[volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:43

Ja babootje ik ga mee met de rest.

Heftige keuze TS, maar ik denk dat je zo een goed nieuw huisje hebt gevonden. En dat een beleerd doorgereden paard met ervaring veel beter bij je zou passen! Succes met de zoektocht! +:)+

kim_1990

Berichten: 1545
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:44

Echt babootje, het is misschien gewoon beter als jij je niet meer mengt in zulk soort "discussies"...

Jij noemt dit een discussie...daar ga je werkelijk de fout al in, want dit is uberhaupt geen discussie, er is niks geen discussie aan hier.
Het enoge is dat JIJ er een discussie van maakt.

TS was mij niet verplicht alles te vertellen...de verkopende partij was mij verplicht alles te vertellen, TS niet.
Buiten dat, heeft TS mij zelf benadert over garola en op eigen initiatief heeft ze alles verteld, hier heb ik namelijk niet om gevraagd.
Wij hebben Garola namelijk om een veulentje mee te fokken omdat ze volgens de verkopende partij levensgevaarlijk is...door alle onderzoeken etc wat TS gedaan heeft, is Garola helemaal niet levensgevaarlijk, gewoonweg verkeerd begrepen bij verkopende partij en bij TS gewoon niet de juiste match.
Nogmaals, TS MOETS mij helemaal niks vertellen.

Jij loopt echt tegen het onfatsoenlijke aan babootje, je verwijt TS dat ze medische dingen achter houdt, wat gewoon niet waar is, maar wat in jou hersenpan schijnbaar zo overkomt.
Ik denk oprecht dat het voor jou tijd is om lekker uit deze "discussie" te stappen.

Nog even goed aan te halen, dat deze hele kwestie uberhaupt geen discussie is! Het is een VOLG topic, geen DISCUSSIE topic. Er valt hier dus niet te discussieren over iets...je kunt volgen wat de TS te melden heeft, en that's it...
Dus in dat opzicht babootje, ben jij dus uberhaupt geen partij in deze kwestie en is het soms gewoon beter om je mond te houden.

MarjanB

Berichten: 16570
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:49

De pot verwijt…..

Kelty het komt echt goed! Weinig mensen die zoveel voor hun paard doen en er ook eerlijk en open over zijn. Het siert je dat je je gevoel durft te volgen en op basis daarvan keuzes durft te maken.

maralyn

Berichten: 10461
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:31

MarjanB schreef:
De pot verwijt…..

Kelty het komt echt goed! Weinig mensen die zoveel voor hun paard doen en er ook eerlijk en open over zijn. Het siert je dat je je gevoel durft te volgen en op basis daarvan keuzes durft te maken.


En zo is het maar net.

Zo'n meid met zo'n hart. Verdient een paard met net zo'n hart.

Ik was een stille meelezer.

Zertab

Berichten: 12344
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 23:07

Jammer dat er door sommige zo gereageerd wordt op Ketly. Ik heb contact gehad met haar over Autan, omdat ik ook geïnteresseerd was. Ketly heeft op al mijn vragen geantwoord en diverse filmpjes gestuurd. Ze wil echt het beste voor hem en komt mijn inziens eerlijk over. :)

Ik baal nog steeds zo hard dat Autan geen 1 a 2 jaar later te koop komt.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 14:44

Babootje schreef:
Jij bent geen dierenarts dat je kunt beoordelen of het rustige karakter van Autan niet komt van iets medisch. Je hebt hem iets meer dan een jaar en hij is al die tijd sloom geweest. Te sloom voor een jong paard naar mijn idee. Misschien heeft hij al die tijd al iets onder de leden.


Aargghh ik wil hier eigenlijk geen aandacht aan schenken maar ik kon even niet anders.
Ik heb een jonkie even oud als paard van ts. Ik heb hem al vanaf een half jaar oud en ken hem vanaf twee maanden. Hij is altijd al een slome sukkel geweest. Er is verder niks mis met hem. Zijn karakter is gewoon zo. Ik voel me daar gezegend mee want ik vind het fijn een bomproof brave sukkel te hebben.
Mijn vriendin heeft een hete arabier. Daar voelt zij zich gezegend mee. Ik zou niet willen ruilen met haar en zij niet met mij. Dat is persoonlijke voorkeur.

Ts wat je zegt; je gaat iemand heel gelukkig maken met hem. Iemand die, net als ik, een voorkeur heeft voor “slome sukkels” en een braaf buitenrijdpaard.
Respect voor je keuze _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:42

Ketly schreef:
Als je het zo graag wilt weten, er is nog een bloedonderzoek geweest (want anders was de eerste voor niks geweest) en er was nog één waarde iets verhoogd. De arts gaf aan dat dit niet een probleem zou kunnen zijn, heeft Autan gezien en aangegeven dat hij wat tijd nodig heeft aangezien hij jong en groot is. Ze zag er niks bijzonders aan. Ik wil me niet hoeven verantwoorden hier maar er is niks geheimzinnigs aan. Ik heb blijkbaar niet alles gedeeld in het topic en had dat blijkbaar wel moeten doen.
Meid, daar moet je niet eens op ingaan. De enige die het wat aangaat wat je allemaal hebt laten doen aan onderzoeken en wat de uitslagen waren, zijn jou en potentiële kopers, de rest van Bokt gaat het geen snars aan. :)

En over dat hij "te braaf" zou zijn voor een driejarige: ik ken zat driejarigen die kerngezond zijn, maar ook dood- en doodbraaf, soms ook een beetje op het flegmatieke af. Als je als argument aanvoert dat Ketly geen dierenarts is en dus niets kan zeggen over waar zijn rustige karakter vandaan komt, dan moet je zelf al helemaal je insinuaties voor je houden als iemand die dit paard alleen maar op een schermpje gezien heeft. :=

Sterkte met je beslissing, Ketly! Ik snap hoe moeilijk het is omdat het zo'n fijn paard is, maar als het niet klikt, dan klikt het niet. Onderaan de streep moet je doen wat voor jou goed voelt.

overzee2

Berichten: 668
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:18

Sterkt Kelly ik vind het een moedige beslissing.
Ik herken veel van hetgeen je vertelt inzake karakter. Ik heb inmiddels na kwpnners mijn fries gevonden die lekker voorwaarts is, wel braaf maar ook ondeugend. Precies wat ik nodig heb maar het was een puzzel. Ik zie het koopproces als een relatie. Bij de aankoop van een paard moet je in een paar bezoekjes al een besluit nemen. We zouden dit bij een relatie nooit doen, beslissen na 1 of 2 (hooguit 3) bezoekjes hier ga ik mee trouwen (tv programma voorbehouden) maar bij een paard wel. Dus logisch dat je soms toch niet zo goed bij elkaar blijkt te passen na een tijdje. Als je verkering hebt, heb je soms ook wel twijfel, een moment dat je je relatie tegen het licht houdt en als het het toch niet is, dan laat je elkaar los.
Dat is wat je doet Kelly, loslaten in liefde om apart weer gelukkig te worden,
En net als bij een relatie die eindigt, zijn er altijd mensen die daar het zijne/hare van denken en dat heerlijk delen al wordt niemand daar beter van.
Ik steun je en hoop dat je je niet laat verwarren. Om in de relatie vergelijking te blijven, vermijd de wurggreep van een knipperlichtrelatie waarbij je niet los komt van de ander omdat je (door anderen) blijft twijfelen met je hoofd wat je hart allang weet. Daar doe je de ander en jezelf zo tekort mee.
Dus goed dat je je paard te koop hebt gezet. Veel succes met het proces want dat is niet makkelijk

Ketly

Berichten: 5936
Geregistreerd: 27-02-10

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-21 18:53

Helaas moet ik dit topic updaten met vreselijk nieuws..

De eerste kijkers zijn zondag geweest en vonden hem erg traag en niet helemaal lekker lopen. Ook de vriendin van mij die hem voorreed gaf aan dat hij echt niet wilde lopen en dat hij anders was dan toen ze hem eerder wel eens reed.

Ik heb besloten om de dierenarts te bellen. In eerste instantie om te vragen of wij vrijblijvend nog eens een wormenspuit en een spuit tegen de leverbot konden krijgen, om te kijken wat dat zou doen. De dierenarts belde terug en stelde voor om langs te komen of te kijken wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Tussen de middag is de dierenarts geweest en hebben we hem eerst op de volte laten lopen. Rechtsom liep hij wel goed, slechts een fractie korter dan het andere been. Linksom wilde hij niet goed lopen en liep hij minder goed dan rechtsom. Het voorstel was om eerst de hoef te verdoven en dan te kijken of het beter werd. Toen liep hij veel gelijkmatiger.

We hebben toen besloten om vanmiddag meteen röntgenfoto’s van de hoef te maken. Hier werd mijn ergste nachtmerrie werkelijkheid: door een uitsteeksel aan de binnenkant van de hoef is zijn klasse 2 van twee jaar geleden een klasse 4 geworden. Het uitsteeksel zit op een plek waar de pees langsloopt waardoor dit irritatie geeft. Op zo’n moment zakt de grond onder je voeten vandaag en kan je niet meer logisch nadenken.

We hebben twee keuzes: we kunnen kijken of we met speciaal beslag de pijn kunnen verminderen en hoe hij het daar op doet. Of ik kan hem in laten slapen. Dit is natuurlijk een onmogelijke keuze die bijna niet te maken valt. Diep in mijn hart weet ik dat dit zo snel is gegaan, dat ik mij niet voor kan stellen dat hij pijnvrij kan worden. Maar wat nou als ik hem in laat slapen, heb ik hem dan een kans ontnomen om wel beter te worden?

Uiteraard heb ik hem direct uit de verkoop gehaald en worden de komende dagen erg zwaar met het maken van deze keuze. Jullie hebben mij altijd gesteund, dus ik zou een advies of ervaringen hierin zeer waarderen want zelf ben ik radeloos.

Zertab

Berichten: 12344
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:03

Wat een naar nieuws -O- Heel veel sterkte met het maken van deze keuze. :knuffel:

Gnome
Berichten: 8460
Geregistreerd: 01-10-05

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:06

Afschuwelijk zeg. Dit gun je niemand. Ik vind het vreselijk lastig om je te adviseren. Heeft de dierenarts aangegeven hoe groot de kans is dat hij pijnvrij wordt en hoeveel pijn hij heeft als hij niets doet?

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:08

Wat verschrikkelijk ts, dit is jullie zo niet gegund. Heel veel sterkte in deze tijd, veel succes gewenst met je keuze. :knuffel:

Anoniem

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:11

Oh jeetje Y;( , heel veel sterkte..

idylle
Berichten: 5832
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:12

Als het zo snel is gegaan, zou ik willen weten hoe groot de kans is dat als je hem laat helpen, of het helpt en zo ja, is dat dan voor weken, maanden of jaren... Als hij geen jaren pijnvrij kan blijven of de veearts dit niet kan garanderen, zou het voor mij klaar zijn. Als hij nog jaren pijnvrij kan zijn, misschien dat ik het zou proberen. Maar heel eerlijk, het paard voelt er niks van als hij er niet meer is... Heel veel sterkte, kan me voorstellen dat dit een (bijna) onmogelijke beslissing is....

Fly_high

Berichten: 3324
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:14

Wat vreselijk, ik lees al een tijdje mee en zoiets wil je als eigenaar echt nooit hoeven te horen, zeker als het ook nog om zo'n jong dier gaat :knuffel:

Ik weet niet of second opinion toegevoegde waarde heeft? Of weiderust geven en aankijken of hij onbelast het wel beter doet?

Hoe dan ook, veel sterkte :knuffel:

Captain

Berichten: 21420
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:17

Verschrikkelijke update.. wat een lastige keuze.. :(:) Hoe groot is de kans dat hij na behandeling pijnvrij is en voor hoe lang? En is hij dan alleen nog inzetbaar als 'grasmaaier' of is er meer mogelijk? Heel veel sterkte! Y;(

Berdien

Berichten: 64564
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:18

Oh nee toch.. Wat een verschrikkelijk nieuws :\ Arme, arme Autan en arme jij :(:)

Ik zou heel goed overleggen met de dierenarts over de kansen dat hij pijnvrij wordt/blijft. Hoe houdbaar is dat, moet hij dan de rest van zijn tijd in de wei, etc? En daarbij ook heel goed blijven kijken naar Autan zelf.

Wat een nachtmerrie :\

Babootje

Berichten: 26454
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:19

Vreselijk nieuws Ketly en sterkte met je beslissing. Voor Autan kan je het niet verkeerd doen, dat besef je denk ik wel. :(:)

justdiesel
Berichten: 4957
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:24

Jeetje wat een verschrikkelijk nieuws!
Ik denk dat ik het speciale beslag zou proberen als de dierenarts daar positief over is.
Maar aan de andere kant, als het nu al zo snel klasse 4 is geworden, hoe vlug gaat het nog erger worden dan?
Wat een moeilijke keuze Ts.....
Heeft je onderbuikgevoel het toch altijd goed gehad dat er iets niet klopte....
Heel veel sterkte met een beslissing nemen.

welmoed__

Berichten: 6572
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:24

Oh nee Marianne, wat afschuwelijk!! Ik wil je heel veel kracht en sterkte wensen met het maken van een keuze.

Sintara

Berichten: 7462
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:27

Ah nee he :( wat een afschuwelijk nieuws! Veel sterkte met de beslissing

_Joelle

Berichten: 318
Geregistreerd: 08-09-15

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:40

:knuffel:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110839
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:50

Jeetje, wat een update! :oo
Heel veel sterkte met het nemen van een beslissing!

Hannanas
Berichten: 13037
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [volg] Mijn nieuwe knappe vriendje: Autan Lastuques S!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 19:55

Vreselijk |(
Kan er ook geopereerd worden?

Neon

Berichten: 4949
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-21 20:05

Wat een vreselijk nieuws... en wat is hij enorm snel van klasse 2 naar klassr 4 gegaan :(

Ook ik vraag me af wat de prognose van de veearts was... eventueel kun je de foto's voor een second opinion neer leggen bij een andere paardenarts voor je een beslissing neemt?

Sterkte...