Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 7 [ 153 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

 
Profiel   

Ik lees ook mee, maar reageer ook niet snel. Heerlijk paardje hebben jullie!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 17:57 



 
Profiel   

Dankjullie wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 19:54 



 
Profiel   

Hier ook een stille stiekeme stalker! Moh wat een coole knol hebben jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 23:15 



 
Profiel   

Heel leuk paardje, met plezier alle 5 de pagina's gelezen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 23:26 



 
Profiel   

Leuk dat er toch zoveel mensen meelezen!

Vandaag even gaan wandelen met Mike en onze mini Fay. Rustig een rondje door de stad gelopen om hem aan alles te laten wennen. Zo leuk om te zien dat hij daar echt van geniet, lekker rondstappen langs drukke wegen, over veldjes etc.
Partner wou ook nog een foto voor de kerk :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 20:18 



 
Profiel   

mirriejj schreef
Leuk dat er toch zoveel mensen meelezen!

Vandaag even gaan wandelen met Mike en onze mini Fay. Rustig een rondje door de stad gelopen om hem aan alles te laten wennen. Zo leuk om te zien dat hij daar echt van geniet, lekker rondstappen langs drukke wegen, over veldjes etc.
Partner wou ook nog een foto voor de kerk :')
[ [url=m/LMsDvN.jpg]Afbeelding[/url] ]



Geweldig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 11:19 



 
Profiel   

Vorige week liep Mike ineens lichtjes mank, hij had zich verstapt op de trailer. Een weekje rust volgde erna.
Afgelopen weekend weer begonnen met wat longeerwerk, de eerste dag leek het meer laagvliegeren :') Maar de dag erna was hij weer de brave zelf.

Vandaag weer naar de trainster. Thuis al netjes klaargemaakt.

[ img ]
[ img ]

Het trailerladen hebben we ook nog even geoefend en dat ging vandaag erg goed.

Het was ondertussen alweer 2 weken geleden dat ze er voor de 3e keer op zat. Dus besloten om een paar stappen terug te doen en eerst weer even te hangen. En dat deed hij zo braaf, dat ik zelf ook nog 2 keer op hem gehangen heb.
Ik hoop dat jullie een beetje lief zijn na het zien van de filmpjes!
https://www.youtube.com/watch?v=oR-3Foyz6UQ
https://www.youtube.com/watch?v=YQnoTQg-3HQ

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 21:35 



 
Profiel   

Laagvliegeren :') _O-

Ziet er goed uit hoor dat hangen. Ben alleen niet zo fan van het voeren, maar ieder zn ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 21:44 



 
Profiel   

Earth schreef
Laagvliegeren :') _O-

Ziet er goed uit hoor dat hangen. Ben alleen niet zo fan van het voeren, maar ieder zn ding.


Met welke reden ben je er geen fan van?

Bij de pony's die ik voor de kar beleerd heb, gebruikte ik ook geen voer. Maar ik moet zeggen dat ik het voor hem prima vind werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 21:46 



 
Profiel   

mirriejj schreef
Earth schreef
Laagvliegeren :') _O-

Ziet er goed uit hoor dat hangen. Ben alleen niet zo fan van het voeren, maar ieder zn ding.


Met welke reden ben je er geen fan van?

Bij de pony's die ik voor de kar beleerd heb, gebruikte ik ook geen voer. Maar ik moet zeggen dat ik het voor hem prima vind werken.


Ik zie hem een beetje opdringerig worden, zoeken naar het voer. Daar houd ik al niet van.
En ik wil dat een paard echt ontspannen is en in het moment. Dus echt geconcentreerd is op wat er gebeurt. Met voer raakt ie juist afgeleid, en niet perse ontspannen. Ik wil dat het paard de situatie accepteert omdat hij het gewoon accepteert, niet omdat er eten is.
Maar goed, dat is mijn ding :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 21:51 



 
Profiel   

Ik zou opletten met wat je doet nu. Je gaat anders alleen maar achteruit

- niet voeren
-Handschoenen aan
-krukje weg
- grondpersoon op de goede plek laten staan.

Edit: persoonlijk zou ik ook een stuk bak afzetten voor meer controle

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 21:54 



 
Profiel   

Earth schreef
Ik zie hem een beetje opdringerig worden, zoeken naar het voer. Daar houd ik al niet van.
En ik wil dat een paard echt ontspannen is en in het moment. Dus echt geconcentreerd is op wat er gebeurt. Met voer raakt ie juist afgeleid, en niet perse ontspannen. Ik wil dat het paard de situatie accepteert omdat hij het gewoon accepteert, niet omdat er eten is.
Maar goed, dat is mijn ding :P


Dat klinkt logisch +:)+

Ook jij bedankt voor de tips Dafne!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 21:56 



 
Profiel   

mirriejj schreef
Earth schreef
Ik zie hem een beetje opdringerig worden, zoeken naar het voer. Daar houd ik al niet van.
En ik wil dat een paard echt ontspannen is en in het moment. Dus echt geconcentreerd is op wat er gebeurt. Met voer raakt ie juist afgeleid, en niet perse ontspannen. Ik wil dat het paard de situatie accepteert omdat hij het gewoon accepteert, niet omdat er eten is.
Maar goed, dat is mijn ding :P


Dat klinkt logisch +:)+

Ook jij bedankt voor de tips Dafne!



Je zit helaas tever weg kwam anders graag keer helpen om wat tips te geven en mee uit te voeren. Of er eventueel op te klimmen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 22:04 



 
Profiel   

Dat ben ik trouwens wel met Dafne eens, altijd een helm op. Ook als je gaat hangen. En idd handschoentjes aan, je bent niet de eerste die de blaren op de hand heeft staan als paard toch besluit een aanloop te nemen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 22:04 



 
Profiel   

Earth schreef
Dat ben ik trouwens wel met Dafne eens, altijd een helm op. Ook als je gaat hangen. En idd handschoentjes aan, je bent niet de eerste die de blaren op de hand heeft staan als paard toch besluit een aanloop te nemen :')



Het ergste is dat ik altijd MET handschoenen longeer, omdat ik na de eerste keer longeren inderdaad de blaren op mijn handen had staan :') Geen idee waarom ik daar vandaag niet aan gedacht had.

Dat de trainster geen cap op heeft, is haar eigen keuze. Ikzelf heb inderdaad wel mijn cap opgedaan met hangen.

We stonden hier trouwens in de longeerkraal, dus mocht hij gaan, dan kan hij niet ver weg.

Ja zonde Dafne, anders was je altijd welkom geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-21 22:09 



 
Profiel   

Met voer trainen kan een enorme toevoeging zijn als je het systematisch aanpakt. Dus aandacht besteedt aan het installeren van de click, voerbeleefdheid en rust. Voer is een enorm sterke bekrachtiger voor paarden en maakt dat ze echt graag mee willen denken en werken. Het komt ook keer op keer uit wetenschappelijk onderzoek dat je met voer effectiever traint (mits goed uitgevoerd natuurlijk). Ik denk: even een tegengeluidje wat betreft het voer :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 09:12 



 
Profiel   

Wat een leuk dier! Ik ben geen tegenstander van met voer werken echter timing is hierin wel belangrijk.
Ik zie nog vrij veel spanning bij hem, oren naar achter, staart redelijk strak tussen de billen.
Ik hoop dat er veel gewerkt wordt aan vertrouwen, want hij is nog niet ok met de situatie.

Ik denk dat het een enorm lief paard is, wel een binnenvetter zo te zien.
Ik hoop overigens wel dat de beleerder goed verzekerd is, zonder cap en handschoenen vind ik ook een NO go. Maar goed daar kunnen jullie niets aan veranderen natuurlijk.

Geniet van jullie man! Zo te zien is hij met wandelen enorm braaf! Leuke foto ook dat contrast met de kerk :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 10:11 



 
Profiel   

Dankjewel dat jullie zo lief reageren, terwijl het nog lang niet perfect gaat!

VogeltjeM schreef
Met voer trainen kan een enorme toevoeging zijn als je het systematisch aanpakt. Dus aandacht besteedt aan het installeren van de click, voerbeleefdheid en rust. Voer is een enorm sterke bekrachtiger voor paarden en maakt dat ze echt graag mee willen denken en werken. Het komt ook keer op keer uit wetenschappelijk onderzoek dat je met voer effectiever traint (mits goed uitgevoerd natuurlijk). Ik denk: even een tegengeluidje wat betreft het voer :)


Ik kan me hier zeker in vinden. Voor mijn partner is dit haar eerste eigen pony, maar ze is wel bekend met het trainen van honden en hierbij gebruikt ze ook voer als motivator.
Ik zelf ben dat niet gewend, dus voor mij is het heel erg wennen om het goede moment te vinden. Nog genoeg te leren zullen we maar zeggen ;-)


timokyana schreef
Wat een leuk dier! Ik ben geen tegenstander van met voer werken echter timing is hierin wel belangrijk.
Ik zie nog vrij veel spanning bij hem, oren naar achter, staart redelijk strak tussen de billen.
Ik hoop dat er veel gewerkt wordt aan vertrouwen, want hij is nog niet ok met de situatie.

Ik denk dat het een enorm lief paard is, wel een binnenvetter zo te zien.
Ik hoop overigens wel dat de beleerder goed verzekerd is, zonder cap en handschoenen vind ik ook een NO go. Maar goed daar kunnen jullie niets aan veranderen natuurlijk.

Geniet van jullie man! Zo te zien is hij met wandelen enorm braaf! Leuke foto ook dat contrast met de kerk :-)


Daar heb je ook zeker gelijk in. Mike vind vooral het opstappen héél spannend. Eenmaal dat de trainer erop zit, gaat dit een stuk beter.
Wij wisten vanaf het moment dat hij naar de beleerstal ging, dat hij veel tijd nodig ging hebben met het opstappen oefenen. Naar ons idee is daar ook te weinig tijd aan besteed. Maar nu ik zelf ook weer het gevoel met hangen heb gehad, durven we dit thuis ook langzaam wat door te oefenen tot het ontspannen gaat. Mike heeft bij de 2 keren dat het mis is gegaan, ook slechte ervaringen met mij op gedaan, dus het heeft ook gewoon tijd nodig.

Dit was de eerste keer dat ik zelf weer met hem werkte en dat was volgens de trainer ook in de spanning te merken.
Na de opstap oefening heb ik nog wat grondwerk met hem gedaan, waarbij het ook echt fijn aanvoelde.

Daarnaast oefenen we vooral veel op de grond met hem. Lekker samen wandelen. Wat tutten, waarbij ik bijvoorbeeld wel op het krukje ga staan om hem in te vlechten etc.

Als ik zie van waar hij komt en waar we nu staan na die maanden, dan ben ik enorm trots op hem! En we oefenen gewoon rustig door. Ik heb er alle vertrouwen in dat Mike dat complete vertrouwen in ons ook gaat vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 18:05 



 
Profiel   

Ik heb ook een paard met opstapissues. Hij is sowieso al een sensibele binnenvetter maar ooit bij de vorige eigenaar heel erg hard geschrokken met opstappen. Het is nooit 100% goed gekomen met de mijne, maar ik heb hem dmv de clicker zichzelf leren inparkeren voor het krukje (is een shire dus grooot) en sindsdien kan ik overal zelfstandig opstappen, zolang ik ons ritueeltje maar volg :') bij hem maakte de clicker het verschil tussen geflipte raket en relaxed zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-21 21:11 



 
Profiel   

Het is nat nat nat. De longeerkraal is verzopen en ook de bak is niet veel soeps.

Dus we oefenen thuis gewoon door. Zo stond gisteravond een rondje lange lijnen op de planning als voorbereiding op het sturen. Hij was zo braaf!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-21 13:47 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu? Inmiddels alles weer wat opgedroogd, zijn jullie weer verder gaan trainen of nog niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 19:49 



 
Profiel   

Wat een leukere zeg en top dat je rustig aan doet. Vraag mij alleen af met het hangen waarom geen hoger krukje en dan eerst van alles doen op het krukje dus wiebelen, beetje springen, been omhooggevallen en weer neer en dit links én rechts. Als dit alles geen reactie geeft dan hangen en als dat goed gaat zonder spanning dan erop en pas als dat bevestigd is opstappen met lager krukje.
Beter voor zijn rug en je zadel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 20:08 



 
Profiel   

Ja goh, hoe gaat het nu.

In Januari hebben we Myq naar huis gehaald en zouden we een paar keer per week naar de trainer gaan waar hij gestaan heeft. Helaas was dat na 3 keer geen succes en is hij erg angstig naar de trainer geworden. We hebben toen besloten om er niet meer heen te gaan en ons eerst op de grond te richten.
Ik longeerde hem thuis ook nog, maar na de laatste training op de beleerstal was dat voor hem echt een dingetje geworden.

Mijn partner is begin maart met hem beginnen te trainen nav de featherlight academy en ik moet zeggen dat dat zo goed zijn vruchten af heeft geworpen, dat ze er afgelopen week voor het eerst zelf op gezeten heeft!
Enkel gezeten en toen weer eraf, maar hé, dit ging zonder noemswaardige spanning van zijn kant. Dus stiekem ben ik best wel een beetje trots op mijn partner die zo goed met hem op weg is.

Afgelopen week zouden we bij een andere beleerstal gaan kijken, maar die afspraak moest opgeschoven worden ivm corona van haar partner.

De laatste paar dagen staat hij lekker op de weide omdat we de paddock aan het aanpassen zijn. Vind hij erg vervelend :') :')

[ img ]

[ img ]


Al met al doet Myq het dus prima, longeren doet hij weer braaf en hij is zoveel rustiger geworden in zijn hoofd en lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 20:48 



 
Profiel   

Ik zal vanavond updaten,maar ik wou dit alvast laten zien *\o/*


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 07:21 



 
Profiel   

Gaaf zeg! Zo t zien doet hij het heel braaf?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-04-21 07:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 7 [ 153 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen