[VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amazaballss

Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 09:14

Ik heb even in een klap je hele topic doorgelezen en wat een onwijs leuke pony heb je, nog niet te spreken over hoe leuk ik jullie bij elkaar vind passen! Echt een setje, zo fijn om te zien hoe je van hem geniet en over hem praat. Daar kunnen sommigen nog wat van leren. <3

Wat vervelend dat het laatst even mis is gegaan. Wat zal je geschrokken zijn toen je hem zag wegrennen. Maar met dat vertrouwen komt het allemaal weer goed, vallen en opstaan! En als ik naar jullie foto’s en verhalen kijk kan ik niet anders dan geloven dat jullie dit samen weer helemaal oplossen!

Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 11:40

Dankjulliewel voor jullie onwijs lieve reacties! <3

Dit is inderdaad ook de eerste keer dat ik Mar meemaak in de overgang van zomer naar herfst en hij heeft aardig de kolder in de kop inderdaad :') Maar dat geeft niet, we gaan het gewoon rustig weer opbouwen en zodra het goed voelt gaan we weer heerlijke buitenritjes maken. We kunnen er alleen maar sterker uitkomen *\o/*

Gister hebben we even een vrijheidsdressuur dagje gehad. Hij vindt dat zó leuk en wordt ook enorm fanatiek. Zijn nieuwste kunsten zijn de spagaat en buiging, bloedfanatiek die pony. :')

En zo staat 'ie elke dag te wachten als ik aankom. Dan smelt je toch <3

Afbeelding

Temeraire

Berichten: 3524
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 12:37

Super lief inderdaad <3

En probeer je er niet te druk om te maken dat dit gebeurd is. Bij iedereen gebeurd wel eens wat, het is een reis met pieken en dalen. Helemaal als dit je eerste herfst is met hem.

Zo heb ik laatst ook een misser gehad met mijn paard, heb haar al 12 jaar en toch was er weer even een voorval die niet goed was voor het vertrouwen. Daar kan ik ook heel erg van balen en lang mee rondlopen, maar ik denk dan ook maar; het is gebeurd, ik heb gedaan wat op dat moment het beste leek, en nu weer rustig door met verder trainen :)

En mijn eerste pony is ook wel eens weggerend tijdens een buitenrit nadat ik er af was gevallen, en toen ook door andere mensen gevangen, en ook dat is uiteindelijk weer helemaal goed gekomen :)

vigo_is_lief

Berichten: 1175
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-20 13:18

Heeee leuk om je hier ook tegen te komen *\o/*
Echt wat een verschil met toen je hem net had zeg!!

Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-20 20:24

Temeraire schreef:
Super lief inderdaad <3

En probeer je er niet te druk om te maken dat dit gebeurd is. Bij iedereen gebeurd wel eens wat, het is een reis met pieken en dalen. Helemaal als dit je eerste herfst is met hem.

Zo heb ik laatst ook een misser gehad met mijn paard, heb haar al 12 jaar en toch was er weer even een voorval die niet goed was voor het vertrouwen. Daar kan ik ook heel erg van balen en lang mee rondlopen, maar ik denk dan ook maar; het is gebeurd, ik heb gedaan wat op dat moment het beste leek, en nu weer rustig door met verder trainen :)

En mijn eerste pony is ook wel eens weggerend tijdens een buitenrit nadat ik er af was gevallen, en toen ook door andere mensen gevangen, en ook dat is uiteindelijk weer helemaal goed gekomen :)


Ja dat is ook zo, ik heb ook al veel verhalen van mensen gekregen waarbij hun paard aan de kletter is gegaan of iets anders die nu ook gewoon weer lekker naar buiten gaan. En precies ook wat ik nu probeer te denken, het is gebeurd, we kunnen er niks meer aan doen behalve er alleen maar sterker van worden saampjes *\o/* Fijn om te horen dat het bij jou goed is gekomen! Geeft alleen nog maar meer goede moed en hoop dat wij straks ook weer lekker saampjes op pad kunnen.


vigo_is_lief schreef:
Heeee leuk om je hier ook tegen te komen *\o/*
Echt wat een verschil met toen je hem net had zeg!!

Heee! :D Ja, bizar he! Je herkent hem bijna niet meer terug.

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:31

Wat naar! Mijn fjord heeft in deze periode (overgang zomer herfst) ook vaak een beetje een gekke periode. Druk, vliegerig en ontzettend aan het drammen. Inmiddels heb ik haar acht jaar, maar ik ben ook een keer zonder dat ik iets te zeggen had in galop naar huis gegaan. Niet grappig. Het is bij haar nog erger in de lente en rond haar eerste hengstigheid en in die periode negeer ik haar inmiddels maar een beetje en laat haar lekker zelf rondvliegen samen met haar hormonen. _O-

Hopelijk wordt het snel weer beter!

Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 17:05

Hey iedereen! Inmiddels zijn we alweer een tijdje verder en heb ik het rijden op een lager pitje gezet. We zijn vooral plezier aan het maken en lekker aan het grondwerken samen. Marnix heeft erg veel energie door het onstuimige weer, dus ik probeer iedere dag wat met hem te doen (wat afwisselt van wandelen tot vrijheidsdressuur tot longeren en vrijspringen). Hij is enorm aanhankelijk en volgt mij met iedere pas. Onwijs lief. We gaan gewoon kijken wat de dagen ons gaan brengen *\o/*

Nog even een vergelijkingsfoto. :D De eerste is van 10 maart 2020 en de tweede is gister, 1 november 2020 gemaakt. Ik ben echt onwijs blij hoe hij er nu uitziet, hij komt steeds meer in shape. In de zomer, tijdens de warme dagen, hebben we best wel een terugval gehad en is hij weer flink wat aangekomen, maar we gaan nu de goede kant op. :)

10 maart 2020
Afbeelding


1 november 2020
Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:01

wauw wat een verschil! Knap werk!

Poekkie

Berichten: 7343
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 10:18

Wow wat een verschil!
Zijn hoefstand is ook veel veranderd zie ik? Waarom zet je hem stijler? (Gewoon uit interesse en om iets bij te leren, ik ken er zelf niet veel van :o )

Monody

Berichten: 209
Geregistreerd: 28-09-19
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-20 15:03

Poekkie schreef:
Wow wat een verschil!
Zijn hoefstand is ook veel veranderd zie ik? Waarom zet je hem stijler? (Gewoon uit interesse en om iets bij te leren, ik ken er zelf niet veel van :o )

Ik zag het inderdaad! Nu heb ik altijd dezelfde bekapper gehad maar hoe het komt dat hij nu steiler staat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Ik zal het eens aan hem voorleggen.

Het is gebeurd. Marnix is kaal 8)7
Ik zat al een tijdje er tegen aan te hikken hoe een fjordencoupe hem stond. Zijn borst zou ook geschoren worden omdat hij het zooo warm heeft met zijn dikke vacht en toen heb ik de knoop doorgehakt om zijn manen af te scheren. Twee mooie lange vlechten heb ik hier thuis liggen voor eventueel een sieraad en de rest is weggegooid. Nu wachten tot zijn manen weer een stuk zijn aangegroeid en dan kunnen we de boog erin gaan knippen. :D Hij vond het scheerapparaat heeeel erg spannend en heeft zich drie keer losgetrokken, maar toen hij merkte dat hij niet doodging liet hij het braaf gebeuren.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: [VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 20:43

Gaaafffff <3 :):)