Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 212 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

 

Misschien is het een idee om haar een tijdje vrij te geven om alles te verwerken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 20:58 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Misschien is het een idee om haar een tijdje vrij te geven om alles te verwerken?

Ze komt net weer van meer dan een maand vrijaf. Staat nu sinds 3 weken terug in het werk. :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 21:03 



 
Profiel   

Even een leukere update. Wij hebben intussen besloten om een nieuwe ruiter te laten rijden. Zij is een pak consequenter en heeft ook net iets meer ervaring. Dit gaat heel fijn! Marie heeft haar wel een uitgetest maar dit was voor haar geen enkel probleem en vandaag was ze echt heel flink. <3


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:40 



 
Profiel   

Wil even delen dat ik echt respect heb voor je hoe je alles aanpakt :D Ik volg je topic echt al een lange tijd maar echt petje af hoe je omgaat met alle ups en downs. En heel knap hoe je kritisch naar jezelf bent. Jullie komen er wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 16:48 



 
Profiel   

Balenciaga schreef
Wil even delen dat ik echt respect heb voor je hoe je alles aanpakt :D Ik volg je topic echt al een lange tijd maar echt petje af hoe je omgaat met alle ups en downs. En heel knap hoe je kritisch naar jezelf bent. Jullie komen er wel!

Wat een super leuke reactie! <3

Het oogt misschien beter dan het werkelijk is hoor :') Ik loop heel vaak te twijfelen of ik wel de ervaring heb om zo'n paard te rijden en ze niet beter af zou zijn bij iemand anders, want ik 'besef' ook dat het een ongelofelijk leuk dier is met veel talent. Zadelmak maken vind ik persoonlijk vaak makkelijker dan echt doorrijden. Maar ben blij dat het met deze nieuwe ruiter wel goed klikt en ik echt het gevoel heb dat zij de ervaring heeft om haar te rijden, al moet ik dan zelf als ruiter wel even een stapje terug doen, ik wil het beste voor mijn paard en ook later voor ons als combinatie. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:09 



 
Profiel   

Consequent zijn is zoooo belangrijk voor jonge paarden, zeker als ze onzeker of dominant zijn. Fijn dat je iemand hebt gevonden die haar fratsen wel uitzit en ook meteen kan doorpakken.

En straks als Marie wat verder is en jij er zelf weer mee aan de slag gaat, gewoon de huidige ruiter jou laten begeleiden en haar nog 1 per week ofzo (al naar gelang wat nodig is) laten rijden zodat de aanpak wel bevestigd blijft totdat jij haar zelf met diezelfde consequentie en lef kan rijden. Niet teveel tobben, gewoon de tijd nemen. Maakt het uit als het allemaal wat langer duurt. Gewoon genieten van elke stap die jullie nemen. Marie ligt er niet wakker van hoor of ze wel een maximale wedstrijd carrière heeft. Die wil gewoon een fijn leven met afwisseling en iemand die goed voor haar zorgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 17:36 



 
Profiel   

Je moet idd heel zwart/wit zijn met Marie, juist omdat ze zo onzeker is, want echt stout is ze ook niet en dat zit er ook niet in. Wat ze nu de afgelopen weken gedaan heeft is gewoon alles toe gooien en heel scherp draaien, maar ze bleef altijd ter plaatsen, bokken, steigeren of gaan rennen doet ze niet en zal ze ook niet snel doen denk ik. Dit heeft ze woensdag ook geprobeerd met onze nieuwe ruiter, maar die bleef in tegenstelling tot mijn instructrice, heel netjes zitten.

Soms is het wel een beetje frustrerend, maar al bij al vind ik het ook niet zo erg dat het wat langer duurt. Ik blijf nu vooral vanop de grond meekijken. Mijn ruiter legt me ook veel uit, waarvan ik ook weer veel kan leren. Zij blijft Marie nu ook de komende maanden minstens 2x per week rijden. De rest werk ik 1-2x vanop de grond. Dat houden we zeker tot de lente aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 18:00 



 
Profiel   

Fijn joh dat het zo opgelost kan worden. Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt waar je verderop in de tijd veel plezier aan gaat beleven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 18:04 



 
Profiel   

Vind het ook heel knap hoe je het aanpakt! Fijn dat deze ruiter het wel uitzit, ik blijf volgen. Het komt vast helemaal goed met jullie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-21 17:53 



 
Profiel   

Het rijden gaat in stijgende lijn. Ze krijgt ivm de sneeuwstormen deze week wat rust.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 10:52 



 
Profiel   

Wauw, hele goede stap om deze ruiter er op te zetten <3 Wat wordt ze gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 10:59 



 
Profiel   

Stille meelezer hier, maar wat gaat ze vooruit zeg. Fijn dat deze ruiter haar er wat beter doorheen kan rijden.

Snap je onzekerheid ook goed hoor, dat je denkt: bij iemand met meer ervaring zou ze beter af zijn. Dat denk ik bij mijn jonge paard ook regelmatig. Maar je zal zien dat wanneer je er meer tijd in hebt zitten, je haar beter leert kennen en je zelf ook meer leert, het allemaal wel goed komt.

Je bent op de goede weg, ga zo door +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 12:36 



 
Profiel   

Dankjewel! :D

Ze is vandaag ook een jaar van mij besef ik net. Wat vliegt de tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 12:41 



 
Profiel   

Ik snap ook wel dat zij blijft zitten met de vliegmomenten, ze heeft een stabiele lange zit. Wat een groot verschil zeg. Hoppa!

Krijgt ze Marie ook al een beetje op lengte? Vind haar erg kort in de hals nu, is dat om de vlieglessen beter op te kunnen vangen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 13:00 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Ik snap ook wel dat zij blijft zitten met de vliegmomenten, ze heeft een stabiele lange zit. Wat een groot verschil zeg. Hoppa!

Krijgt ze Marie ook al een beetje op lengte? Vind haar erg kort in de hals nu, is dat om de vlieglessen beter op te kunnen vangen?

Ze zit niet door op haar hoor, maar komt nooit te ver uit het zadel. Ze had ze gisteren wel wat korter gereden, ze zijn nu al de hele week elke keer wij net gaan rijden aan het werken aan de schuur vlak naast de piste. Dat vind ze allemaal heel eng (ook logisch, ze hoort het heel goed maar ziet eigenlijk niks), dus dan houdt ze haar ook wat korter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 13:11 



 
Profiel   

Wat ziet dat er fijn uit zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 14:06 



 
Profiel   

Gaat de goede kant op CL! Ik vind haar inderdaad ook wat afgevallen. Maar ze kreeg al wat voer bij begreep ik toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 14:35 



 
Profiel   

Wat zit die netjes! Dat snap ik dat die er niet zomaar vanaf knalt. Lijkt me een heel fijne ruiter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 16:38 



 
Profiel   

Babootje schreef
Gaat de goede kant op CL! Ik vind haar inderdaad ook wat afgevallen. Maar ze kreeg al wat voer bij begreep ik toch?

Ja, ze krijgt sinds deze week 2-3x/week 1-2kg graanvrije slobber en luzerne bijgevoerd!


neile schreef
Wat zit die netjes! Dat snap ik dat die er niet zomaar vanaf knalt. Lijkt me een heel fijne ruiter!


Devic schreef
Wat ziet dat er fijn uit zeg!

Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 18:26 



 
Profiel   

Ik haal misschien een heel oud topic om hoog.. Maar hoe gaat het met Marie? <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:15 



 
Profiel   

Ik ben ook wel erg benieuwd naar Marie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:11 



 
Profiel   

Ik ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 18:36 



 
Profiel   

Ik moest ook laatst nog aan haar denken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 20:49 



 
Profiel   

Verkocht denk ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 21:19 



 
Profiel   

Babootje schreef
Verkocht denk ik?


Waarom denk je dat?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 10:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 212 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen