Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 7 [ 153 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Een lange weg met stippel My-Qey

 
Profiel   

mirriejj schreef
Vandaag is Myq verhuisd naar de beleerstal.

Hij had er zin in :')
[ [url=m/zTdyYs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn partner had van de week iedere dag even geoefend met trailer laden. Binnen 10 minuutjes stond hij er op vandaag. Gelukkig hoefden we nog geen kwartier te rijden naar de stal.
Toen we daar aankwamen trof ik dit hoofd aan :wave:

[ [url=m/VfUcd6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij mocht meteen even op de longeerkraal staan, met 2 paarden in de wei naast hem. Binnen 5 minuten had hij een vriend gevonden. Erg leuk om te zien. En wat lijkt hij klein ineens :wow:
[ [url=m/0tCN93.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PjR9vT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het was vanavond wel stil met de ponys voeren. Maar ik ben wel erg benieuwd hoe hij het de komende weken gaat doen.


Wat een knapperd! Hopen dat het goed blijft gaan!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-20 20:33 



 
Profiel   

Hoe gaat het met My-Qey? Hebben ze al iets met hem kunnen doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-20 14:23 



 
Profiel   

Mike doet het heel goed! De beleerstal heeft wat vertraging opgelopen, als het goed is willen ze zaterdag erop gaan.

Hij heeft er wel veel lol. Hij staat in een mannengroep en speelt de hele dag door.

Ook hebben we hem gemeten, hij meet 148cm.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 12:23 



 
Profiel   

Leuk, hij is net zo groot als mijn Monty. Alleen iets breder :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 13:20 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd hoe het gegaan is! :D zijn ze er op gegaan? Wat doen ze verder met hem?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 19:10 



 

Haha dat gezicht van hem op de laatste foto }:0 . Wat een geweldig paard <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 19:23 



 
Profiel   

Leuk dat hij het naar zijn zin heeft daar. Door zijn massa lijkt hij veel groter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-20 07:42 



 
Profiel   

Helaas nog niet echt een update kunnen geven.

Er is nog altijd niet op hem gezeten, gelukkig ligt dat absoluut niet aan mike. Die doet alles enorm braaf. We zijn nog steeds overtuigd dat hij de goede keuze voor ons is en dat we enorm veel van hem kunnen gaan genieten.

Zijn oude zadel bleek helaas niet te passen, deze was veel te smal :roll: Helaas vertrouwde wij erop dat degene die hem gepast heeft wel juist zat. Dus gisteren opnieuw aan het passen gegaan en we zijn nu voorzien van een zadel dat wel past. Gelukkig hadden we nog een vzh zadel liggen dat hem wel goed paste, dus we zaten niet zonder.

Hi :')
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-21 14:51 



 
Profiel   

Ik weet niet of er nog iemand meeleest, maar anders een update voor mezelf om later terug te lezen.

Midden november verhuisde Myq naar een stal om hem te laten beleren. Hier thuis was dat helaas mis gelopen, waardoor hij 2 keer een slechte ervaring heeft opgedaan met erop gaan. Om hem verder geen slechte ervaringen te geven, hebben we besloten dit uit handen te geven.

Ondertussen 8 weken verder hebben we Myq afgelopen week weer naar huis gehaald. Het proces liep helaas niet helemaal zoals voorgesteld was en om verdere teleurstelling te voorkomen staat hij nu weer thuis. Ik wil hier verder niet te veel over uitweiden of de stal zwart maken, dat lijkt mij niet nodig. Myq heeft gelukkig alles netjes gedaan en heeft eigenlijk geen stap verkeerd gezet. Er is nu 3 keer op gezeten in de longeerkraal.

Het eerste stuk naar huis zijn we gelopen, dat leek ons wel een goede training voor hem. Hij vond het wel wat :')

[ img ]

Afgelopen woensdag thuis aan de longe laten lopen en buiten uitgestapt.
[ img ]

Donderdag geoefend met trailer laden. Dat ging eigenlijk wel heel netjes, maar wat spannend bleef hij het wel vinden, dus nooit verkeerd om het te oefenen.
Er werd toen ook meteen duidelijk waardoor hij het spannend vond, de klep was net zo glad dat hij soms met de achterbenen van de laatste trede afgleed.
Nadat we deze bekleed hebben met antislip, ging het meteen een heel stuk beter!

[ img ]

Dit oefenen had er ook mee te maken dat mijn partner vrijdag terug zou gaan naar de stal om er weer op te gaan. De bedoeling is nu dat we 2-3 keer per week met hem die kant uit gaan en dat hij voor de rest thuis blijft.

Netjes klaargemaakt

[ img ]

Wachten tot de trailer open gaat

[ img ]

En binnen een minuut lekker op de trailer!

[ img ]


Helaas bleek hij niet helemaal zuiver te lopen in draf, dus de training is gestaakt. Waarschijnlijk met het oefenen op de trailer toch wat verstapt, dus de komende dagen kijken of het betert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 16:20 



 

Jammer dat het beleren niet verliep zoals jullie hadden gehoopt. Hopelijk gaat het vanaf nu beter. Mooi dat het oefenen met de trailer wel goed gaat! Het lijkt alsof je neusriem (en bit misschien ook?) iets te laag hangen, maar dat kan je zelf (of andere bokkers) misschien beter beoordelen dan ik. Het is zo'n leuk beest :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 16:45 



 
Profiel   

Meestal zijn er meer meelezers dan je denkt.
Jammer dat het niet is gelukt met het beleren.
Wat gaat er nog niet goed?
Ik vind het een bijzonder aansprekend paard. Hopelijk lukt het jullie om hem zelf te beleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 17:42 



 
Profiel   

culaccino schreef
Jammer dat het beleren niet verliep zoals jullie hadden gehoopt. Hopelijk gaat het vanaf nu beter. Mooi dat het oefenen met de trailer wel goed gaat! Het lijkt alsof je neusriem (en bit misschien ook?) iets te laag hangen, maar dat kan je zelf (of andere bokkers) misschien beter beoordelen dan ik. Het is zo'n leuk beest :))


Dankjewel! Ik zal er van de week eens naar kijken.


senna21 schreef
Meestal zijn er meer meelezers dan je denkt.
Jammer dat het niet is gelukt met het beleren.
Wat gaat er nog niet goed?
Ik vind het een bijzonder aansprekend paard. Hopelijk lukt het jullie om hem zelf te beleren.


Met het beleren zelf gaat gelukkig niets mis :D Hij laat precies zien wat we ook verwacht hadden. We zijn enorm trots op hoe hij het allemaal op pakt!

Zelf beleren is geen optie meer, dat hebben we geprobeerd en dat ging niet zo goed. Wat overigens totaal mijn eigen schuld was hoor, geen blaam voor Myq. Hij is nogal een binnenvetter en ik las dat in het begin nog weleens verkeerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 17:49 



 
Profiel   

Jammer dat hij nu op en neer moet maar zal wel voor een goeie reden zijn zo te horen. Nu staat ie teminste lekker weer thuis, is ook wel fijn denk ik :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 18:17 



 
Profiel   

Ik lees ook mee, maar houd me altijd stil. Wat veel pech. Hopelijk loopt hij snel rad en kunnen jullie mooie ritten maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 18:48 



 
Profiel   

sassycas schreef
Jammer dat hij nu op en neer moet maar zal wel voor een goeie reden zijn zo te horen. Nu staat ie teminste lekker weer thuis, is ook wel fijn denk ik :D


Vooral mijn partner mistte hem thuis heel erg. Ik vond het minder poep rapen en minder hooi netten vullen niet eens zo erg :Y) Het gaf ons ook wel mooi de tijd om de paddock wat aan te passen zodat het wat gemakkelijker is allemaal. En stiekem ben ik degene die er nu iedere dag mee loopt te tutten *\o/*

[ img ]


emr schreef
Ik lees ook mee, maar houd me altijd stil. Wat veel pech. Hopelijk loopt hij snel rad en kunnen jullie mooie ritten maken!


Dat zou zeker heel fijn zijn. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat we van de zomer lekker met hem op pad kunnen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 21:05 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuk paard heb je. Dol op stippels

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-21 21:11 



 

Ik volg ook Nog van onder mn meeleessteen ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 00:32 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard met heerlijke uitstraling. Ik ben verliefd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 08:51 



 
Profiel   

Komt vast helemaal goed bij jullie, ik heb er alle vertrouwen in! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 09:00 



 
Profiel   

wat een leukerd zeg!!
Ik volg ook mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 11:30 



 
Profiel   

Prachtig dier!
Ik heb net het topic terug gelezen en volg ook mee :D
Dat doorrijden gaat vast helemaal goed komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 11:52 



 
Profiel   

Kom nu pas je topic tegen omdat hij bij uitgelicht staat.
Maar wat een leukie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 12:31 



 
Profiel   

Ik kom je topic ook nu pas tegen. Wat een leuk paardje! Lekker stevig. Ben benieuwd naar de rest van jullie avonturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 14:21 



 
Profiel   

Wat een knapperd!ik volg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 14:57 



 
Profiel   

Fijn dat hij weer thuis is! :) Hij blijft te leuk!

Dat beleren komt wel goed. Als ik iets heb geleerd over dit type paarden is dat het met rust, geduld en duidelijkheid echt goedkomt en dat het komt zoals het komt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-21 15:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 7 [ 153 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen