[VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 16:47

Hoe gaat t nu?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 19:29

Ze gaat helemaal goed! Ze is fit, nu klaar met alle medicijnen. Mag nog 10 dagen niet rennen en 6 weken niet werken. Ze is echt knapper dan ze ooit is geweest hehe.

DideH
Berichten: 6998
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:24

Iriscope schreef:
Ze gaat helemaal goed! Ze is fit, nu klaar met alle medicijnen. Mag nog 10 dagen niet rennen en 6 weken niet werken. Ze is echt knapper dan ze ooit is geweest hehe.


Ahhhh fijn! *\o/* *\o/*

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:31

Jeeej wat super! Gelukkig maar!

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:36

Wat een goed nieuws Iris! Nu rustig aan herstellen

Sicayes

Berichten: 3540
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:39

Wat een opluchting Iris. <3

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 20:40

Iriscope schreef:
Ze gaat helemaal goed! Ze is fit, nu klaar met alle medicijnen. Mag nog 10 dagen niet rennen en 6 weken niet werken. Ze is echt knapper dan ze ooit is geweest hehe.

*\o/*

En nu haar nog braaf rustig laten blijven die 10 dagen. Succes.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 21:17

Wat fijn!

Stal_Fiore

Berichten: 9349
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 23:44

Wat super! Nu op naar een goed herstel

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:52

Ik zie dit nu pas, maar wat ontzettend fijn dat ze er zo goed van hersteld is!
Was de revalidatie nog een beetje vol te houden?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 16:39

Wat een lieve reactie, dank je wel! Ze is nadat de AHS weg was, eigenlijk gelijk gezond geweest.
Ze at goed, zag er goed uit. Ze mocht enkel niet getraind worden omdat haar hart nog wat rust nodig had. Inmiddels rijden we weer en heb ik het eerste drafje ook gedaan met haar.

Ik heb volgend weekend wedstrijd met mn Arabier en Appaloosa. Die doen het heel fijn allebei :)

Zira1994

Berichten: 1245
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 17:01

Wat een fijn nieuws !! Hoe is bij jullie de COVID situatie ?

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:42

Wat fijn dat ze nu weer fit is, ze is door het oog van de naald gekropen! snel een foto upate maken hoor <3

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 08:44

Wow, ik heb hier echt heeeeeeel lang geen update geplaatst zeg!
Er is hier veel gebeurd in een jaar tijd. We zijn onze Deense Dog verloren vorig jaar, dat was heel heftig want hij was zo speciaal. Nu hebben we 2 nieuwe honden, die we uit het asiel hebben geadopteerd. En er zijn 2 kittens onderweg binnenkort <3

Wat de paarden betreft, Bazou en Sunny hebben begin vorig jaar super gepresteerd op wedstrijd. Daarna werd Sunny kreupel, geblesseerde biceps. Hij heeft daar 3 maanden kreupel door gelopen en we zijn nu op de weg terug. Het duurt allemaal erg lang omdat hij heeft gecompenseerd in zn lijf en dus andere geirriteerde spieren etc had. Daarnaast is ie onwijs gevoelig dus zelfs nu hij volgens de fyio en chiro weer 100% is, bokt ie af en toe nog of komt in verzet, waarschijnlijk door pain-memory. Gelukkig zit er een stijgende lijn in, ook al gaat het traag.

Bazou heeft een super jaar gehad op wedstrijd en is bijna elke wedstrijd in de prijzen geeindigd. We hebben een kur op muziek gereden. Voor wie mij kent spreekt het voor zich dat dat op muziek van Taylor Swift was. Helaas reed ik verkeerd, maar voor mijn eerste kur ooit was ik erg tevreden en trots.


Afbeelding

Maar toen werd hij erg ziek eind December, we dachten koliek. Lang verhaal kort, hij had een beschadigde milt en heftige interne bloedingen. Ik heb mn kleine beste maatje toen in moeten laten slapen. Het voelt nog steeds alsof het niet echt is, alsof het allemaal een nachtmerrie was, net zoals met het verlies van Phil.

Dan is er nog Q, die ik inmiddels bijna 2 jaar heb, maar waar het gewoon niet mee botert. Hij is 3 maanden doorgereden door iemand en met haar ging het onwijs goed. Maar zodra ik erop stapte veranderde er gewoon iets in hem en in mij. We hebben keihard geprobeerd en geprobeerd, maar het wil gewoon echt niet met ons. Daarom heb ik hem te koop gezet. Hij heeft inmiddels een nieuwe eigenaresse gevonden en vertrekt binnenkort naar Zuid Afrika.

Leia, mijn prinses Leia <3 Mevrouw doet het geweldig. Pakt alles op wat ik haar aanreik, reikt me eigenlijk meer aan dan waar ik om vraag. We zijn heerlijk aan het rijden en ik geniet zo onwijs van haar persoonlijkheid, werkwilligheid en talent. De eerste keer dat ik op haar galoppeerde sneed ze de bak zo af dat ze een 10 meter halve volte moest draaien en in plaats van als een motor die bocht te maken vertraagde en verzamelde ze uit zichzelf. Ik denk dat mn vriendinnen gek van me worden, want ze doet alles gewoon zo goed dat ik niet uitgepraat raak over haar.

Afbeelding

Met de verkoop van Q en het verlies van Bazou, was er ruimte in mn veestapel voor een nieuwe topper. Daarom zijn we gaan zoeken naar een opvolger en ik heb een geweldig paard gevonden. Ben onwijs verliefd op hem. Hij is een PRE x Nooitgedacht, net 4 jaar, wordt nog gecastreerd en is 1.53m. Ik heb hem niet in het echt gezien, hij staat in Johannesburg en ik kan even niet zo eenvoudig het land uit ivm visumaanvraag op het moment. Een vriendin van me heeft hem gezien en ik heb besloten hem te kopen.
Hij heet Despacito en dit is hem:

Afbeelding

Afbeelding


Mijn man heeft ook nog 2 paarden gekocht, 2 arabieren waar ik nu even geen foto's van heb hier.

Dat was het wel zo'n beetje. Zou wel fijn zijn als er even wat minder roerige tijden aan komen met de paarden.

Oh, voor ik het vergeet, hier zijn Marshall en Lily nog. Ze komen over een paar weken <3

Afbeelding

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:10

Wat ongelooflijk verdrietig van bazou! Hoe kan dat ontstaan?
En de hond ook, bijzonder hoe een ongeluk zelden alleen komt.

Despacito is prachtig! Lijkt een heel ander paard dan de anderen die je hebt/had. Wanneer komt hij jullie kant op?

Siers83

Berichten: 7348
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:29

Jeetje, zo kan er een hoop gebeuren in een jaar zeg! Helaas voor jullie, vooral verdrietig nieuws

Wat een gaaf paard is Despacito! Hoop dat je met hem wel de klik hebt

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:34

Ai wat een update... hoop gebeurd zeg.. super naar van Bazou en je hond...

En soms klikt het gewoon niet met een paard... dan is verder kijken voor een betere match voor beiden de beste oplossing :)

Enig idee wanneer je nieuwe paard gaat komen?

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:32

Wat kan er veel in een jaar gebeuren sterkte met het verlies en het verdriet.
Wel een mooi nieuw paard dat is fijn.

Weet je zeker dat je Marshall en Lily zelf houd _O- wat een plaatjes... stuur maar hier naartoe hoor.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 12:59

We weten niet precies wat er met Bazou is gebeurd, hij had aan de buitenkant van zn huid geen zichtbare schade maar na autopsy binnen wel. DA denkt dat ie op een steen is gevallen op een of andere manier. Of misschien is ie over een bosje heen gesprongen met zn buik op een afgebroken boom geland ofzo. We hebben veel dunne bomen hier die wel puntig zijn als ze afbreken. Het blijft gissen helaas.

Despacito komt waarschijnlijk ergens in april hierheen!

Mer1980

Berichten: 18832
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 14:46

Jeetje wat een heftige tijd zeg! Vreselijk dat je je hond en paard moet missen zo plotseling.

Ik hoop voor je dat Despacito er minder lang over doet dan Leia :=

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 17:52

Haha thanks, ik ook! Moet goedkomen want er zijn geen grenzen meer dicht. En gelukkig staat hij in Pretoria en de truck vertrekt elke maand/6 weken vanaf Johannesburg, wat vlakbij is. Dus geen gedoe met paard verplaatsen. En hij heeft alle vaccinatie's op orde, dat scheelt ook. Alleen het castreren moet goed gaan want het is nu zomer en dus heet. DA wil hem eigenlijk nu niet castreren daarom. Maar hij kan hier ook niet als hengst heen.

oji

Berichten: 4248
Geregistreerd: 29-07-09

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 18:50

Je had natuurlijk al iets in het andere topic verteld, maar nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Kun je hem niet tijdelijk chemisch castreren en dan op een moment als het kouder is en minder kans op infecties de echte castratie? Of mogen hengsten gewoon niet de grens over?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-22 19:13

We hebben er wel aan gedacht ja, dat zou eventueel een optie zijn. Alleen dan moet hij nog veel meer testen voor hij het land in mag, dus dat zou wel een stuk lastiger zijn qua papierwerk en wachttijd.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: [VOLG] Living the African Horsey Life (Namibie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 20:55

Jeetje wat een hoop ellende hebben jullie gehad.

Alvast veel geluk en plezier met je knapperd <3
Ik houd wel van een PRE :D

En leuke kittens ook!!

Zira1994

Berichten: 1245
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:10

Ach jeetje wat een heftige tijd hebben jullie gehad zeg! Wat een verdriet … |( hopelijk gaan jullie veel plezier beleven aan jullie nieuwe aanwinsten. Wat een gaaf paard is Despacito <3 en je nieuwe kittens wat een dotjes <3 <3