[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 09:34


Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 09:46

Autan gaat verder heel goed, echter loopt hij achter de laatste tijd niet helemaal regelmatig. Absoluut niet kreupel, maar aan de ene kant wat korter dan de andere kant. Dit kan er mee te maken hebben dat zijn bekken iets scheef staan, maar toch zit het mij niet helemaal lekker. Rechtsom is hij heel fijn te rijden en buigen, maar linksom heeft hij veel moeite met de galop en ook met de buiging. Hij is natuurlijk nog jong en is ook groot. Zijn er hier mensen die bekend zijn hiermee? Ik heb eerder een paard gehad met een extreem scheef bekken en dat is helaas niet goed afgelopen..

Hij loopt niet altijd wat onregelmatig, als hij goed actief is en lekker los is er geen probleem. Maar zodra hij iets stijver is dan is het wel zichtbaar.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:26

Ketly schreef:
Autan gaat verder heel goed, echter loopt hij achter de laatste tijd niet helemaal regelmatig. Absoluut niet kreupel, maar aan de ene kant wat korter dan de andere kant. Dit kan er mee te maken hebben dat zijn bekken iets scheef staan, maar toch zit het mij niet helemaal lekker. Rechtsom is hij heel fijn te rijden en buigen, maar linksom heeft hij veel moeite met de galop en ook met de buiging. Hij is natuurlijk nog jong en is ook groot. Zijn er hier mensen die bekend zijn hiermee? Ik heb eerder een paard gehad met een extreem scheef bekken en dat is helaas niet goed afgelopen..

Hij loopt niet altijd wat onregelmatig, als hij goed actief is en lekker los is er geen probleem. Maar zodra hij iets stijver is dan is het wel zichtbaar.



Wat je kan doen is dat je altijd een Osteo of Fysio even laten langskomen en hem te laten nakijken. Wie weet zit hij ergens vast en kunnen zij hem losmaken en is het klaar. :o

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:41

Mijn puppy heeft dat ook, linksom vindt ie lastiger. Hij is wel gewoon actief en je ziet weinig/niets, maar buigen en galop vindt hij moeilijk.
De fysio is geweest en kan qua spieren niet veel vinden, hij zat wel wat vast in z'n bekken. In januari komt de osteo om ook dat na te laten kijken. En dan blijft hij elk half jaar bij haar onder controle zodat hij z'n lijf goed en recht kan ontwikkelen.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 11:13

De osteopaat is een tijdje terug geweest en die heeft inderdaad de scheefstand geconstateerd. Gisteren is er een paardensportmasseuse geweest en ook deze zijn dat hij wat korter achter is en moeite heeft om de achterhand eronder te krijgen nog. Ik ben blij dat er meer zijn die zoiets hebben maar waar niks geks aan is! Ik ga binnenkort sowieso weer een afspraak inplannen bij de zadelmaker en dan in het nieuwe jaar weer met de osteopaat.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:27

Ketly schreef:
De osteopaat is een tijdje terug geweest en die heeft inderdaad de scheefstand geconstateerd. Gisteren is er een paardensportmasseuse geweest en ook deze zijn dat hij wat korter achter is en moeite heeft om de achterhand eronder te krijgen nog. Ik ben blij dat er meer zijn die zoiets hebben maar waar niks geks aan is! Ik ga binnenkort sowieso weer een afspraak inplannen bij de zadelmaker en dan in het nieuwe jaar weer met de osteopaat.



Maar hebben ze geen advies gegeven hoe je het kan verbeteren ? of dat het na behandeling ook beter word gemaakt ?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-20 11:32

Ze heeft het losgemaakt en vond hem op dat moment flexibel genoeg dus was het niet nodig om extra oefeningen uit te voeren. Maar op dat moment liep hij nog niet veel korter. We zijn in de les veel bezig met de buiging dus het kan ook zijn dat het wat spierpijn is of dat hij het lastig vindt, maar ik ben er zelf niet bekend mee.

Jij bent bekend met het vorige geval Nynke, dus jij weet er alles van dat ik bij het minste of geringste toch voorzichtig ben :o Nu is het gelukkig niet zo extreem als bij Beau en is volgens de osteopaat elk paard daar wel een beetje scheef, maar toch blijf ik zulke dingen spannend vinden.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:47

Ketly schreef:
Ze heeft het losgemaakt en vond hem op dat moment flexibel genoeg dus was het niet nodig om extra oefeningen uit te voeren. Maar op dat moment liep hij nog niet veel korter. We zijn in de les veel bezig met de buiging dus het kan ook zijn dat het wat spierpijn is of dat hij het lastig vindt, maar ik ben er zelf niet bekend mee.

Jij bent bekend met het vorige geval Nynke, dus jij weet er alles van dat ik bij het minste of geringste toch voorzichtig ben :o Nu is het gelukkig niet zo extreem als bij Beau en is volgens de osteopaat elk paard daar wel een beetje scheef, maar toch blijf ik zulke dingen spannend vinden.


Dat weet ik zeker maar ik had ook elk jaar osteo bij bungie, nu blijkt er achteraf ook veel ergere dingen te zijn. Had oplaatst osteo om t half jaar. Ging wel beter maar werd gelijk weer slechter. Liet niet hele duidelijke klachten zien. Maar bleek wel meer aan de hand dan ik dacht. Ik ben er nu zelf ook meer oplettend op en denk ook sneller dat dingen erger zijn :( .

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-20 22:53

Ik vind het heeeel spannend om dit te plaatsen omdat Autan nog lekker wiebelig is en ik nog veel erger, maar ach waarom ook niet.. :D Een paar stukjes van onze les vandaag! Hij moet vooral nog leren om uit zijn houding te komen en nog meer te zakken, maar zodra ik hem nu 'laat vallen' dan is hij de kluts wat kwijt. Gelukkig heb ik elke week les en goede begeleiding!

https://vimeo.com/492226660

https://vimeo.com/492224356

https://vimeo.com/492226318

vaaleriee

Berichten: 2744
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 01:03

Ketly schreef:
Ik vind het heeeel spannend om dit te plaatsen omdat Autan nog lekker wiebelig is en ik nog veel erger, maar ach waarom ook niet.. :D Een paar stukjes van onze les vandaag! Hij moet vooral nog leren om uit zijn houding te komen en nog meer te zakken, maar zodra ik hem nu 'laat vallen' dan is hij de kluts wat kwijt. Gelukkig heb ik elke week les en goede begeleiding!

https://vimeo.com/492226660

https://vimeo.com/492224356

https://vimeo.com/492226318

Nergens voor nodig om het spannend te vinden. Stille meelezer hier maar het ziet er hartstikke netjes uit. Jullie zijn lekker op weg :) keep up the good work!

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 03:10

Ziet er al heel fijn uit voor zo'n puppy. Jullie zijn echt een fijne combinatie

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 11:00

Dat is zo lief, dankjulliewel <3

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:33

Het ziet er al heel netjes uit! Het is een jong paard dus perfect hoeft niet maar ik vind dit voor een jong paard dat hij al heel netjes loopt. Hij staat ook heel mooi onder jouw. Ik zou zeggen train lekker door en als het allemaal weer kan vind ik dat je nu ECHT moet starten haha *\o/*

thequeensmum
Berichten: 3529
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 12:56

Ziet er toch prima uit? Beetje meer zelfvertrouwen hoor

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:07

Ik vind het een leuk dier. Mijn manier van trainen zou het niet zijn, ik zou veel meer lengte willen zien bij zo'n dier. Ik snap dat hij zijn bouw daarin niet helemaal mee heeft, maar hij is nu heel kort in de hals, dan kan hij ook niet lekker op lengte komen in zijn lijf en zijn beweging. :) Dit bedoel ik niet banketstaaf, maar gewoon als onderbouwing. De galop is ook nog een uitdaging zie ik. Ik zou dan een paard eerst sterker willen hebben in de stap en draf voordat de galop weer meegepakt wordt. Wanneer hij in stap en draf fijn op lengte blijft, kun je dat meenemen in de galop. Dan kan hij zijn beweging ook beter afmaken dan nu. Nu lijkt hij wat op de handrem te lopen zeg maar.

Ik hoop dat je het niet ziet als een aanval, maar ik wilde het toch gezegd hebben. Misschien kun je er wat mee :)

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:17

Earth schreef:
Ik vind het een leuk dier. Mijn manier van trainen zou het niet zijn, ik zou veel meer lengte willen zien bij zo'n dier. Ik snap dat hij zijn bouw daarin niet helemaal mee heeft, maar hij is nu heel kort in de hals, dan kan hij ook niet lekker op lengte komen in zijn lijf en zijn beweging. :) Dit bedoel ik niet banketstaaf, maar gewoon als onderbouwing. De galop is ook nog een uitdaging zie ik. Ik zou dan een paard eerst sterker willen hebben in de stap en draf voordat de galop weer meegepakt wordt. Wanneer hij in stap en draf fijn op lengte blijft, kun je dat meenemen in de galop. Dan kan hij zijn beweging ook beter afmaken dan nu. Nu lijkt hij wat op de handrem te lopen zeg maar.


Ik zou daarin afwisselen. Weet niet of TS dat al doet? Als je hem altijd op veel meer lengte rijdt krijg je uiteindelijk weer een paard dat op de voorhand kukelt en moeite heeft met kracht opbouwen in het achterbeen. Maar inderdaad, door op lengte te werken leert hij te balanceren en haalt hij meer uit zijn lijf en beweging.

Ik zou overigens galop zeker niet overslaan tot hij sterker is, want ook van het galoperen wordt hij sterker en beter. Vraag is alleen wat hij daarin al kan, wat je van hem wil in galop en wat je dan van hem moet vragen.

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 13:23

Scheefheid is normaal en kan je met rechtrichten oplossen :) ben zelf sinds kort bezig met de manier van takt academie en d’r gaat een hele wereld voor me open. Wellicht is zoiets goed om eens mee te nemen in je training.

En hij is echt super leuk en jullie maken goede progressie. Ik zou ook alleen net als wat Earth zegt eerst focussen op lossigheid en lengte zodat hij over de rug kan gaan galopperen.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 14:50

Ik heb het wel genoemd in mijn reactie waarin ik mijn filmpjes heb geplaatst, hij heeft hier helaas nog heel veel moeite mee.. Inderdaad, qua bouw loopt hij snel in deze houding en ondanks dat hij ooit wel wat hoger mag komen, zijn we er wel mee bezig om hem lager te krijgen. Het is zeker mijn manier van rijden maar we zitten nog zo vroeg in het proces :D Wordt aan gewerkt en dit is ook maar een momentopname.

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 15:48

Ik vind wel dat hij veel zwiept met z’n staart
Was dat jou ook al opgevallen?

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-20 17:41

Ik heb toch wel een beetje spijt van het plaatsen. Ik weet dat dat het risico is maar zulke reacties als Alja heb ik echt niks aan, sorry.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:03

Jullie worden al steeds meer een team! Het is mooi om te zien dat je stapje voor stapje elkaar steeds beter begrijpt. Het hoeft niet perfect, het hoeft niet in 1 keer goed. Ik vind deze filmpjes alweer zoveel beter dan eerder geplaatste foto’s en filmpjes. Lekker zoeken, oefenen, fouten maken en dan komen jullie er wel. Focus je maar op de reacties met positieve feedback, daar heb je zoveel meer aan! <3

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:09

Ik vind het er vriendelijk uit zien, het is niet perfect maar dat is niemand. Jullie zijn al een stuk vooruit gegaan sinds de vorige keer en je zult alleen maar beter worden.

En ik zie echt geen geïrriteerd zwiepend paard. Dus laat je niet afleiden door 1 reactie. :)

Anoniem

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:16

Wees maar blij dat het nog geen GP waardig is. Zou wel saai zijn en ook zonde om de hele weg ernaartoe te missen.
Jullie zijn lekker bezig en hij blijft echt zo gaaf <3

Babootje

Berichten: 26264
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:17

Ziet er goed uit hoor Ketly. Ik vind hem t.o.v. de eerste filmpjes die ik heb gezien ook wel wat ruimer gaan bewegen. Dus dat gaat best de goede kant uit.

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 18:46

Zo negatief als iedereen het leest bedoel ik het echt niet.
Als je zo met de gezondheid en het gestel bezig bent van je paard was het gewoon een oprechte vraag van mij.
Kan toch ook gewoon een moment opname zijn?