Bosruiters verzamelen!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:00

Ik meld me ook :D

Samen met mijn IJslander genieten we samen van bosritten, vinden we beide toch ook wel het leukste om te doen!

Afbeelding

Anoniem

Re: Bosruiters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:07

Leuke berichten! :D Ik vind het soms heerlijker om lekker ontspannen stapritje in de zon te maken, dan 'n fanatieke rit. Jullie ook?

Hoe vaak in de week rijden jullie?

Anoniem

Re: Bosruiters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:10

Ik zit zo 5 x per week te paard ongeveer wanneer het weer het toe laat.
Ik haat in de regen vertrekken dus dat doe ik dan ook niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:14

Robijntjah schreef:
Ik zit zo 5 x per week te paard ongeveer wanneer het weer het toe laat.
Ik haat in de regen vertrekken dus dat doe ik dan ook niet :+


5x het zelfde rondje?

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:19

Ik rijd ook best veel heb het natuurgebied achterhuis dus mbt route rijd ik het alle kanten op.. vind regen soms heerlijk om in te rijden. Moet het niet waaien... Lange regenjas aan en gaan...
Als ik geen zin hen om natuurgebied in te gaan pak ik de trailer of ga het meer rond is ongv km of zes..
Keuze is reuze

Met mijn dochter en haar tinker achter in het meer bij ons huis

Afbeelding

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:26

Hier ook fanatiek bos (en heide) rijder. Meestal met een lang teugeltje, soms dressuurmatige training, soms conditietraining, soms een combinatie.
Wij hebben de mooiste achtertuin van Nederland <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sure_lee

Berichten: 10388
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Bosruiters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:38

Ik rij ook alleen maar buiten. Ben dol op rustige stapritjes. Lekker genieten, rondkijken en kletsen. Vaak doe ik wel wat draf maar galop zeker niet altijd.

Afgelopen weekend wel een vlotte rit gedaan van 25 km met veel draf en wat galop.
Ook helemaal prima hoor.

Wij rijden nu rondom Zeewolde maar ik heb een trailer dus kan overal wel rijden.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:05

AmoorM schreef:
Leuke berichten! :D Ik vind het soms heerlijker om lekker ontspannen stapritje in de zon te maken, dan 'n fanatieke rit. Jullie ook?

Hoe vaak in de week rijden jullie?


Ik rij wel goed door, maar de tölt zit dan ook lekker :D Mijn paard houdt zelf ook van actie, een staprit doe ik haar echt geen plezier mee. Ze doet het wel als ik dat wil, de donderwolk boven haar hoofd is echter niet te missen :')

Aantal keer dat we rijden is wat afhankelijk van het weer en hoe ik me voel (chronisch ziek), meestal tussen 4 en 6x per week.

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:46

AmoorM schreef:
Leuke berichten! :D Ik vind het soms heerlijker om lekker ontspannen stapritje in de zon te maken, dan 'n fanatieke rit. Jullie ook?

Hoe vaak in de week rijden jullie?


Ik wissel het af. Ik hou wel van een stapritje als ik moe of gestrest ben, maar een lekker rondje van 8 km in 45 minuten is ook prima! Ook goed voor de vetjes van mijn Fjord trouwens :D Die houdt ook wel van zwemmen in het ven bij ons in het bos, maar dat staat nu bijna droog.

Ik rij zelf denk ik 3-4 keer per week, mijn kinderen de rest.

Narcissa
Berichten: 3047
Geregistreerd: 29-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 19:54

Vandaag mijn bospony meegenomen voor een kleine shoot door mijn vriend. Extra voordeel: je kunt rustig mooie foto's maken want pony is alle rare geluiden die mensen of vogels kunnen maken wel gewend :D Superhandig!

Afbeelding

Afbeelding

19 jaar is ze, dat geeft niemand haar. Haar energie is oneindig en ze zit uitstekend in haar vel.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:00

AmoorM schreef:
Robijntjah schreef:
Ik zit zo 5 x per week te paard ongeveer wanneer het weer het toe laat.
Ik haat in de regen vertrekken dus dat doe ik dan ook niet :+


5x het zelfde rondje?


Nee hoor, ik rijd eigenlijk nooit hetzelfde rondje behalve met opbouwen na een blessure ofzo.

Leuke foto's narcissa!

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:12

Mijn paardje heeft 1x per week vrij meestal. Mijn bijrijdster rijdt 1xpw, en ik rij 5-6x, soms een keer wandelen ipv rijden, of mennen.
Meestal 1x per week een langere tocht (2-3 uur), mennen is meestal anderhalf uur, andere ritjes zijn 1u, max 2u. Mennen is altijd ander rondje, over de openbare weg (niet heel vele bos). De rest is meest in de duinen hier, vaak hetzelfde rondje, of andersom, of een stuk heen en weer. Vind ik ook niet erg, de terugweg ziet er toch ook weer anders uit.
In de winter rij ik minder vaak, heb toch minder zin als ik 's avonds in donker/ kou/ nat op pad moet.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:38

Heerlijk 21 km gereden met een paar andere. Vorige week zaterdag zijn we naar het Drents Friese Wold geweest en vandaag in Havelte

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jizzie

Berichten: 458
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:43

JoycexEnya schreef:
Heerlijk 21 km gereden met een paar andere. Vorige week zaterdag zijn we naar het Drents Friese Wold geweest en vandaag in Havelte

[ [url=m/1rCP22.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/i6rGJR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RH41uQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Ej6WEw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iaDxLD.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heerlijk!!! Kijk ernaar uit, over een maandje ga ik er weer een weekje heen met mijn paardje :D

Amsterdamse bos en de polder hier is ook beeldschoon... Maar je raakt er op een gegeven moment toch een beetje op uitgekeken :') hoewel we wel écht alle ruiterroutea gebruiken haha

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Bosruiters verzamelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 21:22

Lekker allemaal!

Ik kwam er vandaag weer even achter hoe bomproof en verkeersmak Mick is... 100 meter over de weg gestapt (ik was nieuwe paadjes aan het ontdekken en kwam ergens anders het bos uit dan ik dacht), en ineens werd ik ingehaald door 3 knetterende Harley Davidsons. Echt, meneer draaide er nog geen oor naartoe. Heerlijk zo'n paard!