[VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:45

Heerlijk <3

Heeft je vriend al een nieuwe brommer :9

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-21 22:16

Hahahahhaha nee maar hij gaat er wel binnenkort een halen en loopt op allemaal veilingen te bieden _O-
Maar ik heb toch al beslist dat ze blijft :=

Ik geniet er gewoon van zolang het kan <3

Lys_PPA

Berichten: 1335
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:46

Heerlijke plaatjes :D

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 10:23

Lieve foto's! <3 en jouw benen, hihi :')

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 11:57

Wat een geweldige foto's!! <3 <3 <3 <3 <3 wat een onwijs heerlijke paarden heb jij!

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 13:31

anoukwendy schreef:
Hahahahhaha nee maar hij gaat er wel binnenkort een halen en loopt op allemaal veilingen te bieden _O-
Maar ik heb toch al beslist dat ze blijft :=

Ik geniet er gewoon van zolang het kan <3



Vind ik ook

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 17:17

Wat een lieve reacties hier van jullie <3

Niet alleen cooks is zo’n knuffel, pip kan er ook wat van <3
Afbeelding

Die sukkels staan in de felle zon, heb cookie en dana om half 12 in het andere land gedaan, daar staan ze onder het dak. Cookie stond wat te hijgen dus leek me beter. Ze kunnen naar buiten maar lijken liever onder het dak te staan. Ze hebben een hoop bos en dus schaduw dus snap niet zo goed dat ze in de zon staan dan :=
Afbeelding

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 17:31

Misschien ervaren ze de warmte toch anders. :) Ze hebben iig de mogelijkheid tot schaduw!

Hier stonden ze vanmiddag ook gewoon in de zon te grazen bij 25+ graden terwijl ze ook in schaduw kunnen staan. :j

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 19:45

Ik moet eerlijk zijn dat ik paarden of in ieder geval mijn kwpn'er niet vertrouw met haar indenkend vermogen voor schaduw te kiezen als het erg warm is. Hier konden ze 2 jaar geleden ook kiezen voor zon of schaduw, schaduw had ik ook nog hooi gehangen en t gras was al aardig kort. Ze koos ervoor terwijl het 40+ graden was, te gaan staan dutten onder de boom waar ze graag onder dutten alleen die boom geeft in de ochtend schaduw maar in de middag absoluut niet. Gevolg was dat ze een hitteshock had. Sinds dien sluit ik ze op in de paddock (die ik ook verklein) met temperaturen hoger dan 35, zodat ze echt gedwongen worden in de schaduw van de bomen en stal te staan. Op die manier overleefd ze de 40+ graden gelukkig een stuk beter :D

Gelukkig zijn lang niet alle paarden zo "slim" als mijn merrie :D

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-21 23:43

Oh das wel heel heftig!
Ik snap ook niet dat ze in die hitte staan. Maarja ze hebben water en schaduw en meer kan ik niet doen denk ik. Wil ze ook niet de hele dag op stal opsluiten eigenlijk

Nou cooks stond dus wel wat te hijgen, daarom heb ik ze verplaatst. Net rond 8 uur wel weer bij de groep gedaan en morgen rond een uur of 10 weer apart denk ik. Even in de gaten houden gewoon. Ik denk dat cookie het nog niet snapt maar zolang de andere in de zon staan zal cooks ook niet een boom opzoeken

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 21:30

Vandaag dana even een rondje geslingerd, cooks bleef op stal. We waren 10 minuutjes weg van cooks dus niet te lang, en beide waren super braaf <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zadeltje is echt mini

En dr exceemdeken is eindelijk aangekomen! 175 rugmaat _O- vind hem alleen tussen haar benen wat krap dus dat stukje moet ik wegknippen. Maar zit klitteband aan dus als het los hangt prikt het denk ik, maar dat komt morgen ochtend wel
Afbeelding

En gewoon nog even allemaal bij elkaar <3
Afbeelding

Cookie word echt al groot :oo zw zoekt pip ook continu op, echt leuk om te zien!!
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18830
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 22:13

wat ziet ze er goed uit zeg, helemaal niet schraal ofzo <3

Rocamor

Berichten: 10850
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 23:14

Wat kan Cookie euhm lief kijken....

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-21 07:12

Mer1980 schreef:
wat ziet ze er goed uit zeg, helemaal niet schraal ofzo <3


Ze maar gerust dat ze te dik is _O- maar voor nu heb ik haar liever even zo dan hoe ze vorig jaar was!

Rocamor, jaaaa cookie is ook heel schattig <3 dana kan er trouwens ook wat van, die begint steeds meer te knuffelen en komt hinnikend aan. Kruipt het liefst in mn broekzak

Heb haar nog een keer gelongeerd donderdag! Vandaag weer even als het niet te warm word
Afbeelding
Het is een vreselijk lui paard.. kan er niet meer over zeggen :=

Cookie volgt me overal naartoe alsof ik honing aan mn reet heb := super schattig maar als ik ’te ver’ weg ben komt ze in volle vaart aan en komt omhoog, dus dan verhef ik mn stem wel en steek mn hand op en duw haar daarna weg. Ik wil haar niet slaan, bang dat ze dan echt shuw word, al is ze nu overdreven sociaal :P
Afbeelding

Ze zoekt altijd haar zusjes en faros op, is echt zo lief om te zien <3
Afbeelding
Alleen anastasia is een loser tegen cooks. Anastasia is laag in rang, dus de enige waar ze de baas over kan zijn is cookie. Dus ze jaagt er soms wat achteraan als ze de kans krijgt, maar zodra dana er dan weer aankomt kruipt ze weer in een hoekje _O-

Okee en nog een keer de kudde <3 ik word hier toch zo gelukkig van!
Afbeelding

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 07:52

Wat heerlijk liggen/staan ze er bij! Dana ziet er echt goed uit en cookie is echt superschattig
Je hebt het goed voor elkaar zo :D

Rocamor

Berichten: 10850
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 10:58

Hey ts, bedacht me ineens dat ik al een tijdje niks gelezen had. (En dat bevestigde de grote rode Let op! in de balk hierboven ook)

Gaat alles nog goed met jou en de dames?

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 20:46

Haha jaa dat is al even geleden! :P

Ze doen het super goed! Dana is zelfs te dik dus die loopt af en toe met een graasmasker een paar uurtjes, niet teveel want ze moet wel melk kunnen produceren.
Ik heb ze zondag allemaal naar huis gehaald omdat de alpacka’s het niet allemaal kunnen opeten, ze liepen allemaal zo de trailer in behalve pip :=
Afbeelding
Afbeelding
Zondag eerst de schuilstal voor de alpacka’s weer opgebouwd na de storm van het voorjaar, en daar maken de paarden nu dankbaar gebruik van in deze 30 graden.

En Cooks is echt zo leuk, die komt in volle galop aan, laat me niet met rust en wil continu aandacht. Helpt niet om er afstand van te doen, word alleen maar verliefder elke keer als ik het land inloop := maargoed, maakt ook niet uit :D

Muga

Berichten: 2067
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-21 21:41

Ik wil meer zien haha. Wat klinkt het heerlijk!

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-21 21:44

Hahah zal morgen even wat nieuwe foto’s maken dan :P heb mn telefoon leeggehaald omdat ik meer dan 8000 foto’s had en mn geheugen vol zat _O- denk dat er daarvan 2000 van Cooks waren :=

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 07:47

anoukwendy schreef:
En Cooks is echt zo leuk, die komt in volle galop aan, laat me niet met rust en wil continu aandacht. Helpt niet om er afstand van te doen, word alleen maar verliefder elke keer als ik het land inloop := maargoed, maakt ook niet uit :D

Ja hoor, zie je wel; je gaat mijn tip nog in praktijk moeten brengen :)) Paarden genoeg dan.

Ik weet niet hoe streng de regels zijn in Zweden voor dat soort dingen.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 10:59

Jaa mn vriend vroeg daar dus ook al om of ik dat zou gaan doen, maar ik wil mn paarden dus niet delen _O- best egoistisch misschien maar ik werk er hard genoeg voor om het zo te kunnen hebben, dus dan wil ik dat lekker voor mezelf hebben :=

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 18:33


ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:07

anoukwendy schreef:
Jaa mn vriend vroeg daar dus ook al om of ik dat zou gaan doen, maar ik wil mn paarden dus niet delen _O- best egoistisch misschien maar ik werk er hard genoeg voor om het zo te kunnen hebben, dus dan wil ik dat lekker voor mezelf hebben :=

Maar ermee werken levert je dat je mag doen wat je heel leuk vindt en daar nog voor betaald wordt ook!

Ik zou dan wel gaan reizen. Dus niet ritten van 1 a 2 uur maar 3-4-5 dagen reizen, eventueel met wild-kamperen. Die tour.

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 19:18

Is dat in Zweden toegestaan, wild kamperen?
Ik zou meegaan!

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-21 21:43

Jaa hier heb je allemansrätten, dus zolang er geen borden of hekken staan mag het volgens mij, alleen geen idee hoe dat werkt als je beesten mee hebt. Ik denk ook niet dat we hier echt van die paden hebben dat je ook echt zolang weg kan zijn zonder stukken over asfalt te hoeven. Als je alleen stapt hebben we wel 5/6 uurs ritten. Met wat picknick enzo ben je wel even weg.
Maarja, wat moet je voor zoiets vragen, volgens mij is dat zo weinig dat ik dat het niet waard vind :=
Ik weet nog, voordat ik naar zweden ging, we iets van 35€ bij poelenburgh betaalde en dan waren we 3 uur weg. Dus dan heb ik geen zin om al die moeite er voor te doen := dan rij ik zelf wel _O-

Maar wie weet, kan ik er eens naar kijken