Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 9 van de 12 [ 288 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

 
Profiel   

Wat doet hij het goed zeg!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 18:07 



 
Profiel   

Ik vergeet gewoon de tijd als ik met hem aan de slag ben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-20 20:24 



 
Profiel   

[ img ]

Ah. Dit had ik echt even nodig gistermiddag <3
Kinderen ineens weer thuis van school, hectisch op het werk, ik heb zorgen om onze oudste hond...
Wat is er dan lekkerder dan even een uurtje eropuit met je knollie... Vooral als ie zo braaf is als dit exemplaar!
Oh hij vindt sommige dingen best een beetje spannend (een fiets met een mand voorop, of iemand die een grote capuchon met bontrand op heeft - groot verkeer wat op 2m afstand voorbij raast doet hem dan weer niks). Ik voel hem dan wat aarzelen maar hij is altijd makkelijk te overtuigen :)
Ik ontdek steeds meer plekken in de buurt waar we bijv een lekker eind rechtuit kunnen draven. Zoals het pad op de foto.
Lijkt me niet verkeerd voor zo'n jonkie.
Dit was weer het eerste ritje sinds het springen van laatst, het is opstappen en wegrijden met Ronnie. Hij loopt dan ook dag en nacht buiten, uitleven doet ie in z'n vrije tijd, aan de sporen in de wei te zien ;)

[ img ]
Weer thuis met de knapzak <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 18:54 



 
Profiel   

Wat een knap beestje is het toch! Heerlijk om zo met hem te kunnen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 19:03 



 
Profiel   

Lekker zeg <3

Die slipsporen hebben we hier in de wei ook staan ja :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-12-20 20:07 



 
Profiel   

Ah joh... iemand met een grote bontkraag om zijn muts lijkt ook op een furieuze leeuwenkoning...

Ik zou dat ook eng vinden hoor Ronnypony... _/-\o_ _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-12-20 12:22 



 
Profiel   

Ja ik geef em ook geen ongelijk :')
Gistermiddag weer een rondje gemaakt, oei het werd wel sneller donker dan ik dacht :oo

[ img ]
Hier zijn we alweer op het pad bij de wei.
Ik heb altijd al mijn knaloranje reflectievest aan maar ik heb meteen maar geïnvesteerd in extra reflectiemateriaal. Ik ga het niet bewust opzoeken maar eind van de middag of als het zo’n grijze dag is, is het toch wel veilig om goed zichtbaar te zijn :)
Nu nog lampjes voor om mijn kuiten en bovenarmen en dan zijn we compleet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 12:43 



 
Profiel   

Dan ga je dus vermomd als kerstboom haha. Maar heel verstandig hoor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-12-20 14:22 



 
Profiel   

Haha ja, heb een reflecterend voortuigje gekocht en reflecterende pijpkousen. Hij ziet er dan vast super stoer uit :D
Vandaag eens wat anders geprobeerd!
Ik heb nog een fijne leren singel die m'n moeder lang geleden zelf gemaakt heeft voor de Fjord die ik destijds had. Die was wel een stukje groter dan Ronnie :) maar het past wel. Hoeft toch niet heel strak

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Dat was leuk en hij deed het prima :) Kon fijn eens zien hoe hij loopt, stelling vragen enz.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-12-20 18:48 



 
Profiel   

-O- De reflecterende artikelen die ik had besteld, zijn ofwel niet leverbaar of hebben een super lange levertijd. Half april 2021 ;) Dan ben ik wel mooi op tijd voor het volgende najaar haha.

Zo vond ik deze van Harry's horse wel stoer
[ img ]
En ook wel nostalgisch, pijpkousen. Wie gebruikt die dingen nog?!
Nou bijna niemand dus want deze worden niet meer gemaakt, alleen de huidige voorraad wordt nog verkocht. Maat L en XL.
Ik heb nu wat anders besteld, bij Krämer. Benieuwd hoe lang het duurt :) Maat Cob, tsja. Da's relatief. Ronnie heeft geen super fijne beentjes dus hopelijk past het goed. We gaan het zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-20 17:15 



 
Profiel   

Voor wie het vieren: iedereen een fijne kerst gehad? Klaar voor Oud&Nieuw?
Eerste kerstdag was het stralend winterweer. We gingen toch niet naar familie met ons gezin, dus ik had fijn tijd voor een ritje:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ben ruim een uur op pad geweest, lekker stappen en draven. Het was natuurlijk super rustig qua verkeer en tot mijn verrassing was Ronnie wel meer kijkerig dan normaal. Misschien, als het heel druk is om hem heen, dat ie dan geen tijd heeft om op zoek te gaan naar kabouters ;)
Hij wilde zelfs een keer stoppen onderweg maar daar kreeg ie de kans niet voor van mij. Ik heb nog nooit ècht streng hoeven worden met m'n been, laten we dat zo houden ;)
Afgelopen maandagmiddag heb ik hem ook nog meegenomen voor een kort rondje en ook nu was hij kijkerig, we kwamen uit op de betonstrook naast de snelweg (waar ik eerder grondwerk met hem heb geoefend). Daar stond nu een enorm lange rij vrachtwagens (die daar helemaal niet mogen staan, want er zijn geen voorzieningen voor de chauffeurs). Een chauffeur stond een afwasje te doen en een ander was in de oplegger (zeg je dat zo :o ) achter het zeil aan het rommelen. Het klonk als stofzuigen. Ronnie vond het echt heeeel spannend. Wat ik hem niet kwalijk neem. Aan de andere kant was een diepe greppel dus ik vond het zelf ook wel een beetje spannend :') Maar hij ging er toch langs.

Onze pony's lopen 24/7 buiten (met schuilstal) en ik borstel ze lang niet elke dag. Wel als ik met Ronnie ga rijden natuurlijk. Dat weet ie inmiddels dondersgoed, dus ik denk dat ik hem een keer op het verkeerde been ga zetten, door hem weer eens lekker te poetsen en dan gewoon weer los te laten in de wei :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 09:50 



 
Profiel   

Wat fijn dat Ronnie het zo goed doet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 17:53 



 
Profiel   

Geweldig dat je er zo op uit kan met je stoere Ronnie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 20:16 



 
Profiel   

Waauw! Wat ontzettend fijn dat je zo weg kan met Ronnie! Wat een zaligheid!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-12-20 20:21 



 
Profiel   

Ja het is genieten met de knappe man <3
Ons nieuwjaarsritje na mijn vroege dienst op 1januari

Kop erop haha
[ img ]
Er lag daar een héle gevaarlijke stapel boomstammen :j
(mensen op skeelers zijn trouwens ook niet te vertrouwen zegt Ronnie :+ )

En in (een deel van) zijn reflectie outfit! Stoer toch
[ img ]
Die pijpkousen zijn geheel reflecterend:
[ img ]
De pijpkousen en het voortuig zijn van het merk Steeds, mocht iemand benieuwd zijn :)

Daarna drukke dagen, kinderen hebben thuisschool, er moest weer hooi en voer gehaald worden en dus heb ik vandaag pas weer gereden sinds nieuwjaarsdag. Maar ach hij is pas 4,5 en hoeft van mij echt niet zo vaak aan het werk.
[ img ]

Vriendin en de andere twee pony's mee en het was best lekker in de zon. We kwamen uit op een veld waar de andere twee even aan de hand konden grazen en ik kon lekker wat grote voltes, slangevoltes enz draven - normaal gesproken gaan we alleen maar rechtuit ;)
En zo konden we ook weer eens samen op de foto
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-21 20:59 



 
Profiel   

Wat slim zo’n reflecterend borsttuig. En echt leuk om Ronnie zijn avonturen mee te kunnen volgen :) Hij is dan wel echt braaf he, als je met zo’n jong dier gewoon kunt opstappen en wegrijden na toch een dikke week niets doen? Of helpt het uitleven op de weide daar hard mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 14:49 



 
Profiel   

Wat een heerlijk dier is dit toch <3 Staat hem zeker stoer hoor, dat reflectietuig! Ik weet niet of ik erover heen lees, maar wil je hem ook voor de kar beleren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 15:07 



 

Ik als stille volger meld me ook maar eens!

Ik vind hem echt geweldig, ik ben echt een ponymens en vind Ronnie zo leuk <3 En ook nog eens veel herkenbare locaties want hij staat hier niet ver vandaan ;) Ik denk dat je er een heerlijk paardje aan hebt als ik het zo zie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-21 15:27 



 
Profiel   

Olina schreef
Ik als stille volger meld me ook maar eens!

Ik vind hem echt geweldig, ik ben echt een ponymens en vind Ronnie zo leuk <3 En ook nog eens veel herkenbare locaties want hij staat hier niet ver vandaan ;) Ik denk dat je er een heerlijk paardje aan hebt als ik het zo zie!

Hee dat is leuk zeg :) Staat jouw paard ook in de omgeving?

@Pauww, de pony's staan 24/7 buiten (met schuilstal uiteraard) en krijgen voer voor sobere rassen. En hij zit dik in zijn vacht, geen deken op dus wellicht dat dat meewerkt. Als ie geschoren en fris van stal kwam was het misschien wel een ander verhaal ;)
Verder zei de verkoper al dat ie 'not sharp' is, dus niet heet of rillerig aan het been. Vind ik heeelemaal prima :D Ik heb er liever een die ik wat aan z'n vodden moet zitten dan eentje die ik steeds terug moet nemen :o

Ik bof wel hoor, met de andere pony's ook. Toen ik alleen de A-merries had, hebben we een keer voor de lol meegedaan aan een kinder-endurance rit. Nou moet je weten, onze pony's komen nooit ergens. Ja, te voet een rondje wandelen in de omgeving van de wei. En dan lopen we gerust door een woonwijk enz. Maar nooit op de trailer, nooit in een rijbak of overdekte hal, nooit met andere paarden.
Pony's opgeladen, ze liepen de wagen op of het dagelijkse kost was. Aldaar uitgeladen: vreemde omgeving, wapperende vlaggen, overal mensen en onbekende pony's, rare geluiden uit zo'n omroepsysteem. Ik denk, ze zullen toch wel wat heet worden, gaan lopen roepen of wat. Maar niks van dat alles! Ik maar wachten tot de 'uitbarsting' een keer kwam... Is nooit gekomen :')

Ronnie is heus niet helemaal 'doodbraaf' hij kijkt wel naar dingen en vindt bijv een spierwitte tuinset bij iemand op de oprit gecombineerd met blaffende hond achter het hek wel spannend. Een verdacht stuk karton in een greppel... Of wat dacht je van een werkman die half in de struiken een of ander reusachtig putdeksel opent >;)
Maar zijn spanning blijft niet lang hangen en misschien komt dat ook wel omdat ik zelf niet gauw onder de indruk ben. Wellicht zou hij met een onzekere ruiter wèl stoppen en omdraaien :o?

Vandaag hebben we gegaloppeerd! *\%/*
Okee, dat klinkt suf :') Hij is immers al een aantal maanden hier. Maar wegens gebrek aan goede paden (ruiterpaden sowieso niet) waren we er nog niet aan toegekomen. Ik ga echt niet in galop in de berm langs een fietspad bijvoorbeeld. Of als er mensen wandelen op zo'n breed recht pad.
Vandaag wel een mooi recht pad 'gescoord' onverhard maar mooi vlak, geen verkeer en ik dacht, ik waag het er eens op... Verkoper had me verteld dat ie liever draaft dan galoppeert dus ik dacht, misschien krijgen we nog een bokje uit onbalans ofzo. Maar nee <3 Was echt wel even lekker! Hij ging niet hard, en natuurlijk behoorlijk uit elkaar gevallen, wel veel knieactie haha :)
Aan het einde omgedraaid (ben ik eigenlijk geen voorstander van maar okee) en weer terug in de andere galop. Leuk leuk. En goed terug te nemen aan het einde.

Hier nog een korte video van hoe we onder de snelweg door stappen op weg naar huis. Die regenplas is nog het engst van alles ;)


Ceffyl schreef
Wat een heerlijk dier is dit toch <3 Staat hem zeker stoer hoor, dat reflectietuig! Ik weet niet of ik erover heen lees, maar wil je hem ook voor de kar beleren?

Hoi, had je vraag even gemist. Nee, dat is niet de bedoeling :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 18:27 



 
Profiel   

Wat leuk dat je gegaloppeerd hebt! En stoer dat hij zo onder de brug door loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 19:37 



 

Ik val in herhaling maar wat een geweldig paardje <3 . Hij doet me zo aan de mijne denken :D . Ook een wat kleinere pony, lekker koel in de kop, nergens echt bang van. Ook liever lui dan moe.
Laatst wandelden we in t bos en rolde er een witte voetbal naar beneden vd berg af. Normaal zou je denken dat een paard daarvan over de zeik kan gaan. Tenminste, ik was alvast voorbereid :') . Maar hij zag het gebeuren en liep er zo op af :+ .
Is Ronnie ook zo nieuwsgierig en dapper?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 20:22 



 
Profiel   

Ik ben fan van Ronny! Bijzondere pony. Dit weekend gingen we bij vrienden op bezoek in Eindhoven Noord.
Vanuit Venlo de N2 bij de afslag naar het vliegveld Eindhoven in. Ik heb rondgekeken of ik m ergens zag staan.......... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 20:36 



 
Profiel   

Ooh wat is dat toch fijn om te zien! Wat een flinkerd is hij toch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 20:40 



 
Profiel   

Wat super leuk om jullie te volgen echt wat een leukerd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-01-21 21:24 



 
Profiel   

Echt super fijn dat het zo goed gaat! Heel blij voor je dat hij zo goed bij jullie past.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 00:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 9 van de 12 [ 288 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen