Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 12 van de 50 [ 1226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 50  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

 
Profiel   

Ik hoop ook dat het nu snel opgelost is :D Als hij niet goed kan kauwen is het misschien ook wel logisch dat het allemaal niet helemaal lekker de maag in gaat. Ik denk dat zo'n kuur nooit verkeerd kan en anders moet ik het misschien ook even tijd geven. Hij is verder wel gewoon happy en eet en drinkt goed.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 13:40 



 
Profiel   

Ik heb ook de indruk dat hij nog best veel groeit. En de van buiten naar meer binnen situatie (dus overschakeling van gras naar hooi) is van invloed op de mest. Een zandwegkuur na weideperiode is altijd goed om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-20 14:52 



 
Profiel   

mijn merrie heeft veel last van zijn buik als hij te weinig loopt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 13:02 



 
Profiel   

Hij loopt voldoende. Hij staat van half 8 tot half 6 op het land en rijd 1 tot 2 keer in de week dus dat kan het niet zijn :D Hij had het ook toen hij 24/7 op het land stond. Ik heb geef hem nu een kuur van Psyllium en lijnzaadolie een week lang dus ben benieuwd wat voor effect dit heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 13:57 



 
Profiel   

gaat ie al wat beter met hem?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 13:07 



 
Profiel   

Hij heeft gisteren zijn laatste kuur gehad, volgens mij gaat het de goede kant op! Hij was laatst een keer heel lusteloos maar gisteravond met het longeren was hij niet te stoppen :+ Heb toch het idee dat zijn maag hem wat dwars heeft gezeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 13:48 



 
Profiel   

Ketly schreef
Hij loopt voldoende. Hij staat van half 8 tot half 6 op het land en rijd 1 tot 2 keer in de week dus dat kan het niet zijn :D Hij had het ook toen hij 24/7 op het land stond. Ik heb geef hem nu een kuur van Psyllium en lijnzaadolie een week lang dus ben benieuwd wat voor effect dit heeft!


wordt hij op het land bijgevoerd of staat er nog genoeg gras? De voedingswaarde van gras neemt natuurlijk ook af nu en de rui en het groeien dat hij nog doet vergen veel energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:08 



 
Profiel   

Er staat gelukkig nog genoeg gras, hij staat momenteel weer op een gigantisch stuk land <3 En wordt verder op stal ook goed bijgevoerd. Ik ben ook overgegaan van flink pittige kuil naar hooi, daar lijkt hij het ook beter op te doen. Hij wilde het eerst niet eten maar inmiddels snapt hij dat hij geen keus heeft dus eet het smakelijk op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:18 



 
Profiel   

Braaf paard :D opzich is het wel normaal dat mest een beetje groen is op zo'n volle wei hoor :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 14:22 



 
Profiel   

De mest is zo goed als normaal te noemen! :D

Helaas nog steeds met het bitprobleem.. Hij liep hier eerst best fijn op maar begint weer steeds meer te kauwen en met zijn mond open te lopen. Heb ook het idee dat hij wat tegen de aanleuning aanhikt. Ik denk dat ik toch eerst mijn oude bit weer even gebruik. Binnenkort komt er een bitfitter op stal dus dat lijkt mij nog wel een goed idee om te proberen. Misschien een lage neusriem. Weet het even niet meer..

Ik heb donderdag een heerlijke les gereden, vandaag ging het rijden wat minder en werd hij wat nukkig op het been. Hij doet altijd alsof hij heel moeilijk kan galopperen maar vandaag kon hij het ineens wel :+ Hij doet het vooral met galopperen.

Overdag kan ik hem bijna niet eens meer vinden, zo ver staat hij meestal! Geniet nog heerlijk met zijn maatje op het weiland.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 20:55 



 
Profiel   

Soms hebben jonge paarden een periode nodig om het bit te accepteren. Mijn ervaring is dat het meestal niet aan t bit ligt. Als een paard wat ‘zeurt’ aan de voorkant is hij vaak achter niet actief genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-20 23:19 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat hij constant probeert zijn tong over het bit te krijgen.. Maar kan inderdaad ook een kwestie van wennen zijn. Volgende week komt er een bitfitter langs bij een stalgenoot dus wij hebben ons opgegeven!

Ik heb toch echt wel het leukste paard dat er is <3

Vanochtend zijn we druk aan het klussen geweest in ons huis dus ik had geen zin meer om op te stappen, maar mijn pa die al een hele tijd niet heeft gereden had wel zin om weer eens te rijden dus die heeft even twee rondjes in de bak gedaan en toen wilde hij wel even naar buiten toe! De foto's spreken voor zich, ik ben zo blij met dit geweldige paard!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 16:34 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk leuk dat je vader er even op gezeten heeft

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 16:39 



 
Profiel   

Dat is ook een goede combi. Veelzijdig paardje.

Wat lijkt me dat leuk, een paardrijdende vader :)
Heeft hij geen interesse in een eigen paard, zodat jullie er samen op uit kunnen trekken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 16:58 



 
Profiel   

Wij delen samen dit paard :D In principe doe ik er alles mee maar als hij eens wil rijden dan kan hij Autan gewoon pakken. Het is echt onze hobby samen maar hij heeft helaas niet genoeg tijd (en ambitie) om veel te rijden. Hij is mijn vaste supporter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 17:16 



 
Profiel   

Wat leuk! Ik rij ook regelmatig samen met mijn vader. Ooit mag hij ook op Mel, maar eerst wil ik zelf :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 19:49 



 
Profiel   

Ketly schreef
Wij delen samen dit paard :D In principe doe ik er alles mee maar als hij eens wil rijden dan kan hij Autan gewoon pakken. Het is echt onze hobby samen maar hij heeft helaas niet genoeg tijd (en ambitie) om veel te rijden. Hij is mijn vaste supporter!


Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-20 21:04 



 
Profiel   

Wat heb je toch een heerlijk paard en wat leuk dat je de hobby deelt met je vader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 01:13 



 
Profiel   

Wat leuk zeg, een rijdende (paardengek) als vader!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 09:37 



 
Profiel   

Ja er is niks leukers dan met je vader een hobby delen :D Ik vond het eerst spannend omdat hij ook gek was op mijn vorige merrie, maar gelukkig is de band met Autan ook erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-20 15:38 



 
Profiel   

Gisteren heb ik weer even snel wat foto's gemaakt van Autan <3

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 17:57 



 
Profiel   

Knapperd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 18:10 



 
Profiel   

Gaaf hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 18:20 



 
Profiel   

Mooierd. Hij wordt wat lichter of lijkt dat zo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-20 21:11 



 
Profiel   

Hij is inderdaad weer lichter geworden! Het is echt een toverbal. Ook is hij iets minder schimmel (de hele valkkleur was niet meer te zien) en hij begint weer te glimmen en valk te worden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-20 09:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 12 van de 50 [ 1226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 50  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen