Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

 
Profiel   

Hallo allemaal!

Woensdag 2 September 2020:
Nu is het toch echt geen Augustus meer haha :P.

Vandaag heerlijk geshopt bij de opening van de nieuwe EJ in Hengelo. Hier en daar nog wat korting mee kunnen pakken en zo toch een stuk goedkoper uit dan gepland. Longeersingel, dubbele lijnen, fleecedeken, rijdekje, springschoenen, sokken, snoepjes, nieuwe longeerzweep en een leuke goodiebag (NAF emmer <3 ) rijker. Zo kan ik de komende tijd weer mooi vooruit.

Die avond meteen aan de slag gegaan met de dubbele lijnen. Voor Sunshine de 1e keer dus in het begin was het even zoeken voor haar. Ze had het al snel door maar was niet in de mood om te werken, iets met hengstige merries... Dit resulteerde in het niet op de volte willen lopen, niet rustig stilstaan en 3x steigeren. Uiteindelijk was ik er flink klaar mee en hebben madam en ik even een kleine confrontatie gehad. Daarna was het klaar en heeft ze eindelijk relaxed aan de dubbele longe gewerkt.

[ img ]
[ img ]

Ik longeer haar aan de dubbele longe bewust met een dubbel gebroken Pessoa. Ze kan nog wel eens laks zijn op het bit, op deze manier kan ik de hulpen lichter en verfijnder overbrengen. Tevens een mooie oefening voor als ik haar in de toekomst aangespannen wil laten lopen. De longeersingel is op de foto iets naar voren geschoven, hiervan ben ik mij bewust. Singel kon toch nog wel wat strakker, achteraf.

Zaterdag 5 September 2020:

Aangezien mijn zadel morgen door een potentiële koper gepast gaat worden heb ik vandaag nog even fijn een bosritje gemaakt. Ondanks de flinke wind was mevrouw niet extreem fris en bleef ze braaf bij mij. Hebben een fijn rondje gereden waarin ik zelf zo nu en dan even ben afgestapt en gezellig naast haar ben gaan lopen. De afgelopen dagen ben ik extreem misselijk dus zo nu en dan een stukje zelf lopen was erg prettig. Op de terugweg zat het tempo er lekker in, logisch.. mevrouw "ruikt" huis. Het draven voelde erg lekker aan dus besloten maar een keer een galopje te doen, de komende tijd zit rijden er toch niet echt meer in. Wat voelde dit heerlijk zeg, ze zit zo soepel en vloeiend <3 *\o/*. Sunshine zelf genoot er al briesend kennelijk ook erg van. Heerlijk mijn hoofd leeg kunnen maken. Daarna mevrouw afgesponst met wat cooling wash en lekker even met een fleecedeken op laten grazen zodat ik de paddock weer op orde kon maken. Daarna fijn de regendeken opgedaan, voorspellingen voor morgen zijn niet heel geweldig helaas |( :brr:.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Aankomende week staat er veel dubbele lijnen/longeerwerk op de planning. Woensdag komt een kennis van mij gezellig langs om samen een wandeling te maken. Wat tijd vrijmaken voor grondwerk is ook wel weer eens goed, hier hebben wij binnenkort een les in. Deze instructeur bied clickertraining, grondwerk, liberty, vrijheidsdressuur e.d. Super veelzijdig en echt de kant die ik met haar op wil. Ik wil hier graag onder goede begeleiding een begin inmaken zodat dingen niet verkeerd aangeleerd gaan worden. Ik zal proberen aankomend weekend weer een update te plaatsen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-20 21:14 



 
Profiel   

Leuke updates! Fijn dat het goed gaat :j.
En gefeliciteerd met de zwangerschap! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-20 10:10 



 
Profiel   

Verbaas mij elke keer over het feit dat ze alles zo braaf oppakt, heerlijk aan het genieten samen. Dankje <3.

emilyslaluna schreef
Leuke updates! Fijn dat het goed gaat :j.
En gefeliciteerd met de zwangerschap! *\o/*


Zondag 6 September 2020:
Ondanks dat ik niet vaak wat in het weekend met Sunshine doe zijn mijn vriend en ik vandaag gezellig samen met pony en hond het bos in geweest.

[ img ]

Maandag 7 September 2020:
Vandaag wat grondwerk gedaan en enkele rondjes aan de longe gedraafd om wat energie kwijt te kunnen. Echt intensief werd het niet, we waren beiden in een erg luie bui :z.

[ img ]

Woensdag 9 September 2020:
Vandaag een beetje simpel gelongeerd. Voornamelijk overgangen stap/draf en proberen haar wat nagefelijk te krijgen. De afgelopen tijd merk ik dat longeren niet zo soepel gaat als zou moeten. Sunshine valt snel naar binnen/naar buiten en heeft erg veel moeite met nageven en ontspannen. Tijdens het uitstappen er even wat losse bijzet aangedaan om haar een setje in de goede richting te geven.

[ img ]

Vrijdag 11 September 2020:
Mevrouw de energiebom in de avond nog even lekker in de bak laten rondrazen en enkele kruisjes laten springen. Tijdens het springen word mevrouw erg enthousiast waardoor ze vaak met een flinke snelheid op de sprong afgaat. Dit is iets waar wij aan de hand rustig mee bezig gaan.

Zondag 13 September 2020:
Vandaag kwam een goede kennis van mij, na elkaar een lange tijd niet gezien te hebben, langs om samen met mij en Sunshine een wandeling te maken. We hebben een kort rondje van 5km over de heide gelopen. Op het laatste stukje van de terugweg heb ik geoefend met het laten loslopen naast mij. Primitief haar halstertouw om haar hals geknoopt en langzaam aan losgelaten. Mevrouw weet super goed de weg naar huis en liep braaf mee. Stoppen wanneer ik stopte was ook geen probleem en werd netjes gedaan. De laatste 50 meter mocht ze van mij zelf haar gang gaan en is ze met een blij galopje naar de weide en haar vriendjes gerend.
Top pony is het ook <3.

[ img ]

Aankomende week word een wellness week voor Sunshine. Dinsdag komt de tandarts haar tanden doen en woensdag gaat mevrouw fijn los gemasseerd worden. Nog even proberen een last minute afspraak bij de smid te maken en anders komt dat later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-20 18:52 



 
Profiel   

Hey allemaal ;)!

Sunshine (en ik) hebben even heerlijk 2 weekjes vrij gehad. Aan het begin van de 1e week is ze behandeld door de tandarts en zijn er wat scherpe haken weg gehaald. Ze maakt nog lichte proppen maar het word al minder, kwestie van gewenning. De dag daarna heeft ze een heerlijke massage gehad. Zoals mijn gevoel al deed vermoeden zat haar bovenlijn, nek, schouders en achterhand gigantisch vast. Deze is los gemasseerd voor zover dat in 1 behandeling lukte. Binnenkort hebben wij een vervolgafspraak staan.

Ik ben in deze 2 weken langzaam aan opzoek gegaan naar nieuwe stalling. Iets waar de zorg niet 24/7 op mij valt, ik gebruik kan maken van faciliteiten en ze toch een warm stalletje heeft, ik merk dat ze hier erg veel baat bij heeft. Het liefst all inclusive maar wel voldoende kwaliteit, hoeveelheid ruwvoer en beweging/weidegang. Dit heb ik inmiddels gevonden en had hierin geen betere plek kunnen wensen. De stal is gereserveerd en word morgen ochtend helemaal klaargemaakt voor haar komst. Nu alleen nog even vervoer regelen, gelukkig ligt het niet erg ver uit elkaar. Mocht iemand suggesties hebben qua paardentaxi's die eventueel op korte termijn zouden kunnen, of een bokker die tegen vergoeding een brave pony wil vervoeren, let me know :o.

Ik zal vrijdag even een update plaatsen over de verhuizing!
Ik laat haar eerst fijn een paar dagen wennen voordat ik de training weer ga oppakken.


Laatst bijgewerkt door Kristy1998x op 28-09-20 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 13:47 



 
Profiel   

Hier ook nog een volger uit de tijd van Dalencia :)

Ik hoop oprecht dat je met deze mooie dame alleen maar mooie herinneringen mag gaan maken, het is je gegund.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 13:57 



 
Profiel   

Hee, volgens mij ken ik Sunshine :D Die is van mijn vroegere stalhouder geweest geloof ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 14:27 



 
Profiel   

Leuk dat er oude volgers zijn die hier het nieuwe topic komen volgen! Dankje voor je lieve woorden, tot nu toe erg veel plezier met haar en gelukkig geen pech, hopen dat dat ook zo blijft <3. Echt een gouden pony is het.

Goudhaan1 schreef
Hier ook nog een volger uit de tijd van Dalencia :)

Ik hoop oprecht dat je met deze mooie dame alleen maar mooie herinneringen mag gaan maken, het is je gegund.

Oohh echt? Wat toevallig zeg! Zou je mij een PB willen sturen? Ben altijd al benieuwd naar wat meer achtergrond informatie over haar! Voor zover ik weet is ze altijd enkel als fokmerrie gebruikt. Heb je toevallig nog "oude" foto's van haar? Ze komt in de richting van Coevorden vandaan, daar is haar paspoort destijds ook geregistreerd. Degene waar ik haar gekocht heb zou een kennis zijn geweest van de fokker.

Haarbal schreef
Hee, volgens mij ken ik Sunshine :D Die is van mijn vroegere stalhouder geweest geloof ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 14:46 



 
Profiel   

Wat leuk hoe ze het zo lekker oppakt en jullie samen ontspannen aan het werk kunnen...
Succes met jullie verhuizing...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 15:33 



 
Profiel   

Dankje, ze doet het allemaal zo goed <3.

kally schreef
Wat leuk hoe ze het zo lekker oppakt en jullie samen ontspannen aan het werk kunnen...
Succes met jullie verhuizing...

Helaas, last minute vervoer voor morgen was geregeld... is zojuist afgezegd ivm kapotte auto. Balen! Hopen dat ik snel nog wat anders kan regelen, anders eventueel voor een andere dag of de tocht lopend/aan de fiets doen. Kleine 8 km dus opzich te prima haalbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-20 18:52 



 
Profiel   

Kristy1998x schreef
Dankje, ze doet het allemaal zo goed <3.

kally schreef
Wat leuk hoe ze het zo lekker oppakt en jullie samen ontspannen aan het werk kunnen...
Succes met jullie verhuizing...

Helaas, last minute vervoer voor morgen was geregeld... is zojuist afgezegd ivm kapotte auto. Balen! Hopen dat ik snel nog wat anders kan regelen, anders eventueel voor een andere dag of de tocht lopend/aan de fiets doen. Kleine 8 km dus opzich te prima haalbaar.


Als jullie een auto hebben, heb ik een trailer die je mag gebruiken. Staat in nijverdal. Doe maar pb als je interesse hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 11:05 



 
Profiel   

Hey erg lief aanbod <3!
Normaal hadden wij haar zelf kunnen vervoeren d.m.v het huren van een trailer. Helaas heeft mijn vriend de auto mee en die had toevallig net een overnachting en een drukke week op werk dus dat ging hem helaas niet worden. Gisteravond toch nog vervoer kunnen regelen en vanochtend die kant op gegaan.

Loei schreef
Als jullie een auto hebben, heb ik een trailer die je mag gebruiken. Staat in nijverdal. Doe maar pb als je interesse hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-09-20 14:45 



 
Profiel   

Update time :o!

Dinsdag 29 September 2020:
Na een flink geregel na afzegging vervoer gelukkig toch erg last minute nog wat kunnen regelen. Om half 10 bij de weide afgesproken, inladen en die kant op gaan. Sunshine heeft nog nooit op een 2 paards vrachtwagentje gestaan maar liep er boven mijn verwachtingen, na even aarzelen, zo op. Onderweg was mevrouw in het begin wat onrustig aan het schrapen maar ongeveer 5 min voor aankomst stond ze heerlijk rustig te relaxen en vond het allemaal wel prima. Eenmaal aangekomen even op de paddock gezet, contract getekend en naar de weide gebracht. Zadelkast volgepropt, kennis gemaakt met enkele stalgenootjes en naar huis toe gegaan.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Woensdag 30 September 2020:
Het plan was om Sunshine enkele dagen rustig te laten wennen alvorens weer aan het werk te gaan. Echter was mevrouw al erg snel op haar gemak en vond ze het allemaal wel prima. Alsof ze nooit anders heeft gehad. Ze barstte van de energie, logisch na 2 weken vakantie en toch wat verhuis spanning, dus maar even aan de longe laten lopen. Enkele stukjes in draf zelfs lichtelijk relaxed en nagefelijk. Een hele andere pony dan 24/7 op de weide en een bak welke voor haar erg mul was. Het gaf mij een fijn gevoel om daar nu al verandering in te zien en bevestigde dat ik ook voor Sunshine de juiste keuze heb gemaakt. Hierna heb ik meteen even gebruik gemaakt van de wasplaats en mevrouw voor het eerst echt gewassen, wat hoog nodig was _/-\o_.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Zaterdag 3 Oktober 2020:
Ondanks ik het rijden even op een stop wou zetten en voornamelijk vanaf de grond verder wou gaan de komende tijd had ik zo nu en dan toch wel echt zin in een ritje. Het zadel van een kennis kwam te koop, zonder twijfel opgehaald en gepast, ligt perfect. Nieuwe singel en stijgbeugel riemen gekocht en zaterdag weer even heerlijk gereden. En wat liep ze geweldig, gewoon WAUW <3 *\o/*. Dit zadel zat voor mij zoveel beter, de kwaliteit van de bakbodem hier is echt geweldig en ik had meer focus nu ik niet meer al mijn tijd kwijt ben aan de verzorging. EINDELIJK heb ik haar knopjes naar een beginnende nagefelijkheid kunnen vinden. 75% van onze 20 min training waarvan 15 minuten stapwerk, iets wat ik erg belangrijk vind, nagefelijk kunnen rijden. En het is zeker nog lang niet perfect en af en toe waren we de aanleuning even kwijt of snapte mevrouw het niet meer, maar het begin is gemaakt. Vanuit hier kunnen we de komende tijd mooi verder bouwen. Ondanks de nieuwe omgeving en de spiegels in de bak heeft ze zich voorbeeldig gedragen en geen stap verkeerd gezet.
Mijn buik begint inmiddels aardig te groeien :j

[ img ]
[ img ]

De komende tijd gaan wij minimaal 1x per week onder het zadel veel in stap verder ontdekken/sukkelen en 2x per week aan de longe werken. Binnenkort wil ik een keer meerijden in de pensionles. Denk dat dit ons beiden erg goed zal doen. Aankomende donderdag komt de tandarts weer even langs, ze blijft zo nu en dan helaas nog kleine proppen maken -O-.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 19:48 



 
Profiel   

Wat een leuke update! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 21:02 



 
Profiel   

Wat een top update en wat fijn dat jullie nu beide zo goed op je plekje zijn! Toch fijn dat je zo duidelijk voelt dat je de goede beslissing hebt gemaakt om haar te verplaatsen! En wat staat dat oranje haar goed zeg <3
Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-20 05:54 



 
Profiel   

Wat een leuke reacties <3.

@amazaballss; Het is inderdaad erg fijn die bevestiging zo duidelijk te voelen. We zijn beiden helemaal op onze plek en dat geeft rust, los van alle heerlijke faciliteiten. Dankje voor je felicitatie, gelukkig valt de zwangerschap erg mee en zit het de training niet gigantisch in de weg. Wel erg vermoeid, dus niet elke dag hoeven te gaan is echt héérlijk. Leuk dat jij het oranje ook zo gaaf vind staan, vind het zelf ook een erg leuke set. Ondanks dat ik erg aan het twijfelen ben hem te verkopen :\, ligt vaker in de kast dan dat ik het gebruik momenteel.

Maandag 5 Oktober 2020:
Vandaag de planning om even te rijden. Waar het vorige week zo heerlijk en soepel ging, ging het vandaag wat stroever. De nageeflijkheid kwam wat moeilijker door maar met dat hij er eenmaal was liep ze weer ge-wel-dig <3. Dit ook eens in draf geprobeerd. Vond ze lastig maar ging goed. Linksom prima willig om na te geven, rechtsom daarin tegen... drama. Ineens waren de hoeken gigantisch enge paardetende monsters en wou mevrouw er koste wat het kost niet door. Al zigzaggend en kleine voltes makende door de bak probeerde ze hierin de leiding over te nemen. In de omgang is het een heerlijke merrie maar onder het zadel wil ze nog wel eens haar zin doordrijven. Maar even geen focus gelegd op het nageven op de rechterhand maar eerst even goed de hoeken doorkomen en weer wat controle terugkrijgen over haar "snelheid". Toen deze terug was een halve zijde nageeflijk gevraagd, nog wat nagewerkt in stap en toen fijn uitgestapt. Was wel even een workout voor beiden :j.

