Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 00:45

Wie heeft er tips om paarden spullen goed verkocht te krijgen? Ik heb het gevoel dat je ze aan de straatstenen niet kwijt komt.

Het zijn ook geen absurd dure spullen, sommige zelfs tegen elk aannemelijk bod (singels, zo goed als nieuwe dekjes, nieuwe beugels, vliegenmasker). En een zadel dat nog in zo goed als nieuwstaat verkeerd, maar dat ligt misschien aan het merk (wintec).

Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 00:48


sporten

Berichten: 1153
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 01:08

Ik heb alles aan een goed doel gratis gegeven die waren er heel blij mee en het komt echt bij de paarden, honden en katten terecht die het ook hard nodig hebben waren dekens en dekjes
Verkopen doe ik niet meer mensen willen alleen maar nieuw of er niks voor betalen

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 01:17

Ik heb pakweg een half jaar geleden mijn zadel, zadelhoes, hoofdstel, singel en borstriem in 1 koop verkocht gekregen. Was een oud Fouganza-springzadel, incl. compositi beugels, alles was in dezelfde cognac-bruine kleur, was op 1 dag tijd verkocht via facebook, ik schrok er zelf van :+ Misschien had ik meer moeten/kunnen vragen haha.

Mijn andere spullen geraak ik ook niet kwijt hoor. Bandages, bitloze rijhalsters, dekjes. Ik hou ze dan maar bij haha. Ik heb wel nog een stapel gewone halsters liggen die ik naar een goed doel ga opsturen. Maar eerlijk, de rest niet, die spullen hebben mij destijds ook wel geld gekost... Ze liggen hier niet in de weg.

Mijn westernpad destijds was ook wel snel verkocht. Maar denk dat de meer standaard spullen gewoon nieuw gekocht worden :)

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 07:06

Ik ervaar hetzelfde. Jammer, wat vroeger raakte je vrijwel alles kwijt. En zonde natuurlijk, zeker als je kijkt naar de hele duurzame discussie. Wat zou daar nou een goede oplossing voor zijn?

Cioccolato

Berichten: 6608
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 07:57

Ik koop zelf tweedehands alleen goedkoop. Of het nou nieuw of zo goed als nieuw is. Echt gebruikt geeft ik eigenlijk amper wat voor. Met de kortingen van tegenwoordig kom je vaak op prijzen uit die ze tweedehands vragen. Dus dan wacht ik wel kortingen af voor nieuwe spullen.

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:39

Ik koop bijna alles tweedehands uit duurzaam principe. En wil er ook altijd een nette prijs voor betalen als het naar de staat van het ding is. Ik breng mijn eigen spullen altijd naar de paardenkamp die kunnen het verkopen en snuffel dan zelf ook tussen de tweedehands spulletje.

Maaike_Indy

Berichten: 719
Geregistreerd: 25-03-11
Woonplaats: Roemenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:55

Ik vind ook wel dat er tweedehands nog behoorlijke prijzen gevraagd worden. En dan kan het prima zo goed als nieuw zijn maar wanneer het een paar euro onder de nieuwprijs is, dan koop ik het liever nieuw. Heb tweedehands inmiddels al best wel wat gedoe gehad namelijk (een paar schoenen met twee verschillende maten, incompleet hoofdstel, 9 maanden moeten wachten voordat ik een compleet mentuig compleet had).

Afhankelijk van wat het het is ben ik tweedehands eigenlijk niet bereid om meer dan 50% van de nieuwprijs te betalen.

Wanneer ik tweedehands kijk vind ik het juist wel fijn wanneer er een vraagprijs bij de spullen staat. Dus dat zou ik er in ieder geval wel bij zetten.
Laatst bijgewerkt door Maaike_Indy op 12-03-20 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

CRos95

Berichten: 3382
Geregistreerd: 13-07-09

Re: Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:58

Heel herkenbaar! Welk model wintec verkoop je trouwens? Ik ken iemand die er nog naar op zoek is :)

san4nie
Berichten: 3563
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:15

Zelfde hier. Ook nog van alles liggen. Maar ga het niet weggeven aan een vreemde.
Misschien is een soort vinted app voor paardenspullen wel een gat in de marlt. Want eigenlijk geen 1 verkooplek werkt ook echt goed.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:17

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik raakte het gewoon niet kwijt. Een nieuw in verpakking regendeken voor 15 euro niet kwijt raken. Paar keer of nooit gebruikte halsters voor 2 euro ook niet. Ik heb uiteindelijk veel spul afgegeven bij een manege voor gehandicapten in de buurt. Paar dingen mogen blijven en een paar dingen zijn nu in gebruik bij de honden. Oa een mattes wollen onderlegger voor westernzadel verkopen lukte niet want verkeerde kleur en er zaten haartjes op. :oo mijn witte herder is er blij mee op zijn kussen als extra zachte laag. Idem aantal dunnere dressuurdekjes

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:33

Maar soms worden er ook behoorlijke prijzen gevraagd voor bijvoorbeeld een schabrak van Lemieux, zijn 2de hands duurder als waar ik ze nieuw van kan kopen! Zijn speciale kleuren wordt er dan gezegd! Hahaha ja hoor en de dames waar ik ze kan kopen bestellen die speciale kleurtjes gewoon in Engeland!

femskie

Berichten: 2739
Geregistreerd: 15-10-03

Re: Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:37

Ik herken dit wel. Denk zo'n 10 jaar geleden was de tweedehands paardenspullenmarkt echt prima, je kon bijna alles wel verkocht krijgen! Ik weet niet waardoor het komt, hebben mensen meer te besteden? Ik vind het persoonlijk nog steeds prima om tweedehands spullen over te nemen: de kop is eraf qua prijs en soms is het zo weinig gebruikt dat het gewoon nieuw lijkt. Voor mij is het in ieder geval nieuw en dat voelt fijn!

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:40

Naar mijn mening ligt de prijs van het tweedehandse aanbod vaak te hoog... soms een paar eurotjes onder de nieuwprijs, waardoor je met verzendkosten bijna op de koopprijs zit.
Bijvoorbeeld dekjes e.d.
Wanneer ik iets te koop zet zit ik echt veel lager, ben het liever snel kwijt dan dat ik er winst op maak.
bv een 2e hands lemieux oid verkoop ik voor 20.
Echte goedkope spulletjes geef ik meestal weg.
Maar ook ik heb er last van... heb een wedstrijdjasje te koop staan die nieuw €110,- was... zo goed als nieuw... normale maat, staat voor een tientje te koop, al een half jaar _O-

Zadels is wel een ding... komt ook omdat je steeds minder vaak zadels in kan ruilen bij de customized type zadels.

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:43

Het verzenden vind ik zelf een groot nadeel. Inmiddels een paard met pensioen, dus heb ik niet zoveel meer nodig. Maar overal steeds 7 euro bij op tellen brengt je in aardig wat gevallen erg dicht bij de nieuwprijs. Waarom dan nog tweedehands? Als het in de buurt is, wil ik er nog wel voor omrijden.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:46

Veel bedrijven verzenden soms gratis of met lage verzendkosten dus dan koop je het liever nieuw daar

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 09:50

CRos95 schreef:
Heel herkenbaar! Welk model wintec verkoop je trouwens? Ik ken iemand die er nog naar op zoek is :)


Ik heb je even een pbtje gestuurd.

Verder, tja, twee dekjes voor €5 of twee singels of een Vliegenmasker die ik tegen verzendkosten nog niet kwijt raak... Pfff...

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:51

heb hetzelfde probleem. 2 tassen vol met paarden spullen en nu ook een zadel. Niemand wilt het. Ik ga de tassen gebruiken tijdens ponykampen en manegeweken nu en het zadel ruim ik netjes op en maak ik nog regelmatig schoon. Hoor dat iemand een zadel zoekt dan geef ik aan dat ik er 1tje heb.

Heb het een beetje opgegeven met online dingen neerzetten. Ik bedoel eskadron dekje (nieuwe serie destijds) kregen ik 5 euro voor geboden. En hoger kwam het bod niet.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:57

De verzendkosten zijn denk ik vaak wel een spelbreker.
Dure dingen laat ik sowieso niet opsturen, die wil ik eerst echt zien.
En bij goedkopere producten als bijvoorbeeld dekjes dan is de prijs netjes als ik het op zou kunnen halen in de buurt.
Maar dan komt er nog 7 euro bovenop en dan hoeft het voor mij vaak niet meer.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:10

Ik koop zelf juist heel vaak tweedehands, vooral dekens. Het is inderdaad veel duurzamer om spullen een tweede leven te geven, het is goedkoper en ik heb er veel plezier van.
Maar zelf raak ik mijn spullen ook aan de straatstenen niet kwijt. Ik heb al heel lang bijna nieuwe dekentjes te koop staan, tegen elk aannemelijk bod, krijg 0 reacties. Een nieuwe Charles Owen cap voor minder dan de helft van de nieuwprijs, na 2 reacties stopt het weer. Mijn zadels raak ik ook niet kwijt. Ik weet niet wat het is.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:17

Ik koop steeds meer dingen nieuw omdat je ontzettend vaak bedonderd wordt. Waterdichte dekens die niet waterdicht blijken te zijn, maten die niet kloppen, spullen die stuk zijn.

Ik haal de dingen dus alleen nog op uit de omgeving of ik koop het nieuw.. Dan weet ik zeker dat het goed is.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:17

Een cap durf ik dan ook weer niet, of de kaartjes moeten er nog aan zitten.
Stel iemand heeft hem eens laten vallen, of is er zelfs mee gevallen is die niet meer veilig.

Waterdichte outdoordekens doe ik ook alleen met kaartje.
Al eens meegemaakt dat de zogenaamde waterdichte bij een uurtje regen al kletsnat van binnen was.
Staldekens of vliegendekens zou ik zeker weer wel doen.

Zadels durven mensen niet ivm passen.
Ik heb zelf nog wel tweedehands zadels gekocht omdat ik wist wat mijn paard zou passen.
Maar zo op de gok zou ik ook niet doen.

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:25

_Penotti schreef:
Een cap durf ik dan ook weer niet, of de kaartjes moeten er nog aan zitten.
Stel iemand heeft hem eens laten vallen, of is er zelfs mee gevallen is die niet meer veilig.

Waterdichte outdoordekens doe ik ook alleen met kaartje.
Al eens meegemaakt dat de zogenaamde waterdichte bij een uurtje regen al kletsnat van binnen was.
Staldekens of vliegendekens zou ik zeker weer wel doen.

Zadels durven mensen niet ivm passen.
Ik heb zelf nog wel tweedehands zadels gekocht omdat ik wist wat mijn paard zou passen.
Maar zo op de gok zou ik ook niet doen.


Als dit een reactie op mij is: kaartjes van de cap zitten er inderdaad nog aan, helpt niks blijkbaar. En in de advertentie staat dat zadels passen op locatie mogelijk is *D Maar nog steeds geen reacties.
Ik heb nu inderdaad de neiging om ze maar gewoon gratis aan de lokale manege te geven, word er behoorlijk moedeloos van.

Nala

Berichten: 8190
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 10:29

Ik koop ook heel graag tweedehands waar mogelijk, dus snap niet waarom dingen zo slecht verkopen.

Maar caps zou ik ook niet aandurven, of andere veiligheidsspullen.

Wat mijn zadel betreft, wintecs zijn zo aanpasbaar dat je het over het algemeen aan zou moeten kunnen durven, maar natuurlijk niet iedereen.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:30

Ja is reactie op jou en ook algemeen :)

Ik heb vorig jaar wat zadels verkocht maar was ze vrij snel kwijt.
Maar ze waren ook als ik keek naar andere heel netjes geprijsd.
En mooie en duidelijke foto's. Dat mensen elk krasje of wat ook zien.
Ik heb ze allemaal op moeten sturen. Iets wat ik zelf dus dan weer nooit zou doen een zadel kopen opgestuurd.

Ik heb geen idee hoe je de zadels hebt gefotografeerd.
Al heb je soms ook gewoon pech hoor.
Ik zie hier in de buurt momenteel een zadel te koop, echt netjes geprijsd, mooi op de foto.
Ik twijfel steeds of ik het alvast moet kopen voor mijn nu nog te jonge paard. Met de gok dat ze er niet in past.
Maar waarom dat zadel nog niet weg is vraag ik me dan ook af. Pech denk ik.