Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Van dikkerd naar slanke (sport)pony

 
Profiel   

Wow als je die voor en na foto's naast elkaar ziet herken je hem bijna niet meer, wat een verandering! Hoe groot is hij en hoe groot ben jij trouwens vroeg ik me af bij het zien van de foto's?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 20:43 



 
Profiel   

Lief, dankjewel! Ik vind het ook bizar hoe erg hij veranderd is, en dat maakt het des te leuker om door de foto's van "vroeger" te scrollen en dan nu de verandering te zien!
Ik ben 1.55 en Marnix is +/- 1.35 :) Wellicht is Mar een paar centimeter groter, ik zou hem eens moeten opmeten. Maar het zit rond die koers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-20 20:50 



 
Profiel   

Ah kijk, hij oogde niet groot, maar toen jij erop zat leek hij ineens best wel aan de maat, maar jij bent ook niet groot dus vandaar :D Leuk stel zo!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-20 15:24 



 
Profiel   

Hi iedereen! Weer even een update van ons weekend. :D

Vrijdag 15 april hebben we een heerlijke avondrit met z'n drietjes gemaakt bij de ondergaande zon. Marnix was echt onwijs braaf en we hebben heerlijk genoten met z'n allen. <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Zaterdag 16 april heb ik weer eens onder het zadel gesprongen! Tijdens het inrijden was hij onwijs fijn. Hij liep niet achterlijk snel, maar netjes in mijn tempo. Ook het springen ging redelijk goed! Een enkele balk eraf. Hij wilt graag heel snel optrekken naar de hindernis, waardoor hij soms er als een idioot op afstormt. We gingen zaterdag niet echt de hoogte in, maar meer werken aan de controle over het tempo!
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Vanavond wil ik met hem alleen op buitenrit gaan. Ik vind dat nog erg spannend met hem, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat. A.s. woensdag hebben we ook weer les, en pakken we een sprongetje mee. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 13:55 



 
Profiel   

Zo wat een transformatie!

Hier ook een dikkie waar ik weer een sportpaard van probeer te maken.
Maart:[ img ]
Nu: [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 14:02 



 
Profiel   

manolito10 schreef
Zo wat een transformatie!

Hier ook een dikkie waar ik weer een sportpaard van probeer te maken.
Maart:[img*]m/WLgAKe.jpg[/img]
Nu: [img*]m/r4Qke2.jpg[/img]

Jeetje wat is die groooot! Wat is zijn stokmaat? Wel echt een knapperd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 16:09 



 
Profiel   

Monody schreef
manolito10 schreef
Zo wat een transformatie!

Hier ook een dikkie waar ik weer een sportpaard van probeer te maken.
Maart:[img*]m/WLgAKe.jpg[/img]
Nu: [img*]m/r4Qke2.jpg[/img]

Jeetje wat is die groooot! Wat is zijn stokmaat? Wel echt een knapperd <3


Dank je!

Hij is 1.80m+, gelukkig is het een relaxte knuffelbeer anders was dat wel een probleempje geweest met mijn 1.68m :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-20 16:40 



 
Profiel   

Ik heb nu een van onze zeven paarden uitgeleend, die werd ook te dik en ik heb niet genoeg tijd om bollie elke dag te rijden. Hij wordt nu gebootcampt in Schoorl haha, elke dag werkjes doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-20 12:03 



 
Profiel   

Hoi iedereen! Weer even een update van ons! Ik merk dat bokt er soms nogal doorheen schiet, maar we hebben de laatste tijd zeker niet stilgezeten *\o/*
Ik ben een lidmaatschap bij de rijvereniging hier op loopafstand aangegaan. Daar hebben ze een mooie 20*60 buitenbak en een 20*40 binnenbak. Hier zijn wij vorig weekend voor het eerst even gaan kijken om de paardjes te laten snuffelen aan de nieuwe omgeving. Marnix keek zijn ogen uit in de binnenbak. Overal even aan ruiken, even snorten met zijn neus en even kijken. Tot hij zichzelf in de spiegel zag :') Hij wist niet wat hem overkwam en bleef maar naar zichzelf staren in de spiegel.
[ img ]
[ img ]

Oh ja! En meneer heeft een nieuw hoofdstel gekregen. De QHP Sedna en hij staat hem zo stoer <3
[ img ]

De volgende dag besloten ik en een stalgenootje van mij naar de vereniging te gaan met de pony's. Geen verwachtingen, het was immers tweede pinksterdag en we wisten ook niet of het druk zou zijn in de buitenbak. Op de heenweg begon Marnix al flink te dribbelen en onrustig te snuiven omdat er paarden achter ons liepen ... Maar eenmaal op de rijvereniging gedroeg hij zich echt voorbeeldig en hebben we heerlijk kunnen rijden! Zelfs een galopje gedaan terwijl alleen even stappen de instelling was. Heel trots. Volgende keer wel de beugels een gaatje langer. :Y)
[ img ]

Afgelopen vrijdag is de osteopaat voor het eerst in de tijd dat ik Marnix heb langsgeweest. Ik was erg benieuwd of hij wat zou gaan vinden in Marnix zijn lijf, gezien hij hiervoor 5 jaar lang niet bereden is en ik dat weer ben gaan oppakken. Maar tot groot genoegen van mij en de osteopaat kon hij niks bemerkelijks vinden! Zo blij *\o/* Hij moest de rest van de vrijdag even rust hebben maar daarna konden wij gewoon weer verder gaan met waar we gebleven waren.

En vandaag hebben we grondwerkles gehad in de academische rijkunst! We hebben hier ooit al eens eerder een lesje in gevolgd maar het is een beetje verwaterd omdat ik echt iemand nodig heb die naar mij kijkt, wat ik op de grond doe en hoe Marnix erop reageert, voordat ik in patronen van mijzelf sluip en Marnix straks het verkeerde aanleer. Marnix is een echte pleaser, eager to learn, maar ook snel afgeleid. Je zag hem ook een aantal keer helemaal wegdwalen, dan was hij er echt even niet bij. Desondanks hebben we veel leerstof gekregen waar we mee verder kunnen oefenen, en zelfs een pasje schouderbinnenwaarts en de beginselen van travers geleerd! Onwijs trots op mijn pony :D
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dat was 'm weer! Dikke kus van ons :+: :wave:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-20 19:20 



 
Profiel   

Hey iedereen! Long time no see hier op bokt. Ik vergeet heel vaak hier een update te plaatsen. Mochten jullie instagram hebben kunnen jullie ons daar ook op volgen. Daar probeer ik minimaal elke 2 dagen wel wat te posten! :D

Zo hebben we twee weken geleden even een dip-week gehad. Niks ging goed, Marnix schrok van alles en denderde ook met grondwerk dwars door mij heen. Ik besefte mij dat ik meer vertrouwen in mijzelf moest krijgen en consequenter moest zijn in mijn handelen. Deze knop is omgegaan bij mij en sindsdien gaat het echt een stuk beter! Wellicht lag het aan mijn houding, wellicht had hij gewoon even zijn week niet. Maar we hebben afgelopen week flinke sprongen gemaakt. Mijn eerste rengalop op hem waar ik echt met volle teugen van heb genoten en geen angst voelde, en zijn allereerste keer met een totaal vreemd paard samen in de bak rijden, wat hij ook zoooo braaf deed. Echt onwijs trots :D <3

Daarnaast zijn wij nog door Hoefslag benadert om wat over ons proces te vertellen. Superleuk! Hierbij het artikel:
https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... Gn_AXwCrAc

En nog wat fotootjes van afgelopen week <3

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-20 14:27 



 
Profiel   

Weer even een update! Wat was het enorm warm deze afgelopen weken. Marnix kan daar erg slecht tegen, net zoals ik. Doe ons maar tussen de 0 en 15 graden, dan aarden wij het beste! Gelukkig lijkt het ergste nu voorbij te zijn.
Vanzelfsprekend hebben we tijdens deze warme dagen niet meer gedaan dan afspuiten, afspuiten en nog eens afspuiten. Marnix vindt dat heeeerlijk en hij kan dan ook echt op rust staan en er volledig van genieten.

Zijn vliegenkap is vervangen door een vliegenfrontriem. Hij zweette onder zijn kap zó enorm erg dat ik hem maar heb afgelaten. Er zijn wel heeeeel veel vliegen dus de frontriem is zeker geen overbodige luxe!
[ img ]

Vorige week zaterdag zijn we heel vroeg opgestaan (4:30) en gingen we een zonsopgangsrit doen met mijn stalgenootjes. Enorm leuk en heel mooi <3
[ img ]
[ img ]

Nu het weer wat afkoelt ben ik de trainingen weer langzaam aan het oppakken. We begonnen met een heerlijke wandeling in de avond. Omdat het snel donker wordt heb ik een lichtring gekocht. Net een aliën zo :')
[ img ]

Verder hebben we wat leuke dingen op de planning staan! Aanstaande woensdag komt fotografe Tessa Bezemer om ons vast te leggen in een prachtige bloementuin hier in de buurt. 9 september komt Yvette van paardenmeter om voor eens en voor altijd Marnix zijn gewicht + lengte vast te stellen. Ik ben er zó benieuwd naar *\o/*

Anyways! Dat was het weer voor deze keer. Lieve groetjes van ons!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 13:27 



 
Profiel   

Als ik de foto's van 4-8 bekijk vermoed ik dat de boommaat van zijn zadel inmiddels te groot is.

Verder ben je best fijn bezig

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 13:42 



 
Profiel   

Erg leuk om de transformatie te zien. Dank voor het delen.mooie combi zijn jullie

Hoe heb je hem laten afvallen? Veel laten bewegen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-20 14:05 



 
Profiel   

Ja! Voornamelijk zijn bewegingsschema aangepast en lekker veelzijdig trainen. Zo doen we buitenritjes, vrijheidsdressuur, los longeren, 'normaal' longeren, vrijspringen, grondwerk, dressuur onder het zadel en zo nu en dan een sprongetje onder het zadel. Van alles wat :D

Marnix is gewogen en opgemeten door Paardenmeter *\o/* Uiteraard zitten de zomervetjes er nog een beetje aan, maar nu weet ik eindelijk zijn gewicht. :D
Hij deed het onwijs braaf, liep in een keer de weegschaal op, alsof hij het elke dag deed. Verbaas mij steeds weer over die pony. <3 Daarna hebben we zijn schofthoogte nog opgemeten. Hij woog die dag 417 kilo en was 138 hoog. Uiteraard zijn wij nog steeds bezig met ons afvalproces maar we gaan zeker de goede kant op! De vetjes blijven vooral nog op zijn schouders en billen kleven, maar de rest zijn we al flink aan het omzetten naar spiermassa. :)
[ img ]
[ img ]

Ook zijn we naar mijn moeders huis gereden samen met een stalgenootje. Gewoon dwars langs het verkeer, auto's, fietsers, brommers, schotse hooglanders, ze deden het allemaal saampjes. Zo onwijs trots. :+: Hij wordt steeds zelfverzekerder.
[ img ]

We doen ook steeds meer dingen met zijn tweetjes. Lekker saampjes op buitenrit zonder dat hij een kick geeft, lange stukken galopperen, met zo nu en dan de bosjes inspringen :Y) en heerlijk trainen samen. 6 september was de dag dat ik voor het eerst bij hem was gaan kijken. Ongelofelijk hoe snel alles is gegaan vanaf die tijd. We hebben ook een fotoshoot gehad in een bloementuin bij ons in Dordrecht bij Tessa Bezemer. Ik heb al wat voorproefjes gezien en kan niet wachten om de foto's te showen <3 Maar we moeten nog even geduld hebben. :D
[ img ]

Meest recente fototje van vandaag na onze korte training :)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-20 17:29 



 
Profiel   

mooie transformatie zeg. En echt een knapperd, daar ben je vast trots op

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 15:46 



 
Profiel   

K_nolan schreef
mooie transformatie zeg. En echt een knapperd, daar ben je vast trots op

Dankjewel! Dat ben ik zeker :D <3

Gister hadden we weer dressuurles en de dag die ooit moest komen was eindelijk daar :') Ik ben van Marnix afgevallen, voor de eerste keer. En ook de eerste keer sinds tijden dat ik überhaupt weer gevallen ben. Het was zo stom, had het totaal niet zien aankomen. Hij voelde in de bak fijn, een beetje kijkerig maar ik zei nog tegen mijn instructrice dat hij niet voelde alsof hij elk moment aan de kletter kon gaan. Oh boy, I was wrong :+

We maakten echt een perfecte overgang van stap naar draf: hij droeg zichzelf goed, liep niet meteen als een debiel keihard weg, gewoon echt heel fijn. Hij week toen op de lange zijde al een beetje naar binnen als een banaantje en toen we bij de C aankwamen schoot hij ineens naar binnen toe in volle rengalop met drie bokken erachter aan. De eerste kon ik uitzitten, de tweede zat ik bijna op zijn nek en de derde lag ik in het zand. Ik viel er van voren af dus ik was als de dood dat hij op mij zou staan, maar hij heeft mij netjes ontweken. Hij stopte daarna meteen, draaide direct naar ons toe en bleef stilstaan. Hij was er zelf ook een beetje beduusd van. Gelukkig niks aan over gehouden behalve een stijf lijf en een flinke blauwe bil. Direct er weer opgegaan en de les vervolgd. Hij deed echt ontzettend zijn best en heeft geen gekke fratsen meer uitgehaald behalve twee keer schrikken. Wellicht toch te overprikkeld of iets dergelijks. Tijdens grondwerk heeft hij soms ook wel eens van die buien, dat er in zijn hoofd dan ineens een knop omgaat en hij keihard gaat rennen en bokken.

Oh well, we hebben het overleefd en verder wel nog een fijne les gehad. Hij gaat steeds meer vooruit en dat was ook wel te zien op de foto die een vriendin had geschoten die was komen kijken. Als ik het dan vergelijk met afgelopen januari ben ik toch wel heel trots op mijn puppy :D
[ img ]
[ img ]

Aan mijn houding kan verder nog enorm worden bijgeschaafd, ik mag echt meer leren op mijn billen te zitten maar hier hebben we uiteraard les voor.

De komende dagen doen we het lekker rustig aan. Nog even van het prachtige weer genieten saampjes. Hij begint ook al een flinke wintervacht te krijgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 16:18 



 
Profiel   

oeff, gelukkig goed afgelopen! Als je de foto's zo onder elkaar zet zie je helemaal hoe ver je al gekomen bent, en elke dag wordt het makkelijker :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 16:29 



 
Profiel   

Gelukkig liep het goed af! Wat een vooruitgang op de vergelijkingsfoto. +:)+
Jullie lijken op de foto's ook super goed bij elkaar te passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 16:59 



 
Profiel   

Ik snap het hoor, op zo'n blauwe bil zit het ook niet lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 17:03 



 
Profiel   

K_nolan schreef
oeff, gelukkig goed afgelopen! Als je de foto's zo onder elkaar zet zie je helemaal hoe ver je al gekomen bent, en elke dag wordt het makkelijker :o


Ja bizar he! Vindt het zo leuk om te vergelijken en ben ook echt heel blij dat ik al deze foto's heb. Als ik dan terugzie dat de eerste foto in januari is gemaakt en de andere afgelopen woensdag kan ik bijna niet geloven dat we dit in +/- 8 maanden geflikt hebben. :D Tuurlijk zijn we er nog lang niet, maar we gaan steeds meer de goede kant op! *\o/*


Arianaaaa schreef
Gelukkig liep het goed af! Wat een vooruitgang op de vergelijkingsfoto. +:)+
Jullie lijken op de foto's ook super goed bij elkaar te passen.


Super lief! <3 Ik kan mijn leven ook niet meer zonder hem voorstellen. :)

Sintara schreef
Ik snap het hoor, op zo'n blauwe bil zit het ook niet lekker

True that :') Flinke spierpijn hier vandaag en gister :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-20 11:52 



 
Profiel   

Een nieuw ITP topic van ons! *\o/*

Fjordmix Marnix tussen de bloemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 12:02 



 
Profiel   

Haha wat een boevenactie van hem. Leuk topic om te volgen, en wat een ontzettende vooruitgang! Je past echt superleuk op hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-20 12:10 



 
Profiel   

Hey lieve volgers van ons verhaal.

Jullie hebben al een tijdje niks meer van ons op bokt gehoord. Er is de afgelopen tijd aardig wat gebeurd waar ik liever niet aan terug wil denken, maar waar ik met buitenrijden steeds weer opnieuw mee geconfronteerd wordt. Alle stappen die wij in het buitenrijden hebben gezet, hebben we (helaas) door een stom ongeluk moeten inleveren en ik ben nu samen met Marnix weer bezig om het vertrouwen op te bouwen, alleen gaat dit helaas nog niet zonder slag of stoot.

Twee weken geleden, op een zondag, zou mijn vader foto's van Marnix en mij komen maken. Er is een prachtig natuurgebied waar wij dichtbij staan, en alle kruiden zijn daar gemaaid, waardoor het een grote, open vlakte werd. Prachtig voor foto's. Het was die dag winderig, dus voor de zekerheid had ik Marnix van te voren al even rondgeslingerd in de bak om de ergste energietjes kwijt te raken. Tijdens het poetsen en de weg ernaartoe was hij mega chill, hij deed het echt onwijs goed en stond zelfs op rust op mijn vader te wachten. Samen met mijn vader liepen we naar een mooi plekje om foto's te gaan maken. Mijn vader moest zijn instellingen nog even checken op zijn camera, en in de verte zag ik een ander paard aankomen. Deze leek erg heet; hij drentelde vooruit met zijn hoofd omhoog en zijn staart in de lucht. Omdat Marnix andere paarden nogal spannend kan vinden ben ik afgestapt en liet ik hem even lekker grazen. Eerst had Mar het andere paard nog niet in het vizier, tot hij dichterbij kwam en Marnix zijn blik omsloeg in pure paniek.

Mar draaide zich om, liep keihard naar achter en trok de teugels uit mijn handen. Daarna was hij weg. Hij stond in de verte nog even stil, dus terwijl ik mijzelf bij elkaar probeerde te rapen om zo rustig mogelijk te blijven en naar hem toe te lopen, rende hij weer weg. En dit keer echt weg. Uit mijn zicht. Ik zag hem als een puntje aan de horizon verdwijnen. Pure paniek. Ik belde halsoverkop de staleigenaresse die er meteen aankwam met de auto. Marnix was de dijk opgerend, terug naar stal, maar onderaan de dijk liep een autoweg waar auto's vaak 60 km/u rijden. Godzijdank hoorde ik van voorbijgangers dat iemand hem gevangen had. Dit waren mensen van een stal die er verderop stond. Behalve een set gebroken teugels had hij niks van schade.

Dit was dus twee weken geleden. Sindsdien proberen we de draad weer langzaamaan op te pakken met het buitenrijden, maar dit gaat erg moeizaam. Marnix vindt alles eng en spannend en we moeten echt weer vanaf 0 beginnen. We doen nu korte buitenritjes, of lekkere stapritjes. Als hij andere paarden ziet merk je dat hij echt weer spanning krijgt, vooral bij witte paarden. Gister ben ik met mijn vader weer naar de desbetreffende plek gegaan en hebben we een set foto's geschoten. Daarna zijn we rustig naar huis gelopen. Ik baal er onwijs van dat dit is gebeurd maar we doen er niks meer aan. Proberen de draad weer op te pakken en steeds kleine stapjes te maken zodat het buitenrijden in het natuurgebied straks weer een positieve ervaring is in plaats van een negatieve.

Dan weten jullie nu ook wat er speelt. Voor meer dagelijkse updates kunnen jullie ons instagram account volgen.

Liefs van ons

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 14:59 



 
Profiel   

In het najaar wanneer het weer omslaat hebben paarden wel vaker even een paar idiote weken.....
Dikke kans dat het straks weer normaal is.
Komt vast goed :-D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 20:56 



 
Profiel   

Jeetje, wat een nare gebeurtenis :( Lekker rustig opbouwen inderdaad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-20 22:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 86 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen