Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:54

Als je 100€ minimaal spaart heb je na 15 jaar iid 18000€.... maar spaar je meer, ga je harder.
Je zult eerst even moeten kijken wat je wilt en of het haalbaar is.

Ik dacht vroeger ook dat ik in de sport zou blijven makkelijk haalbaar en Nog steeds denk ik dat het haalbaar is, alleen niet voor mij helaas.
En tegen die tijd dat ik de sport in kan...... ben ik wellicht te oud.... gok ik ....tenminste zegt mijn gevoel

Joolanda
Berichten: 422
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:56

Welke fb pagina’s staan er paarden aangeboden?

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:57

anjali schreef:
veerledec schreef:
Maar wat wil je met die informatie als verkoper als de vraagprijs (ver) buiten het budget van je koper is? Dan ben je toch al klaar?

Ik vind het wel handig als er een richtprijs bijstaat hoor.Het is zinloos voor een koper om te gaan reageren op paarden die hij niet kan of wil betalen.Tijdverknoeien voor beide partijen.


Helemaal mee eens.
Mijn budget is 4000-11000 maar als ik een leuk recreatie paard zie ga ik er geen 11000€ voor betalen.
Voor 11000€ wil ik meer.

Maar goed er zijn zoveel rare mensen ....elke dag lees ik wel een advertentie op MP waarvan ik denk ....echt meen je dat....wil je echt daar geld voor ontvangen neem je verantwoordelijkheid en geef um een spuitje.
Mensen zijn niet te vertrouwen......

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:03

tita schreef:
Als je 100€ minimaal spaart heb je na 15 jaar iid 18000€.... maar spaar je meer, ga je harder.
Je zult eerst even moeten kijken wat je wilt en of het haalbaar is.

Ik dacht vroeger ook dat ik in de sport zou blijven makkelijk haalbaar en Nog steeds denk ik dat het haalbaar is, alleen niet voor mij helaas.
En tegen die tijd dat ik de sport in kan...... ben ik wellicht te oud.... gok ik ....tenminste zegt mijn gevoel


Ik spaar al 750 in de maand :D

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:05

Je paard is bijna 1 ton waard? :oo

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:06

750x 12x 15 135000€
:D relax komt helemaal goed met je houd je paard maar

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:07

brokjes schreef:
Je paard is bijna 1 ton waard? :oo


Dat dacht ik ook...ietsjes minder maar alles boven de 50000€ dikke strik omheen panty.
Heel simpel is nu heel veel waard en je weet niet hoe het na je werpperiode met jou gaat :D

Pantykous

Berichten: 10486
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:11

tita schreef:
brokjes schreef:
Je paard is bijna 1 ton waard? :oo


Dat dacht ik ook...ietsjes minder maar alles boven de 50000€ dikke strik omheen panty.
Heel simpel is nu heel veel waard en je weet niet hoe het na je werpperiode met jou gaat :D


Ja precies, dat is dus het hele idee. Het gaat om -mogelijk- zo extreem veel geld, en toch heb ik bij deze twijfel en bij die andere nooit gehad.

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:19

Panty...paard is niet voor niks veel geld waard...ze heeft capaciteiten.
Tenminste daar ga ik vanuit tenzij ze zooooo mooi is en ja ze is mooi maar daar redt je het niet alleen mee.

Jij krijgt misschien kwalitatief niet meer zo snel zo’n goed paard maar jouw leven gaat zo veranderen.
Dadelijk wil je man nog klein frummel erbij .... hoe vaak komt dat kwalitatieve paard dan nog in de ring

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:23

Voor dat bedrag gingen ze hier hoor Pantykous :D. Maar ik snap het wel, de potentie, de droom, dat is dan ook allemaal gelijk weg.

Ik ben ook wel benieuwd waar je op FB moet zijn nu om een paard te kopen/verkopen?

boemel

Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:09

Ik las (stiekem) even mee.
Wat betreft vraagprijs... ik vind het al fijn als er bijstaat of een paard in de normale of hoge prijsklasse valt.
Of dat er staat <10.000 of >10.000.

Vanwege langdurige blessure van mn merrie, ben ik zelf op zoek naar een 2e paard. Ik merk dat ik t toch een drempel vind om steeds naar prijzen te vragen.

Mocht mijn merrie niet meer geschikt zijn voor de sport en nog voor de fok geschikt zijn, dan zal ik haar toch aanbieden met een vraagprijs erbij.
Maar goed, eerst een jaartje de wei op om te herstellen en dan zien we volgend jaar of ik haar houd of verkoop.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 15:42

Op facebook heb ik mijn vp gewoon in de opmerkingen eronder gezet ;) scheelt ook een hop vragen, merk wel veel reacties om nog meer filmpjes en dan hoor je niets meer.....

Chichika

Berichten: 712
Geregistreerd: 12-08-03
Woonplaats: gem. Menterwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:47

tita schreef:
Chichika schreef:
Persevero
jou paard wil ik graag volg hem hier vanaf veuentijd *\o/*
paarden aan huis met grote boxen veel land


Nou das makkelijk :D
Wil je de mijne ook *\o/* *\o/* *\o/*


heb je half trakhener ? dan mss interesse

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 17:55

Nee gewoon KWPN unaniem x Ids(damiro)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 23:40

Op FB heb je verschillende groepen, zoals “paard en pony maatje”, je mag niet zeggen dat ze te koop zijn en een vraagprijs mag je dus ook niet noemen, maar je kan ze wel onder de aandacht brengen. Het nadeel van FB vind ik dat ze binnen een paar uur al helemaal weggezakt zijn..

Ik ben er nu ook na de zoveelste kijjers die afzeggen achter dat ik niet meer afspraken op volgorde ga inplannen maar gewoon wie het eerst komt die het eerst maalt. Als hij dan verkocht is zeg ik de afspraken die later waren wel af, maar ik stel vanaf nu nieuwe kijkers niet meer uit in afwachting van de eerst volgende.. Als er iemand is die eerder kan kijken dan kan dat. Ik word er helemaal kierewiet van, plande keurig elke nieuwe mensen na de eerst volgende waardoor er ook mensen afhaken.. helemaal zuur omdat er dus al meerdere kijkers een dag van te voren hebben afgezegd.. daar heb ik dus andere potentiële kijkers om laten gaan.. -O-

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:23

_Lorette_ schreef:
Ik heb ook een hekel aan die berichten en daarom plaats ik de prijs erbij (indien mogelijk).

Ik kom even binnenvallen.

Ik reageerde op fb wel vaak met: wat is de vraagprijs?
En bijv. Op marktplaats of via app vaak een (gemeend) compliment van goh wat een leukerd. Lijkt te zijn wat ik zoek. Wat is de vraagprijs?
Groet
Elin

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:26

Ja, ik snap ook niet waarom vraagprijs er gewoon niet altijd bij gezet wordt. Want hoe leuk en lief een dier ook is, als de vraagprijs te ver boven je budget ligt, gaat het over. Dus ja, dat dan het eerste is waar je naar informeert lijkt me logisch.

Elin_

Berichten: 9637
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:27

Ik wil trouwens iedereen die (noodgedwongen of vanwege andere redenen) een hart onder de riem steken. Degene waar ik Esio van kocht, wilde haar dochter leren dat je ook anderen blij kan maken. We zijn nogsteeds vrienden op Facebook en ze ziet nu hoeveel foto's en geluksverklaringen :+ ik over Esio post.
Natuurlijk goed uitzoeken waar je paard terecht komt, maar zoals in mijn geval: ik ben zo ontzettend gelukkig nu en voor hen ook leuk gevoel dat iemand zoveel geluk ergens weer uithaalt wat jij weg doet.

Sterkte! En ik kruip weer onder mijn meeleessteen :+

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:28

Gini schreef:
Ja, ik snap ook niet waarom vraagprijs er gewoon niet altijd bij gezet wordt. Want hoe leuk en lief een dier ook is, als de vraagprijs te ver boven je budget ligt, gaat het over. Dus ja, dat dan het eerste is waar je naar informeert lijkt me logisch.

Omdat dit op fb niet kan/mag.

Informeren daarnaar prima.
Alleen letterlijk "vp? " niet zo fatsoenlijk :D

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:36

Als je er geen eurotekentje voorzet is het me wel al eens gelukt, tijd geleden wel al en het ging niet over een paard :D

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:41

Gini schreef:
Als je er geen eurotekentje voorzet is het me wel al eens gelukt, tijd geleden wel al en het ging niet over een paard :D

Wel over een dier?
Een prijs neerzetten gaat wel, maar het mag niet meer. Word je advertentie geblokkeerd.

Dieren mogen op facebook niet meer.
Je moet ook niet in de tekst zetten, te koop 3 jarige merrie.
Wel kun je schrijven, voor mijn 3 jarige merrie zoek ik een ander huis. Dat blijkt niet geblokt te worden :)

Heb het zelf ook gehad.
Op mijn eigen profiel neer gezet, dus niet eens op een andere pagina.Te koop paard en was een paar dagen later geblokkeerd.

ook al eens gehad met een paardenproduct aanbieden of bijrijder vragen.
Maar daar kun je dan bezwaar op maken en gaat het als je geluk hebt weer openbaar.

_Lorette_

Berichten: 12082
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Wie gaat er in 2020 afstand doen van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:46

Ik kan op FB niet eens een product aanbieden als er een foto te paard bij staat. Of dat je bij een zadel beschrijft op wat voor een paard het heeft gelegen. Alles wordt geblokkeerd. :+ Lijkt me goed om toch een prijsindicatie te geven, maar ik heb geen idee op welke verkapte manier je dat nu nog kunt doen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 17:07

tita schreef:
Nee gewoon KWPN unaniem x Ids(damiro)


Houd van unaniem, helaas is hij in frankrijk nu, stond op mijn werk

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:12

SandravdB schreef:
tita schreef:
Nee gewoon KWPN unaniem x Ids(damiro)


Houd van unaniem, helaas is hij in frankrijk nu, stond op mijn werk



Afbeelding
Unaniem


Afbeelding
De mijne

Lijkt op papa

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:43

_Penotti schreef:
Gini schreef:
Als je er geen eurotekentje voorzet is het me wel al eens gelukt, tijd geleden wel al en het ging niet over een paard :D

Wel over een dier?
Een prijs neerzetten gaat wel, maar het mag niet meer. Word je advertentie geblokkeerd.

Dieren mogen op facebook niet meer.
Je moet ook niet in de tekst zetten, te koop 3 jarige merrie.
Wel kun je schrijven, voor mijn 3 jarige merrie zoek ik een ander huis. Dat blijkt niet geblokt te worden :)

Heb het zelf ook gehad.
Op mijn eigen profiel neer gezet, dus niet eens op een andere pagina.Te koop paard en was een paar dagen later geblokkeerd.

ook al eens gehad met een paardenproduct aanbieden of bijrijder vragen.
Maar daar kun je dan bezwaar op maken en gaat het als je geluk hebt weer openbaar.


Nee, geen dier, het was in een regiogroep waar ook ineens advertenties zomaar verwijderd werden. Ik had toen een aantal dingetjes zonder eurotekens erop geplaatst en dacht dat ik al zo slim was een achterpoortje gevonden te hebben. :') Maar dan niet dus.