Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 25 van de 50 [ 1226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 50  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

 
Profiel   

MyWishMax schreef
En als je mazzel hebt, zoals ik, en je pakt het goed aan is hij op vreemd terrein net wat heter maar wel heel braaf. Ideaal rijden. Juist met dat brave kan je enorm fijn de proef netjes afwerken en echt ontspannen een proef rijden. Wordt heel erg gewaardeerd door juryleden.

Nee, het is niet het spectaculaire dier wat ik hiervoor had, maar ik scoor net zo goed of zelfs beter. Ook al vind ik dat hele hete ook fijn rijden, misschien fijner zelfs, is zo'n brave ook gewoon heel erg prettig en staat dat absoluut niet in de weg om te starten. Maakt het eigenlijk simpeler.


Lachen, zwaaien en genieten <3!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 10:05 



 
Profiel   

Ik vind een heet paard ook heerlijk om te rijden, maar alleen op eigen terrein in een vertrouwde bak want als ze heftig worden vind ik het op ander terrein te spannend :+ Jullie hebben ook gelijk. Hij is het perfecte paard voor mij maar we zijn er gewoon nog lang niet. Mocht ik de keuze maken om hem te verkopen dan was dat ook alleen omdat ik bang was om hem niet happy te houden met het bakwerk, maar we gaan het gewoon lekker veel afwisselen.

Mijn vorige paard was in principe niet 'te veel paard' en ook wel erg braaf, maar soms wel onvoorspelbaar waardoor ik wel angst heb gekregen in het rijden wat ik hiervoor niet had. Het ontspannen rijden met Autan heeft me een heel groot deel van het vertrouwen weer teruggegeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 10:35 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik vind een heet paard ook heerlijk om te rijden, maar alleen op eigen terrein in een vertrouwde bak want als ze heftig worden vind ik het op ander terrein te spannend :+ Jullie hebben ook gelijk. Hij is het perfecte paard voor mij maar we zijn er gewoon nog lang niet. Mocht ik de keuze maken om hem te verkopen dan was dat ook alleen omdat ik bang was om hem niet happy te houden met het bakwerk, maar we gaan het gewoon lekker veel afwisselen.


Wellicht is deze straks heet te krijgen in het werk, in combi met zijn
mega brave karakter, heb je gewoon hét ultieme paard wat je zoekt om mee te starten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 10:37 



 
Profiel   

BloemBloem schreef
Wellicht is deze straks heet te krijgen in het werk, in combi met zijn
mega brave karakter, heb je gewoon hét ultieme paard wat je zoekt om mee te starten :)


Dit! _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:49 



 
Profiel   

Ik vind het zo leuk om jullie lieve reacties allemaal te lezen <3 Veel mensen plaatsen niks op Bokt omdat er vaak commentaar op berichten komt, maar deze reacties zijn juist de reden dat ik wél blijf plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 11:57 



 
Profiel   

Hele lap tekst om bij te lezen haha.
Maar wat marjan zegt is indd denk ik gewoon wat ik bedoel :D
Ik ben net zoals jou ook hele vlugge paarden gewend en heb ook snel de neiging om ze over het tempo te laten lopen.
Maar daar bereik je inderdaad niet mee wat de bedoeling is uiteindelijk.
Je bent echt super goed bezig!
En ik denk ook dat het altijd uitvogelen is wat werkt en wat niet .
De ene keer dit de andere keer dat en dat is verrekte moeilijk!
Lekker zo doorgaan hoor !

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-21 13:46 



 
Profiel   

Vergeet ook niet dat Autan nog heel jong is. Hij is met 2,5 jaar al zadelmak gemaakt en beleerd voor de wagen, nu is hij net 4 jaar. Met zijn formaat heeft hij echt de tijd nodig om uit te groeien en sterker te worden. En daarmee kan je hem helpen met training. Dat hoeft niet perse in de bak. Lekker buiten rijden en onderwijl wat oefeningen doen maakt een paard ook sterk en blijft hij fris in zn koppie. En als hij dan sterker is zal het bakwerk hem ook makkelijker af gaan en heb je denk ik een heel ander paard onder je.

Lekker genieten van je knappe brave dier, rustig door trainen en dan over 1 of 2 jaar rijd je de sterren van de hemel op wedstrijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:42 



 
Profiel   

sommige paarden veranderen nog al eens, wanneer ze op wedstrijd gaan. Ik heb zelf indertijd een merrie gehad, die thuis liever lui dan moe was. Op concours echter was het plots klaps een heel ander paard. Ck kampioen mee geworden.

Neem het dier gewoon een keer mee op wedstrijd, zonder te starten. Gewoon om te kijken wat er dan gebeurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 11:56 



 
Profiel   

Ik heb vandaag gereden en jullie tips meegenomen. Lekker op zijn eigen tempo laten lopen, waarna hij na een tijdje zelf juist een iets fijner tempo nog aangaf omdat zijn langzame eigen tempo toch ook wel zwaar werd. Hij viel een paar keer terug en die fout heb ik hem laten maken, daarna weer been en naar het rustige tempo terug. Hij was heel erg zoekende in de aanleuning maar na een tijdje ontspande hij ook hierin en toen zijn we na +/- een 20 minuten tot half uur ook gestopt. Heb echt genoten van het rijden en hoop dat we het op deze manier dan ook fijn kunnen voortzetten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 15:46 



 
Profiel   

Klinkt goed! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 15:48 



 
Profiel   

Ketly schreef
Ik heb vandaag gereden en jullie tips meegenomen. Lekker op zijn eigen tempo laten lopen, waarna hij na een tijdje zelf juist een iets fijner tempo nog aangaf omdat zijn langzame eigen tempo toch ook wel zwaar werd. Hij viel een paar keer terug en die fout heb ik hem laten maken, daarna weer been en naar het rustige tempo terug. Hij was heel erg zoekende in de aanleuning maar na een tijdje ontspande hij ook hierin en toen zijn we na +/- een 20 minuten tot half uur ook gestopt. Heb echt genoten van het rijden en hoop dat we het op deze manier dan ook fijn kunnen voortzetten!


*\o/* _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 15:48 



 
Profiel   

Goed bezig! Je komt er echt wel, gewoon even tijd geven en ontdekken waar het knopje zit. Elk paard heeft weer net een andere aanpak nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 16:06 



 
Profiel   

Precies Marjan! Hij heeft een andere handleiding dan mijn vorige paard en ik kan de problemen niet op dezelfde manier oplossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-21 16:36 



 
Profiel   

Wat fijn ketly !!
Komt helemaal goed :D
Hij meer hij leert om op zijn eigen benen te lopen en passen af te maken hoe sterker hij word en hoe minder jij hoeft te doen **\O/**

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 08:02 



 
Profiel   

Inderdaad :D

Eerder heb ik geplaatst dat we ook wat klooien met een goed bit. Ik heb een Myler level 2 te leen welke ik morgen ga uitproberen. Hopelijk is dit ook een fijner bit voor hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 18:08 



 
Profiel   

Ik heb het mijn staleigenaresse verteld dus kan het hier nu ook delen. Na lang wikken en wegen hebben we besloten om met Autan te verhuizen. Dit door verschillende redenen, maar grotendeels omdat hij straks op minder dan 2 minuten van mijn huis staat :D Wat ik ook belangrijk vind is dat hij nu straks 's nachts binnen staat waardoor hij niet constant 'aan' hoeft te staan. Ook wordt het voeren makkelijker omdat ik hem dan dagelijks ook op krachtvoer kan zetten en dan kan nu niet omdat hij 24/7 buiten staat.

De bak is nog niet klaar, de stallen wel en hun eigen paarden zijn sinds gisteren thuis! Het is een mooi nieuw stallencomplex met 6 stallen waarvan 5 gevuld zijn met eigen paarden. Op de nieuwe locatie is een privébos aanwezig en een poel waar we zomers mooi kunnen afkoelen. Het is gelegen tegenover een binnenbak. We hebben er zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 15:35 



 
Profiel   

Jeetje wat een bofkont ben jij. Ik denk dat je een heel goed keuze hebt gemaakt. Ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 17:50 



 
Profiel   

Misschien is de nieuwe omgeving al genoeg voor een minimale gewenste verandering. Mazzelaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 18:13 



 
Profiel   

Klinkt echt super!! Gefeliciteerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 20:12 



 
Profiel   

Ja daar hoop ik ook op! Zo kunnen we hopelijk het trainen combineren met ontspannen rijden wat hem vast ook beter af gaat. Ik heb contact gehad met de dealer voor een nieuw zadel en zodra hij terug is in Nederland gaan we een afspraak inplannen dus hopelijk wordt een combinatie van deze omstandigheden straks de doorslag voor ons om samen verder te komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 20:12 



 
Profiel   

*\o/* <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 20:38 



 
Profiel   

Ik denk dat dat zeker een goede beslissing is. Sommige paarden hebben echt hun eigen veilige plekje nodig waardoor ze niet constant hoeven op te letten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 20:58 



 
Profiel   

_Joelle We gaan jullie uiteraard ontzettend missen op stal <3

Rocamor Dat denk ik ook echt dat bij hem zo is. Vooral omdat hij nogal een haantje is, dan hoeft hij zich niet constant te bewijzen maar kan hij echt even bijkomen.

Ik heb een keer gereden en een keer gelongeerd met het Myler level 2 bit. Ik vond hem wel fijner in de buiging, maar hij heeft zijn mond nog veel meer open dus durf het eigenlijk niet aan om hem hier wekenlang op te rijden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 21:14 



 
Profiel   

Wat ben je goed bezig ts. Bewust kijken wat t beste is voor je paard

Ik ben natuurlijk heel benieuwd wat de nieuwe stal is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 09:13 



 
Profiel   



Een filmpje van het rijden vandaag, gefilmd door een vriendin zodat ik zelf ook kritisch naar mijn rijden kan kijken. Nu alvast excuses voor mijn vele aansporen, ik was er van overtuigd dat ik dit niet deed maar dat is mijn leerpunt.. :o

Ik laat hem nu in zijn eigen tempo lopen, ondanks dat ik het onwijs lastig vindt om niet constant hem harder te laten lopen. Toch krijg ik er zoveel meer ontspanning voor terug dat het het waard is om veel te oefenen en met geduld dit tempo vast te houden. Het staart zwiepen wijt ik aan het feit dat hij het moeilijk vindt, maar mocht hij dit straks nog steeds doen wanneer hij sterker wordt gaan we natuurlijk uitsluiten of het ergens vandaan komt.

Het is nog maar een pril begin van mijn nieuwe rijden, ik ben erg benieuwd naar jullie mening en jullie (eventueel kritische) blik!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-21 14:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 25 van de 50 [ 1226 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 50  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen