Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 13 van de 15 [ 367 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

 
Profiel   

Op zich denk ik wel dat dat voor een sportruitertje ideaal is. Al zal je pony wel vaker van de hand gedaan worden telkens zo een ruitertje eruit groeit.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 19:15 



 
Profiel   

Ik vind hem geen sportpony. Hij is niet looplustig, lastig voorwaarts te krijgen en op wedstrijd is dat nog erger. En ik vind hem juist weer te ril om hem als betrouwbare recreatiepony te verkopen. Hij is wel weer super verkeersmak.
En wat moet je er voor vragen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 19:50 



 
Profiel   

Springt die graag?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 20:01 



 
Profiel   

Hij is enthousiast zolang hij over cavaletti mag, maar hij vindt hindernispalen doodeng. Geen held.
Maar hij is qua springen ook heel groen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 20:13 



 
Profiel   

Heb nu de d-pony en ons luso-arabe veulen te koop gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 20:18 



 
Profiel   

Og wat fijn penotti ideale wereld..

Simbaa misschien wat opstellen en dan later nog eens kijken en je kritische punten schappen?

Hier gaan we geroutineerd aan de gang om paard te laden en mee te nemen. Ik riep bij mijn openingspost wel dat ik hem niet zo inlaad en ergens een ritje ga maken, maar ik heb eigenlijk geen gegronde reden waarom dat niet zou kunnen.
Bij een vereniging om de hoek geweest waarbij ik geen drukke wegen oid op hoef om er te komen, zodat we met regelmaat er opuit kunnen. Ik denk dat als ik de stap een paar keer gemaakt heb, ik wellicht wel eens precies het paard kan hebben wat ik zoek. En jammer dan dat er niet alles uitgehaald wordt wat er in zit, hij en ik zijn hopelijk gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 20:23 



 
Profiel   

Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik nog zou meeschrijven in dit topic, maar helaas...
Onze zelfgefokte 4 jarige ruin blijkt KS te hebben. Paard is net zadelmak, amper belast dus, dus dan is KS toch wel je ergste nachtmerrie. Maar dan is het vraag, hoe verder? Paard is superlief, maar als rijpaard heeft hij zeer waarschijnlijk geen toekomst. Als grasmaaier heeft hij geen last en hij is nog zo jong. Mennen hebben we zelf helemaal niets mee en hem nog 25 jaar als grasmaaier laten staan, past bij ons ook niet echt.
Maar dan moet je dus iemand vinden die wel zo'n paard wil hebben én betrouwbaar is, want hij mag absoluut niet in de handel komen. Hij zou een typisch paard zijn dat als topbraaf (want dat is hij echt, liever vind je ze niet) wordt verkocht en na een aantal maanden steeds lastiger wordt omdat de KS wordt getriggerd.
Lastig verhaal...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 22:32 



 

Is verkopen als men-paard een optie? Of kan de KS dan ook voor problemen gaan zorgen?
Anders, als je hem echt niet zelf kan aanhouden en gegarandeerd niet wil dat hij in de handel beland of bereden gaat worden, is inslapen dan niet ook een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 22:36 



 
Profiel   

Is nog niet met zekerheid te zeggen. Op dit moment is hij in zijn lichaam ook aan het compenseren en wil niet graag zijn bekken kantelen bijvoorbeeld. Nu is het op dit moment wel vrij actief (het rijden heeft het zeer waarschijnlijk niet veroorzaakt, maar wel verder geïrriteerd), dus dat zal hopelijk wel weer minder worden en weggaan. Als hij niet compenseert in de rest van zijn lichaam, zou mennen wel een leuke toekomst zijn voor hem.
In de wei is hij ook nog vol aan het spelen met vriendjes (ook al initiatiefnemer), dus daarin is hij waarschijnlijk wel pijn vrij, dat geeft goede hoop.
Inslapen zou een laatste optie zijn, maar wel een enorm moeilijke....

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-20 22:46 



 
Profiel   

MairiMacBran schreef
Hij is enthousiast zolang hij over cavaletti mag, maar hij vindt hindernispalen doodeng. Geen held.
Maar hij is qua springen ook heel groen


Mmmm, wat ik dan zou doen is hem even laten doorrijden, zowel in dressuur als springen, door een wat meer ervaren ponyruiter. Gewoon om hem de beste kans te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 08:49 



 
Profiel   

Bowo: wat ontzettend zuur, je weet eigenlijk zodra je er afstand van doet dit soort lieverds dat ze de handel in gaan, er staan zoveel kapotte paarden te koop. ook ik heb een kapotte gekocht met gebroken hoefbeen, klinisch 100% nu, zeker weten dat ze er een zadel opgooien als ze weg zou gaan, maar die is fokmerrie bij mij.

Nu staan er best wel wat succesverhalen online van Kissing spines operaties. Ook op bokt kun je er wat over vinden. Dan kan zo'n dier wel weer een goede toekomst hebben. Je bent wel 2000 verder als alles mee zit, wellicht is dit nog te bespreken met je veearts? Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk, want het is niet niks.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 08:54 



 
Profiel   

Dat is echt heel erg balen Bowo. Het is met laag en over de rug longeren en rijden ook niet te verbeteren/stabiliseren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 10:03 



 
Profiel   

@Mer, het is inderdaad heel lastig om ze uit de handel te houden, hij zal ook echt niet naar de eerste de beste gaan en we willen hem ook graag terug mocht er toch worden besloten dat ze hem niet meer willen.
Een operatie is inderdaad ook door ons hoofd gegaan, maar we vinden het lastig om in te schatten wat de gevolgen zijn, in hoeverre hij weer geschikt zou als rijpaard en welke beperkingen hij houdt.

De mate waarin hij het heeft in combinatie met de omstandigheden, is training niet echt een optie. Hij heeft vanaf de buitenkant gezien een goede rug en het is niet ontstaan door verkeerd rijden (misschien trauma oid?).
Een toekomst als rijpaard is simpelweg niet eerlijk tegenover dit paard. Hooguit in een verre toekomst als recreatiepaard wanneer alles vergroeid is en geen pijn meer doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 10:52 



 
Profiel   

@Bowo: Naast rijpaard en grasmaaier heb je nog mogelijkheden. Je kan als doel stellen dat je dit paard tot Grand Prix-niveau gaat opleiden, alleen niet op zijn rug zittend, maar aan de lange lijnen. Of neem als doel om een echt grondwerkexpert te worden. Of ga lekker wandelen met zijn tweetjes en ontdek zo prachtige gebieden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 10:58 



 

Gini schreef
@Bowo: Naast rijpaard en grasmaaier heb je nog mogelijkheden. Je kan als doel stellen dat je dit paard tot Grand Prix-niveau gaat opleiden, alleen niet op zijn rug zittend, maar aan de lange lijnen. Of neem als doel om een echt grondwerkexpert te worden. Of ga lekker wandelen met zijn tweetjes en ontdek zo prachtige gebieden.


Er zijn inderdaad tal van mogelijkheden, maar ik denk dat het extreem lastig is een koper voor die mogelijkheden te vinden. Ik denk dat het extreem lastig is zo’n paard te verkopen waarbij je zeker weet dat hij nooit bereden zal worden.

Voor mij persoonlijk zou zo’n paard tot de dood bij mij blijven. Ik zou nog eerder een passende verzorger voor hem zoeken als dat ik verkoop zou overwegen, en verkoop (of weggeven) zou ik alleen bij bekenden aandurven (bijvoorbeeld zn verzorgster) en zelfs dan heb je geen garanties dat hij blijft en nooit bereden zal worden.. Met een ruin is natuurlijk ook niet te fokken.. Ik ken zoveel mensen die toch nog doorrijden en verhandelen met kapotte paarden.. Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 11:07 



 
Profiel   

Verkopen of weggeven zou ik ook zeker niet doen. Sorry, dat had ik inderdaad niet verduidelijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 11:23 



 
Profiel   

Bowo schreef
Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik nog zou meeschrijven in dit topic, maar helaas...
Onze zelfgefokte 4 jarige ruin blijkt KS te hebben. Paard is net zadelmak, amper belast dus, dus dan is KS toch wel je ergste nachtmerrie. Maar dan is het vraag, hoe verder? Paard is superlief, maar als rijpaard heeft hij zeer waarschijnlijk geen toekomst. Als grasmaaier heeft hij geen last en hij is nog zo jong. Mennen hebben we zelf helemaal niets mee en hem nog 25 jaar als grasmaaier laten staan, past bij ons ook niet echt.
Maar dan moet je dus iemand vinden die wel zo'n paard wil hebben én betrouwbaar is, want hij mag absoluut niet in de handel komen. Hij zou een typisch paard zijn dat als topbraaf (want dat is hij echt, liever vind je ze niet) wordt verkocht en na een aantal maanden steeds lastiger wordt omdat de KS wordt getriggerd.
Lastig verhaal...

Laat hem ergens beleren en verkoop hem als men paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 12:26 



 
Profiel   

Gini schreef
@Bowo: Naast rijpaard en grasmaaier heb je nog mogelijkheden. Je kan als doel stellen dat je dit paard tot Grand Prix-niveau gaat opleiden, alleen niet op zijn rug zittend, maar aan de lange lijnen. Of neem als doel om een echt grondwerkexpert te worden. Of ga lekker wandelen met zijn tweetjes en ontdek zo prachtige gebieden.

Het is ook niet echt mijn paard, ik zou hem doorrijden voor mijn moeder (voor mij kan hij niet goed genoeg springen). Mijn moeder heeft alleen ook niets met grondwerk en dergelijke, die wil ook echt kunnen rijden. Ik heb ook mijn eigen paard en geen tijd om op lange termijn met 2 paarden bezig te zijn en ik denk niet dat ik mijn moeder van gedachten kan veranderen wat dat betreft.
En wandelen is in deze omgeving niet zo leuk, een leuk stuk bos of natuurgebied is niet binnen wandelafstand.

Ik denk dat er inderdaad flink meer aanbod is van onberijdbare paarden dan de vraag.
En zelfs als het een merrie was geweest, wil je gaan fokken met een KS'er, waarbij je enerzijds meer gewicht aan die rug hangt en anderzijds (tenzij draagmerrie ipv fokmerrie) mogelijk ook veulens met KS fokt, omdat het waarschijnlijk ook veel erfelijke factoren heeft?

@keona, als je hem "gewoon" als menpaard verkoopt, heb je toch alsnof het risico dat ze er op gaan zitten? Ik ken veel menpaarden die ook worden bereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 18:42 



 
Profiel   

davinci2412 schreef
Bij ons is er helaas ook iets in de situatie veranderd wat mij gisteren heeft doen besluiten dat we onze pony gaan verkopen.

Ik heb de pony een jaar geleden gekocht om hem voor de wagen te beleren. Dit is toen ook gebeurd maar doordat mijn vaste groom (moeder) ziek is geworden heb ik er voor gekozen te stoppen met mennen.
De pony kan leuk dressuur lopen dus besloten om hem eerste naar het Z1 dressuur te rijden voordat ik hem zou verkopen.
Helaas blijft mijn andere paard een beetje op en af met een blessuren en gaat ondertussen het eventing seizoen verder zonder ons. Omdat ik in verband met de ziekte van mijn moeder toch liever nog eventing start wil ik de pony iets eerder verkopen als gepland, om ruimte te maken voor een tweede eventing paard.

Nu was ik een beetje aan het rond kijken wat ik voor de pony zou kunnen vragen maar zag ik dat bijna overal bij de prijs: in overleg staat >;)
Dus nu maar even een beetje aan het rondvragen bij die mensen wat de vraagprijs is

Ik vind het wel lastig hoor, het is al een tijdje geleden dat ik een paard/pony verkocht heb. Wat willen mensen nou precies zien? Wat moet er nu perse in zo'n advertentie staan en wat kan ik beter weg laten?


Ik ken jouw pony. Echt een topdier. Het is dat ze net te klein voor me is, maar anders had ik haar zo van je willen kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 18:52 



 
Profiel   

Bowo ik stuur je morgen pb ik heb inmiddels 4 paarden gehad met KS , waarvan 1 spring paard die sprong 145 en altijd in binnen top 3 met ks

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-20 19:55 



 
Profiel   

Ik ben aan het nadenken om mijn pony te verkopen. Had nooit verwacht dat ik dat zou willen maar ik heb een poos niet gereden ivm omstandigheden en dat heeft me aan het denken gezet. Eigenlijk is ze net te gevoelig voor me. Het stomme is dat ze eigenlijk heel braaf is. Mijn dochter en haar vriendinnetjes die niet of een beetje kunnen rijden hobbelen er zo op weg, dan is ze zo voorzichtig.. En een meer gevorderde ruiter vindt haar heel leuk omdat ze dan best pittig is, lekker voorwaarts. Ik hang er net tussenin en ze pikt dan mijn onzekerheid op. Doet geen gekke dingen maar ik word er wiebelig van. Ga nu richting de 40 en wil eigenlijk een doodbraaf dier wat minder reageert op mijn onzekerheid. En dan ook direct maar een maatje groter want ik vind haar net te klein voor me. Ze is een grote D, connemara merrie van 13 jaar. Ze is recreatief gereden, bij de vorige eigenaresse ook wel dressuurmatig maar aangezien ik geen ambities (en kunde :') ) heb is ze vooral voor buitenritjes en in de les gebruikt. Ook bitloos, schriktraining, op pad met de trailer etc.
Ik hik er wel tegenaan om haar op marktplaats te zetten. Of kan ik haar beter ergens anders aanbieden? Hoe doen jullie dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-20 20:39 



 
Profiel   

davinci2412 schreef
Bij ons is er helaas ook iets in de situatie veranderd wat mij gisteren heeft doen besluiten dat we onze pony gaan verkopen.

Ik heb de pony een jaar geleden gekocht om hem voor de wagen te beleren. Dit is toen ook gebeurd maar doordat mijn vaste groom (moeder) ziek is geworden heb ik er voor gekozen te stoppen met mennen.
De pony kan leuk dressuur lopen dus besloten om hem eerste naar het Z1 dressuur te rijden voordat ik hem zou verkopen.
Helaas blijft mijn andere paard een beetje op en af met een blessuren en gaat ondertussen het eventing seizoen verder zonder ons. Omdat ik in verband met de ziekte van mijn moeder toch liever nog eventing start wil ik de pony iets eerder verkopen als gepland, om ruimte te maken voor een tweede eventing paard.

Nu was ik een beetje aan het rond kijken wat ik voor de pony zou kunnen vragen maar zag ik dat bijna overal bij de prijs: in overleg staat >;)
Dus nu maar even een beetje aan het rondvragen bij die mensen wat de vraagprijs is

Ik vind het wel lastig hoor, het is al een tijdje geleden dat ik een paard/pony verkocht heb. Wat willen mensen nou precies zien? Wat moet er nu perse in zo'n advertentie staan en wat kan ik beter weg laten?


Inmiddels besloten dat ze toch nog even mag blijven haha. Ze loopt op het moment enorm goed en ik wil graag zien wat er nog meer in zit. Ik wilde altijd een dressuur paard maar op het moment vult de pony het aardig in en met de dracht van mijn andere merrie is er iets meer ruimte gekomen om te kijken waar t heen gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-20 11:45 



 
Profiel   

Ik wou dat ik hier niet moest posten. Maar al minstens een jaar lang twijfel ik of ik mijn paard niet beter zou verkopen.

We hebben op zich een hele fijne band, maar mijn ambities kunnen met haar niet verwezenlijkt worden.
Ik wil terug endurance gaan rijden en heb een paard nodig dat alleen buiten kan en met haar kan ik enkel in groep rijden.

In het laatste jaar heb ik me altijd gezegd 'ze is nog jong... het beter wel... Ect'

Tig grondwerk- en rijlessen verder gaat het nog altijd niet.
En het ligt niet perse aan haar, ik ben gewoon te ongeduldig, ik kan haar niet de tijd geven dat ze nodig heeft.

Ze gaat nu nog een tijdje door mijn lesgeefster getraind worden, beide in de piste en daarbuiten. Maar ik verwacht niet dat het gaat beteren. Dus wss wordt ze verkocht en ga ik op zoek moeten gaan naar een paard dat wel met mij aan de endurance droom kan beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-08-20 14:39 



 
Profiel   

Wat is jullie idee over het laten keuren van aan paard door de verkopende partij?

Ik kan me voorstellen dat het als koper wellicht fijn is dat het paard al gekeurd is, aan de andere kant willen mensen misschien ook zelf een DA kunnen kiezen om te keuren?!?
Rontgen laten keuren heeft natuurlijk wel wat meer voeten in aarde om te organiseren. Nu is hij al eens helemaal rontgen gekeurd, maar dat is dus al een tijdje terug. Hij heeft verder niets bijzonders gehad, en ben er dan ook van overtuigd dat hij er normaals prima doorheen komt. Ik zit er daarom aan te denken om een klinische te laten doen, en als men dan ook nog rontgen wil of herkeuren dat dit geen probleem is maar dat men dit dan zelf moet regelen.
Benieuwd hoe jullie er over denken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-20 09:27 



 
Profiel   

Ik vind het superfijn dat het paard al gekeurd is, dat geeft mij iets meer geruststelling dat ik geen onnodig geld ga uitgeven om het paard op foto te laten zetten en dat het dan niet goedgekeurd wordt. Dat laatste heb ik al meermaals meegemaakt en dat hakt een flinke hap uit je aankoopbudget. Ook niet helemaal fair vind ik, maar dat is je vraag niet.
Dus, ik ben er helemaal blij mee maar ik laat de foto’s door mijn eigen DA analyseren. Wanneer rug en hals niet op RX staan, laat ik die nog nemen. Vindt mijn DA ahv de klinische keuring, of ahv een RX foto dat er extra foto’s genomen moeten worden, doe ik dat ook.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-08-20 12:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 13 van de 15 [ 367 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen