[VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-20 11:13

365 dagen geleden

Vorig jaar was dit een dag die ik het liefste uit mijn geheugen wilde wissen. Maar dat kon niet. Ik stond op met een paard dat gezond was. Een leuk en lief paard dat heel graag wilde werken. Ik dacht dat hij een stom ongelukje had gehad op de track, maar ik wil iets liever zeker weten dan dat ik gis, dus ik liet een foto maken.

S'morgens was hij gezond. S'middags kwam ik thuis wetende dat mijn paard in zijn eentje in een paddock stond omdat hij a) een week niet bij de kudde mocht en b) dat hij een OCD in zijn been had. Een oude breuk. Oppeens was hij niet meer gezond. Oppeens was hij een paard met een écht probleem. Een visueel, echt, probleem. Het was ook de start van een jaar vol twijfels, zenuwen en problemen. Hij heeft er maanden slecht bij gestaan, maar ik had hem en mezelf beloofd een jaar te kijken. 1 jaar. Als het dan niet beter was, moest ik een belissing maken. De dierenarts zei dat ik het na zes weken zou moeten weten, maar daar geloofde ik niet in. Zes weken is veel te kort voor een OCD en een kapotte pees.

Vandaag is het een jaar geleden. We hebben weken gehad dat hij slechter liep, weken gehad dat je er eigenlijk niets aan zag. Maar het allerbelangrijkste is wel gebeurd: hij is blij. Hij speelt met de andere paarden en als het even moet rennen (wat vaak gebeurd) doet hij dat lekker zelf als er niemand mee wil doen. Zijn draf ziet er eigenlijk niet uit en is zeker nog niet regelmatig, maar galop en stap gaat meer dan prima.

Ik heb een blij paard. Een paard dat voerbakken verstopt als hij zich verveeld. Een paard dat 'opruimt' en overal mee wil helpen maar eigenlijk vooral een rotzooi maakt. Ik heb een paard dat suffig meeloopt omdat hij het te warm vind, maar zodra we in de schaduw lopen en showtje geeft. Een paard dat vind dat ik alleen met hem mag werken en dat na een half uur wandelen met een rotgang weer naar het hek rent als hij doorkrijgt dat ik met een ander paard ga wandelen. Een paard dat passief agressief over het hek kijkt als ik in de bak sta met een ander paard. Een paard dat weigert naar het hek te komen als ik een dag niet kom maar ook een paard dat in een gloeiende galop door de wei gaat om mij uit te dagen om te spelen (nadat hij heel duidelijk liet zien dat hij geen zin in vrijheidsdressuur had). :')

Soms vind ik het nog steeds oneerlijk. Maar aan de andere kant geloof ik wel dat er blijkbaar iets anders moest gebeuren en dat hij écht geen rijpaard hoort te zijn. Een paar weken geleden is hij 11 jaar geworden en dat is voor mij al een mijlpaal opzich. Als alles zo doorgaat wandelen we gewoon met een half uurtje per keer, een hoop osteopaat behandelingen en zo nu en dan wat spiertraining naar zijn 12e verjaardag. <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 17:30

Op naar een mooi jaar!

"Iets" vond ergens blijkbaar dat jij iets anders van Joep hebt te leren dan jij dacht. Mooi dat je daarin mee kunt gaan.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 13:23

Maflinger_S schreef:
Op naar een mooi jaar!

"Iets" vond ergens blijkbaar dat jij iets anders van Joep hebt te leren dan jij dacht. Mooi dat je daarin mee kunt gaan.


Daar hou ik mij ook aan vast. Ik geloof daar ook wel in. ;) Een oud stalgenoot bracht het ook op die manier. Dat was na de kliniek toen er echt 'geen hoop' meer was. Toen was ik vooral nog boos en verdrietig. Hij zei dat elk paard een reis doormaakt met een eigenaar en dat ik blijkbaar een andere reis te maken had. Heel veel mensen geloven daar niet in, maar ik vind het een mooi idee. :j

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 13:58

Als je een paard lang hebt krijg je vroeg of laat met dit soort dingen te maken, maar bij jou is dat al heel snel.
Ik vind het zelf best belangrijk om te kunnen rijden, ik vind dat gewoon echt heel erg leuk, maar als het op één of andere manier niet zou kunnen zou het jammer zijn, maar ik zou er mijn paard ook niet voor weg doen.
Het is toch in eerste instantie je vriend. :)
Wat het lastigste is als ze wat mankeren, is die onzekerheid, echt slopend is dat.
Maar het leert je wel weer alles waarderen als het weer beter gaat.
Ik ben blij voor jullie dat het zo goed gaat en Joep heeft maar geluk met zo'n vrouwtje! :))

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 14:06

Het scheelt misschien ook wel dat al een stuk minder reed toen ik Joep aan het beleren was. Nog steeds rij ik bijna niet meer. Als ik één keer per week een kort ritje doe op Rimska is het heel veel haha.

Ik vind het wel jammer dat ik minder gericht kan trainen, maar dat zou ik ook op de grond doen. Gelukkig kan ik met Joep ook weer een beetje trainen én wil ik hem uiteindelijk leren voorop te lopen op buitenrit. Gewoon aan de lange teugels. Dat is natuurlijk een doel op zich en ik gebruik tegenwoordig MP van 25 om mee te trainen. Hij is dolgelukkig. :')

De onzekerheid is inderdaad het ergste. Gelukkig komen we daar een beetje doorheen. En een lieve reactie <3

MirandaMalik

Berichten: 9897
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:11

Je weet ook nog niet wat de toekomst brengt, hoeveel paarden zijn er niet compleet afgeschreven en blijken na een langere tijd toch nog best wat te kunnen.
Zou hij niet ook voor een karretje kunnen?
Als hij daar geestelijk aan toe is.. :')

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-20 14:26

MirandaMalik schreef:
Je weet ook nog niet wat de toekomst brengt, hoeveel paarden zijn er niet compleet afgeschreven en blijken na een langere tijd toch nog best wat te kunnen.
Zou hij niet ook voor een karretje kunnen?
Als hij daar geestelijk aan toe is.. :')


Ik ben daar niet geestelijk aan toe. :') Ik heb best veel gemend en zou het heel graag weer gaan doen, maar dan komt er dus een welsh A of shetlander. Joep is volstrekt ongeschikt. Hij is braaf hoor, maar een menpaard moet gewoon altijd hetzelfde reageren en dat doet hij niet. Gaat hij nooit doen ook denk ik. :')

Gisteren schrok hij bijvoorbeeld van een kleine tractor. Echt spoken was dat. En een grote die een paar minuten later kwam deed hij niets op. Dat is gewoon als menpaard onpraktisch. :j

Rims was een fantastisch menpaard. Ze vond het ook zo leuk om te doen. Ze liep ook graag voorop, dat is wel essentieel.

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 14:54

Da's ook een leuk idee, met Joep op buitenrit aan de lange teugels. Dat wordt een buitenrit in stap en misschien wat draf, anders ren jij je de tandjes?

Mijn mafje heeft ooit op stal ergens gestaan waar ook een shetlandertje was, Plukje. Plukje was puur ter decoratie en dat vond ie eigenlijk niet zo leuk. Hij wilde, net als een groot paard, ook een beetje werken. Dus ben ik met hem begonnen met wat longeerwerk. Dat ging niet zoals gepland ... Plukje kwam in de bak, ging 6 rondjes aan de longe in rengalop en vond dat dat werken was. Nou Plukje, ik heb nieuws voor je: werken aan de longe betekent ook dat je nu de andere kant op hetzelfde moet doen. Dat viel niet mee, met die korte pootjes en 0 condtitie nog eens 6 rondjes door de bak. We hebben het nog een paar keer geprobeerd maar Plukje had duidelijk andere kwaliteiten...

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 20:30

Ik vind het echt van zoveel liefde spreken hoe jij over Joep en jullie weg samen verteld!

En dat je doet wat (en hoe) je hst doet, ik heb daar onwijs veel respect voor. Velen zouden de handdoek al in de ring hebben gegooid.

Joep boft met jou! (En jij met hem daardoor! :D )

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-20 11:49

Maflinger_S schreef:
Da's ook een leuk idee, met Joep op buitenrit aan de lange teugels. Dat wordt een buitenrit in stap en misschien wat draf, anders ren jij je de tandjes?

