Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 17 [ 401 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Welkom Dalencia (Lord Leatherdale x Krack C)

 
Profiel   

Geheel onverwacht maar zeker welkom: knappe Dalencia <3

[ img ]

Na een heftig 2019 op paardengebied en het in bruikleen zetten van mijn KWPN x Singlefooter was een nieuw paard nog niet echt de planning. Wel rustig rondkijkend maar wij wouden eerst even onze verhuizing afwachten, zeker weten dat we geen overhaaste keuzes maakten en er echt een goede klik is. Geheel onverwachts kwam daar Dalencia op mijn pad. En KWPN merrie van 12 jaar uit de merrie Valencia (v. Krack C) en de hengst Lord Leatherdale. Dalencia is afgelopen zondag bij mij gekomen. Dalencia heeft 3 maanden geleden een kleine worminfectie gehad waardoor ze zowel in gewicht als bespiering is afgevallen. Wij voeren haar nu 2x per dag goed kwaliteit hooi, daarnaast krijgt ze 2x per dag fibrebeet om weer wat op gewicht te komen. De komende tijd gaan wij fijn aan elkaar wennen en samen de omgeving verkennen,
Spoiler:
We staan aan de rand van nationaal park de Sallandse Heuvelrug en lopen zo het bos in *\o/* .
Voor nu is de planning om met 2 a 3 weekjes de training aan de hand op te pakken en zo de juiste bespiering weer op te bouwen. Vanaf daar gaan we uiteindelijk onder het zadel verder en zien wat de toekomst ons brengt. Echt (wedstrijd)doelen zijn er momenteel nog niet echt. Eventueel lijk het mij leuk om met haar over 2 a 3 jaar een veulentje te fokken zover dit mogelijk is, Dalencia heeft namelijk last van wat kramperigheid in haar achterbenrn maar dit in hele lichte mate. Hierover ben ik me dus ook nog flink aan het inlezen of fokken wel mogelijk/verantwoord is. Voor degenen die het leuk vinden om ons te volgen/kijken hoe Dalencia vordert heb ik dit volgtopic aangemaakt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 12:51 



 
Profiel   

Ziet eruit als een leuke merrie! Benieuwd hoe ze is als ze wat voller is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 13:17 



 
Profiel   

yamsi0124 schreef
Ziet eruit als een leuke merrie! Benieuwd hoe ze is als ze wat voller is.


Het is echt een schatje, erg zachtaardig en vriendelijk. Ben ik ook erg benieuwd naar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 15:10 



 
Profiel   

Ik heb je een privé-berichtje gestuurd.
Veel plezier met haar en zo te lezen is ze bij jullie op de juiste plek gekomen *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 15:56 



 
Profiel   

Heb je een bericht terug gestuurd. Dankje dat gaat zeker goed komen <3 ze heeft het zo te zien nu al naar haar zin bij ons.

keeyzie schreef
Ik heb je een privé-berichtje gestuurd.
Veel plezier met haar en zo te lezen is ze bij jullie op de juiste plek gekomen *\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 16:12 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 18:15 



 
Profiel   

Fijn dankje!

C_arola schreef
Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-20 20:48 



 
Profiel   

Vandaag is het mestonderzoek de deur uit gegaan om te kijken of Dalencia nog geïnfecteerd is met wormen.

[ img ]

De afgelopen dagen veel geknuffeld en elkaar een beetje leren kennen. Ik kom minimaal 2x per dag op de weide en haal haar zo nu en dan aan om een beetje te aaien/snoepje te geven. Ze trekt steeds meer uit zichzelf naar mij toe wat erg mooi is om te zien. Planning is om volgende week samen een rondje in het bos te lopen :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 18:14 



 
Profiel   

Leuk paard, maar zou je niet ipv 2 x per dag hooi voeren, onbeperkt hooi voeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 19:05 



 
Profiel   

Ze staat 24/7 buiten in het land met schuilstal, ruwvoer in de vorm van gras is dus altijd ter beschikking. Ze krijgt in de ochtend en in de avond een grote lading hooi. Hier doet ze de hele dag en nacht mee. In feite heeft ze dus onbeperkt ruwvoer maar het hooi word in 2 delen gevoerd ipv 3/4 delen. Het is kwalitatief hoogwaardig ruwvoer dus de porties die ze nu krijgt icm de fibrebeet is voor haar ruim voldoende. Je moet met een schraal paard ook niet te hard van stapel willen lopen betreft voeren. Zolang ze hierop aankomt en genoeg ruwvoer tot haar beschikking heeft is het prima.

Iniedergeval bedankt voor je tip :).


Brigitte_D schreef
Leuk paard, maar zou je niet ipv 2 x per dag hooi voeren, onbeperkt hooi voeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 22:03 



 
Profiel   

Ik duim voor je dat ze weg zijn!
Fijn dat je zo veel tijd voor haar kan/wil nemen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 22:14 



 
Profiel   

gefeliciteerd met je aankoop!

Als je een paard in zo'n staat koopt, zou ik eerst eens kijken hoe de ontworming en het nieuwe voerbeleid uitpakt, voor je überhaupt iets met haar gaat doen. met zo weinig basis bespiering heb je grote kans dat je eerder afbouwt dan je eraan traint. in acht genomen dat een paard lange tijd nodig heeft om te wennen aan een nieuwe plek ed...

succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 22:35 



 
Profiel   

Lief dankje! <3 laten we hopen dat ze weg zijn en dat ze hier van af is. Zelf in haar mest de afgelopen dagen niets kunnen zien/vinden dus hoop dat de uitslag van het mestonderzoek ook net zo positief is als haar mest. Eventueel dat ik haar, ondanks negatieve uitkomst (dus geen wormen bv), een halve spuit geef, mestonderzoeken zijn niet altijd even betrouwbaar.
Dit is natuurlijk allemaal onder begeleiding van de dierenarts en word enkel in goed overleg gedaan.


yamsi0124 schreef
Ik duim voor je dat ze weg zijn!
Fijn dat je zo veel tijd voor haar kan/wil nemen +:)+


Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 05-02-20 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 22:51 



 
Profiel   

We hebben zeker geen haast ;).

Ik vind haar staat in mijn ogen zo redelijk dat ik vind dat je al best het e.a kan oppakken. Hierbij denkend aan steeds langere boswandelingen, werken aan de hand doormiddel van grondwerk/stellingen en dergelijke vragen. Ze hoeft zeker nog niet intensief aan de slag. Bespiering opbouwen moet toch ergens beginnen. Overigens vind ik haar geen "extreem" geval. Er zijn geen ribben of dergelijke te zien, puur een kwestie van goed aankomen en de bespiering rustig en op de juiste manier opbouwen. Ze is inmiddels ook al prima gewend op haar nieuwe plek en heeft het fijn naar haar zin.
Alsof ze hier al jaren is.



driebergen schreef
gefeliciteerd met je aankoop!

Als je een paard in zo'n staat koopt, zou ik eerst eens kijken hoe de ontworming en het nieuwe voerbeleid uitpakt, voor je überhaupt iets met haar gaat doen. met zo weinig basis bespiering heb je grote kans dat je eerder afbouwt dan je eraan traint. in acht genomen dat een paard lange tijd nodig heeft om te wennen aan een nieuwe plek ed...

succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 22:56 



 
Profiel   

Grondwerk is leuk, maar stelling vragen heeft zeker vanaf de grond geen enkele gymnastische waarde. Longeren met dubbele lijnen is dan effectiever, of eventueel met bijzet, maar alleen de hals buigen zonder dat er sprake is van impuls en een paard dat voorwaarts denkt heeft totaal geen nut, en gaat haar ook niet bespierder maken.

En als ze wat aangekomen is, kun je er rustig eens op, als je erop zit, kun je ook werken aan een voorwaarts denkend paard, en haar stimuleren het lijf correct te gebruiken, dat zet over het algemeen meer zoden aan de dijk dan in een veel te laag tempo een paard te buigen.

Ik ben het eens met driebergen. Ze is nog maar net op haar nieuwe plek, en paarden hebben echt maanden nodig om zich echt thuis te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 23:26 



 
Profiel   

Wie zegt dat er tijdens het aan de hand werken geen voorwaartse impuls/correct lichaamsgebruik is? Ook tijdens het werken aan de hand kunnen er prima stellingen/buigingen worden gevraagd. Hiervoor hoef je echt niet onder het zadel bezig te gaan. Iets wat sowieso nog niet verstandig is om met haar te gaan doen in deze staat. Dit is niet enkel een kwestie van aankomen maar ook de juiste bespiering, jawel, aan de hand opbouwen. Een onderbespierd paard zie je mij echt geen zadel op leggen. Mijn ervaring met hulpteugels is dat dit biomechanisch gezien juist averechts werkt, dus in haar nadeel. Ze laat duidelijk zien dat ze hier al prima gewend is, elk paard is hier anders in en pakt dit anders op. De een nou eenmaal sneller dan de ander. En nog niet geheel gewend zijn is ook geen excuus om het e.a niet op te pakken.

Mijn plan is om rustig met haar bezig te gaan en alles in haar tempo op te pakken. Goed bedoelde tips/adviesen zijn altijd welkom, echter ben ik zelf aardig bekend met het werken aan de hand, biomeganica en de effecten hiervan en ligt mijn voorkeur ook in deze benadering bij dit paard, iets waarin ik geheel vrij in ben.

Avalanche81 schreef
Grondwerk is leuk, maar stelling vragen heeft zeker vanaf de grond geen enkele gymnastische waarde. Longeren met dubbele lijnen is dan effectiever, of eventueel met bijzet, maar alleen de hals buigen zonder dat er sprake is van impuls en een paard dat voorwaarts denkt heeft totaal geen nut, en gaat haar ook niet bespierder maken.

En als ze wat aangekomen is, kun je er rustig eens op, als je erop zit, kun je ook werken aan een voorwaarts denkend paard, en haar stimuleren het lijf correct te gebruiken, dat zet over het algemeen meer zoden aan de dijk dan in een veel te laag tempo een paard te buigen.

Ik ben het eens met driebergen. Ze is nog maar net op haar nieuwe plek, en paarden hebben echt maanden nodig om zich echt thuis te voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-20 23:43 



 
Profiel   

Kristy1998x schreef
Wie zegt dat er tijdens het aan de hand werken geen voorwaartse impuls/correct lichaamsgebruik is?

Ik zeg dat, dat lees je volgens mij in mijn eerdere post. Je bent als mens simpelweg te langzaam als je ernaast loopt, je kunt ze niet laten verruimen of ronder laten worden, omdat je zonder de begrenzing aan de buitenkant (en de bakrand is niet voldoende) ze alleen weg laat lopen over de buitenschouder. Zonder tact en impuls heeft het geen waarde.
Kristy1998x schreef
iervoor hoef je echt niet onder het zadel bezig te gaan. Iets wat sowieso nog niet verstandig is om met haar te gaan doen in deze staat.

Maar dat zeg ik ook niet. Ik zeg, net als driebergen eerder aangeeft, dat het verstandiger is om gewoon lekker te gaan wandelen met haar, poetsen, haar wat aan laten komen, en een paard heeft maanden nodig om te wennen op een nieuwe plek, dus ik zou er idd in de eerste maanden nog geen zadel op leggen, nee.

Kristy1998x schreef
Dit is niet enkel een kwestie van aankomen maar ook de juiste bespiering, jawel, aan de hand opbouwen.

Maar aan een longeerlijn is dat vele malen effectiever, omdat je dan vanuit het voorwaartse werkt en geen bijna stilstaand paard scheef trekt, en je dan ook daadwerkelijk kunt werken aan voorwaartse drang, takt en impuls. Iets wat als jij er naast loopt, niet mogelijk is, omdat je ten eerste niet kunt begrenzen en het paard geen impuls heeft.

Kristy1998x schreef
Mijn ervaring met hulpteugels is dat dit biomechanisch gezien juist averechts werkt, dus in haar nadeel.

Dan gebruik je ze niet goed. Simpele touwtjes kunnen al heel effectief zijn in een paard leren vanuit de achterhand naar het bit te komen, aan de longeerlijn. Maar het is niet omdat jij ze niet correct kunt gebruiken, dat ze niet nuttig kunnen zijn.
Kristy1998x schreef
Goed bedoelde tips/adviesen zijn altijd welkom, echter.......

Ah, dus jij bepaalt nu welke adviezen mensen wel en niet mogen geven? Dat werkt over het algemeen niet heel goed op Bokt. Maar hey, you do you. I don't care.


Kristy1998x schreef
echter ben ik zelf aardig bekend met het werken aan de hand, biomeganica en de effecten hiervan en ligt mijn voorkeur ook in deze benadering bij dit paard, iets waarin ik geheel vrij in ben.

Uiteraard ben je daar vrij in. Dat wil nog niet zeggen dat het een goed idee is, effectief is, of gezond. Je bent ook vrij om er 6 kg sportbrok per dag in te gooien, maar persoonlijk raad ik dat ook af, want mij lijkt dat niet erg gezond.
Overigens ken ik erg veel mensen die roepen dat ze heel goed weten wat ze doen, en als ik ze dan bezig zie, denk ik er iets anders over.

Je hebt een merrie met een prachtige bloedlijn, en als je verstandig met haar omgaat, en haar correct opleidt, kan ze heel mooi worden. Maar mijn persoonlijke mening is dat dit niet de manier is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 00:11 



 
Profiel   

Citaat
Een goed, slim paard verzet zich tegen ongemak, spanning en pijn. Hij verzet zich door
bijvoorbeeld zijn rugspier aan te spannen en zo de klappen die de ruiter in het zadel of in de
mond maakt op te vangen. Het optillen van het hoofd helpt het paard daarbij. Het onrustige of
harde bit tussen de kiezen geklemd, verdraagt het paard beter dan het bit dat de tong klem legt
en drukt op de lagen. Dwingen we nu het paard met het hoofd lager te lopen door het - steeds
korter - instellen van bijvoorbeeld slofteugel, elastische hals verlenger, stootteugel of gewone
bijzet, smeren we feitelijk verf over roest. Jij bent niet uit de problemen ook al ziet het er voor
de leek beter uit. Letterlijk ontneem je het paard de kans zich zelf tegen beschadiging te
beschermen. Wat zo’n paard - één die dus niet direct explodeert - rest, is het kleine verzet.
Staart zwiepen, oren plat, bit vast nemen, kaak en borstspier spannen. Zo’n paard loopt te
mopperen op zijn berijder, maar de doorsnee ruiter lijkt graag ziende blind te zijn en moppert
welgemoed terug.


Ik weet heel goed waar ik mee bezig ben. Heb ruime ervaring betreft biomeganica en weet hierdoor uit ervaring dat hulpteugels vrijwel altijd averechts werken. Werken aan de hand en grondwerk is een ruim begrip en hieronder valt de longe natuurlijk ook. Heb bij compleet "afgekeurde" sportpaarden, wegens blessures, mooie resultaten behaald zien worden aan de hand en doormiddel van de longe. Deze paarden zijn allemaal weer flink aan het werk en hebben geen last meer, puur door het correct gebruiken van hun lichaam doormiddel van training aan de hand ZONDER hulpteugels.


Citaat
Heel kort samengevat komt werk aan de hand neer op ‘je paard rijtechnische oefeningen laten uitvoeren, maar dan zonder ruitergewicht op de rug’. Eigenlijk is het: met zo min mogelijk inspanning je paard toch méér werk laten verrichten. Dit doe je door zelf náást je paard te lopen, waarbij je wel dezelfde hulpen geeft zoals je dat vanuit het zadel zou doen. Goed voor je conditie dus. En dat niet alleen, het is ook voor je paard erg goed. Waarom?

Hieronder zie je de grootste voordelen op een rij:

Je zíet wat je paard doet met zijn mond, lijf en benen tijdens deze vorm van dressuurtraining, dit vergroot jouw eigen kennis, begrip, vaardigheden en ruitergevoel.
Je traint je paard met name in het begin van de opleiding veelal in een langzaam tempo. Dit vergroot de coördinatie van je paard en verkleint juist zijn bewegingen. Denk aan dezelfde effecten zoals bij o.a. Tai Chi, callanetics of pilates voor mensen. Langzaam bewegen bouwt uiteindelijk hele krachtige en soepele spieren op.
Je paard werkt aan specifieke en door jou gewenste lichaamsontwikkeling, zonder dat hij gehinderd wordt door het zit- gewicht van een ruiter. Ideaal ook om jonge paarden eerst sterk genoeg te maken en pas daarna te gaan belasten met ruitergewicht.
Aanleren van nieuwe oefeningen zoals schouderbinnenwaarts en travers gaan vanaf de grond veel sneller en makkelijker. Als je paard een oefening aan de hand eenmaal kent, dan is het rijdend aanleren ervan nog maar een kleinigheid.
Dé ideale manier van opwarmen voor zowel ruiter als paard. Na wat werk aan de hand ontspant het paard daarna onder het zadel vrijwel direct zijn (rug)spieren. Werk aan de hand maakt je werk onder het zadel ontzettend efficiënt.

Werk aan de hand:

Is heel effectief bij het corrigeren van alle rijkunstige problemen.
Leren jou en je paard alle hulpen die je ook rijdend nodig hebt om je paard verantwoord te kunnen belasten.
Bereidt het paard voor op het correct dragen van de ruiter, dus ook nuttig voorafgaand aan het ruitermak maken.
Maakt het paard soepel, sterker en handiger eerst zonder ruitergewicht. Nieuwe oefeningen zijn makkelijker aan te leren vanaf de grond. Bijvoorbeeld de zijgangen of piaffe. Het is krachttraining voor je paard.
Is zinvolle revalidatietraining bij bijvoorbeeld peesblessures, kissing spines, hoefkatrolontsteking en andere blessures. Doe dit wel onder begeleiding van een instructeur en behandelaars.
Is leuk om te doen en zeker wanneer je even niet meer kunt of wilt rijden heb je toch iets om handen om samen leuke, nuttige dingen te kunnen doen met je paard.
Brengt afwisseling in je training.
Verbetert de communicatie tussen jou en je paard op de grond. Het effect daarvan is merkbaar ook tijdens de omgang met je paard buiten de training om.
Is nuttig voor elke discipline. Elk gebruikspaard moet leren zijn lijf correct te gebruiken onder de ruiter en moet de rechtrichtenden hulpen kennen. Dit is voorwaarde voor een goed gaand paard. Ongeacht de discipline! Ik geef les aan combinaties uit o.a. de volgende disciplines: dressuur, western, springen en endurance.
Wanneer het paard een oefening aan de hand kent kun je het ook vanuit het zadel introduceren. Een helper die bekend is met het werk aan de hand kan ondersteunen zodat het paard snel snapt wat de bedoeling is.


|o |o |o
Citaat
Overigens ken ik erg veel mensen die roepen dat ze heel goed weten wat ze doen, en als ik ze dan bezig zie, denk ik er iets anders over. Ah, dus jij bepaalt nu welke adviezen mensen wel en niet mogen geven? Dat werkt over het algemeen niet heel goed op Bokt. Maar hey, you do you. I don't care.

|o |o |o

In mijn ogen doe je hier precies hetzelfde als wat jij aanduidt. Roepen en denken dat je heel goed weet wat je doet. Ik bepaal nergens welke meningen en adviesen er gegeven mogen worden, het opdringen van een visie is daarintegen een heel andere verhaal. I do me, zeker! Fijn dat je nog even benadrukt dat het je vrijwel niets uitmaakt ondanks dat je overal zo defensief en op een onvolwassen toon op in gaat. You don't care? Reageer dan ook niet, verspilde tijd ;) Prima dat jij een andere kijk hebt op bepaalde dingen of je hierin wellicht niet in hebt verdiept. Echter geeft dit jou geen recht om aannames te maken, je visie op te dringen en je in een neerbuigende/brutale toon tegen mij op te stellen/commentaar te leveren op andermans manier van trainen/denken en dit meteen volledig af te schrijven of als slecht beschouwen. Ik ga daarom ook niet verder op jou comments in en wens je bij deze nog een fijne avond toe. Wij gaan ons zeker prima redden, maak je daar maar niet druk om.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 00:33 



 
Profiel   

Brutaal? Iets respectvoller mag wel, ik ben geen kind van 6. Ik ken de theorie erachter, en naar wat ik heb gezien snijdt het verhaal simpelweg geen hout. Brent Branderup's paarden lopen met een enorm weggedrukte rug, totaal geen impuls, tact of voorwaartse drang achter de teugel. Piaffe en passage zijn niet om aan te zien, appuyementen zijn niet correct, schouderbinnenwaarts is een lachertje.

Als jij met mij in discussie gaat, is dat prima, maar dan kun je verwachten dat ik daar reactie op geef, dat is niet hetzelfde als opdringen. Als jij de comments zou negeren, of simpelweg zou zeggen, ik ga hier niet op in, en ik ga door, is het anders wat.

Maar dat is niet wat je doet. Je gaat er wel op in, je geeft allerlei tegenwerpingen, en je komt gewoon met: ik weet wat ik doe, en dus. Dat is geen argument, en dat is ook de reden dat ik het onderuit schopte. Er zijn heel veel mensen die denken te weten wat ze doen, dat maakt nog niet dat ze het echt weten.

Vervolgens begin je nu zelf met allerlei persoonlijke aanvallen, ik ben steeds op het onderwerp gebleven. Ik heb jou niet persoonlijk aangevallen, maar als je "ik weet wat ik doe" als een sluitend argument ziet, heb ik het recht om dat onderuit te halen. Dat is gericht op het argument, niet op jou.

Op je persoonlijke aanvallen ga ik overigens niet in. Wat jij van mij vindt, doet niet ter zake in een discussie. Wat wel ter zake doet, zijn de gegeven argumenten.
En daarvan heb je niets ontkracht. Waar haal je voorwaartse drang vandaan met het aan de hand werken? Hoe wek je impuls op? Hoe bewaak je een correcte takt? Hoe denk je het begrenzen aan te pakken? Dat zijn allerlei dingen die ik aangedragen heb als tegenargument, waarvan werkelijk niets ontkracht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 01:03 



 
Profiel   

Met wat goed voer, aandacht en dan rustig opbouwen heb je vant zomer een pracht merrie staan :j.

Op je opmerking om er misschien een halve spuit ontworming in te doen wil ik even inhaken.
Nóóit! Onderdoseren. Dat werkt resistentie in de hand.
Ik zou haar idd just in case wel gewoon 1 spuit geven. Idd is een mest onderzoek niet altijd geheel betrouwbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 01:29 



 
Profiel   

In overleg met de dierenarts hebben we hier voor gekozen gezien haar gewicht. We willen liever niet overdoseren met evt koliek als gevolg Onderdoseren is ook niet goed inderdaad. We denken dat een halve spuit voldoende moet zijn maar zijn hierin nog even zoekende omdat we niet weten hoeveel ze exact weegt/momenteel aan kan.

Goed voer en rust is de key.
Ben benieuwd hoe ze gaat opbloeien, gun het haar <3

cp112 schreef
Met wat goed voer, aandacht en dan rustig opbouwen heb je vant zomer een pracht merrie staan :j.

Op je opmerking om er misschien een halve spuit ontworming in te doen wil ik even inhaken.
Nóóit! Onderdoseren. Dat werkt resistentie in de hand.
Ik zou haar idd just in case wel gewoon 1 spuit geven. Idd is een mest onderzoek niet altijd geheel betrouwbaar.


Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 06-02-20 01:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 01:39 



 
Profiel   

Ik heb Brent zijn naam nergens genoemd, dit is een aanname. Ik ben geen voorstander van hem en hierop is mijn visie dus niet gebaseerd. Ik mag best aangeven waar ik bekend mee ben en waar mijn visie ligt. Dit maakt mij echter niet verplicht deze te onderbouwen, noch heb jij het recht deze te bekritiseren. We willen allemaal het beste voor ons paard. Daar gaat het uiteindelijk om toch? Laat andermans visie dan ook in zijn waarde en ga je eigen niet opdringen, hoe goed bedoelt het ook mag wezen. Nogmaals fijne avond.

Avalanche81 schreef
Brutaal? Iets respectvoller mag wel, ik ben geen kind van 6. Ik ken de theorie erachter, en naar wat ik heb gezien snijdt het verhaal simpelweg geen hout. Brent Branderup's paarden lopen met een enorm weggedrukte rug, totaal geen impuls, tact of voorwaartse drang achter de teugel. Piaffe en passage zijn niet om aan te zien, appuyementen zijn niet correct, schouderbinnenwaarts is een lachertje.

Als jij met mij in discussie gaat, is dat prima, maar dan kun je verwachten dat ik daar reactie op geef, dat is niet hetzelfde als opdringen. Als jij de comments zou negeren, of simpelweg zou zeggen, ik ga hier niet op in, en ik ga door, is het anders wat.

Maar dat is niet wat je doet. Je gaat er wel op in, je geeft allerlei tegenwerpingen, en je komt gewoon met: ik weet wat ik doe, en dus. Dat is geen argument, en dat is ook de reden dat ik het onderuit schopte. Er zijn heel veel mensen die denken te weten wat ze doen, dat maakt nog niet dat ze het echt weten.

Vervolgens begin je nu zelf met allerlei persoonlijke aanvallen, ik ben steeds op het onderwerp gebleven. Ik heb jou niet persoonlijk aangevallen, maar als je "ik weet wat ik doe" als een sluitend argument ziet, heb ik het recht om dat onderuit te halen. Dat is gericht op het argument, niet op jou.

Op je persoonlijke aanvallen ga ik overigens niet in. Wat jij van mij vindt, doet niet ter zake in een discussie. Wat wel ter zake doet, zijn de gegeven argumenten.
En daarvan heb je niets ontkracht. Waar haal je voorwaartse drang vandaan met het aan de hand werken? Hoe wek je impuls op? Hoe bewaak je een correcte takt? Hoe denk je het begrenzen aan te pakken? Dat zijn allerlei dingen die ik aangedragen heb als tegenargument, waarvan werkelijk niets ontkracht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 01:42 



 
Profiel   

Ziet er uit als een heel vriendelijk paardje, heel rustig hoofd om een of andere manier. Ik ben er benieuwd hoe ze zal opbloeien als ze straks weer wat voller is. Volgens mij kan daar nog best een mooi paardje onder vandaan komen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 02:50 



 
Profiel   

Wat oogt deze merrie ontzettend vriendelijk! Ik wens jullie een mooie tijd samen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 07:39 



 
Profiel   

Ik volg hier, ik vind dit soort 'nieuwe starts' altijd erg leuk om te volgen.

Mijn plan zou ook zijn: ontwormen, degelijk voer, laten wennen en ondertussen grondwerk en wat meer verkennen van de omgeving. Ieder doet dat grondwerk op een manier die voor hem prettig voelt. Wat telt is dat het paard jou en de omgeving leert kennen en wat in beweging geraakt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-20 07:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 17 [ 401 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 17  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen