[VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amazaballss

Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:07

Oh wat staat dat paars haar goed! Ik zag haar inderdaad al voorbij komen in een ander topic met d’r nieuwe spulletjes! <3

Ontzettend knap paard en fijn dat het allemaal zo positief vooruitgaat!! Heb je je oranje setje nog verkocht? Ik meende dat ik hem ergens op een facebookgroep voorbij zag komen :o

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 13:22

Ben echt helemaal weg van het paarse <3, binnenkort alleen nog even zoeken naar beenbescherming, oornetje en fleecedeken in dezelfde kleur. Ben ook erg blij met haar vooruitgang :o. Het dekje is verkocht inmiddels, oornetje, fleecedeken en beschermers heb ik nog liggen haha, had idd advertentie op Facebook gezet laatst.

amazaballss schreef:
Oh wat staat dat paars haar goed! Ik zag haar inderdaad al voorbij komen in een ander topic met d’r nieuwe spulletjes! <3

Ontzettend knap paard en fijn dat het allemaal zo positief vooruitgaat!! Heb je je oranje setje nog verkocht? Ik meende dat ik hem ergens op een facebookgroep voorbij zag komen :o

amazaballss

Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:56

Dat je gek bent op paars snap ik, kan ik me helemaal bij aansluiten! Hoop dat je snel je hele set bij elkaar hebt! :))

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 17:32

@amazeballss, ik ben zo te horen niet de enigste die fan is van paars haha. Ik hoop het ook, heb al wat leuke opties op het oog. Hierna komt een leger groene set, ook een van de kleuren die ik geweldig vind <3.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 00:19

Niet verwacht dit jaar nog sneeuw te hebben, en al helemaal niet zoals er voorspeld was, maar het is er toch echt <3! Hebben met moeite de auto uit het parkeervak gekregen en al glibberend die kant op gegaan. Sunshine moest en zal een extra deken erbij onder krijgen. Aan enkel een 0 grams regendeken met een 200 grams liner heeft ze nu met haar geschoren vacht echt niet genoeg in deze temperaturen. Op zondag dien je op stal zelf zorg te dragen voor de dagelijkse beweging van je paard/pony op de paddock/in de molen. Hebben buiten even een kijkje genomen samen en wat foto's gemaakt maar mevrouw had het al snel gezien en was erg blij toen ze weer lekker dik ingepakt met een extra 200 grams en een fleecedeken op stal stond na wat rondjes in de binnenbak gelopen te hebben.

Afbeelding
Afbeelding

Er is de afgelopen tijd veel gebeurd/vooruitgang geboekt dus echt weer tijd voor een update. Morgen hier maar even voor gaan zitten :o.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 23:36

Weer eens later dan gepland maar onder het mom van liever laat dan nooit :P hier een update;

Aangezien een goede vriendin van mij Sunshine is gaan bijrijden, en ik het zelf stiekem ook wel fijn vind om met wat meer stabiliteit rond te stappen, eerder dan verwacht een zadel aangeschaft. In het dorp stond een 2e hands Ainsley Vanguard Popular te koop met exact de juiste pasvorm/maten. Gezien de prijs niet verkeerd was hem diezelfde week maar aangeschaft. Alleen nog even opzoek naar een matchend dressuur hoofdstel :o.

Afbeelding
Afbeelding

De dag nadat het zadel er was stond Sunshine met een flinke allergische reactie/ontstoken haarzakjes. Stond compleet onder spanning en wou niet aangeraakt worden. De DA was toevallig op stal om enkele paarden te enten en was zo aardig om Sun ook even onder ogen te nemen. DA heeft haar een injectie gegeven om de reactie te verzachten. Ik heb haar de dag ervoor gewassen en blijkbaar was de gekozen shampoo geen ideale match op haar huid. Ze heeft enkele dagen rust gehad totdat de reactie/gevoeligheid verdwenen was.

Afbeelding
Afbeelding

Sunshine word momenteel 2 keer per week gereden en gaat 2x per week aan de longe. De dagen tussendoor krijgt ze actieve rust, zondag volledige rust en om de 2 weken een volle week actieve rust. Qua spieropbouw ligt de focus nu grotendeels op de bovenlijn en haar achterhand. Rijtechnisch word er 1x per week gesprongen/balkjeswerk en 1x per week dressuurmatig gereden. Inmiddels is galop onder het zadel ook bevestigd en begint ze de hulpen een stuk beter te snappen. Verder doe ik regelmatig op de rustdagen wat grondwerk en stretches met haar. Een massage met de massageborstel zegt ze ook geen nee tegen <3.

Afbeelding
Afbeelding

2 weken terug een gezellig rondje naar het bos gemaakt samen met bijrijder. Zij met Sun en ik met de fiets en een tas vol eten, uiteraard ook wat wortels voor het wortelmonster meegenomen. Sun is nog niet zo vaak naar buiten geweest onder het zadel en al helemaal niet met iemand die ze nog niet goed kent op haar rug. Desondanks deed ze het super en heeft ze heerlijk genoten. Bij terugkomst was ik flink bekaf van het fietsen maar dat was het zeker waard!

Afbeelding
Afbeelding

Sunshine heeft deze week heerlijk een weekje rust. Kwam goed uit met de komende sneeuw en temperaturen. Fijn een extra 200 grams aangeschaft en deze zondag erbij onder gedaan. Net zoals met regen heeft mevrouw niets met de sneeuw en gaat ze het liefst weer naar binnen toe. Nu met het zonnetje vind ze het wel te doen maar die koude wind en storm hoeft van haar niet. Aansteller is het ook :brr: {:}.

Afbeelding
Afbeelding

Deze maand heb ik samen met Sunshine aan 2 portfolioshoots meegedaan waarvan 1 in de sneeuw. Zodra ik ze binnen heb deel ik ze hier zeker :))!

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 19:24


Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-21 23:37

Pony vandaag helaas koliekerig. 2x dosis colosan gegeven, veel laten lopen maar merkten geen verbetering. DA laten komen en injecties gehad, knapte daarna zichtbaar op. Staat nu weer en eet en drinkt weer. Mocht het veranderen dan weer DA bellen voor injectie. Staleigenaresse houd haar super in de gaten en belt mij als het weer verslechtert. Ze is net nog even wezen kijken en staat er nog steeds goed bij. Oorzaak was hoogstwaarschijnlijk stress van de verhuizing en overgang ander hooi/weer op het gras. Vanaf morgen de opbouw van het gras een stukje rustiger opbouwen!

Afbeelding

Sunshine heeft blijkbaar een hartje op haar neus <3.

Afbeelding

Zijn sinds maandag verhuisd naar de nieuwe stalling en staan hier beiden heel erg op onze plek. Een stuk kleinschaliger, meer persoonlijke zorg voor je paard, lekker hele jaar rond op het land en avonden op stal, meer sociaal paarden contact, een gezellig groepje mensen en hele fijne staleigenaren, ook een stuk rustiger. Staan hier nu bijna een weekje en voelen ons, ondanks de koliek van vandaag, helemaal thuis :o.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-21 23:44

Wat fijn dat je een prettige stal hebt gevonden voor jullie beiden! Alleen wat schrikken zeg dat ze opeens koliek heeft. Hoe gaat het nu? :(:)

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 00:01

Is gelukkig na injectie van DA weer een flink stuk opgeknapt, staleigenaresse houd haar goed in de gaten. Staat, eet en drinkt weer en oogt een stuk actiever. Mocht er wat veranderen laat ze het mij weten. Lag net wel weer even dus gaat zo weer checken! Hopen dat ze gewoon vermoeid is en wil slapen :=.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 10:25

Gaat helaas weer slecht, nu onderweg die kant op. Staleigenaresse heeft haar al colosan gegeven maar nog geen verschil... DA ook meteen gebeld.

amazaballss

Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-21 12:18

Ach nee wat vervelend! Ik duim voor jullie dat ze snel weer helemaal opknapt :(:)

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-21 14:51

Weer injecties gehad en metacam mee gekregen voor 2 dagen. Is nu wel weer wat actiever en eet en drinkt dus dat is positief. Enigste wat we voor nu kunnen is afwachten en als het erger word meteen weer bellen.

Afbeelding

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 09:40

jeetje, een grote nachtmerrie voor elke paardeneigenaar :(

AnnickT

Berichten: 1467
Geregistreerd: 14-07-15

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:41

Ah jakkes, ik duim mee dat ze opknapt :knuffel:

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:44

Ondanks dat je even mindere updates hebt voor nu, volg ik graag mee. Wat een knap paardje heb je :j
Hopelijk knapt ze snel op!

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 22:28

Dankjullie allemaal :o!

Nog niet eerder de tijd gehad een update te plaatsen, vandaag veel bijgeslapen en het e.a in huis gedaan. Afgelopen weekend is mij flink zwaar gevallen icm de laatste loodjes van mijn zwangerschap.

Pony voelde zich in het weekend echt niet top, snel DA bij gehad en is sinds vandaag gelukkig een flink stuk opgeknapt. Uiteindelijk 2 dagen injecties gehad en vanaf gisteren ook pijnstillers. Het zat haar allemaal even flink in de weg in haar darmen. Mest nu weer goed, geen diaree meer. Eet en drinkt en oogt lekker actief, morgen laatste dagje pijnstillers. Verwacht niet dat het nog terug komt nu hetgene wat in de weg zat eruit is en alles weer mooi op gang is gekomen. Gelukkig maar, koliek blijft iets wat je niet graag mee maakt/wil dat je paard het krijgt. Net nog even langs geweest en fijn wat geborsteld. Ze is weer helemaal haar oude vertrouwde zelf, ofterwijl; vreetmonster :P. Volgende week gaat ze een heerlijke massage krijgen van een paardenmasseur hier uit de buurt. Is door het weinig naar buiten gaan op de vorige plek flink stijfjes geworden dus is ook wel weer nodig dat haar lijf weer even goed los komt.

Afbeelding

KootMiraDrum

Berichten: 8326
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 22:54

Zou de koliek kunnen komen door de hele dag op het gras?

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-21 23:09

Stress van verhuizing en overgang ander hooi/en weer op het gras is even flink op haar darmen geslagen waardoor het daarbinnen allemaal even niet lekker/in de weg zat. Zijn het gras nu wat rustiger aan het opbouwen. Stond er nog niet de gehele dag op maar was toch wel even wat teveel van het goede voor een pony welke een half jaar lang enkel 4 uurtjes op postzegel paddock heeft doorgenbracht en de rest op stal met voor haar bouw te weinig ruwvoer.

KootMiraDrum schreef:
Zou de koliek kunnen komen door de hele dag op het gras?

amazaballss

Berichten: 134
Geregistreerd: 05-04-20
Woonplaats: Zaanstreek

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:59

Hi Ts! Klopt het dat ik een advertentie van Sunshine voorbij zag komen op facebook? :(:)

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:32

amazaballss schreef:
Hi Ts! Klopt het dat ik een advertentie van Sunshine voorbij zag komen op facebook? :(:)

Stille meelezer hier, zag haar ook al te koop staan op marktplaats idd. Jammer voor TS.
Hopelijk vindt zij een goed blijvend huisje voor haar.

Muze
Berichten: 5273
Geregistreerd: 24-04-20

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:49

Ja jammer zeg. Helaas voor mij te prijzig, anders zeker interesse gehad. Leuk dier!

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Re: [VOLG] After rain comes... Welkom Sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 10:31

Hey ja klopt helaas, zit al een tijdje flink te twijfelen. Ze komt gewoon zoveel tekort en dat gun ik haar niet, het is echt een pony die graag bezig is en dat kan ik haar de komende tijd met de kleine en extra werk uren echt niet bieden. Bij een goede plek is de prijs altijd onderhandelbaar, dit is voor mij het belangrijkste :o. Hou jullie iig even op de hoogte m.b.t de verkoop!

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 10:46

Kristy1998x schreef:
Hey ja klopt helaas, zit al een tijdje flink te twijfelen. Ze komt gewoon zoveel tekort en dat gun ik haar niet, het is echt een pony die graag bezig is en dat kan ik haar de komende tijd met de kleine en extra werk uren echt niet bieden. Bij een goede plek is de prijs altijd onderhandelbaar, dit is voor mij het belangrijkste :o. Hou jullie iig even op de hoogte m.b.t de verkoop!

Sterkte met deze beslissing! Zal niet makkelijk geweest zijn. Goed dat je aan het welzijn van je paard denkt ;)

Ook aan gedacht om een bijrijder te zoeken en zodra je tijd hebt dat je zelf weer lekker met haar aan de slag kan?

Kan me voorstellen dat je die verantwoordelijkheid gewoon niet wil hoor met een kleine opkomst. Ook financieel komen daar natuurlijk weer extra kosten bij kijken. Weet nog dat mijn zus enerzijds heel verdrietig was toen haar paard werd ingeslapen, maar anderzijds was zij heel opgelucht omdat zij een kindje verwachtte en ook bang was dat ze niet meer de tijd had voor het paard wat ze voorheen wel had.

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 11:23

Hier wel aan gedacht inderdaad, ook eventuele lease/bruikleen als optie genomen maar komt vaak gezeur van. Een bijrijder had ik al maar die kan door wisseldiensten op werk helaas ook niet altijd dus zal je er altijd werk mee blijven hebben in zekere zin. Het blijft een grote verantwoordelijkheid inderdaad en hierin gaat de kleine voor. Het is zeker moeilijk, heb met Sunshine zo genoten en ze heeft mij zoveel vertrouwen terug gegeven. Ze verdient gewoon meer :(.