Mijn mafje heeft ooit op stal ergens gestaan waar ook een shetlandertje was, Plukje. Plukje was puur ter decoratie en dat vond ie eigenlijk niet zo leuk. Hij wilde, net als een groot paard, ook een beetje werken. Dus ben ik met hem begonnen met wat longeerwerk. Dat ging niet zoals gepland ... Plukje kwam in de bak, ging 6 rondjes aan de longe in rengalop en vond dat dat werken was. Nou Plukje, ik heb nieuws voor je: werken aan de longe betekent ook dat je nu de andere kant op hetzelfde moet doen. Dat viel niet mee, met die korte pootjes en 0 condtitie nog eens 6 rondjes door de bak. We hebben het nog een paar keer geprobeerd maar Plukje had duidelijk andere kwaliteiten...


In stap, ja. Draf is een slecht idee. Om meerdere redenen. :+
MP is een heel ander type dan plukje. Die pony gaat met zijn 25 jaar en korte pootjes nog net zo hard als de anderen :') Tegenwoordig mag hij ook aan de lange lijnen. Het duurde even voordat ik zijn go had gevonden (voor Rims is dat 'voorwaarts' voor MP is dat 'stap-pen'), maar nu gaat hij als de brandweer. :+


Gimme_Joy schreef:
Ik vind het echt van zoveel liefde spreken hoe jij over Joep en jullie weg samen verteld!

En dat je doet wat (en hoe) je hst doet, ik heb daar onwijs veel respect voor. Velen zouden de handdoek al in de ring hebben gegooid.

Joep boft met jou! (En jij met hem daardoor! :D )


Wat lief <3 Ik heb zeker geluk met hem.

-----

Gisteren was het heerlijk aan het waaien na een paar warme dagen. Ik hoopte dat de paarden het wind in de kop zouden hebben, dus ik nam mijn camera mee om te oefenen. Ik moet nog heel erg oefenen. Vooral met de grote lens. :') Ik raak nog wel eens in de knoop met het scherpstellen en alle gekke instellingen die zo'n ding heeft. Misschien herkennen mensen dit wel. _/-\o_
Anyway - de paarden stonden al te bokken toen wij aankwamen, dus ik had een goed gevoel over mijn actiefoto's.

Jammergenoeg gingen de paarden helemaal aan de voorkant uit hun stekker. Best leuk natuurlijk, maar daar is het een stuk smaller, dus het eerste paard dat de wei op kwam, stond op alle foto's. Soms zie je een been van één van de anderen achter hem vandaan komen, maar over het algemeen stond Storm op elke foto. _O- Het is maar goed dat hij knap is. :))

Afbeelding

Daarna gingen de paarden natuurlijk nog een paar keer uit hun stekker. Dit keer gelukkig wel op de goede plek. Maar Joep probeert mij heel erg bij de feestvreugde te betrekken dus die nam elke keer gekke sprintjes mijn kant op om daar vervolgens uit zijn dak te gaan. En dat was dan weer veel te dichtbij voor mijn mega lens. :') Het is niet gemakkelijk.
Uiteindelijk gingen hij en Storm toch op de juist plek uit hun dak. Storm liep er niet meer voor, maar omdat ik zo hard moest lachen waren alle foto's onscherp. _O- Waarom nou toch.


Afbeelding
Lopend buffet

Uiteindelijk stopte ik met lachen. Net toen mijn twee dikkerds heel gezellig dichtbij elkaar stonden te knorren naar de koeien.
Afbeelding

Nadat ik nog twintig minuten in het weiland zat begon ik het wel een beetje saai te vinden. En toen gebeurde het. Joep nam een sprint. Ik moest niet lachen. Hij was niet te dichtbij. En Storm stond andere paarden te irriteren. Lucky shot. *\o/*

Afbeelding

----
Vuur in de sokken
Joep vind het steeds leuker om voorop te lopen. Lange lijnen komt dan ook steeds hoger op zijn lijst met favorieten te staan. Stiekem was ik van plan om een klein stukje naar buiten te gaan, maar toen hij al opzij sprong toen ik het touw tegen zijn kont hield, besloot ik dat dat een heel slecht idee was met het oog op een paard dat last had van de wind. Het voordeel van een sensitief paard, is de sensitiviteit. Niet alleen was hij sensitief op alles om hem heen (waaiende planten en zo) maar ook op het baasje, want die fixt alles. :j Daarom was hij su-per braaf en liep hij heel stoer langs alle 'enge' planten en draden. *\o/* Een beetje jammer dat hij ook vliegensvlug was. Hij liep met een moordend tempo over de track en ging zo nu en dan vol op de rem waardoor ik moeite moest doen om niet tegen hem aan te botsen. Tegenwoordig ligt er ook een boomstam op de track dat ik gebruik om zijn billen te trainen door eroverheen te stappen. Normaal gaat dat zoals ik voor ogen had: stappend.

