traject om mijn droom te verwerkelijken. Mocht je dit leuk vinden kan je ons volgen op [VNA] Traject: Droom tot werkelijkheid met Parelli *D

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:34

Welkom Pip1994 en Castellon! :)

@ZarahZoe balen zeg.... maar doe je niks aan. Hoor je nog regelmatig dat mensen daar toch nog anders over denken. Voor jou al wel super fijn dat je een passend zadel hebt :D

@nessinator, ah lekker. Ik kon niet thuis blijven van de paardjes vandaag. Wij werken met een schema en vanavond was ik aan de beurt voor de late voerronde. Dus ben net terug thuis. Daarnaast doen we allemaal zelf onze stal dus heb net nog even de mest eruit gehaald.
Als ik er dan ben baal ik dat ik niet eerder ben gegaan en even ben gaan rijden :') maargoed.... doe ik nu niks meer aan.

Zo lekker slapen en morgen weer les!

Voor de maand februari heb ik de volgende doelen:
- Regelen dat er een zadelmaakster komt
- Regelen dat er een osteopaat komt
- Twee keer trainen met balkjes
- Twee keer op buitenrit
- Een keer vrijspringen
- De maand doorkomen zonder het maken van dierenartskosten :')


Een afspraak met de zadelmaakster en de osteopaat is in ieder geval gemaakt. De zadelmaakster komt 26 februari en de osteopaat 4 maart :)

Maartje_M

Berichten: 9363
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:47

Felien_Kyra schreef:
@Maartje_M, Kun je niet in de omgeving naar een bak toe waarin je mag rijden? eventueel tegenover een kleine vergoeding. Kan je in ieder geval verder trainen.

ik heb geen trailer :+

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 11:52

hello!

Wat is het stil hier....
hoe gaat het bij jullie?

Hier hadden we even een terugval, tenminste dat dacht ik.... paardje liep weer niet goed. Vermoedelijk verstapt want een paar dagen later was er niks meer te zien. Gelukkig!
Van vrijspringen en balkjes, is niks terecht gekomen. Buitenrit wel één keer gedaan maar toen liep ze dus niet helemaal lekker. Ach ja, verder deze maand wel lekker in de bak dressuur gereden. Dat ging goed.

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:41

Hier hetzelfde, linker voorbeen was een beetje dik en voelde ook warm, ze heeft daar heel vroeger een peesblessure gehad dus even rustig aan gedaan, dit weekend verhuisd, dus al twee weken niet gereden. Ten vroegste dit weekend pas weer denk ik...dus februari gaat bij mij ook een beetje de mist in uiteindelijk!

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:45

En ook hier is februari geen ideale maand geweest..

De bak was steeds te nat of het waaide te hard en daardoor heb ik eingelijk heel februari niet gereden helaas. We zouden gisteren onze eerste wedstrijd van 2020 rijden maar die heb ik ook moeten afzeggen daardoor. Het zit dus niet helemaal mee.

Wel een leuk nieuwtje want we hebben vorige week een huis gekocht met land er bij, dus de paardjes komen in augustus (of eerder) aan huis. :D

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:15

Balen @steffi4, goed dat je rustig aan doet. Je hebt er niks aan als je dan doorzet en het straks weer helemaal mis is.

@roosjenat, hoe gaaf is dat! :D Ga je een volgtopic maken? :) Dan kan ik alvast zeggen dat ik volg!
Wel balen overigens dat je niet hebt kunnen rijden en de wedstrijd af moest zeggen.

Wat dat betreft heb ik geluk dat ik met 10 minuten stappen bij de binnenbak van de ruitervereniging ben.

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:12

Felien_Kyra schreef:
Balen @steffi4, goed dat je rustig aan doet. Je hebt er niks aan als je dan doorzet en het straks weer helemaal mis is.

@roosjenat, hoe gaaf is dat! :D Ga je een volgtopic maken? :) Dan kan ik alvast zeggen dat ik volg!
Wel balen overigens dat je niet hebt kunnen rijden en de wedstrijd af moest zeggen.

Wat dat betreft heb ik geluk dat ik met 10 minuten stappen bij de binnenbak van de ruitervereniging ben.


Misschien wel! Eingelijk nog niet over na gedacht haha.

Zo dicht bij een rijvereniging zitten is inderdaad handig, stiekem wel een beetje jaloers op de binnenbak :o

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 17:37

roosjenat schreef:
Felien_Kyra schreef:
Balen @steffi4, goed dat je rustig aan doet. Je hebt er niks aan als je dan doorzet en het straks weer helemaal mis is.

@roosjenat, hoe gaaf is dat! :D Ga je een volgtopic maken? :) Dan kan ik alvast zeggen dat ik volg!
Wel balen overigens dat je niet hebt kunnen rijden en de wedstrijd af moest zeggen.

Wat dat betreft heb ik geluk dat ik met 10 minuten stappen bij de binnenbak van de ruitervereniging ben.


Misschien wel! Eingelijk nog niet over na gedacht haha.

Zo dicht bij een rijvereniging zitten is inderdaad handig, stiekem wel een beetje jaloers op de binnenbak :o


Laat het vooral weten als je dat doet :D

Ja, anders had ik ook niet kunnen rijden hoor deze maand. Regent zo veel... Onze bak blijft eigenlijk altijd wel droog maar is nu een natte bende...

Steffi4
Berichten: 395
Geregistreerd: 29-12-17
Woonplaats: Antwerpen

Re: Doelen en volg je paard 2020!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 22:45

Wat leuk Roosjenat! Proficiat! Dat is geen maanddoel afgevinkt maar meteen een levensdoel :D

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 23:04

Wauuw, gefeliciteerd roosjenat!

Felien en Steffi, even een stap terug, maar soms komen er dingen tussen.

Hier ook hoor; eerst ik ziek, nu kind ziek en dus iets minder tijd en rust dan gedacht. Desalnietemin toch heel lekker aan mijn doelen bezig en eigenlijk met alles al bezig geweest!


- Sol: rijden met neck rope introduceren. Beginnen met hoofdstel erbij en kijken waar we komen
Gedaan! We zijn er lekker mee bezig. Inmiddels ook al even met alleen neck rope gereden. Conclusie; nog werk aan de winkel voor dat echt werkt, maar wel heel fijn vol vertrouwen kunnen rommelen samen. Het introduceren was een maanddoel op zich, had ook niet verwacht dat het nu al helemaal flawless compleet zou gaan.

- Sol: intrinzen, crunches kunnen vragen at liberty vanuit diverse plekken
Gedaan! Kunnen we! Inmiddels vanuit meerdere plekken. Hoewel ik het leuk vindt om met hem te doen denk ik niet dat ik het perse vanuit alle hoeken hoef te kunnen vragen, dus dit is oke zo

- beiden: attachment therapie, ze zijn enorm aan elkaar geplakt en als ik er eentje meeneem wil de ander OOK! Daar wil ik mee oefenen.
Gaat super! Waar Zaf eerst nog heel hard rende als ik met Sol uit het zicht verdween blijft hij nu vrij rustig staan. Hij roept wel, maar het is oke. Voor Sol is alleen op pad gaan ook nieuw. We kunnen nu een kwartier/20 minuten weg en dat gaat geweldig!

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-20 11:26

Haha ik kom meestal alleen terug in dit topic aan het eind van de maand, ik vind het heel leuk dat jullie het zo actief bijhouden :D

@Felien_Kyra, jammer dat ze wat minder liep... Kan helaas gebeuren, ik hoop dat het bij verstappen blijft!
@Steffi4: Ook voor jouw paard beterschap.
@Roosjenat: wat leuk dat je paardjes bij huis komen! Heel veel plezier alvast! Februari is altijd een beetje een lastige maand, onze paarden stonden altijd 3 maanden stil in de winter zonder goede bak. Deze winter hebben we ons rijden daarom naar het bos verplaatst, want Madelief (zie hieronder) blijkt heel slecht tegen niet werken te kunnen en Sandy heeft geholpen bij mijn trainingen richting Endurance met Stinky.
Ik ben dus heel blij met de perfecte (20x65) buitenbak op onze stal en de binnenbak die er ook is :D

Voor mij gaat deze maand eigenlijk alles wel volgens planning, ik leer Stinky steeds beter kennen (dat wil zeggen, nu we serieus aan het trainen zijn leer ik steeds beter inschatten hoe ik die trainingen het best op kan bouwen). Daarnaast ben ik vorige week halsoverkop met een andere pony op wedstrijd gegaan (B-dressuur), waarvoor ik ook nog wat doelen wil opstellen. Het gaat om een 13-jarige D-pony New Forest merrie die na een heel leven als manegepony nu bij ons staat, oorspronkelijk om te revalideren, maar nu mag ze serieus aan het werk. Het is een geweldig dier (met goede afstamming, ouders beide Z geklasseerd) en ze heeft veel potentie. Ik roep altijd het hardst dat je het ook met een HTK-paard moet kunnen, maar als je zo'n kans krijgt, waarom grijp je die dan niet met beide handen aan :D

Afbeelding

Dus doelen Madelief 2020:
- L1+10

Doelen Madelief maart:
- Het opkrullen afleren (als ze iets moeilijk vindt krult ze op, wat natuurlijk zeer ongewenst is)
- Volledig rondje met 'schoftlift' draven in aanleuning (dit is zwaar dus bouw ik het rustig op vanuit stofzuigerhouding)
- Voorwaartse drang zonder spanning
- Rechte lijnen zonder correctie
- Eerste winstpunt rijden
- In het grondwerk buigen in plaats van longeren
- Ontspanning creëren door focus op mij in plaats van in zichzelf keren
- Beginnen met het opbouwen van vertrouwen in mij naast haar zelfstandige "ik dop mijn eigen boontjes wel"-manegeponyhouding

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 12:35

Wat een leuk topic !
Ik wil mij ook even melden met mijn paard Murphy.

Doelen voor 2020
- het rijden weer opbouwen
Murphy komt net uit een blessure en ik mocht er 2 weken geleden weer voor het eerst op na 3 1/2 maand.
- Murphy laten afvallen minimaal 50 kilo !!
( Murphy word heel snel dik heeft alleen maar op een handje brok ,3x per dag hooi gestaan en in de paddock en nu kreeg ik de singel met heel veel moeite vast :( )
- meer buitenrijden !
- Meer genieten !!
- trailer laden oefenen.
- eventueel een onderling wedstrijdje rijden.

Oude foto’s:

Afbeelding

Afbeelding

Recent

Afbeelding

Afbeelding

roosjenat

Berichten: 1489
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 14:46

Bedankt allemaal! Kan ook niet wachten tot dat het zover is (aftellen is al begonnen haha).

Castellon: fijn dat het zo goed gaat met de paarden! Al goed bezig met de doelen dus!

Nessinator: leuk dat je ook nog met een andere pony aan de slag gaat, succes! Hoe ging de wedstrijd met haar?

Murphylover: Welkom en wat een leukerd heb je! Het snel dik worden herken ik meteen aan mijn pony. Die loopt van maart/april t/m december eingelijk 6 dagen in de week onder het zadel op L niveau en krijgt bijna geen krachtvoer maar toch wordt ze steeds tonnetje rond. Best irritant soms haha.

Op dit moment ziet ze er zo uit: er mag dus wel weer wat van af :+

Afbeelding

Afbeelding

Murphylover

Berichten: 294
Geregistreerd: 14-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-20 18:43

roosjenat schreef:
Bedankt allemaal! Kan ook niet wachten tot dat het zover is (aftellen is al begonnen haha).

Castellon: fijn dat het zo goed gaat met de paarden! Al goed bezig met de doelen dus!

Nessinator: leuk dat je ook nog met een andere pony aan de slag gaat, succes! Hoe ging de wedstrijd met haar?

Murphylover: Welkom en wat een leukerd heb je! Het snel dik worden herken ik meteen aan mijn pony. Die loopt van maart/april t/m december eingelijk 6 dagen in de week onder het zadel op L niveau en krijgt bijna geen krachtvoer maar toch wordt ze steeds tonnetje rond. Best irritant soms haha.

Op dit moment ziet ze er zo uit: er mag dus wel weer wat van af :+

[ [url=m/WlNdKN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/LpFbog.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ja het is echt heel moeilijk. Maar ik denk dat hij vanaf april weer op zaagsel gaat i.p.v stro aangezien het weidenseizoen er weer aankomt en Murphy hoeft alleen maar naar het gras te kijken en er zit 50 kilo aan. En dat kan er nu echt niet meer bij !

Wat doe jij om die van jou weer te laten afvallen ?