Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 12 [ 288 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

 
Profiel   

Wat een leuk topic, heb het net helemaal gelezen!
Wat een leuk beest is Ronnie! Mijn normaal zo brave merrie ging bokkend door het bos na die week vorst :+
Gelukkig werd je geholpen en was er niks aan de hand met Ronnie!
Veel plezier nog samen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 14:44 



 
Profiel   

Superleuk zo!

Edit: wil je met Ronnie alleen lekker buitenrijden, of heb je ook nog andere plannen met hem?
En zijn weidemaatjes, doen die ook nog wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 19:41 



 
Profiel   

gerlindie schreef
Superleuk zo!

Edit: wil je met Ronnie alleen lekker buitenrijden, of heb je ook nog andere plannen met hem?
En zijn weidemaatjes, doen die ook nog wat?


Ik heb hem puur voor de recreatie en verder geen plannen. Er is hier in de omgeving ook niks en ik heb geen vervoer. En ben sowieso niet zo ambitieus aangelegd :')
Neemt niet weg dat ik hem wel graag lekker aan het lopen wil hebben natuurlijk. Maar dat kun je op buitenrit net zo goed oefenen.
De andere twee zijn Binky (volgende week 11mnd) en tante Jet (geen familie). Ik hou Binky sowieso aan als mijn eerste en enige zelfgefokte pony. En als maatje voor Ronnie.
Het zat/zit in de planning om Jet te verkopen. Nu rijden de kinderen er soms op en ze gaat elke week mee wandelen. Ze gaat altijd heel graag mee, Jet is super braaf en niet van d'r stuk te brengen. Ze is het anker van het groepje en heeft zich in de huidige samenstelling ontpopt tot een hele lieve, aandoenlijke pony.
Ik heb de knoop dus nog niet definitief doorgehakt _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 11:45 



 
Profiel   

Maar als je dan met Ronnie weg bent staat pony van 11 maanden alleen. Als de groep nu dus stabiel is en je het kan dragen qua kosten, zou ik het zo laten

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-03-21 18:11 



 
Profiel   

Hoe gaat het met jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 22:28 



 
Profiel   

Hey, we zijn okee! :)
Hoop gebeurd de afgelopen weken, leuke/grappige dingen en ook minder leuke.
Heb een heel stel foto’s om te uploaden. Ik zal er een deze dagen es voor gaan zitten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-21 06:16 



 
Profiel   

Hoi allemaal, hèhè daar zijn we dan eindelijk weer eens :)
Vandaag is Ronnie jarig, een mooi moment voor een update :) M'n kleuter is nu 5 jaar!

Het feestvarken vandaag:
[ img ]

Eerst maar even terug naar begin april.
Op eerste paasdag vond Ronnie dat hij ook best een luxe paasontbijt had verdiend.
Blijkbaar heeft hij een go-go-gadget uitschuifnek en kon nog nèt over het hekje bij de zak met Hartog GrasMix (een soort ruwvoer wat je door de brokken kan doen zodat ze goed kauwen en lekker langzaam eten. Ik geef het ook wel eens los en de pony's vinden het zó lekker dat ze hun brokken er voor in de steek laten)
Dus dit trof ik 's morgens aan in de wei >;)

[ img ]

[ img ]

Inspector Gadget, de onschuld zelve O:)
[ img ]

Ze hebben zich vooral leuk vermaakt met de zak want de inhoud lag grotendeels nog aan de andere kant van het hek }:) Het hek zit dicht/op slot en ze hadden nog wel geprobeerd zich een weg eronderdoor te graven getuige de kuil in het zand :D
Behalve dat ze de zak vakkundig aan reepjes hebben gescheurd is er niks gebeurd, geen plastic in de mest aangetroffen oid.
Het spreekt voor zich dat de zak nu enkele meters verderop onder het afdak wordt bewaard ;)

Enkele dagen later kom ik bij toeval vrij vroeg bij de wei aan. Zie ik dit:
[ img ]

[ img ]
Allerlei zwaar verkeer in en om mijn wei, een boom omgewaaid, hekken doorgeknipt en pony's over de zeik, in het verkeerde gedeelte van de wei.
Ik was al begonnen met het sparen van het gras door delen af te zetten, mest en kalk te strooien etc. Dat doe ik altijd zelf. Alles voor niets, alles echt compleet kapot gereden.

Wat bleek. Die ochtend om 8u stond er ineens een heel convooi met vrachtwagens en zware apparaten bij Jan (van wie de wei is) op de stoep. Er moest een put/pomp geslagen worden naast de snelweg, dit in verband met geplande werkzaamheden. En ze konden er anders niet bij.
8u 's ochtends staat voor Jan gelijk aan midden in de nacht en hij was bovendien nergens van op de hoogte gebracht. Hij heeft ze toch toegelaten en die lui zijn gewoon aan de slag gegaan terwijl mijn pony's los om de apparaten heen renden 8)7 Toen heeft Jan ze met een bult hooi in een ander stukje gezet.

Geluk bij een ongeluk dat die dode boom juist was omgewaaid want de heren hebben hem wel met hun grijper over het hek heen in het bos gekieperd en het hek vervolgens min of meer gefikst.
Min of meer ja, want daags er na (toen het ineens weer zo had gesneeuwd) trof ik o.a dit aan:
[ img ]

[ img ]

[ img ]
Lange stukken opkrullend prikkeldraad, stukken ijzerdraad gewoon losgeknipt en in de wei gefl*kkerd, delen van het hekwerk losgeknipt en gewoon laten liggen. 'Ze zouden nog terugkomen om het in orde te maken' maar uiteindelijk heeft het nog 3 dagen geduurd voordat alles weer in oude staat was hersteld. (uiteraard heb ik zelf direct de hele wei uitgekamd en alles weggehaald)

Dus dat was niet leuk...
Maar we hebben wel fijne ritjes gemaakt
[ img ]

[ img ]

En lekker geknuffeld <3
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik zit aan de 15 foto's, dus hierna volgt nog een update :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-06-21 20:25 



 
Profiel   

Leuk om nog eens update te lezen! Wauw wat een actie van die vrachtwagens wel |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 07:00 



 
Profiel   

Ja ik was echt flabbergasted toen :oo :wow:

Vorige week had ik trouwens nog een aparte itp geopend over Ronnie en Binky:
[ITP] speelkwartier met peuter & kleuter (Welsh)

Mijn powerpony <3
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 12:57 



 
Profiel   

Hoi allemaal!
Gisteren hebben we iets leuks gedaan :):) Ronnie en ik zijn vanaf de wei naar ons woonhuis gereden!
Dat is ongeveer 4km enkele reis. Dwars door het dorp, de Boschdijk over (hele drukke 70km weg) en dan door onze woonwijk naar ons huis.
Ronnie zette weer geen stap verkeerd <3 In het dorp is een deel van de straat nog versierd met oranje/rood-wit-blauwe vlaggetjes :)F Ronnie ging er met gemak onderdoor en langs.
Alleen een paar Hollandse Leeuwen die zich achter een boom probeerden te verschuilen, die vertrouwde hij niet helemaal
[ img ]

Maar dat vind ik voor een prooidier nog niet zo'n ongezonde reactie :')
Ook het dierenweitje met o.a alpaca's en geitjes vond ie niet zo tof... Die ruiken denk ik raar >;)
Ik was maar 'brutaal' op straat gaan rijden ipv op fiets/voetpad, zodat Ronnie niet alles onder zou k*kken en zodat de auto's ons op tijd zouden zien. In het dorp zijn een aantal wegversmallingen waarbij om en om de één op de tegenligger moet wachten. Het kwam een paar keer voor dat ik eigenlijk voorrang had en dat de auto toch gewoon doorreed, waardoor we ons min of meer tegelijk op het smalle stuk bevonden. Dat kan best met Ronnie, maar handig is anders denk ik dan. Even vijf tellen wachten is blijkbaar al te veel gevraagd...

We hadden best veel bekijks want zeker bij ons in de wijk komen echt nooit paarden. Kinderen kwamen naar buiten, enz. Ronnie kreeg veel complimentjes. We werden zelfs door iemand gefilmd :)
Bij onze tuin aangekomen kreeg hij meteen een knuffel van onze jongste

[ img ]

[ img ]

Gevraagd of manlief wat foto's wilde maken, die niet zo thuis is in paardenfotografie en dan krijg je dus een halve pony :+
[ img ]

Of een afgehakte hoef
[ img ]

Maar hee, dat mocht de pret niet drukken!
En daarna weer terug naar huis, eh wei
[ img ]
Tot de volgende keer :wave:

PS rondom de wei zijn ze inmiddels heel druk bezig met de aanleg van de nieuwe weg. Er wordt intensief bodemonderzoek gedaan (en er is ook eea gevonden uit WW2, er is daar flink gebombardeerd - het ligt heel dicht bij vliegbasis Eindhoven), er staat al een mobiel kantoor enz enz. Verwachting is dat de pony's over een week of twee al kunnen verkassen naar hun tijdelijke nieuwe onderkomen. Dat gaat dus ineens weer sneller dan gedacht...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-21 15:45 



 
Profiel   

Wat een plezier heb je met je knappe pony, heerlijk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 11:18 



 
Profiel   

Wat heerlijk om die foto's te zien met je internetaanwinst! Ik ben blij dat hij zo leuk uirdraait!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 15:08 



 
Profiel   

Hij is zo leuk :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 15:20 



 
Profiel   

Janinevv schreef
Hij is zo leuk :D


Jouw merrie mag er anders ook wezen Janine! Hoe gaat het met beleren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 15:27 



 
Profiel   

Klijntje schreef
Janinevv schreef
Hij is zo leuk :D


Jouw merrie mag er anders ook wezen Janine! Hoe gaat het met beleren?



Super goed! Ik heb er zelf ook al een paar keer opgezeten. Ze is zo lief, echt een gouden pony met alles. Had ik niet durven dromen <3

Cobs zijn gewoon super!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-21 15:29 



 
Profiel   

[ img ]
Ronnie is VERZOT op distels! Zo grappig. Hij plukt heel voorzichtig alle topjes eraf. Staat daar echt alsof het zijn speciale taakje is :D
Dit zijn 'gewone' maar er staan ook een paar van die hele grote, grove distels met enorme stekels. Die wil hij ook :+ gaat alleen iets minder soepel, haha. De gekke bekken die hij dan trekt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 16:20 



 
Profiel   

Janinevv schreef
Klijntje schreef
Jouw merrie mag er anders ook wezen Janine! Hoe gaat het met beleren?



Super goed! Ik heb er zelf ook al een paar keer opgezeten. Ze is zo lief, echt een gouden pony met alles. Had ik niet durven dromen <3

Cobs zijn gewoon super!


Wat leuk! Jaaah mee eens! Ze zijn wakker en dapper, maar niet heet. Eerlijke harde werkers. I love it <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-21 16:23 



 
Profiel   

Vandaag was Ronnie, Zijne Ronnielijke Hoogheid, voor het eerst echt aan het eikelen.
Om te beginnen liet hij me zijn hoofdstel niet om doen, en in een weiland zonder hulp en zonder veilige plek om vast te binden betekent dat veel achteruit, vooruit en om elkaar heen draaien.
Maar, de aanhouder wint en in dit geval was ik dat natuurlijk :D
Daarna wilde hij niet mee de wei uit. Gewoon volledig in de ankers, geen pas willen verzetten. Grmbl >;) (ik stap altijd buiten de wei op)
Nou goed, het duurde allemaal eindeloos maar toen waren we toch op weg. Flink de pas erin en hij zag zijn knappe zelf weerspiegeld in de glazen gevel van een gebouw, er moest natuurlijk een paar keer hard gehinnikt worden naar die leuke pony :')
Verder onderweg bleef hij wat gespannen en ik maakte het er zelf niet beter op door met een vlakke hand een daas van zijn kont af te tetsen := Echt even helemaal niet nagedacht, pats en Ronnie kreeg zowat een hartverzakking :+
Maar goed we zijn er toch weer even uitgeweest samen :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 15:14 



 
Profiel   

Hoi allemaal, hoe is het met iedereen :)
Ronnie heeft inmiddels een nieuwe neusriem voor de extra knapheidsscore
[ img ]

En een ander zadel!
Ik rij toch liever in een dressuurmodel, maar dan liever niet in een gedwongen, diepe zit met heel veel wrong. De Britse vlakke showzadels vind ik tof, maar kom daar maar eens aan zonder de hoofdprijs te betalen :+
Via Bokt een goed alternatief gevonden in deze MSFC Icetrek:
[ img ]
Hier ligt het nog wat ver naar voren.
Het is zelfs nog een fractie korter dan mijn andere zadel, heeft een mooie breed draagvlak en ik vind dat hij er fijn onder loopt!

Verder ben ik Ronnie sinds een dag of tien magnesiumcitraat gaan voeren naast de Relax mix kruiden van Paardendrogist huismerk. Ik vond dat hij continu veel spanning in zijn lijf had, ik hoefde bij het rijden maar één bil aan te spannen of hij schoot al een stap naar voren of opzij. En waar ik de andere pony's in de wei gewoon random overal kan aanraken en vastpakken, krimpt Ronnie al ineen als je je hand naar hem uitsteekt.
Hij komt sowieso niet snel in jouw ruimte en beweegt eerder van je af dan naar je toe. Daar heb ik ook wat mee geoefend. Hij is van zichzelf denk ik een type wat alert en op zijn hoede is, maar ik merk (of denk te merken :') ) dat de scherpe kantjes er al wat meer af zijn en hij meer op zijn gemak is.
Dat gun ik hem :)
De pony's leven nu al maanden van 24/7 vers gras en dagelijks Pavo Liga brok met lijnzaadolie voor de aanvulling, dus wie weet kwam hij inderdaad wel wat te kort.