Gisteren ging dat niet stappend. Hij begon met een sprong, maar ik loop natuurlijk schuin achter hem. Gelukkig voor mij kwam hij daar op tijd achter en stopte halverwege zijn sprong met springen waardoor hij alleen met zijn voorbenen over de boomstam sprong en vervolgens heel lief achteruit keek. :') De keren erop ging op precies dezelfde manier. Een beetje vermoeiend, maar goed. _O- Daarnaast bleef hij maar dribbelen en schudden met zijn kop omdat hij wilde spelen. Leuk idee maar dat is natuurlijk niet perse de bedoeling. Toen ik klaar was met de training vroeg ik hem een klein stukje te draven. Uit enthousiasme nam hij een gekke sprong naar voren en stuiterde als een hert over de track. En dan moet je rennen kan ik je vertellen. := Gelukkig stopte hij na een paar meter, maar ik heb wel besloten nog niet buiten te gaan wandelen. _O-

Oh en alsof het nog niet genoeg was. Mijn zusje was bezig met de bal en haar paardje. Ze was er een beetje bang voor dus de bal lag er verlaten bij. Gelukkig was daar Joep om nog even roet in het eten te gooien. :')


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Oh en nog even een foto van de enorme boomstam waar Joep elke keer overheen huppelde.

Afbeelding
Ja, ik verplicht mijn hondje om op te treden als mijn oefen-model. :')

Joan73

Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 15:00

Wéér leuk om te lezen. En wat een mooie hond!

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 10:39

Joan73 schreef:
Wéér leuk om te lezen. En wat een mooie hond!

Dank je wel! En dank je wel! :D Charley vind ik inderdaad ook een hele mooie hond. Toen ik heel jong was vertelde mijn moeder altijd dat ze heel graag een windhond wilde en ik kon dus heel jong alle soorten windhonden opnoemen. Toen we vijf jaar geleden eens gingen snuffelen bij verschillende rassen omdat onze oude hond aan haar einde kwam, vonden we een nestje whippets. Toen zijn we gaan kijken. "Maar we nemen niets mee." Die nacht sliep ik op in de gang (op de stenen!) samen met mijn labrador en kat terwijl er een baby-whippet op mijn kussen lag. :')

Afbeelding

Nu vijf jaar later slaapt ze nog steeds op mijn bed. Opvoeding mislukt. Maar wat moet je anders als je hond snachts kwispelend naast je bed staat terwijl je toch echt de deur dicht had gedaan. _O- Binnenkort ga ik uit huis, dus dan moet ze toch leren om in haar mand te gaan slapen. :+

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 11:25

Aan de wandel & toch ruitermak

Je denkt natuurlijk dat het veilig is om even je paard achter te laten in zijn box. Ik bedoel - de kamer waar we ook hooi opslaan en waar Joep graag staat omdat het uit de wind is. Dus dat doe ik dan. Als ik nog geen drie minuten later terugkom staat Joep nog rustig op zijn plek aan de wandring te spelen met de bezem waar hij al hele week door geobsedeerd is. En toch klopt er iets niet.

Sinds een paar maanden hebben wij een kat. Keesje is een rode vrouwtjes kat en vernoemd naar de twee keezen uit Flodder (volgens mij, ik was er niet bij toen ze een naam kreeg). De eerste weken was ze voornamelijk nog binnen, maar inmiddels begint ze het buitenleven te begrijpen. Ze is hier als vervanger gekomen van onze eerste muizenvanger die binnen een dag uit een toch-niet-zo-hermetisch afgesloten caravan ontsnapt was. Toen we na een paar weken balen toch een nieuwe kat van Marktplaats kozen, kwamen we onze ontsnapte vriend tegen. Toen waren er twee. :') Zo nu en dan verblijd hij ons met een bezoekje. Muizen vangen doen ze niet. Samen hadden ze wel een hele meerkoet uit de sloot gehaald. {:)-:( Praktisch. Nou goed, terug naar mijn rode vriendin Kees. Toen ik Joep achterliet zat ze samen met de kip (haar echte vriend) in de kruiwagen.

"Keesje?" roep ik. *Miauw* Zucht. Dat is haar 'ik ben hoog'-miawtje. "Kees?!"
In woorden eigenlijk niet te omschrijven wat ik toen zag. Of toch wel? Kat. Op. Paard.

Afbeelding

_O-

Een paar maanden geleden was ze nog als de dood voor paarden. Ik weet niet wat ik liever heb. :')
Ik heb rustig een fotoshoot gehouden van Joep en de kat die lekker lag te slapen. Het ging heel goed totdat de bezem voor de duizendste keer omviel en Joep van schrik een sprong achteruit deed en een bokje gaf. Tot mijn verbazing bleef mevrouw nog zitten ook en daarna stond Joep weer op rust en sliep Kees weer verder. :') :Z

----

Gisteren was ik al om half 7 op stal. Heerlijk vroeg. Normaal gesproken ben ik een stuk later, dus ik besloot iets te doen wat langer duurt. Wat is dat? Een wandeling! Dus ik zette pakte het paard dat stond te knorren naar de kat en de kip in de kruiwagen en we gingen aan de wandel. Het was mijn idee om een uur te lopen dus ik zette mijn timer op een half uur zodat we daarna om konden draaien. Over de wandeling zelf kan ik niet zo heel veel vertellen, want het ging allemaal voorspoedig. Joep liep lekker door (met een topsnelheid van 7,8 km in stap :') ) en hij liep zelfs super braaf langs een grote bouwplaats. Wel knorrend naar de pionnen natuurlijk, maar je moet iets doen om het spannend te houden. _O-

Toen we uiteindelijk het half uur punt hadden bereikt waren we bijna aan het einde van een hele lange weg. En laat ik nou altijd het einde van die weg willen zien. Dus we liepen nog een stukje door om een foto te maken als bewijs voor de groepsapp, dat Joep het eerste paard was dat naar 'het einde van de wereld' gelopen was. _O- Joep vond het een stuk leuker om te lopen dan om stil te staan dus op elke foto staat hij te schrapen en te kappen met zijn voorbeen. Op de terugweg liep hij nog steeds met een soort noodsnelheid waardoor ik op mijn gympies toch wel pijnlijke voeten begon te krijgen. _O-

Hij heeft de bijna de hele weg aan het einde van zijn lange lijn gelopen om zo 'zelf' te beslissen hoe hij liep en op welk tempo (vaak heel snel). Ik vind het een stuk leuker om op zo'n manier te lopen omdat je dan toch een soort van in vrijheid werkt in plaats van dat ik loop en het paard moet volgen. Op deze manier kan hij snuffelen aan de grond en paardenmest en zo. Dat blijft altijd weer het toppunt van de wandeling. En ik doe zo mijn best. :=

Wat ik persoonlijk het toppunt van de wandeling vond is het feit dat Joep voor het eerst in de bijna 2,5 jaar dat hij bij mij staat niet wegschoot toen hij schrok van iets dat achter hem gebeurde. **\O/** Meestal schiet hij een meter of drie naar voren of opzij, maar deze keer stond hij gewoon stil. Staart verticaal omhoog natuurlijk, maar hij stond stil. Ik was heel trots. *\%/*

Zo zie je maar dat je altijd voortuitgang blijft zien. Grappig om dat soms toch nog te realiseren.


Afbeelding

Afbeelding
Zo loopt hij dus altijd. Zie ook hoe ver dat voorbeen naar voren gaat. :))

nog wat foto's van de afgelopen week

Afbeelding
de omgeving


Afbeelding
een korte wandeling


Afbeelding
Kees en Spartakip in de kruiwagen :')


Afbeelding
Rimska die mij aan zag komen, graag een snoepje wilde, maar niet om haar vriendinnetje heen wilde lopen _O-

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-20 11:59

Mooie rode Joep. Hij is kuikenmak, o nee, katmak.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-20 12:50

Kuikenmak, katmak - what's the difference? :D

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-20 11:53

Allemaal wachten...

Ik heb twee hele leuk paarden, maar het zijn wel harde werkers. Druktemakers en altijd in voor een wandeling of ritje. Toen een vriendin van mij mee naar stal ging dacht ik dit te combineren en haar op Rimska te zetten. Zelf zou ik Joep aan de hand meenemen. Goed idee! *\o/* Het was prima weer. Een lekker zonnetje, maar wel flink wat wind. Dat geeft niet, want ze hebben allebei al een hoop gedaan deze week.

Het begon al goed toen ik Joep mee nam door het eerste hek (we hebben een soort sluissysteem met twee hekken) en hij uit enthousiasme volledig en compleet uit zijn stekker ging. Tot mijn vreugde keek Rimska hem alleen maar stommig aan en na een paar stuiters kon ik hem tot bedaren brengen en liep hij keurig met mij mee door het grote hek naar buiten. Hij is op de grond echt super savvy. Ik kan hem onder andere door hele kleine openingen sturen en om laten draaien. Joep ging dus keurig door het hek wat ik met mijn volle gewicht tegen moest houden voor de wind. De vriendin nam Joep even over en ik zou Rimska wel even door het leiden. Nou echt niet. :')

Mevrouw snapt super goed wat ze moet doen hoor. Ze doet het gewoon niet. En dan kan je hoog springen, laag springen én ruzie maken, maar dat heeft geen zin en is niet leuk. Dus die vriendin moest eventjes met beide paarden staan terwijl ik het hek weer op slot zou doen. Op slot zou doen. Slot. Waar is het slot?

Slot weg. In het hoge gras. Dus ik ging verwoed op zoek terwijl mijn lieftallige paarden de boel op stelten zette omdat ze perse wilden eten, maar ze dat van mijn niet mochten en ik dus die vriendin met een moeilijke kwestie opzadelde. _O- Joep ging naar links. Rimska ging... nou ja die ging overal heen en ik stond met een stok in de grond te porren op zoek naar dat slot. Ondertussen stond Storm bij het andere hek te stuiteren omdat hij niet begreep of zijn vriendjes nu weggingen of bleven. _O-

Na tien minuten zoeken en porren met die stok gaf ik het op en ging mijn vriendin nog even zoeken. Ik zette mijn paarden naast elkaar en verbood ze om nog iets te eten of een stap te zetten. ~~}> Dat ging eerst heel goed, maar na nog tien minuten zoeken en wij naar elkaar roepend "We zijn niet gek toch? Dat slot hing daar!" begonnen mijn lieftallige viervoeters zich dood te vervelen. Joep begon met het trekken aan Rimska dr hoofdstel ("NIET doen. Nee, je mag ook niet eten. Rimska, laat hem los." >;) ) Rimska liep met het touw van Joep in haar mond (je moet ergens op kauwen) en uiteindelijk stond Joep te kappen met zijn voorbeen waardoor Rimska dat ook een top idee vond. *\o/* Toen ze dat ook niet mochten doen, waren ze helemaal klaar met me. :')


Afbeelding

De rest van de wandeling ging eigenlijk heel goed. Ze liepen wel een paar keer heel tuttig te doen over een watergenerator waar ze al een keer langs waren gelopen en Joep sloeg bijna over de kop omdat hij schrok van een putdeksel. Die had hij natuurlijk nog nooit gezien. }>

Gisteren hadden we het kruidenweitje open laten staan met het idee dat alle paarden die het nodig zouden hebben de rest wel een beetje weg zouden jagen. De twee hoogst in rang hebben het namelijk voornamelijk nodig en de twee laagste in rang niet. Hoe handig. S'avonds was het mijn taak om de wei dicht te doen. Driemaal raden wie op het weilandje stonden? Joep en MP. De laagste twee in rang en degene die het minst tegen gras kunnen. :') Test mislukt. _O-


Afbeelding

Kijk ook naar dat blije hoofd van P. _/-\o_

De rest van de avond heb ik nog leuk met Joep gespeeld. Hij kwam heel hard aanrennen toen ik hem riep (dat is altijd leuk natuurlijk <3 ) en hij liet heel duidelijk merken dat hij niet met de balken wilde spelen die ik had klaargelegd. Nee, hij wilde de opstapkruk. 8-) Dat laat hij zien door ernaast te gaan staan en te schrapen in plaats van bij mij met de leuke balken. Eigenwijsje. :') Hij kreeg wel zijn zin. Zo ben ik dan wel weer.

Over eigenwijs gesproken... Al zijn dekens zijn echt verboden terrein voor andere dieren. Ik weet niet of het toeval is, maar hij duwt heel bewust andere paarden en in dit geval katten rustig weg bij zijn dekens. :') Hij heeft ook een keer een deken bij een ander paard eraf getrokken toen hij even een deken van hem moest lenen. Misschien ruikt het naar hem of zo? Geen idee. Laten we het erop houden dat hij speciaal is. :')


Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 12:31

UPDATE

Wat is het een tijd geleden. :+ Maar goed, we doen dan ook niet zo heel veel spannende dingen. We gaan aan de wandel. Dat is echt fan-tas-tisch volgens Joep. Hij kan ook heel goed vertellen wanneer hij wil wandelen of wanneer hij langer wil wandelen. _O- Kortom - het gaat goed.

Twee weken geleden is er een fotograaf op bezoek geweest die Joep heeft vastgelegd voor haar paardenboek. Hierin verteld zij door middel van foto's en een klein beetje tekst het verhaal van het paard. Echt zo leuk dat wij zijn uitgekozen. :)) Deze foto komt niet in het boek. Het gaat echt draaien om het paard, dus ik kom er niet/nauwelijks in voor.


Afbeelding

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-20 11:22

Update

Wat een maand, wat een maand. Afgelopen maand ben ik verhuisd en heb ik een klein beetje onverwacht en een half jaar vroeger dan gepland kittens geadopteerd. Zo lief, zo leuk, zo ontzettend tijdrovend. :+ Daarnaast dus ook nog verhuizen, werken en een huishouden doen betekende dat ik Joep afgelopen maand minder heb gezien dan leuk was. -O- Hij staat lekker bij zijn vrienden, chillt wat af en eet zo nu en dan eens wat, dus hij heeft zich niet verveeld. Ik kan wel een extra shot vitamine Paard gebruiken.

De dingen die we wel hebben gedaan ging allemaal voorspoedig. Dat mag ook wel een keer. Joep ziet er goed uit, glimt als een spiegel en het mooiste: hij staat al ruim drie weken zonder eczeemdeken. *\o/* Met dat hete weer had ik eindelijk weer eens tijd over. Met ruim 30 graden verander ik in een soort pudding en doe ik niets meer, dus mijn paard ook niet. Ik heb hem elke dag afgesponst met water en hem lekker veel slobber gevoerd. :') Daarnaast heb ik hem leren liggen op commando wat echt een te leuk kunstje is. Maar dat is dan ook het enige wat ik écht met hem heb geoefend. _O-

Wanneer is het weer winter?

Een paar dagen geleden heb ik mijn stofnest op de foto gezet. Dat ging leuk, voorspoedig en zei ik al leuk? Toen ik hem op de wei zette in de hoop op wat portretfoto's dacht Joep: "Yihaw!" Ik herhaal nog even - 30+ graden. :roll:



Afbeelding
(Ja, heel slecht bewerkt :+ Maar mijn dikke fjord stond in de weg _O- ) Even voor het beeld hoe hard hij ging.

Afbeelding
En hoe ontzettend leuk dat was {:}


Afbeelding
Jullie krijgen snel weer fatsoenlijke updates. Beloofd! (Mijn kittens hebben mijn WiFi-router onder handen genomen _-:( )

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 23:50

Nooit genoeg updates van Joep en jou, maar heel fijn dat er in ieder geval een is! :j

Wat ziet hij er weer super-enthousiast uit, hij vind duidelijk dat ie een geweldig leven heeft *D

Heel veel plezier in je nieuwe huis en met de katjes. Snap dat je er druk mee bent.

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-20 12:20

Selima schreef:
Nooit genoeg updates van Joep en jou, maar heel fijn dat er in ieder geval een is! :j

Wat ziet hij er weer super-enthousiast uit, hij vind duidelijk dat ie een geweldig leven heeft *D

Heel veel plezier in je nieuwe huis en met de katjes. Snap dat je er druk mee bent.


Zeker! Maar hoe leuk is het als ze dan perse samen op schoot willen liggen, maar het echt niet past. <3

---

Afgelopen zaterdag stapte ik een beetje op een stomme manier uit bed en deed iets met mijn voet. Blijkbaar kan je voet ontzettend ver naar links buigen, maar daarna niet meer goed terug. :Y) De rest van de dag heb ik met mijn kittens en een icepack (nouja, doperwten, ik heb nog geen icepack in huis) op de bank gezeten en Netflix gekeken. Zondag wilde ik perse naar stal want ik kan niet te lang zonder mijn paard natuurlijk. Ik waggelde het erf op, het waaide hard en het regende een beetje. Toen ik Joep heel blij riep kreeg ik toch een valse blik. :') Alsof het mijn schuld was dat hij nat werd. Samen liepen we naar de schuilstal. Ik een beetje gammel, Joep gefrustreerd met zijn hoofd achter mijn rug want hij wil geen wind in zijn oren. Ik liep niet snel genoeg dus op een gegeven moment vloog hij met een paar rotbokken en schuddend met zijn kop de schuilstal in. Daar heeft hij nog vijf minuten boos hooi staan knagen voordat ze op het weiland mochten.

In eerste instantie ging hij vrolijk achter de kudde aan, maar al heel snel maakte hij een rechtsomkeert zijn stal weer in. :') Zo nu en dan stak hij balend zijn hoofd om de deur heen om te kijken of het droog was (nee) en of het gestopt was met waaien (ook nee). Uiteindelijk besloot hij toch maar naar de kudde te gaan. Hij rende met zijn neus over het gras naar de andere - hij vloog bijna over de kop - en ging daar passief agressief achter zijn vrienden staan. _O- Nooit saai. Nooit saai.

Oh en hij was het ook niet eens met het feit dat ik buiten andere paarden stond te aaien. Sorry, Joep, ik sta graag in de frisse lucht ipv een muffe schuilstal. Thank you very much. :+


Afbeelding
De grote twijfels van het leven _O- Ga je wel of niet naar de wei?

Afbeelding
En zo loopt hij dan naar de wei :')

Selima

Berichten: 633
Geregistreerd: 12-07-08
Woonplaats: London

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 23:42

Wat een portret toch ook! |o _O-

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-20 09:38

Selima schreef:
Wat een portret toch ook! |o _O-


Nogal ja :')

Eergisteren kwam hij mij ook een stok brengen. Thanks, I guess _O-


Afbeelding

Maar oh oh wat kan hij lief kijken. Je zou niet zeggen dat hij ‘al’ 11 is met zijn babyface

Afbeelding

Afbeelding

Joan73

Berichten: 239
Geregistreerd: 11-04-10
Woonplaats: Arcen

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-20 09:53

Aaah Joep! Wat ben je toch een lolbroek! En dan ook dat vragende gezicht!!!!! <3

Lymoncello

Berichten: 212
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Schuilstal met Wifi

Re: [VOLG] Mijn leven met arabier Joep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:20

oh dat bekkie in de laatste foto <3

Isabel_k

Berichten: 4769
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 08:34

Don't try this at home, yet I did :')

Zoals jullie allemaal wel weten zit Joep snel strak en vast in zijn rug. Vervelend natuurlijk, dus ik ben altijd op zoek naar manieren om zelf die stress te verlichten. Zo kwam ik laatst via een paardenkennis op aquapressuur op een bepaalde meridaan. Het idee achter die meridaan is het verlichten van stress, maar ook problemen in de rug. Het is natuurlijk niet perse de bedoeling dat je zelf met dit soort dingen aan de slag gaat. Maar na een hele avond research, lezen en het bekijken van how to-video's, ben ik toch aan de slag gegaan. Waarschijnlijk zijn er mensen die het niet gedaan zouden hebben, maar ik ken mijn paard en ik wilde dit heel graag proberen.

De reacties van Joep waren bi-zar. Als hij op een bepaald punt vast zat vertoone hij dezelfde reacties als bij de osteopaat. Denk aan rondlopen, duwen, bijten en schudden, maar als hij dan de blokkade oploste viel hij direct in slaap. Dit verschilde letterlijk van seconde tot seconde. Echt bizar. Aan zijn linkerkant gebeurde niet zo veel (tot mijn verbazing), maar aan de rechterkant zat hij heel erg vast. Precies op de plekken waar de osteopaat hem ook altijd los moet maken. Het idee is dat je niet manipuleert, alleen het paard zijn gedachte verplaatst naar dat punt door licht druk te geven met je vingers. Zoals bij een massage. Bij Joep voelde en hoorde ik letterlijk wervels op zijn plaats schieten. Toen ik klaar was stond hij helemaal te slapen. Zijn lichaam was heel hard aan het werk en ik zag ook allerlei bloedvaten hard aan het werk. Het bijzonderste? Hij stond opeens vierkant en liep een stuk soepeler met zijn achterbenen. :D Tot op heden (drie dagen na dato) loopt hij soepel en staat hij heel de tijd vierkant. *\o/*


Afbeelding

Hierbij nog een video van een hele vrolijke Joep (en Storm): https://www.facebook.com/watch/?v=29517 ... Ghlmier603