Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Lieve Calypso in Zuid-Afrika

 
Profiel   

Ahh wat een lief berichtje Iris! Als je het zo zegt zijn we idd goed gegroeid samen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-21 07:37 



 
Profiel   

:wave:
Dat is alweer even geleden dat ik hier gepost heb.

Calypso haar singel wondje is bijna helemaal genezen. Het was al genezen, maar toen weer open gegaan tijdens een rit. Blijkt dat ze het wondje niet krijgt van onder de singel, maar de singel is van zo'n dik materiaal (memory foam) niet gevormd en best wel breed, dat haar huid er overheen schuurt tijdens het bewegen. Dus we rijden weer lekker zonder zadel, oefenen met grondwerk en ondertussen ben ik op singel jacht :)

Gister weer heerlijk geoefend met de neckrope. Vind het zo'n bijzonder gevoel en Calypso vind het ook heel leuk om te doen! :) Daarna even lekker gespeeld met d'r in de bak en ik had m'n camera bij. Dus even wat foto's gemaakt.

Deze komt uitvergroot op de muur!
[ img ]

[ img ]

En tijdens een mooi buitenritje van de week
(stiekem ben ik nog steeds bang een struisvogel tegen te komen elke keer als ik een bocht omga :') )
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 11:03 



 
Profiel   

Hoe is het nog in zuid Afrika? Hoe is de situatie daar nu? Wij Belgen mogen nog niet reizen maar vraag me ook af hoe het qua veiligheid zal zijn in zuid Afrika straks. Zelfde of erger? (Beter hopen we maar niet op :D )

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 10:49 



 
Profiel   

poes schreef
Hoe is het nog in zuid Afrika? Hoe is de situatie daar nu? Wij Belgen mogen nog niet reizen maar vraag me ook af hoe het qua veiligheid zal zijn in zuid Afrika straks. Zelfde of erger? (Beter hopen we maar niet op :D )


Hey hey! Wat bedoel je qua veiligheid? Of covid daar verder verandering in heeft gebracht dat denk ik niet hoor. Gewoon weten wat je doet inderdaad en niet in je eentje 's avonds rondlopen haha. eigenlijk zoals altijd. Maar je bent hier volgensmij wel vaker geweest toch? Ik merk in ieder geval geen verschil met voor covid :j

Nu ik hier toch ben nog even een update over Calypso :)
Sinds ik terug ben uit Nederland begon haar zadel te schuiven, en dat doet 'ie nu nog steeds. Eerst met halfpad en inlages gewerkt op aanraden van zadelfitter, maar vond dat toch niet helemaal lekker passen. Omdat we het niet helemaal konden oplossen is er deze week een second opinion zadelfitter geweest. Bleek toch dat haar zadel niet helemaal de juiste fit was voor haar en dus ga ik deze verkopen en op zoek naar een andere!

Verder gaan we waarschijnlijk eind volgende maand verhuizen naar een andere stal, niet ver daar vandaan. Het is er prachtig waar ze nu staat, maar mist een hoop structuur en routine wat helaas niet met mijn planning werkt. Ook lopen de struisvogels uit de hand, er zijn er ondertussen bijna 30. :') Vind het heel jammer de beslissing te nemen maar uiteindelijk zal het beter zijn en veel beter werken voor ons :) Ook 24/7 buiten met schuilstal en een aantal farms om op te rijden, waaronder een wine farm dus erg mooi.

Wij hebben 3 weken geleden een hond geadopteerd uit het asiel, en die heeft Calypso vorige week ook mogen ontmoeten! Ze vond het allemaal wel prima :)

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 18:00 



 
Profiel   

Ik ben er idd twee keer geweest, toch een kleine 50 dagen :D wil ook heel graag terug.

Wat een prachtige hond. Balen van je zadel. Dat lijkt me daar al helemaal een gedoe of is het beter te doen om wat te vinden dan in Namibië?

Ben benieuwd naar je nieuwe stal!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 19:01 



 
Profiel   

Ik zou zeggen gewoon weer eens terug komen! :D Waar wil je dan naartoe? Mijn ouders zijn in oktober 40 jaar getrouwd en wil samen met mijn vriend graag naar Nederland. Maar met al die quarantine plichten en nu nog langer vliegverbod werkt het ook niet helemaal mee. Het is nog geen oktober maar hopen dat we kunnen gaan. Ook alweer 3 jaar geleden dat hij met mij mee is geweest.

Geen idee eigenlijk hoe het is vergeleken met Namibie! Ik denk dat het in Kaapstad wel wat makkelijker is aangezien daar veel meer 'paarden mensen' zitten. Ik woon er ruim 2u vandaan en toch wel een beetje in the middle of nowhere. We gaan nu voor een barefoot zadel, zat ik de eerste x al aan te denken maar toen de stap op een of andere manier niet durven zetten. Maar vanwege haar (blijkbaar) lastige rug gaan we het gewoon proberen, met hulp van een zadelfitter natuurlijk.

Ik ben ook heel benieuwd! :D 1 van de managers heb ik mee samengewerkt toen ik nog ritten begeleidde, dus die ken ik en weet dat ze in goede handen is. Ben ook wel erg benieuwd naar de ritten daar.

Ik zit te denken om haar daar naartoe te rijden, (10km gok ik) iemand te zoeken die met me mee wilt rijden, ipv het met de trailer te doen. De vorige keer ging echt niet goed en was echt geen goede ervaring voor haar. Maar ik heb nog 6 weken dus wie weet kan ik wat training doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 21:35 



 
Profiel   

Mocht je een zadel uit Europa kopen die in een grote valies kan, ken ik nog een bokker die het gaat ophalen en naar Afrika vliegt binnen de 10 dagen :D

Waar we heen willen goede vraag. We zijn twee keer geweest: een keer west-oost en een keer omgekeerd. Iets andere route en stopplaatsen wel. Alles gereden geen binnenlandse vluchten. Sowieso doen wij veeeeeel nationale parken. Dus kruger, Addo, Mountain Zebra (echt zo een ondergewaardeerd park! —> hier hebben we een Cheetah tracking te voet gedaan, leeuwen gezien. En bij de night drive enorme kans op aardwolf). Ik zou inmiddels ook eens terugwillen naar Hluhluwe. Maar de kalahari trekt ook, het noorden in richting bots/Namibië. En ja een stopje in de wijnregio kan niet ontbreken en we willen ook altijd graag naar Drakensbergen. En dan nog een keertje de kust zeker.
Inspiratie genoeg hahahah.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-21 23:40 



 
Profiel   

haha thanks! Het zadel ligt al klaar voor me gelukkig, want die zijn heel moeilijk te vinden hier. Moet alleen nog m'n oude verkopen :=

Ik heb nog niet zo veel parken gehad, behalve die kleine in de buurt van CPT, kruger en addo (vond ik mooier dan kruger!). Drakensbergen ben ik paar weken geleden geweest, helaas niet zo ver er in, maar prachtig zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-05-21 13:43 



 
Profiel   

Drakensbergen is echt prachtig ja. Zijn er twee keer geweest op verschillende locaties. Ik vond zelf golden Mountain ook echt magnifiek.

Mountain Zebra: super schattig klein park maar echt veel kans op goede sightings. Bij zelf rijden spot je er sowieso Black wildebeest, Mountain Zebra en eland, toch allemaal bijzondere dieren. En dan kun je er een cheetah tracking doen (wij zagen echt meerdere cheetah en zijn te voet heel dichtbij gegaan, ook leeuwen gezocht en gespot tijdens de rit). En naar het schijnt echt altijd aardwolf op de night drive! En er zit daar een heel leuke plek om te slapen in dat schattig stadje ernaast.

Addo is ook echt super leuk! Sighting van twee mannetjes leeuwen met een dode buffel net naast de weg. Heel indrukwekkend. En hele rustige olifanten. We hebben daar echt geregeld letterlijk in de kudde gestaan met de auto, daar kijk ik in kruger wel meer mee uit.
En leuke huisjes daar om in te slapen.

Hluhluwe is ook heel mooi en als je neushoorn wil zien is dat wel je beste optie.

Ik vind het echt een prachtig land en denk dat we nog wel geregeld zullen terug gaan haha :D

Blesbok park is mooi maar ja vooral blesbok gezien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-21 00:26 



 
Profiel   

Leuke blog! ben hier terecht gekomen via het boomloos-topic :P (ben niet nieuwsgierig verder hoor...).

Ik heb niet alles gelezen, maar wel veel prachtige foto's gezien <3

En je eerste post maakte me al helemaal emo. Heel mooi wat je zegt over je hoogsensitieve paardje en hoe je met haar omgaat <3 .
Mijn dochtertje van 6 is ook zo'n supergevoelig typje, en ik herken dat helemaal. Ik zie wat een schade 'streng zijn' en boosheid bij haar kan aanrichten. Hoe dat bij haar binnenkomt. En je lost er helemaal niks mee op. Hoe boos ze soms ook kan zijn, ze heeft altijd alleen maar liefde en geduld nodig...
Wat dat betreft zijn de paarden voor mij ook al een goede leerschool geweest :P (en nu leren ze haar weer heel veel <3 ).

Anyway, je hebt een prachtig paardje en ik hoop dat het goed komt met je Barefoot!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 20:46 



 
Profiel   

MrsMidnight schreef
Leuke blog! ben hier terecht gekomen via het boomloos-topic :P (ben niet nieuwsgierig verder hoor...).

Ik heb niet alles gelezen, maar wel veel prachtige foto's gezien <3

En je eerste post maakte me al helemaal emo. Heel mooi wat je zegt over je hoogsensitieve paardje en hoe je met haar omgaat <3 .
Mijn dochtertje van 6 is ook zo'n supergevoelig typje, en ik herken dat helemaal. Ik zie wat een schade 'streng zijn' en boosheid bij haar kan aanrichten. Hoe dat bij haar binnenkomt. En je lost er helemaal niks mee op. Hoe boos ze soms ook kan zijn, ze heeft altijd alleen maar liefde en geduld nodig...
Wat dat betreft zijn de paarden voor mij ook al een goede leerschool geweest :P (en nu leren ze haar weer heel veel <3 ).

Anyway, je hebt een prachtig paardje en ik hoop dat het goed komt met je Barefoot!


Ahh haha wat leuk! Dank je wel! :D Ja wat dat betreft lijken Calypso en ik ontzettend veel op elkaar en herkende ik mezelf in haar. Ze heeft niet iemand nodig die haar streng aanpakt maar juist haar de kans geeft om het allemaal even te verwerken. Leuk dat je dochter ook het paarden'virus' heeft! <3 Dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-21 21:09 



 
Profiel   

Tijd voor een korte update :)

We hebben een ander zadel, voor het eerst boomloos. Een barefoot London. Weer even wennen aan elkaar maar dat komt vast helemaal goed :j (we hebben nu de boomloos pad onder het dekje)

[ img ]

De laatste tijd konden we alleen nog aan 1 kant van de farm rijden, omdat de struisvogels in grote groepen aan de andere (goede) kant liepen. Dus we konden alleen een weiland in en weer terug. Wel een mooi uitzicht, maar helaas maar een korte route en bijna tot geen draf/galop mogelijkheden. Toch een paar leuke plaatjes!

[ img ]
[ img ]
En ons laatste ritje bij zonsondergang
[ img ]

Afgelopen donderdag zijn we verhuisd, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet kon wachten. Hebben wat probleempjes gehad met de stal eigenaresse die zich niet helemaal aan de afspraken hield, en het werkte gewoon niet helemaal meer. Nu staan we wat dichter bij de bergen en 1 van de managers daar heb ik mee samen gewerkt, kent Calypso en wij kennen elkaar ook best goed.

Ik hoopte dat ik haar er naartoe kon rijden, want het is niet zo ver van elkaar af. Maar helaas moet je een rivier oversteken en er is maar 1 plek waar dat kon, en dan werd het ineens een rit van 26km. Dus uiteindelijk toch voor de trailer gekozen. De laatste keer trailer ervaring was een beetje een trauma, ze was zo gestresst waardoor ik ook gestresst werd en er verkeerde keuzes gemaakt werden en het steigeren en ze met 'mankracht' er in ging ipv fijne samenwerking.

Deze keer wilde ik zeker weten dat we haar een goede ervaring gaven, dus alle tijd en geduld van de wereld genomen met een super fijn team naast me die er ook zo over dachten. Alles op haar tempo en haar keus om een stapje naar voren te doen.
[ img ]
1,5 uur later, maar ze ging er in en zonder stress :j

Op haar nieuwe plekje! Ze was heel relaxed en begon meteen lekker te eten.
[ img ]

Gister heeft ze lekker de benen gestrekt, er was storm in de lucht en dat maakt ze altijd zo gek.
[ img ]

Nu gaan we weer overal rustig de tijd voor nemen om aan te wennen. Nieuwe paarden, nieuwe indrukken, nieuwe ervaringen.. en ik kan niet wachten om in de bergen te gaan rijden en de routes te ontdekken :)... Zonder struisvogels ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-21 17:09 



 
Profiel   

Fijne plek precies! Ze ziet er goed uit :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 07:05 



 
Profiel   

Een mooi plekje inderdaad! Vrijdag gaan we voor ons eerste ritje samen met iemand anders :)
Genoeg mensen die er rijden dus dat is erg fijn.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 12:57 



 
Profiel   

Fijn dat de verhuizing goed is gegaan! Klinkt als een goede keuze en het nieuwe plekje klinkt heel fijn.
Hoop dat jullie snel gewend zijn! :)

Hoe lang moet je rijden om er te komen vanuit huis? Puur uit interesse omdat afstand relatief is, daar rijdt je wellicht wel veel verder dan hier :)

En mooie sfeervolle foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 13:02 



 
Profiel   

Temeraire schreef
Fijn dat de verhuizing goed is gegaan! Klinkt als een goede keuze en het nieuwe plekje klinkt heel fijn.
Hoop dat jullie snel gewend zijn! :)

Hoe lang moet je rijden om er te komen vanuit huis? Puur uit interesse omdat afstand relatief is, daar rijdt je wellicht wel veel verder dan hier :)

En mooie sfeervolle foto's!


Dank je wel :) Ze staat nu ongeveer op een kwartiertje rijden, eerst was het 20min dus het is niet zo ver van elkaar vandaan. Maar ik woon wel een beetje in the middle of nowhere hier, dus ik heb geluk dat in het dorp naast ons, waar ze nu staat, 2 stallen zijn. Maar dat zijn ook wel echt de enige in de omgeving :) De volgende optie ligt op een uur rijden maar dat is me wel te ver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-21 13:19 



 
Profiel   

Vandaag voor het eerst gereden op de nieuwe stalling, en wauw wat is het hier mooi <3
Veel dichter bij de bergen en kan niet wachten om alle routes te zien!
Calypso was geweldig. Zelfverzekerd, vrolijk, lekker om d'r heen kijken!
Zelfs voorop gaan als het ander paard ergens niet langs wilde.
Beide dus een leuke rit gehad en ik ben zo zo trots op d'r :)

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 17:48 



 
Profiel   

Wat een leuke updates! En wat een prachtig uitzicht heb jij tussen de oortjes door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 18:00 



 
Profiel   

Wat een prachtige plek! Welke bergen zijn dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-21 22:41 



 
Profiel   

Emj_23 schreef
Wat een leuke updates! En wat een prachtig uitzicht heb jij tussen de oortjes door.


Dankjewel :D

poes schreef
Wat een prachtige plek! Welke bergen zijn dat?


Dit is in Stanford in the Overberg, Western Cape

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-21 07:57 



 
Profiel   

Hallo hallo :wave:
Wij doen het hier even lekker rustig aan! Op 7 juli kreeg Calypso haar eerste African Horse Sickness vaccinatie, dan moet ze 3 weken haar hartslag laag houden en mag ze niet zweten. Wij hebben dus al lang niet meer gereden. Morgen is het 3 weken geleden, dus morgen gaan we voor een klein ritje en dan krijgt ze donderdag haar 2e (laatste) injectie en dan moeten we weer 3 weken rustig aan doen.. :') Maar goed, geeft ze lekker de tijd om hier te wennen! Ondertussen zijn we dus aan de wandel. :j

Gister ging een vriendin/oud collega met me mee en hebben we een heerlijk paarden ochtendje gehad. Een rondje om het water gelopen en maakte ze een paar foto's.

Een prachtig plekje!
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Blij ei maakte een sprintje door de wei.. :+
[ img ]
Zet twee chestnut mares samen.. Duurde lang voordat ze het eens waren met elkaar, maar nu zijn ze maatjes.
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 13:14 



 
Profiel   

Mooie plek idd. En goed dat ze gevaccineerd is, het is echt een vuile ziekte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 18:25 



 
Profiel   

Wauw, het uitzicht daar is wel fantastisch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 18:31 



 
Profiel   

Wat ziet ze er goed uit en wat een prachtige omgeving! <3
Grappig dat het daar nu winter is en het er alsnog groen is. Ik zie veel dikke jassen en mutsen (en veel sneeuw :+ ) voorbij komen op Afrikaanse accounts maar bij jou ziet het er niet zo koud uit.

Hoe gaat het nu daar met Covid? Zitten jullie nog in lockdown lvl 4 of is het alweer aan de betere kant? En hoe gaat het met jou? Zover ik me herinner werk(te) je in de toeristenbranche. Of ben je helaas genoodzaakt geweest om wat anders te zoeken door Covid?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-21 22:33 



 
Profiel   

Nyaleti schreef
Wat ziet ze er goed uit en wat een prachtige omgeving! <3
Grappig dat het daar nu winter is en het er alsnog groen is. Ik zie veel dikke jassen en mutsen (en veel sneeuw :+ ) voorbij komen op Afrikaanse accounts maar bij jou ziet het er niet zo koud uit.

Hoe gaat het nu daar met Covid? Zitten jullie nog in lockdown lvl 4 of is het alweer aan de betere kant? En hoe gaat het met jou? Zover ik me herinner werk(te) je in de toeristenbranche. Of ben je helaas genoodzaakt geweest om wat anders te zoeken door Covid?


Haha we zijn toevallig vorige week de sneeuw op gaan zoeken. 3 uur rijden voor ons.
Dit is ons rescue hondje Tito.
[ img ]

Maar ik loop hier ook met m’n dikke winterjas hoor, 12 graden en wind/regen is (hier) toch echt heel koud haha. Zeker omdat de huizen geen centrale verwarming hebben, heb je het altijd koud. Winter is hier in dit gedeelte vooral Veel regen en storm/harde wind. De dag dat we foto’s gingen maken was het echt ‘warm’! Was een gekke dag. Volgens mij was het 20 graden dus een hele warme winterdag.

Met mij gaat het goed, dank je wel! :) klopt, ik werkte bij een nature resort als horse trail guide, buitenritten begeleiden. Calypso was mijn lead horse, en toen ik daar stopte (inderdaad door covid, er was geen uitzicht wanneer ze mijn salaris weer konden betalen dus was eigenlijk vrijwillig aan het werk voor een aantal maanden) heb ik calypso over genomen en we staan nu dus ergens anders :) Ik werk nu online vanuit huis. Mis het buiten werken wel, maar heb nu ook de vrijheid die ik eerst niet had omdat ik zelf m’n tijd kan indelen, en dat is heel fijn met een eigen paard :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-21 08:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 157 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen