Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 13 [ 321 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[volg] Van vrije natuur naar 'huis'

 
Profiel   

Mooie combinatie zo, ik ben jaloers! <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 13:57 



 
Profiel   

Captain schreef
Mooie combinatie zo, ik ben jaloers! <3

Stiekem ook wel een beetje zo'n droom die uitkomt. Ja een eigen paard is natuurlijk al luxe, maar ook een eigen trailer...! *\o/* :o
Nu aan de slag ermee, trailerlaadcurus beginnen in september en hopelijk met veel leuke uitjes als gevolg! Zin in, maar ik vind het ook nog spannend wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:20 



 
Profiel   

IlonavL schreef
Super!! Daar ga je vast veel plezier van hebben (wij hebben ook een cheval, heerlijke trailer :D)

Super om te horen dat ie goed bevalt. Kan ook niet andere, hij ziet er picobello uit. Mag ik vragen of jij er een hooinet in hebt hangen en hoe je dit hebt bevestigd zonder dat het boksbal wordt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 14:21 



 
Profiel   

Gefeliciteerd mooie combinatie

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 16:04 



 
Profiel   

Het zonnetje was er weer!
Naar stal gaan is altijd zo'n heerlijke uitlaatklep he. Paardje nergens te bekennen, flink stukje lopen op zo'n enorme track, en dan doe ik er vaak nóg langer over, want er is echt steeds wat te zien. Zo mooi daar. Roofvogels, hoge grassen, lekker om zo je hoofd leeg te maken na een werkdag...

Oh hey daar ben je :)
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 23:00 



 
Profiel   

Hoe is het nu met hem? En met jullie trailer-laden en rijden? Ga je hem meenemen naar de cursus bij Mireille? Ben heel benieuwd, ik heb de online cursus bij Mireille gedaan. Zo leerzaam!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 14:48 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Hoe is het nu met hem? En met jullie trailer-laden en rijden? Ga je hem meenemen naar de cursus bij Mireille? Ben heel benieuwd, ik heb de online cursus bij Mireille gedaan. Zo leerzaam!

Hoihoi, het gaat goed! Ik heb vakantie maar er wordt goed voor hem gezorgd. :) Over een paar weken heb ik een trailerlaadtraining (zo, een heel woord :+) en daar ben ik heel benieuwd naar en veel zin in! Daarna hoop ik zelf op pad te kunnen met hem en wil ik hem uiteraard meenemen naar Mireille. Zou top zijn. Ook besloten nog mijn E-rijbewijs te gaan halen, want met een trailer rijden heb ik vaker gedaan maar de manoeuvres (lees: achteruit steken) heb ik niet goed onder de knie. Wel de bedoeling natuurlijk, dus zo'n cursus lost dat hopelijk ook op. Kortom, allerlei plannen, en enthousiast erover:) Leuk dat je er naar vraagt ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-21 21:00 



 
Profiel   

Hoi allemaal, het 'normale' leven is hier weer begonnen. Vakantie voorbij en weer aan het werk én weer lekker bezig met Gino. En morgen is het al zover: de trailerlaadcursus :+ Veel zin in, heel benieuwd :) !
Ga proberen morgen weer verslag te brengen hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-21 12:42 



 
Profiel   

Hoi allemaal, nou jeetje zeg, het is echt wel weer eens tijd voor een update, wel erg lang geleden dit! }:0 En eerlijk is eerlijk, best een beetje een off-periode gehad, zo weinig tijd wat best weleens het nodige schuldgevoel naar Gino met zich meebrengt. We hadden vorige maand de trailerlaadles, wat op zich niet verkeerd ging, behalve dat meneer zich zo druk maakte om niks en de focus onvoldoende ontstond en hij zo bijvoorbeeld en paar keer heel mal de trailer af stapte en zich dan verstapte op de rand van de klep, en we op een gegeven moment dus zijn gestopt om geen blessures op te lopen.. pff, tja, het beste besluit op dat moment maar leuk was anders. Op zich was zijn onrust verklaarbaar, we oefenden op een stuk terrein van de stal die hij niet kende. Vanaf daar van alles te zien wat voorbij kwam, fietsers, wandelaars, auto's etc...nee, deze kleuter vond het allemaal maar wat.
Anyway, wordt vervolgd. Ben van plan voor de klep zo'n rubberen drempelhulp te leggen. Kun je op maat laten maken en zijn bijvoorbeeld eigenlijk bedoeld voor rolstoelen en deurdrempels. Dacht misschien is dat even een oplossing.
Anyhow: naar de workshop van Mireille ben ik dan dus ook zonder paard gegaan. Desondanks een superinteressante en leuke dag gehad. Ik ga daar zeker terug komen en hopelijk dan mét paard! :)

Verder zit ik in een enorme drukke periode door voorbereiding van de bruiloft met mijn liefde. O:) Wij gaan eind november trouwen! Hartstikke leuk en het wordt een groot feest en daar komt gewoon heel wat bij kijken (bijv last minute bedenken dat ik niet happy genoeg ben met de jurk en afgelopen weekend een andere keuze heb gemaakt :o ). Hiernaast ook op mijn werk een klus erbij met dubbele reistijd. Ontzettend leuk maar dus ook ook nogal tijdrovend. Ik heb zitten denken om er wat hulp voor Gino bij te zoeken, maar dat zal aankomen op enkel werken aan de hand (jaja!), knuffelen, aandacht enzo, maar natuurlijk niet meer dan dat nu hij nog niet onder het zadel beleerd is. Ach, gewoon iemand die meehelpt een oogje in het zeil te houden ook en die hem net zo leuk vind als ik. :) Vind dat maar eens. Ach, het is geen must, maar ergens zou ik het ook fijn vinden denk ik.
Ben wel begonnen met lessen met hem trouwens! Het werken aan de hand en longeerwerk uitbouwen, fijn dat er iemand meekijkt en op die manier toch echt kritischer bezig te zijn :)
Kijk, hier liet de juf even wat zien :D

[ img ]

Het is zo'n lieverd. Nou, tot zover even deze update, wordt weer vervolgd!

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 20:55 



 
Profiel   

Lekker druk klinkt het :D , helemaal met die last minute jurk switch. Say yes to the dress :D

Hij ziet er super uit! Puppie-look gaat er al een beetje af. Hoe bevalt de stalling? En wat doen jullie al zoal aan de hand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 16:36 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Lekker druk klinkt het :D , helemaal met die last minute jurk switch. Say yes to the dress :D

Hij ziet er super uit! Puppie-look gaat er al een beetje af. Hoe bevalt de stalling? En wat doen jullie al zoal aan de hand?

Nou zeg dat wel... :j en dan vergat ik nog te vertellen dat ik in de tussentijd ook nog mijn E achter B-rijbewijs heb behaald! Nog best een dingetje om de bijzondere verrichtingen goed onder de knie te krijgen, maar heel blij dat ik geslaagd ben! *\o/*

Stalling bevalt goed! Heb hem nu 's nachts op stal staan. De paarden gaan rond tien uur 's avonds naar binnen en in de ochtend rond zeven uur weer naar buiten. Vond ik een oké compromis, omdat het vooral mijzelf rust geeft dat ik weet dat hij 's nachts ook voldoende te eten heeft, hij nu dagelijks z'n dosis vitaminebrok enzo krijgt doordat dit door de staleigenaar gedaan wordt. Omdat ik gewoon niet dagelijks naar stal kan gaan, vind ik het een fijn idee dat hij wel dagelijks aan z'n trekken komt. Ach, alles na te hebben gelopen in een natuurgebied in alle vrijheid is inleveren natuurlijk :)

Aan de hand werken we met name aan balans en het op de juiste manier gewicht te verdelen (hij dan dus met zijn lijf :D ). Hij is heel leergierig en braaf in de bak, blij om. Ook sowieso relaxter de laatste tijd waardoor opvoedingstechnisch de dingen ineens ook wat makkelijker gaan. Stilstaan met poetsen, wachten, etc.
Kortom: hij lijkt inderdaad wat volwassener te worden. Benieuwd naar het vervolg. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:20 



 
Profiel   

Jongens, meedenken welkom! Ik weet al lange tijd dat ik Gino wil wegbrengen om te laten beleren. Een goede en veilige basis onder het zadel creeëren door iemand die dat goed kan en weet wat ie doet.
Nu zit ik alleen een beetje te dubben over de planning. We gaan de winter in, niet echt een top timing denk ik zo. Ik heb hem nu net 1,5 maand in een andere kudde staan, sneu om nu al weer weg te halen...enzovoorts. Ook privé spelen er dingen waarvan ik niet goed weet hoe die zullen lopen in 2022, zoals een nieuwe klus op mijn werk, wat ik heel leuk vind, maar wat veel tijd vraagt, een kinderwens die nu al even duurt en ons komende huwelijk. Voor mijn werk sowieso nu meer reistijdvoor en de thuiswerkdag waarop ik vaak tussendoor nog even naar stal kon heb ik voorlopig ingeleverd.

Kortom, tja, wat is het goede moment? Neig het meest naar nu eerst de winter door te gaan en hem dan weg te brengen. Ik ben overigens zo enthousiast teruggekomen van de workshop van Mireille den Hoed dat ik ook daar info heb opgevraagd over het jonge-paardentraject wat ze daar bieden. Ondanks dat ik er nu pas één keer ben geweest, kan ik haast met zekerheid zeggen dat ik de wijze waarop zij de paarden opleiden echt helemaal fair en top vind. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Mensen die ook hun jonge paard daarheen hebben gebracht, ervaringen hoor ik uiteraard graag! :)

Ik mis een beetje het verder kunnen, maar ook de tijd op dit moment. Niet heel handig dus en voelt ook niet altijd fijn. Dus nou, elke zinnige reactie en suggestie is welkom hoor! O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 16:36 



 
Profiel   

Wat een knapperd . Als je het zo druk hebt, is het misschien goed om tot na de winter te wachten met inrijden. Dat heb ik toentertijd ook gedaan met mijn paard. Wij zaten vol in de verbouwing van ons huis. Vond het ook niet eerlijk naar mijn paard toe. Dus na de verbouwing haar in laten rijden, en toen ze weer thuis kwam, had ik genoeg tijd voor haar.
Maar denk vooral dat je je gevoel moet volgen hierin

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 19:13 



 
Profiel   

Misschien eind van de winter weg brengen. Dan komt hij in h t voorjaar terug en kan je hopelijk zelf verder. Al blijft tijd natuurlijk veel een ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:20 



 
Profiel   

Ja lijkt wel de beste optie om in elk geval de winter nu eerst af te wachten. Op zich nog steeds geen haast, maar wil wel een beetje een planning maken voor zover dat lukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 20:17 



 
Profiel   

Na een heel intensief weekend door gedoe op stal, nu met een redelijk gerust gevoel thuis. :\ G staat sinds vandaag weer lekker 24/7 buiten in de kudde waar hij tot voor kort al stond, tussen zijn vriendjes, hij voegde meteen weer mooi in <3. Én een nieuw look-a-like vriendje die er in de tussentijd bij is gekomen in de kudde. Wat grappig dat ze elkaar meteen opzochten. :+ Levert een mooi plaatje op in elk geval!

[ img ]


ps. wat een hondenweer op dit moment! |( Maar wat hou ik toch van de herfst! Ik heb een nieuwe camera en ga er gauw maar eens mee op pad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-21 18:16 



 
Profiel   

Ook een knapperd, een Spanjaard? Vervelend dat er gedoe is op stal. Je sprak juist zo handig over de switch vanwege elke dag zijn brok/balancer.

Volgensmij is ieder moment een goed moment kwa inrijden, alles na een bepaalde leeftijd is gewoon oké. Seizoen maakt niet zoveel uit en de timing is altijd oké als het voor jou oké is. Vaak gaat het ook spelenderwijs vanzelf. Samen groeiend en dan zit je er zomaar op. Althans, zo gebeurde het bij mij bij die paar groene paarden die ik als bijrijder gehad heb. En kwa herhalingen hoeft dat niet “vaak/regelmatig”, ze leren altijd en vergeten niet iets sneller als je het een maand niet gedaan heb ipv na een week weer herhaald. Je vind vast wel een weg en tijd die bij jullie past!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 16:55 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Ook een knapperd, een Spanjaard? Vervelend dat er gedoe is op stal. Je sprak juist zo handig over de switch vanwege elke dag zijn brok/balancer.

Volgensmij is ieder moment een goed moment kwa inrijden, alles na een bepaalde leeftijd is gewoon oké. Seizoen maakt niet zoveel uit en de timing is altijd oké als het voor jou oké is. Vaak gaat het ook spelenderwijs vanzelf. Samen groeiend en dan zit je er zomaar op. Althans, zo gebeurde het bij mij bij die paar groene paarden die ik als bijrijder gehad heb. En kwa herhalingen hoeft dat niet “vaak/regelmatig”, ze leren altijd en vergeten niet iets sneller als je het een maand niet gedaan heb ipv na een week weer herhaald. Je vind vast wel een weg en tijd die bij jullie past!

Dank je voor je lieve reactie. En inderdaad een Spanjool die ander! :D
Inderdaad, alles op z'n tijd en het voelt nog altijd goed om het op deze manier te doen met hem. Maar helaas draagt de instabiliteit op stal op dit moment niet echt bij aan dit alles. Ik moet eerlijk zeggen er behoorlijke stress en zorgen van te hebben, omdat ik nu niet in de positie zit om dagelijks naar stal te kunnen, waar dit wel nodig is (bijvoeren). Ik zoek dan ook iemand die kan en wil helpen met de aandacht voor hem, maar heb natuurlijk geen paard te bieden waar je lekker op kunt stappen en het bos in mee kunt. Ik maak me zorgen, heb gelukkig een lieve vriend die wel wat bij wil springen, maar ook dat is niet ideaal en daarmee wil ik hem ook niet belasten (mijn hobby). Ik hoop hoe dan ook dat mijn paardje het goed doet de komende tijd, ga er alles aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 17:09 



 
Profiel   

Wat is het toch een knapperd en wat sta je op een prachtige plek <3 Ik geloof meteen je zorgen en frustraties, ik las erover in een ander topic en moest ook meteen aan jou denken.
Hopelijk komen jullie er samen uit en zijn de paarden niet de dupe van dit alles en kan jij ook blijven genieten van deze prachtige hobby!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 17:31 



 
Profiel   

suffie schreef
Wat is het toch een knapperd en wat sta je op een prachtige plek <3 Ik geloof meteen je zorgen en frustraties, ik las erover in een ander topic en moest ook meteen aan jou denken.
Hopelijk komen jullie er samen uit en zijn de paarden niet de dupe van dit alles en kan jij ook blijven genieten van deze prachtige hobby!

Dank je wel en ja de plek is prachtig! Belang van de paarden staat natuurlijk voor iedereen voorop. Hoop dat het goed gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-21 18:42 



 
Profiel   

<3 Wat een leukie is het toch
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-21 18:34 



 
Profiel   

Stiekem gefilmd door een stalgenootje nadat ik Gino had geroepen die verderop stond te eten.
Hier word ik zo blij van <3



En mijn eigen beeld voordat we samen richting stal liepen :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-21 20:25 



 
Profiel   

wat een prachtige plek is het toch! Gaaf hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 12:05 



 
Profiel   

<3 hij heeft ook zo’n leuk hoofd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 13:38 



 
Profiel   

NIEUWS! Ik heb iemand gevonden die Gino gaat in-en doorrijden! We gaan komende week starten en 2x per week trainen aanhouden. Ik laat het vooral bij haar maar zal wel meekijken in het proces uiteraard. :) Ben zo benieuwd hoe dit verder gaat!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 21:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 13 [ 321 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen