Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

 
Profiel   

Deze week is m'n neckrein voor haar binnen gekomen! We hadden al een paar x geoefend met een halstertouw, maat dit werkt toch iets fijner. Ze deed het zo goed dat we uiteindelijk zonder hoofdstel met neckrein hebben gegaloppeerd, wat een gaaf gevoel en ze kwam meteen super terug op m'n zit.

[ img ]

Gister heeft een vriendin van me wat foto's gemaakt van ons buiten. Hoopte stiekem dat ik ook zonder hoofdstel kon, maar ze was behoorlijk heet, dus die maar aan gehouden en ook de cap maar niet afgezet :+

Wel heel blij met het resultaat! <3

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 17:53 



 
Profiel   

Leuk met die neckrope!

Fotos met kleedjes op paarden snap ik niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 20:35 



 
Profiel   

Ik vind het juist leuk zo'n foto's :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 20:54 



 
Profiel   

Omdat je er wat extra leuk uit wilt zien op een foto, en de jurk mooi en zwierig is en bij de neckrope matched :+ Ieder z'n ding :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 21:25 



 
Profiel   

Machtig gevoel hé om zo zonder hoofdstel te galoperen? <3 fijn dat het zo goed gaat en alvast veel plezier in Nederland.

Prachtige foto! Ik heb toch altijd een zwak voor gevreesde vosse merrie's :+

Waarom zijn struisvogels eigenlijk zo link om tegen te komen? Zijn ze erg territoriaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 22:31 



 
Profiel   

Ooh ik vind het een hele gave foto :D
Goede vlucht naar NL alvast :)F

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-20 23:00 



 
Profiel   

Oh zó'n machtig gevoel!! Ik was zo ontzettend trots op haar. Wou dat ik hier een filmpje kon uploaden want had het ook even gefilmd. Ze komt altijd perfect terug op m'n zit van galop naar draf, en van draf van stap, maar op een of andere manier wilt ze niet zo graag van stap naar halt. Dus dat hebben we veel geoefend, en toen we galoppeerden op neckrein kwam ze zo goed terug en stond ook meteen stil. Zo zo trots <3

Struisvogels kunnen heel hard schoppen en vooral heel hard rennen (70/80?km per uur). Ze hebben nu babies, dus ze zijn erg beschermend. Ik wil geen struisvogel achter me aan want dat win ik niet haha :P Kwam ze paar weken terug tegen toen ik een andere pony reed, en de moeder draaide zich om en kwam met open vleugels naar ons toe. Paarden natuurlijk geschrokken en pony er bokkend en galopperend ervandoor en ik zonder zadel _O- Even later zagen we ook het mannetje ergens anders heel hard rennen. Calypso heeft ze 1x gezien, van een afstandje en dat was wel heel spannend maar nog net ok, struisvogel stond wel stil, als die ging lopen was het wel anders geweest denk ik :P

Dank je wel! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 08:23 



 
Profiel   

Wat een heerlijk verhaal!
En ook al mis je je paard, geniet lekker van je familie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 13:42 



 
Profiel   

Ja ga ik zeker doen! Maar de corona getallen gaan wel zo hard omhoog nu.. :oo M'n moeder belde net of ik niet beter m'n vlucht kan wijzigen... maar dat kan tot 48u voor vertrek en nu ben ik net te laat. Ben zo bang dat Nederland in harde lockdown gaat. Toen ik boekte gingen de cijfers gelukkig goed omlaag, maar dat is nu wel anders helaas.

Vanmorgen nog een laatste ritje gedaan met Calypso en morgenvroeg gaan we samen even wandelen, en d'r flink knuffelen :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 15:34 



 
Profiel   

Mocht NL wel in totale lockdown gaan kan je dan wel terug? En als je langer moet blijven krijg je dan geen problemen om weer terug te komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 19:13 



 
Profiel   

Wat een geweldige omgeving, lijkt me geweldig om een buitenrit te doen met het risico dat je een struisvogel tegen komt of een slang :) Mijn merrie vindt wilde zwijnen en schapen al eng :D. Wat een heerlijk land!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 19:26 



 
Profiel   

Zooo ik ben je nu voor het eerst tegengekomen op bokt en ben meteen fan! Zo gaaf wat je gedaan hebt! En nu samen met je paard. Ik ben zoveel mooie foto's tegengekomen :j #stiekemeenkleinbeetjejaloers := ik ga je volgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 22:09 



 
Profiel   

Spannend met de lockdown. Hier in België alweer enkele weken in lockdown en de daling stagneert :/ kerst wordt een grote uitdaging.
Ik duim dat je een veilige tijd hebt, wat het ook wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 23:18 



 
Profiel   

Hé bah, kunnen struisvogels zo snel rennen? Ik vond het altijd al creepy , een beetje ongemakkelijk, en dit maakt het echt niet beter :+

Ik wou reageren dat het vast goed komt maar zie in verschillende FB groepen dat KLM vluchten van Amsterdam - Kaapstad of andersom heeft geannuleerd. Wel pas later in December dus hopelijk kun jij komende week zoals gepland vliegen!
Wel komen er ook in NL strengere regels aan en zullen er meer vluchten uitvallen. Je blijft tot eind Januari in Nederland toch? Ik gok (hoop) dat het dan weer wat soepeler is. Met een visum mag je echt wel weer terug naar ZA vliegen, hoog uit veranderd de datum waarop.

Ik hoop dat je, ondanks de strenge maatregelen, toch vol op kan genieten met je familie en vrienden hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-20 23:24 



 
Profiel   

Ja hoor dat kan ik gelukkig gewoon terug Marjo :) De lockdown in Nederland kan nooit zo erg zijn als die van ZA begin dit jaar dus laat ik T maar positief proberen te bekijken :')

Wat een lieve reactie DeniseEs!! Leuk! :D

Haha Ja ik ben ook echt geen fan meer van struisvogels, net dinosaurs joh :') Klopt, tot 26 December geen vluchten van klm naar kaapstad meer, en cpt naar ams 3(?) x in de week. Daarom was die van mij gecancelled en verzet naar een dag later. Zou eigenlijk over een half uur in de lucht zitten :P ik geloof ook niet dat ze toerisme weer dicht gaan gooien hier, kan het land niet aan, en zelfs toen Nederland op de banned list stond mocht ik wel terugkomen aangezien ik al een lang visum heb. Dus laten we maar duimen dat het allemaal goed komt en dat ik alsnog vriendinnen (1 voor 1) kan zien, en wil eigenlijk heel graag naar kramer in Duitsland want alles is hier mega duur :+ Maar we zullen het wel zien :j

Dank jullie wel!

Edit: o Ja schapen.. _O- daar kon ik vandaag ook niet langs en de koeien ook niet. Dus toen iemand anders maar even voorop, en hopen dat ik haar in m’n eentje er langs krijg haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 00:05 



 
Profiel   

Ik ben wel eens naar Namibië gevlogen om een zadel te brengen naar iemand die ik toen nog niet kende :+ kramer moet ook wel lukken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 00:21 



 
Profiel   

Oh dan kom ik ook langs want jullie zijn allebei vriendinnen van me haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 09:43 



 
Profiel   

Hahah ik dacht al, ik weet voor wie dat was :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 22:28 



 
Profiel   

Jaja dat was toen op 6 dagen geregeld geloof ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-20 01:32 



 
Profiel   

Afgelopen dinsdag naar Nederland gevlogen en ik mis de zomer, m'n vriend en natuurlijk Calypso! Maar wat is het fijn om bij m'n familie te zijn, ook al zit ik nog eventjes in quarantine.

Deze foto kreeg ik een paar dagen terug toegestuurd, tijdens het borstelen was ze in slaap gevallen :') :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 23:17 



 
Profiel   

O wat grappig. Moet je hele familie dan in quarantaine?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 23:19 



 
Profiel   

Ik zit vooral op m'n slaapkamer, en anders houden we afstand en hebben een mondkapje op :') Kan niet wachten om ze te kunnen knuffelen met kerst <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 00:20 



 
Profiel   

Geniet ervan, onwijs veel plezier!!
En laat je niet gek maken door die quaurantaine, ik begrijp sowieso niet wat op een slaapkamer zitten voor'n nut heeft als je dezelfde badkamer en toilet en wellicht keuken deelt, maaegoed :')

Wat fijn dat je naar Nederland kon komen!

Mag je wel ook weer terug?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 09:05 



 
Profiel   

Dank je wel! En ja, meer dan afstand houden en handen wassen kan je ook niet echt doen toch? Morgen ben ik hier alweer een week.

Nouja dat hoop ik wel... maar nu ze ineens allemaal grenzen gaan dichtgooien in Europa en vlieg verbod invoeren... blijkbaar heeft duitsland al de vluchten van en naar Zuid Afrika stil gezet. Vind het zo spannend. Ja, ik ben nu ‘thuis’ in Nederland. Maar m’n leven is wel echt in Zuid Afrika en ik moet wel echt terug kunnen vliegen := vind het allemaal heel erg spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-12-20 11:06 



 
Profiel   

laughterline schreef
Dank je wel! En ja, meer dan afstand houden en handen wassen kan je ook niet echt doen toch? Morgen ben ik hier alweer een week.

Nouja dat hoop ik wel... maar nu ze ineens allemaal grenzen gaan dichtgooien in Europa en vlieg verbod invoeren... blijkbaar heeft duitsland al de vluchten van en naar Zuid Afrika stil gezet. Vind het zo spannend. Ja, ik ben nu ‘thuis’ in Nederland. Maar m’n leven is wel echt in Zuid Afrika en ik moet wel echt terug kunnen vliegen := vind het allemaal heel erg spannend.


Je bent net op tijd in Nederland, niemand mag meer vanuit zuid Afrika naar Nederland vliegen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 00:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen