Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 50 [ 1226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 50  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

 
Profiel   

<3 hij is zo leuk (en knap), en dat karakter <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-21 16:57 



 
Profiel   

Zijn karakter is nog leuker dan zijn uiterlijk! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 10:57 



 
Profiel   

Weer even een update over Autan!

We zijn sinds twee weken ongeveer weer samen aan het rijden omdat het weer goed gaat met mijn rug, maar merk nu hij op het land staat hij weer iets trager wordt en dan slaat bij mij de twijfel weer toe. Hij heeft zoveel meer voordelen dan nadelen en is een wereldpaard, maar ik wil mijn droom om te starten niet opgeven en daarin weet ik niet of ik hem genoeg steun kan geven.

Mochten jullie denken wat is ze wispelturig, dat klopt ook hoor! Het is een flinke tweestrijd. Vind maar weer eens zo'n paard, maar ik wil ook deze momenten delen omdat een volgtopic niet alleen uit de goede momenten bestaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 16:19 



 
Profiel   

Ketly schreef
Weer even een update over Autan!

We zijn sinds twee weken ongeveer weer samen aan het rijden omdat het weer goed gaat met mijn rug, maar merk nu hij op het land staat hij weer iets trager wordt en dan slaat bij mij de twijfel weer toe. Hij heeft zoveel meer voordelen dan nadelen en is een wereldpaard, maar ik wil mijn droom om te starten niet opgeven en daarin weet ik niet of ik hem genoeg steun kan geven.

Mochten jullie denken wat is ze wispelturig, dat klopt ook hoor! Het is een flinke tweestrijd. Vind maar weer eens zo'n paard, maar ik wil ook deze momenten delen omdat een volgtopic niet alleen uit de goede momenten bestaat.


Dan moeten we maar even ruilen! _O- _O- _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 16:28 



 
Profiel   

Hahaha doen we :D

Ik kom ook niks anders tegen wat ik leuker vind :+ Ik ben gewoon te kritisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 16:36 



 
Profiel   

Heeft hij niet weer gewoon hoge leverwaarden? Als er leverbot in het gras zit, kun je wel bezig blijven natuurlijk als ie op de weide staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 16:37 



 
Profiel   

Nja kritisch of niet, uiteindelijk moet het gevoel onder het zadel ook klikken. Als jij constant het gevoel heb dat hij te traag is, dat hij niet reageert zoals jij zou willen, dan snap ik dat je gaat twijfelen. Ik weet inmiddels hoe het voelt om een goede klik te hebben odner het zadel, en dat vind ik persoonlijk belangrijker dan de klik in de omgang. Dat je niet meer hoeft na te denken, maar dat het gewoon allemaal klopt. Dat is echt genieten voor mij :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 16:38 



 
Profiel   

Heb je een pb gestuurd Inge!

Ja en dat genieten wil ik ook! En het liefst met hem, maar het voelt eigenlijk nooit alsof hij aan het werk wil. Dat is voor 80% van de ruiters die lekker een rustig ritje willen maken perfect, maar ik mis soms zo zijn power! Want hij heeft het wel, want laatst heb ik gereden met een sulky in de bak waar hij wat van onder de indruk was en dan is hij heerlijk voorwaarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 16:40 



 
Profiel   

Kunt het ook nog eens proberen met een andere instructrice. Ik vind 'm soms ook wel erg kort lopen terwijl ie bij je vader de ruimte krijgt en heerlijk liep te sjouwen toch?

Is ie gezond en maakt dit ook geen verschil.. Ja dan is het misschien toch geen combi helaas. Maar hij blijft prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 16:50 



 
Profiel   

Er heeft zich waarschijnlijk een oplossing voorgedaan waar we beide happy van gaan worden, ik houd jullie op de hoogte :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 19:00 



 
Profiel   

Ketly schreef
Weer even een update over Autan!

We zijn sinds twee weken ongeveer weer samen aan het rijden omdat het weer goed gaat met mijn rug, maar merk nu hij op het land staat hij weer iets trager wordt en dan slaat bij mij de twijfel weer toe. Hij heeft zoveel meer voordelen dan nadelen en is een wereldpaard, maar ik wil mijn droom om te starten niet opgeven en daarin weet ik niet of ik hem genoeg steun kan geven.

Mochten jullie denken wat is ze wispelturig, dat klopt ook hoor! Het is een flinke tweestrijd. Vind maar weer eens zo'n paard, maar ik wil ook deze momenten delen omdat een volgtopic niet alleen uit de goede momenten bestaat.


Is hij ook in gewicht aangekomen?
Ik had al gezegd dat ik bij Autan de indruk heb dat hij er baat bij heeft aan het werk te blijven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 11:27 



 
Profiel   

Hij is wel wat aangekomen in gewicht. Klopt, maar zoals eerder aangegeven had ik die mogelijkheid niet omdat ik er geen ruiter voor had die er 3/4 keer per week op kon stappen. Ik kan nu zelf gelukkig weer los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 12:51 



 
Profiel   

Ketly schreef
Hij is wel wat aangekomen in gewicht. Klopt, maar zoals eerder aangegeven had ik die mogelijkheid niet omdat ik er geen ruiter voor had die er 3/4 keer per week op kon stappen. Ik kan nu zelf gelukkig weer los.


Longeren kan ook. En wei is natuurlijk ook goed. Als hij maar flink beweegt. Sommige paarden hebben neiging om snel aan te zetten op de wei met een risico op insulineresistentie. Daar worden ze ook sloom van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 13:11 



 
Profiel   

Hij is zo ontzettend braaf <3 Hij gaat over bruggetjes, rotondes en rijplaten en het kan hem niks schelen. Heerlijk even afgekoeld met het warme weer.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 17:06 



 
Profiel   

Wat een geweldig knollie heb jij toch

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-21 22:04 



 
Profiel   

Stille meelezer meld zich, ben nu wel heel benieuwd naar de oplossing! :D

Het lijkt mij zo'n fijn paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 11:11 



 
Profiel   



Autan vandaag aan de longeerlijn! Ik weet het, jullie zeggen vast: huh? traag? Maar elke keer als ik hem traag vind loopt hij daarna weer heel fijn :+ Tenminste, ik vond hem vandaag erg fijn lopen! Was dus ook een niet te lange sessie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 21:25 



 
Profiel   

Ik lees al je hele topic mee en vind het een heerlijk dier .
Maar wil wel even zeggen dat je denk ik,
Als je hem op een andere manier leert longeren hem veel beter kan begeleiden en sterker kan maken.
Al weet ik natuurlijk niet of dit het beeld is wat je zelf fijn vind om te zien ?
Maar hij loopt hier behoorlijk over tempo en te kort in de hals daardoor maakt hij zijn pas niet af.
Kan je ook longeren met dubbele lijnen zelf ?
Ik denk dat als je daarin investeerd met longeerles hij heel gaaf gaat lopen straks!
Ik bedoel dit absoluut niet als commentaar trouwens want vind je voor de rest super goed bezig en volg graag verder

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 21:36 



 
Profiel   

little_birdy schreef
Ik lees al je hele topic mee en vind het een heerlijk dier .
Maar wil wel even zeggen dat je denk ik,
Als je hem op een andere manier leert longeren hem veel beter kan begeleiden en sterker kan maken.
Al weet ik natuurlijk niet of dit het beeld is wat je zelf fijn vind om te zien ?
Maar hij loopt hier behoorlijk over tempo en te kort in de hals daardoor maakt hij zijn pas niet af.
Kan je ook longeren met dubbele lijnen zelf ?
Ik denk dat als je daarin investeerd met longeerles hij heel gaaf gaat lopen straks!
Ik bedoel dit absoluut niet als commentaar trouwens want vind je voor de rest super goed bezig en volg graag verder


Eens met bovenstaande. Hij lijkt niet echt de mogelijkheid te hebben om zijn hoofd op de loodlijn te dragen. Ik vind 'm er wel mooi voller uit zien inmiddels!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 21:38 



 
Profiel   

Ik vind hem hier zelf juist wel heel fijn lopen. Met dubbele lijnen wordt hij juist erg traag omdat ik daar zelf ook niet handig mee ben. Hij bood dit zelf vandaag aan, van mij mag hij op normaal tempo lopen maar gezien onze geschiedenis ga ik hem niet afremmen als hij zelf dit tempo aanbiedt. Ik zie het niet als commentaar en sta ook open voor tips, maar hij staat echt niet strak in de lijnen want daar houd ik zelf totaal niet van. De vorige keer had ik de lijnen te los en dat was gevaarlijk en nu heb ik ze te strak volgens jullie. Dat vind ik toch jammer, dat het niet snel goed kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 21:40 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik vind hem hier zelf juist wel heel fijn lopen. Met dubbele lijnen wordt hij juist erg traag omdat ik daar zelf ook niet handig mee ben. Hij bood dit zelf vandaag aan, van mij mag hij op normaal tempo lopen maar gezien onze geschiedenis ga ik hem niet afremmen als hij zelf dit tempo aanbiedt. Ik zie het niet als commentaar en sta ook open voor tips, maar hij staat echt niet strak in de lijnen want daar houd ik zelf totaal niet van. De vorige keer had ik de lijnen te los en dat was gevaarlijk en nu heb ik ze te strak volgens jullie. Dat vind ik toch jammer, dat het niet snel goed kan.


Zolang hij zijn hoofd op de loodlijn kan houden zonder druk, is er niets mis mee. Zo op het filmpje lijkt dat ie dat niet kan maar ik denk dat jij beter kunt beoordelen of ie zelf gewoon graag zo diep loopt of dat ie de ruimte niet heeft. Is ook erg lastig. Heb het vorige filmje niet gezien denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 21:43 



 
Profiel   

[ img ]

Als je ziet hoe hij gebouwd is kan je je denk ik heel goed voorstellen dat ik ontzettend blij ben dat hij eindelijk durft te zakken. Hij mag van mij met zijn neus op de grond lopen want zijn bouw is vanuit zijn hals gewoon gigantisch naar boven gericht. Heel fijn voor later, maar ik wil eerst dat hij zakt voordat hij op de loodlijn komt. Hij is nog maar 4 jaar oud en heeft juist ontspanning nodig. De lengte van de touwtjes is altijd even puzzelen, maar dat ik hem hierin beperk lijkt mij nu niet het geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 21:46 



 
Profiel   

Snap ik volledig en daar is ook niets mis mee. Enige wat dit wel doet ie dat ie moeilijker z'n pas kan afmaken en dus in tempo zakt. Dus als dat een probleem is, kan het wellicht zo te verklaren zijn. Of valt ie ook regelmatig terug als ie geen bijzet heeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 21:48 



 
Profiel   

Hij valt ook terug zonder de bijzet. Ik longeer hem na het bijzetten ook altijd nog even zonder, maar helaas doet hij het dan ook. Maar als ik hem nu zo weer zie denk ik dat het niet is dat hij niet wil, maar gewoon nog niet kan. Het is gewoon heel erg puzzelen wat bij hem en bij mij werkt, want samen moeten we een weg vinden. Ik had mezelf voorgenomen om hem vandaag op zijn eigen tempo te laten lopen en dat heb ik gedaan. Maar als hij dan terugvalt uit dat tempo, dan corrigeer ik hem wel want ik wil wel dat hij op één tempo blijft lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 21:51 



 
Profiel   

Ja dat moet ook wel inderdaad anders blijf je dat houden. Ik vind hem wel echt goed eruit zien hoor! Dus je doet het gewoon goed in je trainingen en verzorging :) hij heeft ook niet de makkelijkste bouw om alles maar even perfect te krijgen.

Heb je er zelf al wat meer vertrouwen in of nog twijfels?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 21:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 50 [ 1226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 50  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen