[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imke95
Berichten: 322
Geregistreerd: 12-06-20

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:33

Ooooh wat fijn & gefeliciteerd!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-21 22:47


DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:42

Ziet er best heel fijn uit hoor. Jij mag wat minder zitten duwen, minder rijden, meer mooi zitten. Paard moet meer gaan lopen. Maar dat is best lastig bij dit paard, hij heeft een heel log en traag achterbeen. Echt een groot paard om te zien in beweging. Dat wordt met training langzaam wel beter.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 08:52

Het voelt ook echt heel fijn momenteel! Ik ben vooral bezig om zijn basistempo te accepteren maar dat is nog niet zo makkelijk. Ik ben zelf keihard aan het werk terwijl ik dat meer los moet laten en hem gewoon moet laten lopen. Dat gaat al veel beter maar onbewust wil ik hem toch nog te veel ondersteunen. Hij tikt inmiddels de 1.70 aan en is geen soepel smal dressuurpaard en dat merk je inderdaad wel. We longeren ook veel meer dan eerst en dat doet hem ook goed heb ik het idee. Hij krijgt nog steeds alle tijd om lekker uit te groeien :D

Meile
Berichten: 837
Geregistreerd: 20-02-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 08:57

Leuk dat je een filmpje deelt! Ik ben het eens met DiantaM, het ziet eruit alsof jij nog heel veel probeert te regelen voor hem.
Lekker zo doorgaan, jullie komen er wel :)

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:53

Hij is zo leuk! Hij oogt nog wel wat strak maar dat komt vanzelf wel. Wellicht kan je een wat fijnere aanleuning en activiteit krijgen door op de volte wat tempowisselingen te rijden en was slangenvoltes enz zonder je teveel te focussen op de voorkant. Laat hem dat stukje balans zelf maar opzoeken en uitzoeken.

En fijn dat je weer zo kan genieten :D

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 10:21

Ja een heel bekend probleem, ik denk dat hij het zelf niet kan en onbewust doe ik er alles aan om hem te helpen :+ Is heel lastig om los te laten omdat ik het idee heb dat hij net zo snel als mijn KWPN merrie moet lopen maar hij heeft een heel ander basistempo. En hij is inderdaad ook nog niet erg soepel in zijn spieren, maar vergeleken met eerst voelt hij zo anders!

MarjanB

Berichten: 16435
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 10:25

Hahaha is heel normaal hoor, kaatje moet ook leren zelf die balans te zoeken en ik zit dan echt neeeeee Marjan niet doen, moet ze zelf bedenken :')

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 10:40

Haha gelukkig ben ik niet de enige :D Ik denk dat inderdaad ook altijd maar 30 seconden daarna ben ik dat dan ook alweer vergeten :+

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 12:26

Haha ja het is moeilijk om niets te doen. Ik heb een instructeur die daar echt waanzinnig goed in is.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 13:17

Haha ik moet wel lachen om jouw reactie Dianta, dat je een instructeur hebt die goed is in niks doen :D

Earth

Berichten: 7904
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 13:50

Ik ben van nature ook een vrij luie ruiter, dat is met dit soort paarden nog wel eens handig :')

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-21 14:23

Ik over het algemeen ook, maar deze motiveert mij blijkbaar om dat niet meer te zijn terwijl ik het wel moet zijn :+ Zodra ik twee keer doorzit weet hij niet hoe snel hij moet stappen, want dan is hij klaar vindt hij zelf :D Maar hij wordt gelukkig wel steeds actiever en krijgt meer uithoudingsvermogen.

MyWishMax

Berichten: 25289
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 18:12

Ik ben enorm goed in niks doen qua tempo. Ik ben echt lui, dus leer ze binnen no time aan dat ze gewoon lopen tot ik wat anders zeg en ook in trager tempo alsnik dat vraag.
Ik ben juist heel slecht in het stoppen met regelen van rechtrichten en buiging enzo. Ik rijd een hoek en volte bijvoorbeeld echt dat ik elke pas bepaal. Ook niet handig :+ Hoofd en balans laat ik wel zelf zoeken en vinden, maar ik bemoei me teveel met de rest haha.

Ik kan dus perfect een proef rijden met paard dat alles netjes doorloopt. Maar bij andere ruiter ineens niet meer en als ik train dat ik meer aan wil geven en dan blijven doen wat ik vraag tot ik iets anders vraag lopen we tegen mijn eigen fout aan dat ik te veel wil helpen _O-

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:03

Ketly schreef:
Haha ik moet wel lachen om jouw reactie Dianta, dat je een instructeur hebt die goed is in niks doen :D

:D Lekker omschreven inderdaad

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-21 10:45

Haha denk dat ieder zo verbeterpunten heeft! En ik heb dan ook weer verbeterpunten afhankelijk van het paard waar ik op zit :+

Autan ziet er inmiddels ook weer een stuk beter uit!

Afbeelding

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-21 14:36

Ketly schreef:
Het voelt ook echt heel fijn momenteel! Ik ben vooral bezig om zijn basistempo te accepteren maar dat is nog niet zo makkelijk. Ik ben zelf keihard aan het werk terwijl ik dat meer los moet laten en hem gewoon moet laten lopen. Dat gaat al veel beter maar onbewust wil ik hem toch nog te veel ondersteunen. Hij tikt inmiddels de 1.70 aan en is geen soepel smal dressuurpaard en dat merk je inderdaad wel. We longeren ook veel meer dan eerst en dat doet hem ook goed heb ik het idee. Hij krijgt nog steeds alle tijd om lekker uit te groeien :D


Ik zie hem beter dan ik hem ooit heb gezien dus dat gaat de goede kant op. Nu kan je ook met jezelf aan het werk. Ben het wel eens met DiantaM in dat opzicht. Zelf minder doen en hem aan het werk zetten.
Kun je makkelijk mee beginnen door reactie te vragen op je been en je been stil te houden als hij voorwaarts is. En duidelijkheid aan je paard geven (remmen zonder gas geven en gas geven zonder remmen). Dat is al lastig zat.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 13:25

Bedankt Babootje, dat vind ik heel fijn om te horen! Ik ga vanavond rijden en proberen jullie tips ook mee te nemen.

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-21 21:45

Vandaag zijn we samen op clinic geweest! Hij was ontzettend braaf en bijna niet te houden soms :+ Wel iets gespannen omdat het op een andere locatie was, maar niks geks. Hij stapte zo de trailer op, zowel de heen als terugweg. Ik kan dan weer zo genieten van mijn gouden vriendje <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als ik hem zo zie lijkt het zó groot!

Afbeelding

Dancer

Berichten: 2146
Geregistreerd: 07-11-01

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:00

Fijn dat je het plezier weer terug hebt. Ik vind jullie een mooie combinatie en de foto's zien er goed uit!

Zorro_

Berichten: 1886
Geregistreerd: 26-09-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:31

Zo fijn om te zien en te lezen Ketly! <3

amazaballss

Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 08:01

Ah wat super fijn! En wat een leuke ervaring!

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-21 11:28

Hier gaat het helaas even wat minder. We hebben vorige week zondag een superleuke clinic gereden, maar net daarvoor ben ik door mijn rug gegaan. Autan had even een weekje vrij omdat ik wat rustig aan wilde doen. Ik heb zaterdag gereden maar helaas weer veel rugpijn waardoor ik voorlopig even niet kan rijden. Een vriendin van mij pakt het even op en dat gaat wel erg goed <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

welmoed__

Berichten: 6559
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 13:47

Oei, sterkte er mee!

Babootje

Berichten: 26243
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:40

Wat een pech zeg! Gelukkig wordt Autan zo te zien goed in shape gehouden.