Woensdag 7 Oktober 2020:
Na even een dagje rust voor beiden vandaag de planning om te longeren. Sunshine had gigantisch veel energie vandaag. Waar ik haar eerst even wou laten sukkelen aan de longe met een halster toch maar besloten voor wat intensiever te gaan aldaar mevrouw ongeduldig heen en weer stond te drentelen op de poetsplaats. Even fijn alle energie eruit. Gekozen voor de dubbele longe om haar iets verfijnder aan het werk te zetten. Dit deed ze geweldig, veelal nageeflijk en zelfs enkele stukjes in draf. Ze neigt nog snel iets te diep te lopen maar is hierin ook nog zoekende.

[ img ]
[ img ]

Donderdag 8 Oktober 2020:
Wat ben ik blij met de mogelijkheid op binnenruimte, vies miezerig en winderig weer :brr:. Het idee dat ik anders met de tandarts buiten had gestaan... ;(. Helaas blijft Sunshine lichtelijk proppen maken, dus de tandarts maar weer gebeld. Conclusie; teveel ruimte tussen haar kiezen in. Iets wat elektrisch verholpen moet gaan worden, dus kliniek in de buurt gebeld en afspraak gemaakt voor volgende week dinsdag. Een groot deel van haar eten blijft dus tussen haar tanden zitten, zoals wij dat kunnen hebben met een stukje vlees oid. Dit doet natuurlijk erg veel pijn, tandvlees was licht aan het bloeden maar voor nu er nog optijd bij, nog geen ontsteking. Jammer dat dit de vorige keer over het hoofd is gezien. Tot dinsdag heeft Sun lekker rust, misschien dat we dit weekend even gaan wandelen en de omgeving gaan verkennen, maar even geen intensief werk en een bit in haar mond totdat haar gebit weer helemaal lekker is. Verklaart misschien ook waarom ze snel geneigd is te diep te lopen. Hoop dat ze er niet al te veel last van heeft. Hierna fijn terug gezet op de paddock gezien ik geen zin heb dat haar stukje weide een modder bende gaat worden. Als het binnenkort weer wat droger is kan ik dat weer omschakelen. Erg fijn dat je zo op die manier verantwoordelijk bent over je eigen stukje weide (en je paard) en hierin je voorkeur kan aangeven. Mevrouw was het er niet mee eens dat ze geen lekkere grasjes kon knabbelen en liet dat heerlijk zien met een typische merrie look :P.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-20 20:05 



 
Profiel   

Ziet er fijn uit Kristy! Zo te zien staat ze bij de Reggehoeve. Erg fijne stal/manege. Fijn dat jullie zo je plekje hebben gevonden en je meer ook de focus op je zwangerschap kunt leggen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 07:28 



 
Profiel   

Ja klopt!
Het is echt héérlijk staan hier. Super verzorging, aardige eigenaren en een fijne sfeer onderling. Sun voelt zich meteen helemaal op haar plek. Pluk haar soms uit stal met wild stro haar, ligt af en toe heerlijk te dutten :z.

Loei schreef
Ziet er fijn uit Kristy! Zo te zien staat ze bij de Reggehoeve. Erg fijne stal/manege. Fijn dat jullie zo je plekje hebben gevonden en je meer ook de focus op je zwangerschap kunt leggen. <3


Afgelopen week niet veel bijzonders gebeurd. Dinsdag weer de tandarts gehad voor Sun. De diastasen waren groter dan verwacht, zijn grotendeels bijgewerkt maar over 5 weken nog een keer. Arthur wil het verfijnder afwerken maar het is even wachten op een speciaal ding welke vanuit Frankrijk moet gaan komen.

[ img ]

Vrijdag nog even gereden nadat sun ruim 1,5 week stil heeft gestaan. Tandarts gaf aan dat ze er met het rijden vrij weinig last van heeft dus maar een keertje in de buitenbak gereden. Ze had gigantisch veel energie maar bleef super netjes bij mij. Na even flink gedraafd te hebben was de grootste "scherpheid" eraf en hebben we enkele drafbalkjes en een klein kruisje mee genomen. Voor mij erg lang geleden dat ik "gesprongen" heb en voor sun de eerste keer onder het zadel. Ging super <3.

[ img ]

Heb deze update later gepost dan verwacht, inmiddels deze week weer actief bezig met trainen maar daarover post ik deze vrijdag meer *\o/*!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-20 09:57 



 
Profiel   

Maar weer eens tijd voor een update!

Maandag 19 Oktober 2020:
Vandaag de planning om te gaan rijden, een beetje simpel dressuurmatig werk. Sun dacht daar helaas anders over en had er totaal geen zin in wat ze erg duidelijk laat merken op haar eigen manier. Niet op de hoefslag willen lopen, geen hoeken door willen, spontaan willen afslaan, controle willen over het tempo, niet willen stilstaan e.d. Helpt ook niet dat ze de afgelopen tijd echt een stuiterbal is maar goed. Mijn hoofd stond er die dag totaal niet naar dus liepen we hier flink in vast. Na in stap en draf enkele passen tempo controle te hebben gehad en netjes haar rondje gelopen te hebben door de bak dan ook maar afgesloten. Hierin heeft ze wel enkele passen nageefelijk gelopen, dit bied ze vaak zelf aan wat erg fijn is! Vandaag was dus een wat mindere dag.

Dinsdag 20 Oktober 2020:
Vandaag dubbele longe op de planning. In het begin een groot drama. Weer de controle willen nemen over het tempo en niet willen stilstaan. Stuiterbal is het ook :#. Waar ik gisteren tijdens het rijden amper mijn eigen rust kon bewaren lukte dit vandaag een stuk beter. Op enkele punten haalde ze het bloed onder mijn nagels vandaan en was het echt even flink doorbijten om de rust te behouden maar het is gelukt. Na 10 minuten proberen gaf mevrouw het op en heeft ze heel keurig gelopen. Gek genoeg vond ik haar vandaag het fijnst lopen aan de dubbele longe tot nu toe. Met dat de rust in haar koppie terug was en ze het doordrammen had opgegeven liep ze uit zichzelf heerlijk nageeflijk en ook enkele stukjes met haar neus lekker laag naar de grond. Iets wat ze in het begin erg moeilijk vond. Ik geef haar hierin aan de longe en onder het zadel veel vrijheid en laat haar het grotendeels zelf uitzoeken, los van een duwtje in de goede richting. Zo leert ze op haar eigen benen lopen en worden er geen houdingen geforceerd.

[ img ]
[ img ]

Donderdag 22 Oktober 2020:
Mevrouw de energiebom vandaag voor de verandering maar even een keer losgegooid in een van de losgooipaddocks. Had ze ook echt wel even nodig _/-\o_. Nog even fijn staan knuffelen en kroelen met elkaar en daarna terug op stal gezet.

[ img ]
[ img ]

Vrijdag 23 Oktober 2020:
We hebben vandaag HEERLIJK gereden <3 *\o/*. Ondanks sun in het begin weer erg aan het klieren was heb ik mijn rust dit keer goed weten te bewaren en enkele mogelijke oplossingen uitgeprobeerd. Dit ging super. Vandaag ook maar een keer weer met kneveltrens gereden omdat ze daar toch net wat fijner op reageert dan een simpel D-trensje momenteel. De key is vooral geduld, niet teveel van voor tegenhouden maar erg veel in tempo terug proberen te rijden met zit, in de hoeken/op de hoefslag waar nodig been er goed aanhouden en af en toe met teugelhulpen begeleiden. Dit dan enkel op de punten waarop ze niet op de hoefslag wil lopen of door de hoeken wil gaan. Zodra ze hier reactie op geeft de vraag meteen beëindigen en uitbundig belonen met een aai of stem. Het klinkt allemaal zo makkelijk maar het is enorm lastig om hier de rust in te bewaren en net de juiste timing te vinden. Op sommige dagen zal dit dan ook wat makkelijker gaan dan andere, logisch, niet elke dag is perfect. Vandaag dus grotendeels heerlijk op de hoefslag kunnen rijden en fijn de bochten door kunnen gaan. Dit alles op een losse teugel met lichte verbinding. Mevrouw liep zo netjes, na enkele rondjes even de aandacht erbij heeft ze keurig gelopen zonder enig geklier/het willen van tempo controle. In stap en draf dit keer veel nageeflijkheid gehad. Nog enkele keren over de balkjes gereden en een kruisje en stijltje meegenomen. Dit keer in het andere deel van de binnenbak gereden dus extra trots op Sun hoe ze vandaag gelopen heeft <3.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 18:27 



 
Profiel   

Hey hey even een kleine update:

Sunshine mag nog even een paar daagjes heerlijk genieten van haar onverwachte vakantie. Vanaf maandag weer fijn aan de slag :o. Volgende week dus weer een update op de planning!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-20 14:19 



 
Profiel   

Inmiddels is Sunshine alweer fijn aan het werk. Het rijden staat op een stop tot na mijn bevalling. Wij zijn veel vanaf de grond bezig met voornamelijk dubbele longe werk. Zowel longeren als bakwerk, o.a figuren lopen. Er is een klein begin gemaakt met het aangaloperen, iets wat ze nog erg lastig vind. Waar ze eerst mega veel in tempo veranderde voordat ze de overgang draf /galop maakte gaat dit nu al een stuk soepeler/verfijnder met minder snelheid vooraf. In de tussentijd heb ik een begin gemaakt met een nieuw "project" genaamd: Hoe leer je je partner, welke niet al te ervaren is op paardengebied, de training rondom je pony en alles wat erbij komt kijken. Mijn vriend gaat namelijk een groot deel van de training, als mijn bevalling naderd, overnemen. Tot nu toe pakt hij alles super op _/-\o_.

Aangezien ik de komende tijd zelf steeds minder aan de training "toekom" zal het hier wat stiller gaan worden en zullen er geen wekelijkse updates zijn. Mochten er nieuwe vorderingen zijn of leuke/minder leuke dingen om te melden dan zal ik dit uiteraard posten. Na mijn bevalling ga ik zelf de training weer intensief oppakken en zullen wij veel onder het zadel bezig gaan, vanaf dan zal dit topic weer een stuk actiever gaan worden.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-11-20 20:57 



 
Profiel   

Sunshine staat momenteel uit voorzorg in quarantaine. Het paard waar zij naast gestald staat is sinds vanochtend niet geheel lekker. Neusswab is gemaakt waarvan hoogtswaarschijnlijk morgen de uitslag komt. Tot die tijd zijn er voorzorgsmaatregelen genomen en staan inieder geval de naaste buren, waaronder Sunshine, in quarantaine.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-20 18:54 



 
Profiel   

Het is gelukkig geen Rhino/Influenza/Droes infectie. Totdat ze meer weten/paard nog niet beter is blijft Sunshine iig uit voorzorg in quarantaine staan. Ik mag gelukkig wel alles met haar doen maar geen contact met paarden van anderen die niet binnen de quarantaine procedure vallen. Zal binnenkort weer een update mbt training plaatsen :o.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-20 17:14 



 
Profiel   

Zojuist een uitgebreide update uitgetypt over Sunshine en vooral een heel trotse eigenaar, wauw wat een vorderingen heeft ze de afgelopen tijd gemaakt zeg <3. Helaas wil hij deze om een of andere reden via telefoon/pc niet uploaden dus later vanavond of morgen maar weer een poging wagen :o.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 20:58 



 
Profiel   

Yes het plaatsen van de update is gelukt!

Omdat ik toch best trots ben op onze vooruitgang in de afgelopen paar maanden tijd hier een kleine update en enkele vergelijkingsfoto's :);

Lichamelijk:

Ondanks dat Sunshine op haar oude plek onbeperkt hooi kreeg en dagelijks een standaard vitamine brok bleef ze toch wat achter op gewicht. Zelf denk ik dat dit een combinatie is geweest van matige kwaliteit hooi, weinig rustmomenten en constant op alert staan. 24/7 buiten is voor haar helaas niet weggelegd, ook een van de redenen waarom ik heb besloten haar te verhuizen. De lekkere warme stal, super goede kwaliteit ruwvoer/basisbrok, een goed stal management en wat simpele training/weekjes vakantie hebben haar zichtbaar goed gedaan. Ik ben erg blij om in zo'n korte tijd deze verandering te zien:

[ img ]

Training:

Ook op gebied van training is Sunshine gigantisch gegroeid in een korte tijd. Waar eerst de voorkeur lag voor gespannen hoog lopen, wegdrukken van haar rug en het niet goed ondertreden van de achterhand ligt deze voorkeur nu totaal anders. Aangezien longeren, laat staan met lichte bijzet of aan de dubbele longe, voor haar een onervaren gebied was ben ik extra blij met dit resultaat. Het ging natuurlijk niet zonder slag of stoot en er is vaak genoeg miscommunicatie geweest maar momenteel heb ik een super relaxte pony lopen aan de longe. Ze heeft nog veel moeite en snapt soms niet alles even goed maar grotendeels van de tijd zoekt ze de ontspanning lekker op en loopt ze een stuk fijner door haar lichaam *\o/*:

Vergelijking dubbele longe:

[ img ]

Vergelijking lichte bijzet:

[ img ]

Al met al ben ik dus erg trots op deze vooruitgang in zo'n korte tijd! Nu de trainingen een stuk soepeler gaan en ze lichamelijk beter in haar vel zit zal er intensiever getraind worden. Ik zelf train haar elke week 2x intensief en een kennis van mij zal haar de komende tijd ivm mijn zwangerschap 2/3 dagen extra beweging geven. Ik zelf hop buiten het trainen om zo nu en dan ook even langs om wat grondwerk met haar te doen of om haar even wat beweging te bieden in de stapmolen. Hier is ze gisteren en vandaag voor het eerst in geweest. Ondanks dat ze de stapmolen nog wat spannend vind pakt ze het super op! Aankomende maand haal ik 2 soorten voer van cavalor op om haar, los van het ruwvoer en de basisbrok die vanuit stal gegeven word, na de training wat extra aan te bieden. Hierbij ligt de focus grotendeels op het opbouwen van spieren, iets waar ze momenteel echt wel aan toe is.

[ img ]
[ img ]

Zelf heb ik een klein begin gemaakt met wat grondwerk in "vrijheid". Zelfs met enkel een longeerlijn om haar hals word ik gevolgd alsof ik stroop aan mijn kont heb en volgt ze mijn lichaamstaal en aanwijzingen super goed op. Ook is ze met het aanleren van kunstjes erg gemotiveerd, binnen 2 dagen is het begin van voetje geven gemaakt en heb ik 1 kleine Jambette aangeboden gekregen. Tussendoor, met hulp van een wortel, laat ik haar af en toe wat streches doen om haar fijn los en soepel te houden in haar lichaam <3.

[ img ]
[ img ]

Omdat ik geen idee heb of ik voor de feestdagen en de jaarwisseling nog een update plaats wil ik iedereen namens Sunshine en mij alvast erg fijne feestdagen & een gelukkig nieuwjaar gewenst <|- :o!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-20 23:26 



 
Profiel   

Nog even een update net voor de jaarwisseling;

Ik heb besloten Sunshine dit jaar toch te scheren. Tijdens de bezichtiging begin dit jaar zat ze nog flink in haar wintervacht en had ze erg veel moeite met de verharing. Ze is een paar weken voordat ze bij kwam ook enkele dagen flink verkouden geweest. Deze zomer had ze dan ook een flinke zomervacht, in mijn ogen net iets te dik. Sunshine begon dit najaar al erg vroeg met verharen, hier kwam ze weer moeilijk doorheen en het begon haar ook aardig te jeuken en in de weg te zitten al die losse haren. Haar veel geborsteld en ook maar eens gewassen met tea tree en mint shampoo in de hoop dat dit haar al een eindje op weg zou helpen. Helaas bleef het haar maar komen en kreeg ze uiteindelijk zoveel last dat ze begon met schuren. Gezien ze zo gek werd van de jeuk en ze afgelopen jaar ook al moeilijk door haar vacht heen kwam heb ik toch besloten te scheren. Zo kan haar vacht weer helemaal nieuw aangeroeien en een mooie zomervacht creëren. Volgend jaar waarschijnlijk vroeg de dekens op zodat ze haar zomervacht behoud en er niet geschoren hoeft te worden. Ondanks dat Sunshine nog nooit is geschoren heeft ze het super gedaan, ze stond er zo relaxt bij. Ze vond het wel even spannend maar liet het allemaal netjes toe. Groot deel van haar lichaam is nu geschoren. De binnenkant van de achterbenen en het hoofd zijn nog niet geheel gedaan, daar was deze machine wat te groot en luidruchtig voor :P.

Een kleine before & after;
[ img ]

Is er een zichtbaar blij met deze vacht verlossing. Ik merkte al een tijdje tijdens het longeren dat mevrouw de behoefte had wat naar buiten te gooien, dit kwam er vandaag dus uit *\o/*:

[ img ]
[ img ]

Haar nieuwe spullen moesten natuurlijk ook nog even geshowd worden. Tijdens kerst erg verwend met een dekje, beschermers & springschoenen, halster & touw, een nieuwe jas, een massageborstel en een super gave poetskoffer <3:

[ img ]
[ img ]

Ik hoop dat jullie allen een goede jaarwisseling gaan hebben morgen en wens jullie een gelukkig en gezond 2021 toe, ook namens Sunshine **\O/**.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 19:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 91 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen