Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 13 [ 321 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Van vrije natuur naar 'huis'

 
Profiel   

Kleine jongens worden groot!
En omdat het zo leuk is om bij de ontwikkeling stil te staan in een topic, ook voor mijn valkenkind een volgtopic! En juist nu omdat we een nieuwe fase in gaan en dat toch wel heel erg leuk is! Hij staat nu nog in een natuurgebied maar volgende maand houdt dat volledig vrije leven op en komt hij naar stal, althans, hij mag de vrijheid zoveel mogelijk blijven voelen, namelijk in een Paddock Paradise.

Hoe het is gegaan: ik was al verliefd toen ik hem voorbij zag komen op Facebook bij de fokker en had toen niet gedacht dat ik hem zou kopen bijna een jaar later. G-star (omgedoopt tot Gino :D) heeft een Friese moeder en de (destijds) hengst Goldstar du Bois als vader.

[ img ]

Ik heb hem eerst een jaar aan huis gehad bij een kennis en hem de basis geleerd: meelopen, halthouden, bekappen, poetsen, wapperen met dekentjes etc.

[ img ]


[ img ]


Ook kennismaken met de kindjes hoorde daarbij. En wat was ie al braaf!
[ img ]


Na een jaartje kreeg ik de mogelijkheid hem in een natuurgebied te plaatsen van ruim 20hectare. Ondanks dat ik ook allerlei mitsen en maren zag, het toch gedaan. En geen seconde spijt!
Hij staat er nu 1,5 jaar in, is ruim 3 jaar inmiddels en leeft als God in Frankrijk!

Door de seizoenen heen <3 Een ware toverbal!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Ik ben blij dat ik een mooie volgende plek heb gevonden en dat hij de afgelopen ruime tijd lekker heeft kunnen groeien en spelen in de kudde. Ik vind de overgang best spannend maar heb alle vertrouwen dat het goed komt. Ik kijk er enorm naar uit om grondwerk met hem op te pakken en de verder te werken aan de basis. Verder blijft hij natuurlijk nog 'maar 3', ik heb dan ook geen haast en houdt het open hoe het verder gaat. Hoop er uiteindelijk in elk geval een fijne recreatiepony aan te hebben (ben dol op de bossen!) en wie weet wat nog meer. Een precieze datum van verhuizing is er nog niet, maar het wordt waarschijnlijk half oktober.

Wordt vervolgd...!

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 11:31 



 
Profiel   

Wat een knappert!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 11:55 



 
Profiel   

Spannend! Ik ben heel benieuwd naar hoe hij het gaat doen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 12:20 



 
Profiel   

Wat een leuk ding om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 12:27 



 
Profiel   

Jetta schreef
Wat een knappert!

Jaaa poepie he! <3

piffgek schreef
Spannend! Ik ben heel benieuwd naar hoe hij het gaat doen :)

Ik ook! Echt veel zin in. Vooralsnog is hij echt heel braaf en mensgericht.

sarablack schreef
Wat een leuk ding om te zien.

Dank je, ben ook echt blij met hem, niet alleen om zijn looks :D !

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 12:58 



 

Jaa jullie zitten ook in het veulens2017 topic en ik vind hem gaaaff! Ik ga dus volgen!
Spannend, oktober komt steeds dichterbij <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 22:07 



 
Profiel   

Humpiedumpie schreef
Jaa jullie zitten ook in het veulens2017 topic en ik vind hem gaaaff! Ik ga dus volgen!
Spannend, oktober komt steeds dichterbij <3

O leuk dat je gaat volgen!! En ja joh, de weken zullen vast voorbij vliegen en mooi de tijd om nog wat uitzet bij elkaar te kopen :D :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-20 22:34 



 
Profiel   

Vooralsnog vindt het avontuur dus nog in een natuurgebied plaats. Niet alleen voor hém heerlijk om daar te zijn...! <3 Het is er echt totáál rustig en dus fijn om er zelf ook te lopen en even foto´s te maken en aaien uit te delen. Hij ziet er niet uit met zijn piekhaar haha! Mijn handen jeuken om daar lekker cowboy magic en andersoortig spul in te gooien haha!

[ img ]

:D
[ img ]

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Britt1 op 16-09-20 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 19:12 



 
Profiel   

Oh wat een knap beest. En met zo'n topstart moet dat een heerlijk dier worden (nou ja, dat is ie al natuurlijk <3 ). Ik volg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 19:17 



 
Profiel   

turtlelito schreef
Oh wat een knap beest. En met zo'n topstart moet dat een heerlijk dier worden (nou ja, dat is ie al natuurlijk <3 ). Ik volg!

Leuk dat je volgt! En ja, ook heel benieuwd hoe hij verder uitgroeit na wat training enzo! We gaan het zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 20:45 



 
Profiel   

Ik ga natuurlijk ook mee volgen! Ik ben heel benieuwd naar jullie avonturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-20 22:30 



 
Profiel   

Zó dat is een knapperd zeg!! En wat een fantastische opgroei tijd heeft hij, dat zou ik elk veulen wensen! Veel plezier met hem.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 06:09 



 
Profiel   

Inderdaad wat een leuke toverbal! Vind zijn gezicht een heel lieve uitstraling hebben. Veel geluk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 06:30 



 
Profiel   

O wauw, wat een mooierd heb je daar <3
En wat heeft hij al een mooie start in het leven gehad.
Hij is idd echt een toverbal, heel gaaf! En wat anderen idd ook al zeggen: wat een lieve uitstraling <3
Ik ga jullie avontuur graag mee volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 07:21 



 
Profiel   

swartbeessie schreef
Ik ga natuurlijk ook mee volgen! Ik ben heel benieuwd naar jullie avonturen.

Haha, een bekende, leuk dat je ook volgt!

maras schreef
Zó dat is een knapperd zeg!! En wat een fantastische opgroei tijd heeft hij, dat zou ik elk veulen wensen! Veel plezier met hem.

Ja heerlijk he! En gun ik ook elk paard. Het is ook fijn dat het zo goed heeft uitgepakt. Lekker gegroeid (ik ga 'm direct opmeten als ie op zijn nieuwe plek staat want heb géén idee hoe groot ie nu is!) en van de vrijheid mogen genieten!

cursebreaker schreef
O wauw, wat een mooierd heb je daar <3
En wat heeft hij al een mooie start in het leven gehad.
Hij is idd echt een toverbal, heel gaaf! En wat anderen idd ook al zeggen: wat een lieve uitstraling <3
Ik ga jullie avontuur graag mee volgen!

Ja hij verandert steeds van kleur, van dat bleke valk naar goudkleurig, heel gaaf! Superleuk dat je ook volgt! :)

Monique1963 schreef
Inderdaad wat een leuke toverbal! Vind zijn gezicht een heel lieve uitstraling hebben. Veel geluk!

Ja heeft ie! Heel rustige lieve blik he :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 09:43 



 
Profiel   

Wat een leuke! <3 Ik snap waarom je er voor bent gevallen, ik ben zelf ook voor een jonge valk kruising gevallen dus zit in hetzelfde schuitje.. :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 09:58 



 
Profiel   

Leuk een eigen volgtopic! Ik ga zeker meevolgen :D
Hij ziet er super uit ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 10:03 



 
Profiel   

Ketly schreef
Wat een leuke! <3 Ik snap waarom je er voor bent gevallen, ik ben zelf ook voor een jonge valk kruising gevallen dus zit in hetzelfde schuitje.. :D

[ [url=m/Pecqpl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah tof ja, ik heb jouw paard al eens voorbij zien komen geloof ik! Hoe oud is hij nu? Je bent al ietsje verder zie ik aan het hoofdstel! Prachtig paard! Benieuwd wat je met hem doet/gaat doen, hoe je hem houdt etc! Vertel!

Melissa0304 schreef
Leuk een eigen volgtopic! Ik ga zeker meevolgen :D
Hij ziet er super uit ook!

Leuk!! En dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 10:12 



 
Profiel   

Ik ga die knapperd uiteraard mee volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 11:39 



 
Profiel   

Ik volg ook. Ben benieuwd hoe de overgang verloopt, van totale vrijheid naar het leven als rijpaard :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 11:55 



 
Profiel   

Gisteren was het alweer 3 jaar geleden dat G-Star naar de late veulenkeuring ging waar hij een 1e premie behaalde! Heel leuk voor de fokker natuurlijk! Hij was toen nog niet van mij (foto door de fokker gemaakt).

Zie 'm staan! Lief! <3

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 11:55 



 
Profiel   

Britt1 schreef
Ketly schreef
Wat een leuke! <3 Ik snap waarom je er voor bent gevallen, ik ben zelf ook voor een jonge valk kruising gevallen dus zit in hetzelfde schuitje.. :D

[ [url=m/Pecqpl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah tof ja, ik heb jouw paard al eens voorbij zien komen geloof ik! Hoe oud is hij nu? Je bent al ietsje verder zie ik aan het hoofdstel! Prachtig paard! Benieuwd wat je met hem doet/gaat doen, hoe je hem houdt etc! Vertel!


Ja klopt, wij rijden al wel maar nog heel minimaal! Hij is 3 jaar en ook nog heel erg puppy. Hij is een kruising Fries x KWPN dus de grote versie :D Hij staat op een pensionstal waar hij in de zomer samen met een vriendje 24/7 buiten staat. Er zijn maar enkele maanden in de winter dat ze wat meer binnen staan.

Wat zijn jouw plannen met die van jou?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 12:19 



 
Profiel   

Superleuk Ketle, ook zo'n toverbal zag ik :D
Is hij braaf al onder het zadel? Fijn dat hij nu lekker buiten staat!

Ik wil vooral graag dat mijn pony héél braaf is en blijft en aan veel gewend raakt. Met mijn vorige paard heb ik dit geleidelijk uitgebouwd naar het rijden, maar eerst veel gewandeld bijvoorbeeld, grondwerk, schriktrainingen, etc. Ik hoop er uiteindelijk lekker mee het bos in te kunnen, maar zou het misschien ook nog wel leuk vinden hem volgend jaar nog weer te laten keuren, gewoon voor de leuk haha :) Hij is net 3 en ik zal voorlopig nog niet erop stappen. Eerst maar de basis, waar ik straks op de nieuwe stal de faciliteiten voor heb. Kijk ik ontzettend naar uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 12:24 



 
Profiel   

Wat leuk weer een update van hem te zien! Ik blijf jullie trouw volgen. Jullie gaan straks vast heel veel plezier samen beleven. Hij groeit enorm leuk uit (al was hij altijd al knap natuurlijk). :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 13:09 



 
Profiel   

Wat een heerlijke plek voor een paard om op te groeien!
Ik ga dit topic volgen, wat een knapperd van een paard :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-20 13:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 13 [ 321 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen