Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 14 [ 334 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

 
Profiel   

truus1957 schreef
Wat leuk, ik volg. Wilde graag je eerdere topic lezen, maar de link in je openingspost klopt niet.

Wat gek, dat is me niet eerder opgevallen. Kan het ook niet meer wijzigen, maar dit is hem:

[ITP] VOLG: Wat de Namibische droogte met paarden doet
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 14:17 



 
Profiel   

Ik volg! Leuk om wat te lezen over een ander land.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 15:57 



 
Profiel   

Leuk om je weer te volgen Iris :D ben benieuwd hoe het jullie in Namibië vergaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-20 16:26 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-20 07:47 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu Iris? :)
Is je nieuwe paard al wat aan het wennen en zitten jullie ook in volledig lockdown?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-20 21:10 



 
Profiel   

Het gaat hier goed! Mijn nieuwe paard staat nog niet aan huis, maar ben wel met hem aan het werk af en toe. Hij is geweldig lief <3

We zijn hier nu 2 weken in lock down maar mogen gelukkig nog naar paarden om die te verzorgen. Verder hebben we hier nog steeds "maar" 16 gevallen waarvan 3 mensen gelukkig alweer hersteld zijn.
Toch lijkt het erop dat ze de richtlijnen van ZA aanhouden, dus ik gok dat we ook 2 weken verlenging vd lock down krijgen.

Voorlopig mogen we het land nog niet uit, dus ik ben bang dat Leia hier over 5-6 maanden pas heen komt. Pfffft, geduld is lastig!

Ik heb wat filmpjes van het werk met Q, zal er later eens wat uploaden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 10:25 



 
Profiel   



Voorwaarts lopen aan de hand snapt ie niet zo goed nog. Dus hier ben ik bezig om hem langzaam wat meer voorwaarts te houden met een zweepje erbij. Zolang ik op longeer positie sta snapt hij het, maar ga ik meer richting de schouders dan gaat ie langzamer stappen. Ben nu gewoon beetje bij beetje meer richting zn hoofd gaan lopen, het begint nu beter te worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-04-20 11:56 



 
Profiel   

Wat heeft die lange benen zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-20 04:44 



 
Profiel   

Leuk paardje hoor. Je ziet idd dat ie het nog niet helemaal snapt. :D
Als je mijn merrie zo achter de vodden aan zou zitten met de zweep had je ruzie, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-20 13:37 



 
Profiel   

Ja hij mag nog wel wat leren voorwaarts te denken :') Denk dat het deels komt door de dame die hem beleerd, die laat hem altijd maar rondsjokken, draven in een sukkeldrafje, amper vooruit lopen aan de hand.
Helaas is hij nu ziek, hij heeft de afgelopen 2 dagen koorts gehad, bloed is afgenomen. We waren bang voor tick bite fever of African Horse Sickness, maar dat eerste is door de bloedtest al uitgesloten.
Het bloed is nog bij het lab voor onderzoek voor AHS, maar hij eet goed en lijkt op de antibiotica te reageren, dus we denken nu toch aan een bacteriele infectie. Zijn longen klonken ook niet helemaal schoon en hij stond wat sneller te ademen de eerste dag.
Gisteren ging het al beter en vandaag eet ie gewoon en heeft geen koorts meer.

Ben me kapot geschrokken, na alle pech met de paarden, zag mn geest al dwalen...

Als klap op de vuurpijl werden wij gisteren, onderweg naar hem, aangereden. Auto is total loss maar was auto van de zaak dus dat scheelt iets qua verzekering en gedoe voor ons.
Ik heb last van mn nek en mn man heeft een lichte hersenschudding, maar verder gaat het gelukkig goed.

Het is wel een bizarre week/tijd geweest zover voor ons, maar Q doet het weer beter, Leia staat happy in de wei in ZA, Toby gaat ons steeds meer vertrouwen en mijn man maakt kleine rondjes buiten over ons terrein met Ziza <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 08:31 



 

Jeetje, kan me voorstellen dat het flink schrikken was toen hij ineens ziek werd! En je aanrijding... gelukkig zijn jij en je man er redelijk goed vanaf gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 08:50 



 
Profiel   

Jeetje Iris, dat is zeker schrikken. Hopelijk houd het met alle pech nu dan toch echt even op voor jullie :=
Gelukkig zijn jullie oke!

Het is echt een leuk beestje, zo lief om te zien dat hij het niet helemaal snapt maar wel probeert en je dan nog zo vragend aankijkt van 'zo?'
Hopelijk komt hij er ook snel helemaal bovenop weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-20 09:47 



 
Profiel   

Thanks voor het meeleven dames! Yessica, wat leuk om je hier tegen te komen!

Het gaat goed met Q, hij komt donderdag lekker naar huis <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 19:08 



 
Profiel   

Ik volg je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-20 20:25 



 
Profiel   

Pffft, het is een lange dag geweest vandaag, maar Q is dan eindelijk thuis!
We waren al vroeg op stal, maar meneer besloot dat het niet nodig was om op de trailer te gaan. Na veel geduld stond ie er dan eindelijk 2 uur later op...
Nu is ie thuis aan het bijkomen, helemaal happy!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-20 15:00 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Hier nog wat foto's van de eerste keer dat ze bij elkaar mochten. Paarden zijn allemaal erg happy!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 19:18 



 
Profiel   

Ze zien er idd heel tevreden uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-20 20:09 



 
Profiel   

Nog maar een keer een update van ons leventje hier!

We hebben sinds kort mooie hekken geplaatst ipv het schrikdraadje dat we voorheen hadden. De hekken die je op de foto om de paddock ziet staan nu overal.
De paarden staan op het grote land overdag, maar Q's hoeven zijn nog niet erg sterk en slijten harder dan ze groeien. Hij staat dus in de paddock dag en nacht en dat vind ik eigenlijk heel sneu. De paddock is 20x25m ofzo, dus op zich niet verkeerd en het is maar tijdelijk, maar toch...

Ik zeg tegen mezelf dat de meeste paarden in Nederland in de winter enkel een paar uur in een paddock van dit formaat komen, maar met 3HA land waar nog gras op staat, baal ik er toch van dat hij er niet van kan genieten.

Hij was echter kreupel omdat zn hoeven zo kort waren, dus ik heb even geen andere keus dan hem binnen houden tot ze lang genoeg zijn om er ofwel ijzers onder te doen, of wel hem een paar uur per dag het grote land op te laten. Vandaag mag hij 1 uurtje op het grote land, eens zien of dat goed gaat.

Verder begint onze voorraad gras op te raken, maar we hebben al een bestelling gepland voor volgende maand. Waar we vorig jaar nog 130 Nam Dollar per baal betaalden is de prijs nu naar de helft gezakt omdat we een goed regen seizoen hebben gehad. Dat is natuurlijk super nieuws!
We hebben 375 balen besteld, dus we kunnen als het goed is straks vooruit tot 2021.

Hier een foto van Q die aan het grazen is, voor zijn hoeven te kort waren, hier zie je goed hoeveel stenen de bodem heeft hier. (hij had toen kappen om, omdat het de eerste dag op het grote land was, maar heeft dat normaal niet);

[ img ]

Verder staat er nu een gedeeltelijk hek om onze rijbaan, hier een foto van de bak. We hebben er een longeercirkel in af gezet om de jonge paarden te helpen.
Eind volgende maand wordt de bak afgemaakt en dan is het volgende plan om ook een longeercirkel aan te leggen.

[ img ]

Als laatste blijft Toby toch echt te klein voor mijn man, en dus zal hij, nadat ik hem beleerd heb, te koop worden gezet. Hij is de laatste tijd niet meer gegroeid (behalve in de rondte haha, hij is nogal dik) en begint er heel volwassen uit te zien. Ik ben rustig begonnen met wat longeren ook vanwege zn overgewicht en wil er over een maand of wat eens op gaan zitten. Als ie het dan goed doet rij ik hem door en kan ie wellicht een leuke kinderpony worden.

Her is ie, de knapperd;

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 09:16 



 
Profiel   

Wat een gaaf topic joh, geen idee waar Namibië ligt (buiten :+ ) maar ik wil er nu ook wonen _O-

Hoe is het klimaat daar?
Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat doe je daar voor werk?
Echt soms kan ik bij dit soort topics wegdromen als ik denk aan het leven hier :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 10:28 



 
Profiel   

Super bezig jullie! Jammer van de voetjes van Q en dat Toby niet meer groeit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 10:34 



 
Profiel   

LukieBradley schreef
Wat een gaaf topic joh, geen idee waar Namibië ligt (buiten :+ ) maar ik wil er nu ook wonen _O-

Hoe is het klimaat daar?
Misschien heb ik er overheen gelezen maar wat doe je daar voor werk?
Echt soms kan ik bij dit soort topics wegdromen als ik denk aan het leven hier :')

Het is hier erg droog en heet! Het is nu winter, we hebben 's nachts al nachten rond het vriespunt wat voor deze tijd heeeeel erg koud is. Overdag in de zon is het gewoon weer rond de 27 graden momenteel.

Mijn man werkt hier in de IT en ik hou me eigenlijk voornamelijk met de paarden bezig.

Wat jij had, had ik ook altijd, daarom ben ik ook verhuisd :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 10:58 



 
Profiel   

Toevallig, ik zat me net te bedenken hoe het in Namibië is toen ik jouw topic bovenaan zag staan :D zal chique ogen, overal een hek!

Lastig dat Toby te klein blijft maar ik vraag me wel af hoe erg de paardensport leeft daar? Zijn er veel mensen die paarden voor hun plezier hebben of toch vooral voor toeristenritjes en nuttig werk op de farm?
Kan niet wachten om weer terug te zijn in mijn favoriete land, dan nodig ik mezelf ook uit op een braai bij jullie oké? :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 11:09 



 
Profiel   

Zeker weten, lijkt me tof als je langs komt! De paardensport is hier niet erg groot helaas. Dus laten we hopen dat we een leuk plekje voor hem vinden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 11:11 



 
Profiel   

Ik heb even bijgelezen. Wat heb je weer veel meegemaakt, zeg.
Erg jammer dat Toby niet meer groeit. Dat is toch het risico van een jonkie... soms worden ze veel groter dan verwacht, soms blijven ze veel kleiner dan verwacht...

Wat betreft Q: zijn hoefschoenen geen optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 11:14 



 
Profiel   

Heb ik wel aan gedacht, maar heb me ingelezen en die moeten echt heel goed passen. Vind het nogal lastig om die online te bestellen want vaak duurt het zo 3 maanden voor ik mn bestellingen uit Europa krijg. Dan kunnen ze al niet meer terug :(
Ik dacht eraan om ze te kopen als ik in Nederland ben, dan kan ik ze mee terug nemen en als ze niet passen gelijk terug sturen naar Nederland.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-20 11:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 14 [ 334 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 14  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen