[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:45

*stille meelezer en volger*

Ik vind hem op bovenstaande foto's vooral schraal in bespiering, moest je zeggen dat het een paard die nog niet eens in het werk zou staan zou ik het ook geloven. Ik vind het wel goed van je dat je eerst medisch dingen wilt uitsluiten alvorens een besluit te maken of jullie nu echt niet de ideale combi zijn, dat zouden er niet zo veel doen volgens mij! :)

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:49

Haha nja ik vind het positief dat ie even lekker fris is. Ik vind hem ook fijn bewegen. Maar wat mij idd ook opvalt is dat ie nog wat achter lijkt te blijven in bespiering. Ik vind 'm erg schraal nog.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 16:56

Dat hij schraal is ben ik het ook mee eens, maar hé het is een jong paard die ook nog niet veel aan het werk is geweest en wat ik juist goed vind voor een jong dier. Geef ze de tijd en dat is iets wat ik Ketly ook helemaal toe kan vertrouwen.

Ook blijft het ene paard meer puppy dan het andere. Ik vind dat Garola daar ook een groot voorbeeld van was. Die gaf je super veel eten maar ze bleef eerst schraal maar die had ook tijd nodig en is ook pas later uitgedijd.

Zelf zie ik niet veel op deze video's en lijkt hij wel actief voor vandaag. Je gaf aan dat hij met les (donderdag) wel goed liep (kwa voorwaartse drang) maar de zaterdag minder? Meestal is het bij mensen dat de 2de dag erger is kwa spierpijn dan de eerste dag. Wie weet had hij daar ook wat last van?

Dat je bloedonderzoek gaat doen is nooit verkeerd en kan je ook dingen uitsluiten :D

Jolynne

Berichten: 2298
Geregistreerd: 30-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:02

Het is zeker goed dat hij niet te bespierd is voor een jong paard, maar mijn vorig rijpaard die 3 was en maar 2 keer per week aan het werk gezet werd zag er qua bespiering toch wel voller uit..net zoals mijn bijna 3 jarige die niet eens iets doet. Moeilijk uit te leggen (nederlands is net mijn moedertaal) maar ik vind hem zoals Earth zegt een beetje achter blijven op bespiering, ook voor z'n leeftijd en combinatie van werk. :)

Dat TS een paard de tijd wil geven is zeker waar, dat heb ik ook gevolgd met haar toenmalige merrie!

Rocamor

Berichten: 10903
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:19

TS, ik heb niet alles gelezen (wel even gezocht op wat steekwoorden).

Ook ik vind hem achterblijven in de bespiering. Had je hem al op pssm laten testen? Krijgt hij voldoende eiwitrijk voer binnen?

Is dat terughoudende van de laatste weken? Wellicht veel moeite met de verharing, ondanks dat hij geschoren is?

Ik herken een en ander van jouw paard in mijn eigen paard toen ik hem nog kon rijden (hij is nu al jaren met pensioen en inmiddels 23). Hij kwam amper bij in spieren, kon in 1 nacht zorgvuldig opgebouwde bespiering kwijtraken en het duurde maanden voordat hij er weer acceptabel uitzag. Ook met rijden en longeren, contant moeten drijven, hoewel hij als jong paard wel wat meer energie leek te hebben. Maar de ene met de andere dag kon dat enorm schelen. Terwijl ik daar met andere paarden 0 moeite mee heb (om aan te geven dat ik hem geen afgestompte knol heb gemaakt). Ik vermoed echt dat het een pssm kwestie is geweest.

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:47

Ik vind m er op zich goed (gevoed) uitzien. Een jong paard los mag best nog wat meer "spetteren" en qua bespiering mag er zeker nog wat bij. Ik zou idd bloedarmoede uitsluiten. Verder kun je evt Rijstkiemolie gaan geven voor spieropbouw. Ik vind wel zijn beweging een stuk beter geworden t.o.v. wat het in het begin was.
Wat doe je nu met hem qua rijden? En hoe oud is hij nu precies. Weet je hoeveel hij gegroeid is in de afgelopen tijd?

MarjanB

Berichten: 16494
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:53

T is een fijn paard! Wat ik zie is dat hij zich niet los laat vanaf de schoft naar z’n lendenen. Hij houd zich daar strak. Hoe reageert hij als je in z’n linker oksel voelt en links op z’n schoft?

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 18:20

Bedankt allemaal voor het meedenken!

Hij is vooral op de rug vind ik ook wel wat schraal, maar ik denk dat dat ook wel een beetje met zijn zelfhouding heeft te maken. Hij vindt het zakken en over de rug lopen heel moeilijk. Qua eten doet hij het gelukkig super, hij krijgt voldoende voer. Nu doet hij inderdaad nog niet veel. Hij tikt inmiddels de 1.70 ook aan en is flink uit verhouding. Ik zou wel kunnen kijken om hier nog een aanvulling op te kunnen geven mocht het zo blijven.

PSSM lijkt mij hier niet aan de orde, de symptomen komen niet overeen.

Zelf vind ik hem ook nog steeds wel iets te mat, hij zou meer uit zijn dak moeten gaan.

Hij is nergens op het lichaam gevoelig, geen singelnijd of chagrijnig op andere aanraking.

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:29

Waarom vindt je dat hij uit zijn dak moet gaan in het werk?
Ik vind hem op de filmpjes niet mat, maar ook niet genieten. Als een paard zich goed voelt, en lekker beweegt zie je ze - zeker los - het lijf losmaken en spieren stretchen.
Dat doet hij niet.

Maar misschien weet hij niet dat dat kan en mag

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:37

Ketly schreef:
Nu doet hij inderdaad nog niet veel. Hij tikt inmiddels de 1.70 ook aan en is flink uit verhouding. Ik zou wel kunnen kijken om hier nog een aanvulling op te kunnen geven mocht het zo blijven.


Hoe groot was hij eigenlijk toen je hem kocht?
En longeer je hem wel eens met een bijzetje of een gogue? Ik vind m over de bovenlijn ook best strak en in een houdinkje lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 19:46

Ketly schreef:
Ik wilde vandaag even filmen om jullie te overtuigen van zijn lusteloos/futloosheid maar denk niet dat het lukt :+ Hij is zo namelijk zeer actief.

In het begin:
https://vimeo.com/523418624?fbclid=IwAR ... ii0D8Fqx4c

En een beetje op dreef:
https://vimeo.com/523417917?fbclid=IwAR ... Uqi-kjphEs

Nou ja de beelden spreken voor zich :+ Ik denk zelf persoonlijk dat hij misschien tijdens het werk te snel verzuurt, waardoor hij onder het zadel dus wel erg sloom is. Dat zou dan duiden op een tekort. Ben heel benieuwd of jullie er op de filmpjes ook iets aan zien!

Zo zie ik er niets bijzonders aan inderdaad qua traagheid.
Ik was mijn merrie vandaag aan het longeren, was weer niet echt voorwaarts. Tot een stalgenoot het over nam :') toen liep ze veel beter.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:20

Hi Marianne, ik ga toch ook even reageren. Wat balen dat je twijfels hebt, het is zo’n leuk paard! Mag ik vragen hoe oud die nu is en wat je precies doet? Als ik het goed heb, is die nu pas 4 jaar toch?

Als ik de filmpjes zie, zie ik een heel jong dier. Hij lijkt nog zo puppy. Heb je al overwogen om hem nog een zomer lekker op het land te zetten en hem daarna weer op te pakken? Misschien te starten met grondwerk? Een stalgenootje met een kruising Fries x Haflinger liep ook altijd aan het niet naar voren krijgen, maar nu ze op een andere manier traint, herken je het paard niet meer terug.

En dit vind je misschien niet zo tof om te horen, maar wil je niet veel te snel? Je hebt echt een jong dier. Ik denk dat je met geduld echt een heel eind gaat komen, maar met een niet volgroeid puppypaard (zo zie ik hem echt zo op afstand) kan je ook niet verwachten dat je al aan wedstrijden kan denken. Natuurlijk is het een mooi doel om naar toe te werken, maar eerlijk is eerlijk: dit is geen paard om op jonge leeftijd al wedstrijden te lopen.

Volgens mij is hij nog erg jong in zijn lichaam en heeft die ook nog niet het vertrouwen in zijn lichaam om eens lekker gek te doen (los of aan de longeerlijn), laat staan met gewicht op zijn rug!

Ik denk dat je je af moet vragen of je het geduld hebt om te wachten tot die volgroeid is, want ik weet zeker dat jullie dan écht aan jouw doelen kan voldoen. Maar ik denk dat je in je verwachtingen een stapje terug moet: hij is pas 4 en nog erg “slungelig”. Dat is absoluut niet raar en ik weet zeker dat jullie daar aan kunnen werken. Maar hij moet er zowel in zijn lichaam als in zijn koppie klaar voor zijn.

Wel echt goed dat je medisch alles wil uitsluiten, maar (en daarmee zeg ik niet dat die niks mankeert, ik ben geen dierenarts haha), ik denk dat je zijn leeftijd niet moet vergeten!

En vergeet niet, welke keuze je ook maakt: JIJ moet je er goed bij voelen. Niemand heeft daar iets over te zeggen. We kunnen je alleen helpen door mee te denken en vanuit een andere hoek met je mee te kijken. Je hebt een super gaaf dier! <3

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:35

Denise_storm, ik denk niet dat marianne te veel wil...marianne is een persoon met engelengeduld wat betreft haar paarden.
Garola heeft ze 6 jaar geduld mee gehad in de hoop dat er iets ging veranderen, zoveel onderzoeken, zoveel uitgezocht maar niks hielp...nu mag ik mij gelukkig prijzen met dit onwijs leuke paard en Garola doet het momenteel echt heel goed gelukkig maar wij rijden niet.

Ik ben ervan overtuigd dat Marianne Autan echt de tijd wel geeft en dat ze hem niet overvraagd of teveel verwacht van hem momenteel.

Zo...dat even gezegt te hebben, kruip ik weer onder de meeleessteen

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:43

kim_1990 schreef:
Denise_storm, ik denk niet dat marianne te veel wil...marianne is een persoon met engelengeduld wat betreft haar paarden.
Garola heeft ze 6 jaar geduld mee gehad in de hoop dat er iets ging veranderen, zoveel onderzoeken, zoveel uitgezocht maar niks hielp...nu mag ik mij gelukkig prijzen met dit onwijs leuke paard en Garola doet het momenteel echt heel goed gelukkig maar wij rijden niet.

Ik ben ervan overtuigd dat Marianne Autan echt de tijd wel geeft en dat ze hem niet overvraagd of teveel verwacht van hem momenteel.

Zo...dat even gezegt te hebben, kruip ik weer onder de meeleessteen


Ik zeg ook nergens dat Marianne te snel wil of geen geduld heeft. Maar als ik de filmpjes van dit paard zie dan denk ik dat het geen slecht idee is om hem nog even de tijd te geven om te ontwikkelen. Volgens mij is die gewoon nog niet uitgegroeid...

Ik weet hoeveel twijfels en geduld ze met Garola heeft gehad. Dat is echt bijzonder!

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 22:55

Ik vind alle adviezen echt heel lief en echt alles wordt meegenomen. Het is geen probleem als iets een keer wat hard overkomt, ik kan daar wel mee omgaan zolang het goed bedoeld en meedenkend bedoeld is.

Ik denk dat ik soms ook te snel wil, maar de reden is denk ik dat ik zo graag zekerheid wil dat dit wel goed komt. Hij hoeft geen perfectie te laten zien, maar ik snak naar wat zekerheid wat betreft de toekomst met Autan omdat ik zoals Kim zegt 6 jaar geduldig ben geweest met Garola. Ik wil hem een eerlijke kans geven, maar ik gun mijzelf ook wat geluk na mezelf veel weggecijferd te hebben met Garola.

Ik heb besloten om hem tijd te geven en sowieso uit te zoeken of hij ergens tekorten heeft. Ook als er niks aan mankeert ga ik overwegen om hem door te laten rijden of iets dergelijks. Hij gaat straks als ze het land weer op mogen sowieso een paar weken de wei op, en mocht het nodig zijn nog langer. Daarna hoeft hij nog steeds niet fanatiek wat te doen, hij krijgt de tijd om te groeien en hopelijk ook doet dit hem goed.

Ondanks mijn twijfels weet ik dat ik goud in handen heb met zo’n karakter, maar ik vind wel dat hij de juiste begeleiding verdient. Ik zal hem bieden wat ik hem kan bieden, maar om toch lichtelijk egoïstisch te zijn houdt het wel op op het moment dat ik er te weinig plezier uit haal. Ik wil mijn dromen om uiteindelijk te starten niet opgeven, maar dit heeft geen haast. Maar zodra ik merk dat hij het bakwerk bijvoorbeeld niet leuk genoeg vindt en hij er geen genoeg motivatie uithaalt, dan wil ik hem de kans geven om het bij iemand anders niet meer te hoeven doen.

Zoals misschien bij Garola al duidelijk is geworden geef ik niet zomaar op, maar na zoveel jaar dubben en twijfelen wil ik niet weer aanmodderen. Gelukkig heb ik de juiste keuze daar gemaakt en is via een omweg Garola op een perfect plekje bij Kim terecht gekomen.

Alle adviezen zijn nog steeds welkom.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 23:15

Lastig hoor. Het is natuurlijk ook een bepaald type paard. Het is geen compact dier met een lekker achterbeen er onder. Het is een groot dier die echt nog moet gaan uitzwaren.

Onderzoek naar tekorten lijkt mij wel handig, kijken of dat puppy uiterlijk nog ergens vandaan komt.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 10:24

Ja klopt, hij schiet natuurlijk de lucht in dus dat helpt hem ook niet mee. Ze staan hier straks 24/7 weer op het land dus dat zal hem zeker goed doen.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:26

Ik wil nog één ding zeggen en dan ga ik mij ook weer verschuilen onder een stille meelezer :o

Ketly: ik vind dat je altijd het beste voor je paardjes wil. En ik GUN jouw nu ook een keer dat je straks wel keer wedstrijdjes kan gaan rijden. Ik bedoel dit zeg je eigenlijk al uhmm hoeveel jaar? Weet je nog dat wij naar divoza zijn gegaan (ik denk iets van 6 jaar geleden?). Heb je nog wedstrijd spullen gekocht en eigenlijk nooit kunne gebruiken :( .

Ik snap helemaal je frustraties en je wil altijd het beste voor je paardjes. Ik vind dat je daarom ook wel keer je zelf op 1 mag zetten. Je houd altijd zo veel rekening met anderen en past je zelf daar op aan. Nu mag je ook echt wel keer aan je zelf denken en nee dat is niet gelijk egoïstisch. <3

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 10:35

Heel lief van je Nynke, dankjewel <3 Ik zou inderdaad zo graag eens mijn wedstrijdoutfit aan willen.. :D Autan zou als hij straks goed loopt wel mij echt het vertrouwen kunnen geven want hij is nergens bang voor, en daarom wil ik hem en ons ook echt die kans geven.

Nynkee94

Berichten: 402
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 11:05

Ketly schreef:
Heel lief van je Nynke, dankjewel <3 Ik zou inderdaad zo graag eens mijn wedstrijdoutfit aan willen.. :D Autan zou als hij straks goed loopt wel mij echt het vertrouwen kunnen geven want hij is nergens bang voor, en daarom wil ik hem en ons ook echt die kans geven.



Mijn gevoel zegt dat het wel komt met Autan en dat je hier straks juist het geweldige paard voor hebt wat je het liefst in de toekomst gaat doen.

Maar ja aan mijn gevoel heb je helemaal niks :') :'), en ik ken hem niet wat jij voelt en ervaart met hem. Stiekem hoop ik dat er wel wat uitkomt met die bloedonderzoek.

Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:26

Ook ik kruip onder de meelees steen vandaan. Ik ken jou en Autan helemaal niet, maar ik heb altijd wel je topic gevolgd. Ik heb destijds namelijk ook overwogen om bij Autan te gaan kijken toen hij in de verkoop stond. Uiteindelijk niet gegaan omdat ik hem nog wel erg jong en groot vond en het voor mij dik 2 uur rijden was. Maar je topic heb ik dus wel altijd met wat meer interesse gevolgd.

Ik denk dat het type paard als Autan echt nog wel 2 jaar nodig heeft om op kracht te komen. Voor die tijd zal hij nog best wel moeite hebben om dat grote lijf goed te gaan gebruiken. Ik denk dat als je hem de tijd geeft en hem gewoon rustig verder traint en op tijd zijn vakanties geeft, dat je er echt een super paard aan krijgt. Zijn "luie en gemakkelijke" instelling kan ook zomaar het gevolg zijn van dat gebrek aan kracht.

De problemen waar je nu tegenaan loopt kunnen daar ook het gevolg van zijn. Of wellicht is er toch een medische oorzaak. Dat kan zich uiten in de problemen die je ervaart maar ook in het flegmatieke karakter.

Afijn, ik hoop voor jou dat je er toch plezier in blijft houden met hem, want als hij medisch geen echte problemen heeft denk ik dat het in de toekomst een heerlijk paard zal zijn waar je zeker je dromen mee kan waarmaken. De punten voor de looks heb je al binnen :)

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 14:32

Leuk dat ook de meelezers zich melden. Wat bijzonder Jessica! Hoe wist je dat hij te koop stond? Omdat hij niet op Marktplaats of Sporthorses heeft gestaan. Ben heel benieuwd. :D

Ik denk ook dat hij met wat meer tijd zeker kan veranderen. Het enige waar ik me wel zorgen over maak is dat hij dus overal zo mat in is. Hij hoeft niet al perfect te presteren, maar toen wij zaterdag reden waaide de binnenbak bijna weg :+ En toch geeft hij dan helemaal geen reactie. Ergens denk ik dan, elk paard zou hier om moeten reageren want dat lijkt mij een natuurlijke reactie van een vluchtdier.

Voor vrijdagochtend heb ik het bloedonderzoek ingepland. Ik heb zaterdag clinic bij mijn oude instructrice. Ik heb er over nagedacht om deze af te zeggen, maar ik denk juist dat het wel even goed is om te kijken wat hij weer op een andere locatie doet en wat zij er van zegt.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 16:46

Ik snap trouwens niet waarom jullie hem schraal vinden :+ (doelend op het vetkwabje op zijn kont.. :D)

Afbeelding

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:57

Nog een meelezer hier :o

Goed dat je Autan laat checken, wellicht komt er iets uit z'n bloed waar je hem mee kan helpen.

Dat matte herken ik wel van mijn pup, hij heeft een periode gehad waarin hij niet lekker in z'n vel zat. Bijrijdster is afgestapt omdat ze hem met rijden niet herkende, alleen in de bak en bij windkracht 7 geen reactie geven op de zweep. Dat was niks voor hem, dus ze is gestopt. Samen gekeken wat er kon zijn en hem een maand rust gegeven waarin ik hem alleen bezig heb gehouden met wat longeren en werken aan de hand.
Het was waarschijnlijk echt een groei dingetje want inmiddels doet ie het weer goed, na zijn 'vakantie' was hij weer zijn actieve zelf.
Ik heb nooit eerder een jonkie gehad dus ik wist niet waar ik goed aan deed, maar hij had dit blijkbaar nodig. Persoonlijk vind ik het helemaal niet erg om pup tijd te geven, want inmiddels is het echt een beer aan het worden. Om me heen hoor ik dat hij meer moet gaan doen maar ik vind van niet. Ik wil z'n lijf de kans geven om te herstellen en te groeien.

Wil niet zeggen dat dit bij Autan ook zo is, maar het is imo helemaal niet erg om dat jonge spul af en toe vrij te geven. Ze moeten al zoveel en moeten dat ook in hun koppie op een rijtje zetten.

Jessica007
Berichten: 260
Geregistreerd: 09-08-12
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:37

Ik was op zoek naar een leuke kruising koudbloed en heb toen de verkoper gemaild of zij wat hadden staan. Toen kreeg ik onder andere de foto's van Autan door. Dus ik herkende hem gelijk toen je het topic opende. Afspraak stond ingepland voor 2 dagen later maar die heb ik dus uiteindelijk weer afgezegd.

Ik denk dat het matte of van een medisch probleem zou kunnen komen of omdat hij nog heel jong en slap is en al zijn kracht al nodig heeft voor het groeien. Ik hoop natuurlijk dat laatste. Dat laat zich namelijk goed verhelpen met de nodige rust afgewisseld met de juiste aangepaste training. Hij is zelf alvast met zijn lenigheidsoefeningen begonnen zo te zien op de foto :)