[VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 10:25

Humpiedumpie schreef:
Ik val in herhaling maar wat een geweldig paardje <3 . Hij doet me zo aan de mijne denken :D . Ook een wat kleinere pony, lekker koel in de kop, nergens echt bang van. Ook liever lui dan moe.
Laatst wandelden we in t bos en rolde er een witte voetbal naar beneden vd berg af. Normaal zou je denken dat een paard daarvan over de zeik kan gaan. Tenminste, ik was alvast voorbereid :') . Maar hij zag het gebeuren en liep er zo op af :+ .
Is Ronnie ook zo nieuwsgierig en dapper?


Nou, ze zijn wel waaks op de wei :j Er hoeft maar een vreemde het pad op te komen (fietsers, wandelaars die niet in de gaten hebben dat het dood loopt) en de koppies gaan omhoog en ze gaan er met z'n drieën opaf.
Ook als er iets op de aangrenzende landjes gebeurt, soms zijn ze even gealarmeerd maar daarna draaien ze meteen om en gaan poolshoogte nemen.
Jan van de wei noemt het zijn waakhonden 8-) Hij kan bijna de hele wei zien vanuit zijn woonkamer, en zodra de pony's reageren staat hij ook voor het raam om te kijken of er onraad is :D
Twee jaar geleden, toen ik alleen de 2 merries had, gingen ze een paar weken uit logeren bij de hengst (om er één drachtig te krijgen en de ander kon niet alleen achterblijven natuurlijk). Jan miste ze echt!

Onder het zadel is Ronnie wat minder zeker van zijn zaak maar zoals gezegd, ik kan hem tot nu toe altijd overtuigen.

Belle_Siem schreef:
Ik ben fan van Ronny! Bijzondere pony. Dit weekend gingen we bij vrienden op bezoek in Eindhoven Noord.
Vanuit Venlo de N2 bij de afslag naar het vliegveld Eindhoven in. Ik heb rondgekeken of ik m ergens zag staan.......... :D

Haha dan was je wel dicht in de buurt! Als je de N2/A2 volgt richting de A50 kom je er langs ;)

Kimm4 schreef:
Echt super fijn dat het zo goed gaat! Heel blij voor je dat hij zo goed bij jullie past.

Dankje! Ik ben ook heel blij met hem :):)

Ronnie heeft ècht een snorretje <3
Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag stond ik in het stalletje de mest tussen het houtkrul uit te peuteren met m'n harkje... Hoor ik van buiten een schril piepend geluid, beetje als een remmende vrachtwagen, gevolgd door een doffe klap.
Ik kijk door het raampje... Staan Jet en Ronnie mekaar in elkaar te trimmen _-:(
Jet, hartstikke hengstig! Half januari... :roll: Dringt zich aan Ronnie op en Ronnie moet er he-le-maal niets van hebben _O-
Ondertussen staat Binky een tiental meter verderop, laat een onzeker hinnikje horen en begrijpt er niets van :D Jet laat hem niet in de buurt, dus daar heb ik voorlopig nog weinig zorgen over (hij wordt gecastreerd).
Verklaart wel waarom Jet dunne mest had vorige week.

Ronnie is trouwens echt een varken op stal :+ Heel m'n potstal systeem naar de kl*te... Hij draait alles door elkaar en maakt er één grote vieze bende van :\ Drama... Ik ben bijna geneigd om alles leeg te halen en de vloer kaal te laten. Dan moeten ze maar buiten slapen ~~}>

Belle_Siem

Berichten: 108
Geregistreerd: 28-04-11

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 15:06

Haha dan was je wel dicht in de buurt! Als je de N2/A2 volgt richting de A50 kom je er langs ;)

Als we naar Vught rijden zal ik eens kijken of ik m kan ontdekken.... :o :D

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-21 10:20

Zo, hoe is het bij iedereen, met de sneeuw?

Zondag en maandag was het hier wel koud voor ze. De schuilstal ligt mooi beschut achter een loods, maar de felle wind en continu sneeuwval zorgde voor natte vachten met ijspegels.

Ronnie rinkelde als hij liep :')
Afbeelding

Afbeelding
Ze kunnen trouwens ook binnen eten, daar heb ik twee ruiven. Maar ze staan liever op het stoepje.

Jet zag er echt dramatisch uit (en goor, aiaiai :oo ik poets haar bijna nooit, maar goed ook denk ik in deze omstandigheden)
Afbeelding
Ze hadden ook van die grote ijsklonten in het behang aan de benen, heel rot maar helaas niet veel aan te doen (ik heb geen warm water). Behalve het stoepje rondom de stal en waterbak zoveel mogelijk schoon houden.

Maandag liepen ze te rillen... Nou weet ik wel dat dat niet meteen heel erg is maar het is toch echt een rotgezicht. Die sufferds gaan ook niet binnen staan...
Ga dan wel twijfelen, deken op? Dan zullen ze wel eerst droog moeten zijn.
Jet leek er het meest last van te hebben, dus in de schuilstal laten eten met een fleecedeken op om haar vacht wat te laten drogen.
Nou, die (luxe dikke) fleecedeken werkte dus voor geen meter -O- Ze heeft er zeker een uur mee gestaan maar werd er echt geen pietsie droger van. Er gaat toch niks boven de werking van echte wol.
Gelukkig zag ik dat ze tijdens het eten stopten met rillen. Voeren voeren voeren dus.
Ik had ze zoveel hooi gegeven dat ze het niet op hadden de volgende dag, dat deed me wel goed.

The family
Afbeelding

Kijk dan zie ik ze liever zo <3
Afbeelding
Dan kan de vacht ook functioneren zoals ie bedoeld is. Vanaf dinsdag hebben ze het niet meer koud gehad!
Toch wel blij dat ik geen dekens ben gaan gebruiken want wanneer stop je daar dan weer mee?

Ik heb Ronnie al een aantal weken niet meer gereden, we hebben zo veel regen gehad en het kwam er niet van met de kinderen thuis van school enz. En ach een korte pauze in de winter is ook helemaal niet erg voor zo'n jonkie. Ik vond hem ook wat minder 'buikig' de laatste tijd, ben Pavo fibre beet gaan bijvoeren, zo'n 3kg per dag (Jet eet daar ook van mee). Hij eet het graag, dus dat is fijn :)

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:50

Ik geniet zo enorm van je foto’s.
Jeugdsentiment om die omgeving weer te zien. :D

swartbeessie

Berichten: 2142
Geregistreerd: 03-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:12

Wat een heerlijk clubje! Ik herken het zoeken met voeren en dekens, had precies hetzelfde. Komende week weer dooi, dan kan het voer gelukkig weer wat minder worden :Y)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 10:09

Saul schreef:
Ik geniet zo enorm van je foto’s.
Jeugdsentiment om die omgeving weer te zien. :D

Haha, graag gedaan :) Er gaat wel een hoop veranderen als de weg wordt aangelegd, dus geniet er nog maar even van!
Zou wel willen weten wanneer ze nou echt gaan beginnen... Weet niet waar ik aan toe ben mbt onderhoud van de wei. Als het nog een jaar of langer duurt wil ik nog wel een keer investeren in kalk, enz.
Rondom het kanaal, bij de Spottersweg en Oirschotsedijk zijn ze in elk geval al druk bezig.
Hee, jij weet dit vast wel: zijn er ruiterpaden op de Oirschotse hei? Ik zie daar altijd auto’s geparkeerd staan, en mensen wandelen... Maar geen idee of je daar te paard overal mag komen? Ik wil er van het voorjaar wel een keer naartoe, althans als we dan het kanaal weer kunnen oversteken want dat is nu dus al een hele tijd afgesloten.

swartbeessie schreef:
Wat een heerlijk clubje! Ik herken het zoeken met voeren en dekens, had precies hetzelfde. Komende week weer dooi, dan kan het voer gelukkig weer wat minder worden :Y)

Ik was gerustgesteld toen ik zag dat ze niet meer rilden toen ze beschut stonden te eten. Ze kunnen binnen staan, dan denk ik, doe dat dan ook :o (‘s nachts gaan ze er wel in want ze liggen in de houtkrullen).
Zo’n vacht is toch wel een wondertje van de natuur als je van dichtbij bekijkt hoe het is opgebouwd, en ze waren natuurlijk niet tot op de huid nat.
Ik heb het zelf ook wel eens een tijdje koud en dat is niet aangenaam, maar ik hou er ook geen blijvende schade aan over. Is vast geen hele goede vergelijking maar ja :')
Vanaf maandag weer regen, dat geeft weer andere ellende :D Ze hebben wel lekker droge voeten zo de laatste dagen.

Hevonen

Berichten: 5611
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 10:44

Ik zie dit topic nu pas. Leuk hoor. Ik heb mijn dieren ook altijd 'op gevoel' gekocht en daarvan heb ik helemaal nooit spijt gehad. Ooit ongezien een kat gekocht via marktplaats, maar die heb ik wel zelf opgehaald :) Nog steeds blij mee. Maar ook mijn paard en de pony's...

Natuurlijk blijft het een risico zegt ook mijn verstand, maar bij jou is het allemaal heel goed uitgepakt. Erg leuk dier heb je daar. Overigens mogen jouw andere pony's er ook zijn!

JLLN_

Berichten: 1649
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:01

Klijntje schreef:
Hee, jij weet dit vast wel: zijn er ruiterpaden op de Oirschotse hei? Ik zie daar altijd auto’s geparkeerd staan, en mensen wandelen... Maar geen idee of je daar te paard overal mag komen? Ik wil er van het voorjaar wel een keer naartoe, althans als we dan het kanaal weer kunnen oversteken want dat is nu dus al een hele tijd afgesloten.


Manege 't Heideros rijdt altijd volop op de hei. Als kind vroeger veel gereden.
Bij mijn weten is het gewoon toegestaan, alleen even opletten als ze met oefeningen bezig zijn.
De zandvlakte wordt veel gebruikt voor vliegoefeningen (helikopers vooral) en landen daar soms ook, maar meestal staan er wel mensen die aangeven dat je dan van dat stuk weg moet.

Saul

Berichten: 9652
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 15:18

En er is al zoveel veranderd.
De weides van mijn pony zijn er al lang niet meer.

Overal vort bedrijven.

Oef geen idee.
Ik was 15 toen en we reden wekelijks op de Oirschotse hei. Idd ook met manege t heideros.
Maar of het ruiterpaden waren was ik niet mee bezig :=

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 20:58

Even een terugblik naar zondag 14 februari.
Mijn droomknol, de knapste <3 :')

Afbeelding

Afbeelding

Inmiddels is het weiland natuurlijk weer één grote vieze natte blubzooi maar met het weer van dit weekend (en vandaag) droogt het toch ook wel weer heel snel.

Gisterochtend even een minder leuk avontuur.
Ronnie en ik zijn al even niet meer serieus aan het werk geweest en ik dacht, Kom, laat ik weer eens een klein rondje maken aan de lange lijnen.
Ik wilde niet meteen weer gaan rijden, speciaal dit weekend waarop iedereen buiten is. Overal mountainbikes, wielrenners, wandelaars. Zaterdag stikte het al van de crossmotoren en daar heb ik het niet zo op.
Je hoeft de problemen ook niet op te zoeken he :+

We waren net een paar honderd meter onderweg, de bocht om en de straat uit, Ronnie begon een beetje te dribbelen, ik stuurde hem de berm in en toen gaf hij een soort bok, sprong naar voren en begon meteen te trekken. Er was geen houden meer aan, m'n pink zat klem in het lusje van het leidsel en ik moest lossen.
En daar ging ie midden over de weg met de leidsels wapperend achter hem aan :oo
Godzijdank geen verkeer op de Oirschotsedijk op dat moment. Wel een familie op de fiets waarvan de opa meteen aanbood om met mij achterop de achtervolging in te zetten.
Ik heb hernieuwd respect voor elektrische fietsen want we ging als een speer! Ronnie was tegen mijn verwachting in onder het viaduct door gedraafd en stond aan de andere kant op de kruising, meteen toen ik riep stond hij stil en kon ik hem zo pakken.
Alles in orde (behalve een blauwe pink maar da’s de moeite niet) en we hebben een paar engeltjes op onze schouders gehad want dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen.
Een groepje jongens die ons eerst nog samen voorbij had zien komen en even later een los paard keihard de andere kant op zagen draven, kwamen ook nog even kijken of alles wel echt okee was.

Laatste stukje naar huis toch nog even een kort stukje gestuurd, dat moest van mezelf. Even halthouden en weer door, braaaaaf
Afbeelding

Goed, dat wordt dus een stapje terug, lekker aan de hand wandelen deze week.
Aan de andere kant had ik er misschien beter wel op kunnen zitten, maar als je alles van te voren weet...

gerlindie

Berichten: 4637
Geregistreerd: 10-08-10

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 21:53

Oef, dat is wel een halve hartverzakking ja!
Gelukkig is alles goed afgelopen :(:)

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 20:21

Zo schrikken zeg :oo Fijn dat het goed is afgelopen. Ik moest wel een beetje lachen bij het idee dat jij en die opa samen op de e-bike de achtervolging hebben ingezet :D

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:05

Stille meelezer: Ik moest ook wel even lachen dat er van een hele familie uitgerekend de opa aanbied om je te gaan helpen... En dan achterop de fiets! Maar gelukkig een elektrische ;). Heel fijn, dat soort mensen onderweg en dat hij snel weer te vangen was. Brr.... op de terugweg zal jij nog wel even gebibberd hebben. Wel goed dat je direct weer een stukje gestuurd hebt!

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 21:48

Wat een leuk topic!
Super dat zo veel mensen ook kwamen helpen/checken of alles oké was toen Ronnie was ontsnapt. Die opa was wel echt een held met zijn elektrische fiets zo te horen. Gelukkig is het allemaal goed afgelopen!

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 01:16

whaha sorry ik zie je al gaan achterop bij opa op de fiets.
Maare pff gelukkig is het verder goed afgelopen.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 18:44

Deze zondag was de sfeer een heel stuk relaxter {:} <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binky laat de boel lekker hangen :')
En Jet doet haar ochtendyoga! Meestal strekt ze hierna ook nog haar achterbenen één voor één uit <3
Gisteren en vandaag lekker chill gewandeld, Ronnie was op zich goed op zijn gemak. Wel vind ik hem wat alerter de laatste tijd, stopt bijv met eten en kijkt om zich heen, en verlaat zelfs de voerbak omdat ie iets ziet of hoort.
Waar zou dat door komen denk ik dan

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 17:26

Vandaag na 2 maanden rijpauze weer eens opgestapt!
Opstappen en wegrijden <3
Samen met de andere twee een simpel rondje vlakbij huis gereden, hij was weer braaf <3

Afbeelding

Afbeelding

Op naar het voorjaar :j

Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 20:25

Weet niet of het alleen zo lijkt op de foto of ook echt zo is, maar vanuit hier gezien lijkt het of het zadel te ver naar voren ligt.

Trouwens super dat jullie allebei ook overdag reflecterende items dragen. Kan soms zeker met laagstaande zon net dat verschil geven dat je wel op tijd opgemerkt wordt +:)+

En wat een superpony is het toch, gewoon opstappen na een lange pauze en lekker gaan. Waauw! {:}

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 20:35

Taucha, ja dat klopt, het zadel lag vandaag idd te ver naar voren.

Ik merk als automobilist/weggebruiker dat je oog toch net wat sneller naar iemand met een hesje of verlichting wordt getrokken en je (nouja, ik spreek voor mezelf) net wat beter let op wat ze doen. Fietsers, hardlopers. Ook op een 'gewone' grijze dag ben je echt zichtbaarder met dan zonder. Hoeft het niet eens schemerig voor te zijn.
Hier in de omgeving is men niet gewend aan paarden en ruiters (Ik ben geloof ik de enige die hier rondrijdt) dus ja, altijd een hesje aan :j

Janinevv

Berichten: 13235
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 21:07

Hoe groot zijn Ronnie en jij eigenlijk ? :)

Leuk om te zien

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 15:38

Ronnie is 1.37 (misschien een centimeter groter inmiddels) en ik ben ongeveer 1.74 :)

Janinevv

Berichten: 13235
Geregistreerd: 12-01-16

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:11

Ah leuk om te zien! Dat dit met mijn lengte kan :o

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-21 14:45

Haha ja dat kan zeker! En dan is Ronnie nog niet eens zo breed (hopelijk dit jaar wat meer sier en spek erop).
Om je nog een idee te geven, zo groot is hij als ik er naast sta

Afbeelding

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: [VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:17

Grappig, hij oogt veel kleiner als je ernaast staat dan wanneer je erop zit.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-21 14:52

Afbeelding

Ik kwam laatst dit plaatje tegen en dacht, Ja. Ik ben onderhand ook wel bekaf van de hele winter sjouwen met voer :')
En als het dan eens meezit met het weer, en de hooivoorraad is nog niet aan vervanging toe, dan moet er onverwachts weer een kind thuisblijven van school, vanwege een besmetting in de klas...
Toch kon ik afgelopen woensdag weer een fijn ritje maken met Ronnie omdat mijn man 's ochtends thuisbleef bij het bewuste kind <3

Afbeelding
Rondje om de Herdgang, bij het oversteken nog even gezwaaid naar Daniëlle (Amable) die met haar auto bij het stoplicht stond :)
En ook nog een galoppie gedaan, dat doet ie braaf maar hij vindt het nog wel moeilijk en valt helemaal uit elkaar.

Eenmaal thuis wist ie niet hoe snel hij door de knieën moest :D
Afbeelding

Vanmorgen ook weer gereden maar jeetje wat waait het hard :oo
Ik had mijn oranje veiligheidsvest aan en die zit nogal ruim, het flapperde en klapperde en dat vond Ronnie niet zo tof :') Als ik een vlag om mijn schouders had geknoopt had het hetzelfde effect gehad denk ik :+