En! We gaan dan eindelijk verhuizen. Het nieuwe tijdelijke onderkomen is eindelijk klaar, we zijn vandaag gaan kijken. Het is een hele mooie wei met ontzettend veel gras :wow: En ze hebben buren! Maarliefst vijf Welsh-A'tjes! Gezellig :)
Morgen wordt de drinkbak geïnstalleerd en waarschijnlijk gaan de pony's a.s zondag over! Dus van dat avontuur zal ik ook foto's posten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 18:15 



 
Profiel   

Wat een leuke update ! Hij ziet er goed uit.
En spannend met de verhuizing. Maar klinkt goed !

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 19:29 



 
Profiel   

Vaak zijn welsh Cs en Ds wel wat sensibeler/alerter, dus kan best zijn dat Ronny dat ook is. Lang niet allemaal hoor. Maar daarnaast suuuuper fijne pony's.

Bij die vijf pony's komt volgend jaar als alles goed gaat een halfbroertje of zusje van Binky :D

Succes met verhuizen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:41 



 
Profiel   

Oeh ben benieuwd naar jouw ervaring met de supplementen. Klinkt goed voor die hittepetit van mij. Geef nu chill pillen met wedstrijd en daar doet ze t goed op, maar ze vind ze écht vies, dus een uitdaging om naar binnen te krijgen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:44 



 
Profiel   

Leuke pony!
Let er wel op dat het dieptepunt van een ijslanderzadel meer naar achteren ligt dan bij een gewoon zadel. Ik vind het dieptepunt van het zadel voor Ronny vrij ver naar achteren liggen. Dat kan ook de oorzaak zijn dat hij even wegschiet als je je gewicht wat verplaatst. Dat is mijn idee hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-08-21 21:58 



 
Profiel   

Kimm4 schreef
Vaak zijn welsh Cs en Ds wel wat sensibeler/alerter, dus kan best zijn dat Ronny dat ook is. Lang niet allemaal hoor. Maar daarnaast suuuuper fijne pony's.

Bij die vijf pony's komt volgend jaar als alles goed gaat een halfbroertje of zusje van Binky :D

Succes met verhuizen :)


Ah ja, sensibel was het woord waar ik naar zocht. Hij is gewoon super braaf eigenlijk, kan hem zo een paar weken stil laten staan en dan weer mee naar buiten. Hij naait er niet uit (nouja soms een meter of twee hooguit), hij bokt niet, hij is niet extreem kijkerig. Maar hij is ook gewoon niet helemaal relaxed.

Wat leuk, ben benieuwd naar dat veulen! Is dat toevallig van het bruinschimmeltje, vond ik zo’n leuk ding om te zien! Hopelijk blijven ze in die wei staan, kan ik lekker meegenieten :)

@Lotte, ik gaf hem de kruiden eerder al op aanraden van de vorige eigenaar, die zei dat hij het goed deed op kamille. Magnesiumcitraat poeder er nu dus bij (ongeveer 10gr per dag). Het is geur&smaakloos maar wel korrelig, bijna zanderig van structuur en gevoel. Dus er moet wel scheutje water of olie op, anders blazen ze het uit de voerbak of laten het op de bodem liggen.

imaudy schreef
Leuke pony!
Let er wel op dat het dieptepunt van een ijslanderzadel meer naar achteren ligt dan bij een gewoon zadel. Ik vind het dieptepunt van het zadel voor Ronny vrij ver naar achteren liggen. Dat kan ook de oorzaak zijn dat hij even wegschiet als je je gewicht wat verplaatst. Dat is mijn idee hoor.

Hele goeie opmerking inderdaad! Maar hij deed dit ook al met zijn andere zadel (een Norton vzh).
Ik weet ook niet of dit zadel qua opbouw echt anders is, of dat er alleen ribbels op de zitting zijn gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 09:05 



 
Profiel   

Dat sensibel ken ik wel met onze C merrrie ook.
Al hoe wel ze is super braaf. Maar precies niet helemaal het relaxte, mijn A is dat dan wel weer. Al is m’n A jaarling dat weer een stuk minder haha.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 09:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 12 [ 288 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen