Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 31 van de 32 [ 792 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

 
Profiel   

Waarom niet adverteren in Denemarken of Noorwegen .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 21:55 



 
Profiel   

mino1 schreef
Waarom niet adverteren in Denemarken of Noorwegen .


Omdat vanaf 1 januarie de regels van transport heel streng worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-21 23:42 



 
Profiel   

Wat jammer dat er zo weinig animo voor Dana is..
Mijn vriend riep meteen, oh wat leuk een zusje van pluis! Maar wij hebben helaas geen geld voor haar aan te kopen, ons astbest dak word momenteel vervangen en de hond moest een dure operatie, je weet hoe dat kan. Gaan...
ze lopen hier aan huis, dus dat zou het probleem niet wezen..

Ik hoop dat ze een leuk baasje tegen komt. :(:)
Anders breng je haar maar hierheen. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 00:16 



 
Profiel   

Snap ik ja! Ik heb eraan zitten denken haar naar nederland te doen en dat mn zusje haar verzorgd tot ze verkocht is, maar ik weet niet hoelang dat nog gaat duren natuurlijk..
Als ik eenpaar uur meer per dag had, en 500€ meer per maand had te besteden had ze niet weggegaan. Maar ze krijgt nu gewoon veel mknder aandacht dan ze verdient, die verassing in dr buik van begin dit jaar neemt ook tijd in beslag :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 02:09 



 
Profiel   

Ja lastig is dat he?
Ze heeft haar leeftijd niet mee denk ik, de meeste kopen een jonge shire en voeden deze zelf op.

Of willen een volwassen shire, maar dan 1 die voor de kar loopt.

Onze bloedlijn is niet zo geliefd voor de fokkerij omdat aarons jagger geen goedgekeurde dekhengst is..

Zelf erg jammer want vind pluis echt een karakter paard. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-21 20:28 



 
Profiel   

Arrons jagger moet wel goedgekeurd zijn? Anders kon dana geen engels shire paspoort hebben namelijk. Haar moeder heeft namelijk onbekende ouders in haar paspoort dus dat betekend dat arrons jagger wel goedgekeurd geweest moet zijn. Plus dat de fokker ook zegt dat ie wel goedgekeurd was. Maar verder geen idee haha, ik ken helemaal geen shire hengsten enzo := te weinig mee bezig

Ik zat er wel aan te denken om iemand haar voor de kar te beleren, ik heb er zelf geen verstand van en wil niet aankloten zegmaar. Het is makkelijker aan te leren dan iets afleren haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 08:35 



 
Profiel   

anoukwendy schreef
Arrons jagger moet wel goedgekeurd zijn? Anders kon dana geen engels shire paspoort hebben namelijk. Haar moeder heeft namelijk onbekende ouders in haar paspoort dus dat betekend dat arrons jagger wel goedgekeurd geweest moet zijn. Plus dat de fokker ook zegt dat ie wel goedgekeurd was. Maar verder geen idee haha, ik ken helemaal geen shire hengsten enzo := te weinig mee bezig

Ik zat er wel aan te denken om iemand haar voor de kar te beleren, ik heb er zelf geen verstand van en wil niet aankloten zegmaar. Het is makkelijker aan te leren dan iets afleren haha


De fokker vertelde toen dat hij op de keuring geweest was, maar niet goedgekeurd was door de vereniging.. Maargoed dat is al 8 jaar geleden misschien heb ik het verkeerd onthouden hoor en is hij wel goedgekeurd!

Hij was wel een volledige shire, met afstamming bekend, dat weet ik inderdaad wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 15:57 



 
Profiel   

Nadiine__x schreef
anoukwendy schreef
Arrons jagger moet wel goedgekeurd zijn? Anders kon dana geen engels shire paspoort hebben namelijk. Haar moeder heeft namelijk onbekende ouders in haar paspoort dus dat betekend dat arrons jagger wel goedgekeurd geweest moet zijn. Plus dat de fokker ook zegt dat ie wel goedgekeurd was. Maar verder geen idee haha, ik ken helemaal geen shire hengsten enzo := te weinig mee bezig

Ik zat er wel aan te denken om iemand haar voor de kar te beleren, ik heb er zelf geen verstand van en wil niet aankloten zegmaar. Het is makkelijker aan te leren dan iets afleren haha


De fokker vertelde toen dat hij op de keuring geweest was, maar niet goedgekeurd was door de vereniging.. Maargoed dat is al 8 jaar geleden misschien heb ik het verkeerd onthouden hoor en is hij wel goedgekeurd!

Hij was wel een volledige shire, met afstamming bekend, dat weet ik inderdaad wel.


Oh nou ik heb er ook totaal geen verstand van hoor, dus ik kan het ook fout hebben natuurlijk. Dit is wat mij verteld is _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-21 19:10 



 
Profiel   

Ik vind dat shire stamboek ook zo vaag.. Niks word echt duidelijk geregistreerd ergens ofzo. :')

Maargoed dat maakt Dan natuurlijk niet minder leuk!
Voor de kar beleren is misschien best een goed idee nog voor de verkoop, maar dan moet je er nog eer in investeren.. Misschien kun je het bij de advertentie zetten, dat indien gewenst ze voor de kar beleerd kan worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 09:36 



 
Profiel   

Niet dat mijn mening gevraagd wordt, maar zou je haar niet beter in Nederland kunnen stallen voor verkoop? Dan kunnen mensen evt meerdere keren komen kijken en proefrijden.
Ik zou toch niet snel zo’n hoog bedrag + transportkosten betalen voor een paard dat ik nog nooit gezien heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 11:21 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Niet dat mijn mening gevraagd wordt, maar zou je haar niet beter in Nederland kunnen stallen voor verkoop? Dan kunnen mensen evt meerdere keren komen kijken en proefrijden.
Ik zou toch niet snel zo’n hoog bedrag + transportkosten betalen voor een paard dat ik nog nooit gezien heb.


En wie gaat haar in die tussentijd rijden dan?
Ik heb hier zeker ook over nagedacht maar ze staat hier ook in zweden te koop dus dan heb ik hetzelfde probleem als er een zweed geinteresseerd is. En als ze ziek word in die tijd? Of kreupel zou worden? Wie is er dan verantwoordelijk? Nu als er iets gebeurd is het duidelijk wie voor die kosten staat. Als iemand een ongeluk met haar krijgt omdat ze daar staat, is diegene verantwoordelijk vind ik. Dus nee, dat is geen optie..

Nadine nee ik snap er ook geen bal van hoor := maar nu kunnen ze toch niet meer in engeland worden ingeschreven door brexit :roll:
Ik heb er zeker aan gedacht haar te laten beleren, maar kan niemand in de buurt vinden en wil haar liever niet ergens anders op stal zetten. Dat brengt ook weer ’onnodig’ stress met zich mee. Ik heb iemand benaderd maar die wil het alleen leren aan paard en ’ruiter’ samen. En ik heb de interesse er niet voor om het met dana te doen, de klik ontbreekt dus ben een beetje bang dat dat niet goed gaat. Heb wel gezet dat ik denk dat ze een perfekt menpaard zou zijn, want dat denk ik echt, denk dat ze dat heel leuk zal vinden maar ik heb geen ervaring en wil iets niet zomaar verpesten voor een eventuele koper..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 12:20 



 
Profiel   

Als ik jou was zou ik haar gewoon als zadelmak aanbieden, en verder met haar gaan lange lijnen en misschien een bandje trekken zodat de basis is gelegd en de volgende gelijk kan beginnen met het meer serieuze werk. Er zijn genoeg mensen die een paard graag naar de eigen hand willen zetten, en dat kan nog prima met een zadelmak paard dat de basis en grondwerk kent van zowel rijden als kar trekken. Dat kost jou ook niet zo gek veel tijd.

Oh, en het is nu natuurlijk ook een ongelukkige tijd he, ik denk dat ze in het voorjaar zo weg is. En tegen die tijd kan je er wat meer voor vragen omdat je er evt wat extra training in hebt zitten en er meer vraag is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 14:19 



 
Profiel   

Dat is precies wat ik heb gedaan, ingereden maar nog wel groen.

En nee ik ga er niks mee doen qua lange lijnen of een bandje trekken want de band tussen ons ontbreekt zoals ik net ook al schreef. Ik heb er geen plezier in plus dat mennen me niet trekt. Ze is niet dom, het is een slim paard, ik zou ook mn best niet doen voor iemand die het niet leuk vind ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-12-21 17:38 



 
Profiel   

Misschien handig voor eventueel transport mocht iemand interesse hebben[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 10:16 



 
Profiel   

thanks! maar ik heb iemand gevonden die het voor een leuke prijs doet :D
de fokker van dana kent ze ook persoonlijk dus vertrouw wel dat dat goed zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-12-21 14:05 



 
Profiel   

Ik moest dit toch even delen, we hebben hier vreselijke storm en ondanks dat is ze super braaf <3


We hadden al twee keer eerder gefilmd maar ze wilde graag stoppen bij degene die filmde. Derde keer ging ze wel door :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 18:33 



 
Profiel   

Haha fantastisch
Die “goed zo braaaaf” die in de verte verdwijnt

Wat heeft Zweden toch mooie stukken

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-22 22:34 



 
Profiel   

Het is toch echt een leuk dier. Verdient echt een lief baasje

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 09:13 



 
Profiel   

Zucht als ik tijd en geld had....

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-01-22 13:28 



 
Profiel   

truus1957 schreef
Het is toch echt een leuk dier. Verdient echt een lief baasje


Ben ik het mee eens, nu nog hopen dat er iemand op haar pad komt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-22 20:40 



 
Profiel   

Af en toe gaan we een rondje het bos in en ze is eigenlijk altijd braaf, nu is het een tijdje echt spekglad geweest en de restjes liggen er nog maar daarom heeft ze even stilgestaan. Zonder ijzers durf ik het dan niet aan om over dat ijs te glijden :=

De restjes liggen er nog en gelukkig is ze daar stabiel genoeg op, dr dochter glibbert alle kanten op :')


En een stukje gelop, proberen wat conditie op te bouwen


Vandaag ondanks het rotweer voor het eerst een langer rondje gedaan, ze geniet er echt van.

Nu staat ze nog even te chillen voordat ze weer naar buiten mag
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 12:23 



 
Profiel   

Wat leuk. Heerlijk dier

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 12:41 



 
Profiel   

Wat doet ze het knap. En zo’n heerlijke omgeving!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-02-22 13:57 



 
Profiel   

Dana heeft eindelijk het huisje gevonden die ze verdient, ik ga haar 1 april wegbrengen. Ze zijn speciaal voor haar het stalgebouw aan het aanbouwen dus dat zegt wel iets. Vandaar ook dat het nog een paar weken duurt voordat ze daarheen kan.
Degene waar ik de paarden heb staan heeft ook ooit een paard aan hun verkocht, dus buiten dat het heel toevallig was, geeft dat ook een goed gevoel natuurlijk.
Dana was zo’n ander paard, vooral in zijn bijzijn. Dus ik ben blij dat het vooral zijn paard zal worden.

Hier nog wat foto’s van gister ochtend
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Eerlijk is eerlijk, ik twijfel wat ik met pip zal doen, houden of verkopen. Ze word in mei 2 en is pas 152. Cookie word in mei een jaar en is 148. Ik denk dus dat pip te klein zal blijven. Maar ik twijfel zo erg, met pip heb ik een goeie band. Dat had ik met dana niet dus dat maakt het makkelijker denk ik. Aan de andere kant, blijft ze zou ik dat alles behalve erg vinden ondanks dat ze te klein is, dus groot dilemme :=
Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen, die zwarte is ook maar 162 en twee mini’s wil ik stiekem ook niet. Mijn interesse ligt bij het rijden, ondanks dat ik met die zwarte nu twee keer met een sulky ben weggeweest en ik dit geweldig vond, ligt mn interesse daar gewoon minder
Wel een filmpje van hoe dat gaat, we zijn allebij net zo groen maar hebben er wel lol in <3


Wat zouden jullie doen? Ik weet dat alleen ik die beslissing uiteindelijk kan nemen maar toch

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-22 17:35 



 
Profiel   

Wat fijn dat Dana een eigen plekje heeft gevonden.

Wat ik zou doen, even een jaar afwachten, Als dat qua tijd en kosten kan.

Ik heb vorig jaar een 2 jarige dame gekocht. Die is de hele zomer een het najaar op 163 blijven steken (en dat is veel te klein voor mij). Nu zit ze ineens op 167 :oo

Wellicht krijgt Pip nog een spurt (en die van mij ook nog eentje)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-22 18:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 31 van de 32 [ 792 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen