[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amazaballss

Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:28

Ook ik zie duidelijk verschil! Super fijn en hopen dat dit doorzet! :D :j

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 19:28

https://vimeo.com/535286492

Even een video van vandaag! Merk dat de galop wat moeizaam gaat maar de draf is al heel soepel. Voor de galop heb ik hem even uit de touwtjes gehaald en dat ging beter. Hoe vinden jullie hem hier lopen? Hij loopt wat over het tempo en daardoor ontspant hij nog niet heel erg, maar hij was brutaal vandaag dus hij moest even lekker doorlopen.. :D

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:37

Ik zou hem echt flink terug zetten in tempo denk dat dat harder werken is als zo van het achterbeen af. Hij is al veel losser in z’n lijf dus komt echt goed

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 19:43

Bedankt voor de tip Marjan! Vandaag viel hij bij het wat langzamer lopen telkens wat terug en dan ging hij stilstaan en mij uitdagen :+ Dus wilde voornamelijk even dat hij niet telkens bleef staan. Maar normaal zijn we ook bezig met iets meer tempocontrole.

MarjanB

Berichten: 16446
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 19:59

Hahaha klinkt als lekker spelen :+ fijn dat ie wat praatjes krijgt!

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 21:13

Wat een heerlijk dier is hij toch! En fijn dat ook op de filmpjes duidelijk te zien is dat meneer weer energie begint te krijgen. Ik zou hem alleen wel anders longeren, want ik meen ook zeker ongemak/irritatie te zien in zijn mond en hals houding. Touwtjes lijken losser dan de manier van je longeerlijn aanbinden kan bieden, dus sowieso zou ik die longeerlijn niet koppelen naar zijn longeersingel. Telkens wanneer ik denk “ Yes Yes Yes nu neusje eruit” wordt ie teruggefloten door iets van die touwtjes of longeerlijn.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-21 21:20

Bedankt voor het meedenken! Hoe zou je longeren? Het ongemak in de mond is al sinds het begin, hij neemt graag het bit in de mond en vanaf het moment dat hij het bit in heeft begint hij onrustig te kauwen. Ik heb al meerdere bitten geprobeerd en hij is meerdere keren al bij de tandarts geweest. Ik wil nog een onderlegtrens proberen en eventueel een enkelgebroken omdat ik het idee heb dat dit te onrustig is.

Anoniem

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 07:20

Bit weglaten ;)

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 09:09

Dat is helaas geen optie. Hij is buiten nog wel eens wat enthousiast en dat durf ik niet aan zonder bit.

Anoniem

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:15

Eerst binnen oefenen en kijken hoe hij erop reageert? Misschien doet ie het wel hartstikke goed. Zou zonde zijn om het meteen uit te sluiten toch?

Babootje

Berichten: 26262
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:30

Ik zou me geen zorgen maken om het bit. Het onrustige in de aanleuning hoort ook een beetje bij een jong paard. Ik vind het ook niet storend om eerlijk te zijn. De touwtjes hangen veel te los om er iets aan te hebben; je moet wel contact (druk op het bit) hebben om je paard erop te kunnen laten nageven.
Heb je al eens gedacht aan longeren met dubbele lijnen of een pessoa om je paard er achter wat beter bij te krijgen?

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:31

Ketly schreef:
Bedankt voor het meedenken! Hoe zou je longeren? Het ongemak in de mond is al sinds het begin, hij neemt graag het bit in de mond en vanaf het moment dat hij het bit in heeft begint hij onrustig te kauwen. Ik heb al meerdere bitten geprobeerd en hij is meerdere keren al bij de tandarts geweest. Ik wil nog een onderlegtrens proberen en eventueel een enkelgebroken omdat ik het idee heb dat dit te onrustig is.


Dat heb ik idd gelezen nu je het zegt, en vergeten. Lastig is dat. Ongebroken rubber bitje ook al eens ingedaan?
Heb je al eens een kaptoom geprobeerd? En dan alle hulpteugels en touwtjes weglaten, puur met vierkanten longeren etc vragen om stelling en buiging.
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 11-04-21 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiahastrona

Berichten: 1533
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:32

Zou de touwtjes juist iets korter doen, nu is er geen verbinding en geeft ook onrust. En wat marjan zegt, langzamer laten lopen. Nu loopt hij eronderuit, in langzame zit zijn werk. Daar moet hij zakken, ontspannen en achterbeen blijven gebruiken. Doet hij dat daar gaan schakelen

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 09:35

Bedankt voor de tips! Ik heb meerdere bitjes geprobeerd, ook een ongebroken bit en ook al een met een tongboog. Ik heb de touwtjes wat te los om te voorkomen dat ik hem blokkeer in zijn gangen, maar wat jullie zeggen klinkt veel logischer. Ga ik mee bezig!

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 09:53

Vliegt even in

Misschien heb je het al geprobeerd hoor, maar heb je al eens contact gezocht met een bitfitter? Zou veel nieuwe inzichten kunnen bieden.

Heb je toevallig ook een longeerhulp ipv singel? Ik snap je redenatie wel om de touwtjes wat losser te laten, maar dat geeft natuurlijk veel ruis in de verbinding. Ik zou hem ook niet meteen vastbinden in de touwtjes, hij moet natuurlijk weer opnieuw beginnen met werken. Misschien is een longeerhulp iets voor nu even? Er is vast iemand op stal die eentje heeft en anders mag je de mijne wel proberen :)

MyWishMax

Berichten: 25313
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 10:09

Nee, geen longeerhulp alsjeblieft := dat is veel te onrustig in de mond en op de schoft. Ik zou ook opletten met de longeerlijn op deze manier vastmaken. Ja, het kan enorm nuttig zijn maar nu trek je hem juist wat scheef en erachter omdat hij alleen contact heeft met longeerlijn en jij dat contact maakt ipv dat hij de hand (longeerlijn of touwtjes) opzoekt.

Onrustige mond vind ik ook gewoon een jonge paarden ding, vooral alsnje al zoveel geprobeerd hebt. Dan moet hij gewoon beter naar de hand toe komen en daarvoor actiever zijn zonder weg te rennen.

Hij ziet er echt wel veel wakkerder en beter uit zeg!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-21 10:18

Longeerhulp ben ik zelf ook echt tegen. Ik ga volgende keer de longeerlijn op de normale manier vastmaken en dan de touwtjes wat strakker.

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:14

Is een longeerhulp echt zoveel anders dan? Iemand die dit toe kan lichten? Ik wilde juist een jonger persoon laten longeren met de longeerhulp ipv met de singel..

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 11:19

De longerrhulp is flexibel omdat het nergens een vast punt heeft. Zeker bij paarden met grote bewegingen kan dat een flinke ruk geven in de mond.

Daardoor reageren veel paarden er niet fijn op. Veel te grove inwerking.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 19:36

waar loopt hij nu op aan bitje? volgens mijn lees ik daar overheen...

mijn merrie is ook erg bezig met haar mond met bit. die loopt nu op een dubbel gebroken dtrens dat dtrensje is wel fijn.

je kunt ook zo ehm hoe heet dat knevelbitje proberen die liggen ook vaak stil.

Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 13:49

Hoe gaat het nu met Autan? :)

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 15:02

Door onze verbouwing en trouwerij was het hier even wat stiller, maar het gaat goed met hem! Ik heb hem heel rustig weer opgepakt nadat hij weer wat frisser oogde en dat gaat echt heel goed. Ik leer zelf ook steeds meer zijn basistempo te accepteren, terwijl ik eerder vooral sneller wilde omdat dit het basistempo van mijn vorige paard was. Daardoor heb ik het idee dat hij zelf ook iets meer ontspannen is en sinds kort is hij met zijn mond en bit ook een stuk rustiger.

Hij heeft niks te klagen, staat alweer lekker op de wei met wat nieuwe vriendjes :D

Afbeelding

thequeensmum
Berichten: 3529
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:30

Goed om te horen. Van harte met je huwelijk. Mooie dag gehad??

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-21 21:36

Bedankt! Onze dag was prachtig <3

Afbeelding

thequeensmum
Berichten: 3529
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 22:20

Aaaah, wat een mooi (bruids)paar. Veel geluk samen