[VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:23

Ze is zo leuk puppy, dat wordt een prachtig paardje!
En complimenten dat je altijd je cap draagt.
Ik vol dit topic mee, vind het leuk om te zien hoe ze zich ontwikkeld van groen en sensibel tot een heus rijpaard. :D

Anoniem

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:59

Wat een leuk dier, zeg! En ze wordt nu al steeds mooier. Ze wil wel echt alles in de gaten houden, of niet? :D

Anoniem

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:25

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar jullie toekomst samen

Yummy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-04-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 23:30

Wat een ontzettend knap dier! Ben benieuwd hoe ze onder het zadel wordt.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 15:23

Bedankt voor de leuke reacties! :D
Een van deze dagen gaan ze normaal terug stilaan op het gras, dus ik hoop dat ze dan ook wat begint uit te zetten.

Cap draag ik inderdaad altijd, zeker nadat ze mij eens mee had toen ze naar voren sprong. Met zulke jonge paarden weet je maar nooit!

En ja, ze houdt graag alles in de gaten :D Op het filmpje stonden nu ook net de koeien van de boer over ons voor het eerst buiten, dus dat vond ze ook wel even spannend.

Seven

Berichten: 21206
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:13

Leuke dame. Ben benieuwd hoe ze verder uit gaat groeien.

Heb je d'r bij P. Damen gekocht?

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 16:37

Seven schreef:
Leuke dame. Ben benieuwd hoe ze verder uit gaat groeien.

Heb je d'r bij P. Damen gekocht?

Inderdaad :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:48

Ik heb haar al ontmoet geloof ik :D

Dieuwke_
Berichten: 4547
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 16:57

Wat een leuke dame, ik ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen onder het zadel. Ik volg! :D

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 17:34

De eerste sneak peak van een zadel is toch al sneller een feit dan verwacht :+

Afgelopen week weer echt een onwijs flink paard. Dus vandaag toch meteen haar zadel eens opgelegd, zonder stijgbeugels nog wel. Ze heeft eigenlijk geen kick gegeven, in het begin een beetje rennen in galop, maar dat was al snel weer over. Juist het zadel opleggen en afnemen is nog eng. Ik begin haar zelf ook echt heel knap te vinden, dat pony gehalte is er stilaan maar zeker af aan het gaan.

Afbeelding
Afbeelding


Haar zadel moet ook nog aangepast worden, maar dat is een beetje afwachten met de corona maatregelen wanneer dat kan gebeuren. Ik heb nu een Bates Innova, hopelijk is die wel aanpasbaar in de mate dat het zou moeten voor haar.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 18:55

Wat gaat dat al fijn en ontspannen. Jullie zijn lekker bezig! En roze staat haar goed ;)

Anoniem

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 19:02

Knap paard, echt een puppy nog maar die groeit vast mooi uit.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-20 20:27

Ik vind juist dat haar baby-look er eindelijk stilaan maar zeker af aan het gaan is, nu moet ze wel nog een pak uitzetten want ze is echt heel smal nog. Heb van andere vernomen die een nakomeling hebben van dezelfde hengst dat dat pas komt rond hun 4 jaar. Maar dat is een reden meer om het niet te overhaasten. Nu door de corona maatregelen hebben we lekker veel tijd, en ze pakt alles zo goed op dus zolang ze koel blijft en aangeeft dat het niet te veel wordt gaan we lekker door. Dit had ik een maand geleden niet durven dromen.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 13:19

Oke, weer tijd voor een grote update *\o/*

Met Marie gaat alles goed en we hebben enkele grote stappen gezet. De afgelopen weken veel met het zadel gewerkt en dat ging eigenlijk heel vlot, geen kick gegeven, zelfs niet op de stijgbeugels. Dus de afgelopen 2 weken enkele keren eraan gehangen, was eerst een beetje eng, maar de tweede keer weer heel relaxed.
Vorige week vrijdag kwam de tandarts langs, maar dat ging niet lukken zonder verdoving want ze heeft ook 2 wolfstandjes, dus morgen komen de dierenarts en tandarts en dan wordt ze meteen ook terug goed ingeënt want dat moest terug helemaal opnieuw gebeuren.

Maandag hebben we wat foto's getrokken, sinds Marie op het gras staat is ze weer heel hevig. Vooral onze stalbaas heeft problemen met het binnen en buitenzetten, bij mij gaat dat wel goed omdat ik net iets meer te zeggen heb. Maar gisteren is ze dan ook over het hek gesprongen (was ik zelf niet bij) dus ze hangt het wel wat uit. Mijn lesgeefster zet ze nu elke dag binnen. Ook in de omgang is ze de laatste week wat moeilijker, weer grote paniek soms en flink vooruit/opzij springen. Maar ondanks de stress hebben we wel heel mooie foto's getrokken

Afbeelding

Afbeelding
Meer foto's in ons eerste fototopic: [ITP] Marie voor het eerst ITP!

Vandaag hadden we terug les, in het begin is ze een keer omhoog gegaan maar daarna weer niks aan de hand, super flink en lekker vooruit. Dus hebben we de kans maar gewaagd en ben ik er deze keer volledig op gaan zitten. Ze voelde super relaxed aan en zelfs een rondje stappen was geen probleem. Nog een keer of 4 op en afgestapt, ook eens zonder trapje, en echt super relaxed. Ik ben tevreden!

Afbeelding

Afbeelding

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:31

Wauw wat gaaf! :D

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:35

Ik vind het een onwijs mooie merrie en jullie nu al een erg sympathieke combinatie. Ik volg :D

Anoniem

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:40

Ah, nog maar een paar maanden samen bezig en nu al zoveel bereikt! Mooi paard is het, en wat doen jullie het goed :))

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-20 18:53

Dankjewel iedereen :D
culaccino schreef:
Ah, nog maar een paar maanden samen bezig en nu al zoveel bereikt! Mooi paard is het, en wat doen jullie het goed :))

Dankjewel! Ja ik verschiet er zelf ook wel van hoor, had niet gedacht dat we dit al op bijna 3 maanden tijd gingen kunnen bereiken. Zeker omdat ze totaal niks kende. Nu hebben we vandaag ook wel afgesproken dat ze een paar maanden verdiende rust krijgt om nog wat uit te groeien eenmaal we haar enkele keren gereden hebben.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 15:32

Met Marie gaat het weer wat moeizamer.

Afgelopen maandag heb ik nog eens op haar gezeten, ze was fris maar braaf. Enkele rondjes gestapt, reageert gevoelig maar correct op mijn been en ze heeft geen pas verkeerd gezet. Daarna besloten haar nu tot en met de eerste week van juni even een maand rust te geven.

Intussen is ook de tandarts geweest, zijn we bezig met haar identificatie nog in orde te brengen en is de dierenarts geweest voor inentingen. Ze krijg nu ook een kruidenmix met Tryptofaan en magnesium tegen de stress want de afgelopen 2 weken heb ik veel klachten gekregen. Marie is stout in de omgang, ze zou niet flink mee aan de hand lopen, het is een ramp om haar van de weide te halen... Altijd wel iets... Dat terwijl ze zich de afgelopen weken zo voorbeeldig gedraagt bij mij en ik hier helemaal geen problemen mee ondervind. Ik zie dus ook nooit wanneer ze 'stout' is. Gisteren kwam de hoefsmid maar kon er zelf niet bij zijn, vorige keer was ze heel braaf bij de smid (normaal gezien mijn vaste smid, maar was nu even een andere). Krijg plots bericht dat ik Marie dringend maar meer moet trainen want ze is levensgevaarlijk bij de smid (diepe zucht). Ik met spoed naar stal, intussen alles gelukt. Maar de smid geloofde niet dat Marie braaf was bij een andere smid, heb het dan ook weer even op mijn dak gekregen. Conclusie, ik laat gewoon niet meer zo snel iemand aan mijn paard komen.

Marie is een ontzettend sensibel en intelligent dier. Smid had haar kort gezet, wat ze ten eerste nog niet zo heel goed kent. Ze staat normaal altijd mooi tussen 2 touwtjes, maar dan heeft ze wel ruimte om rond te kijken en te bewegen. Ben een beetje over mijn toeren, en dat meer omdat ik mijn vertrouwen verlies in de mensen rondom haar. Ik snap dat niet iedereen om kan gaan met een jong, sensibel paard, maar het is toch zeer vervelend dat het dan op Marie of mij wordt afgeschoven...

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:09

Ach wat vervelend! Je moet het je niet aantrekken, maar snap dat je dat wel doet hoor. Je bent top bezig! Kan je niet een ander plekje zoeken waar ze hier wat meer ervaring mee hebben?

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:59

Ik volg ook! Ik vind Marie echt een leukerd! Jammer dat het op je stal niet goed gaat met anderen. Zeker omdat ze dus zo braaf is bij jou en je dus ook nooit iets kan corrigeren of kunt zien waarom ze iets doet. Lastig verhaal. Kun je eens meegaan 's ochtends met het buitenzetten? Dat je ziet wat er precies mis gaat?

Verder, lekker doorgaan met posten en oefenen met Marie, ze is erg leuk om te zien en zo te zien kun je haar sensibiliteit zelf goed de baas :)

jsofie

Berichten: 424
Geregistreerd: 14-09-10

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:11

Wat vervelend. Maar een paard hoort wel te hanteren zijn door andere mensen.
Is het een idee om haar in training te zetten? En dan niet zozeer op het rijden gericht maar meer het paard zijn en haar leren haar plek te kennen.

Ik denk dat je jezelf naar de toekomst toe echt een plezier mee doet,

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 18:20

Dit is ook een reden voor mij dat ik heel selectief mensen alleen met mijn paard laat omgaan. Mijn paard is echt super braaf maar je moet haar niet in de hoek drijven of heel veel druk opleggen. Ik ben eigenlijk altijd bij afspraken, helemaal nieuwe mensen.

Maar het is wel belangrijk dat ze dingen leert ervaren zonder problemen, mocht ze dus steeds zich niet gedragen bij stalhouder en personeel, moet je jezelf misschien afvragen of dit wel de juiste stal is voor je paard.

CalipsoLover

Berichten: 5569
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 10:59

Een andere stal gaan zoeken is wel zowat mijn laatste keuze, ik sta er heel graag en prijs/kwaliteit is het daar top. Ik woon ook tussen 2 grote steden in, een stal vinden waar de paarden ook in de winter buiten kunnen is hier echt mission impossible. Haar echt op training zetten is me ook al te binnen geschoten om dat sensibele wat aan te pakken, maar dat is een beetje afhankelijk van de corona. Ik zit momenteel al ruim 2 maanden zonder job en de maatregelen zijn hier vrij streng. Als ik in juli terug kan gaan werken, dan gaat ze gegarandeerd op training. Maar dat is dus nog even afwachten en ik vrees er ook wat voor.

kitobeer

Berichten: 1293
Geregistreerd: 16-07-14
Woonplaats: Baarle nassau

Re: [VOLG] Van puppy tot paard: Marie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 19:10

Ik volg ook. Maar met een stipje word het wat gemakkelijker om terug te vinden.
Waar zit jij ergens in Belgie?