Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 28 van de 32 [ 792 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

 
Profiel   

Ten eerste zou ik er niet teveel over in zitten dat je dit zo op Bokt neerzet, volgens mij heb je alleen maar het beste met je paarden voor! :)

Ik zou er dan toch nu nog voor kiezen om Dana en Cookie apart te zetten, in het belang van de rest van de kudde en ook Dana zelf. Cookie heeft ervan kunnen proeven hoe het is in de kudde en daar al een hoop geleerd. Misschien krijgt Dana ook wel weer oog voor Cookie als ze de rest van de kudde niet meer in de gaten hoeft te houden. En als ze straks oud genoeg is om afgespeend te worden, kan ze de groep wel weer in. Desnoods kun je dan weer een ander bij Dana zetten, zodat zij niet alleen staat.

Ik kan me in ieder geval goed voorstellen dat je schade aan de rest wilt voorkomen! :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 14:32 



 
Profiel   

La lune, ik ben bang dat ze dan leert dat ze onder alle draden heen kan.. zo deden we het met de alpacka’s zodat ze apart konden van de paarden maar die gingen dus overal doorheen na een tijdje

Ik zit daar ook echt wel over te denken, apart, maar dan heb ik faros dus als probleem. Die is helemaal over de zeik als zn kudde uit elkaar valt. Die leeft dan echt in een bubbel. En dat gaat natuurlijk ook gebeuren als dana verkocht word maar dan komt ze niet weer terug in de kudde wat wel gebeurd als cookie tijdelijk uit de kudde gaat.

Daarom laat ik het voor nu nog even zo, tot het echt niet meer gaat.. maar ik neem wel alle tips en adviezen mee in mn keuze natuurlijk. En zoals ik al zei zie ik het liefst dat ze er 7/8 maanden bij loopt natuurlijk voor het afspenen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 16:35 



 
Profiel   

Uiteindelijk denk ik vooral: jij ziet hoe de kudde onderling reageert, en hoe Dana en Cookie elkaar wel of niet opzoeken. Als jij denkt dat het voor Cookie beter past om bij de kudde te zijn dan apart bij Dana (en Dana en de kudde wil niet helemaal) dan is dat waarschijnlijk omdat dat is wat je ziet in hun gedrag. Wij kunnen het wel allemaal heel mooi bedenken dat het wenselijk is om een paard zus of zo lang bij z'n moeder te laten, maar de praktijk kan prima anders zijn. Dus vertrouw ook op wat je zelf ziet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-21 20:35 



 
Profiel   

Dat is ook helemaal zo! Maar ook ik had het heel graag anders gezien haha
De dierenarts komt maandag tanden doen bij ze dus ga het er dan uitgebreid met hem over hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 06:33 



 
Profiel   

misschien kan je Dana apart zetten (met een van de anderen samen?) en cookie in de kudde laten, en kan je de tijd dat ze gescheiden zijn langzaam opbouwen, zodat cookie nog wel een paar keer per dag of bijvoorbeeld snachts bij dana kan, zou dat werken, of teveel onrust geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 07:43 



 
Profiel   

La_Lune schreef
En Dana apart zetten, met een draadje waar cookie wel onderdoor kan, maar de rest niet? Of ben ik nu heel naïef haha.

Denk het wel.. veulentje is ook wat groot denk ik :j :D

Maar tussen door cookie in de kudde en de tussen door effe bij ma..ia dat een optie? 2x per dag ofzo.. dan kan ze nog wat melk tappen en verder opgevoed worden in de kudde

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:18 



 
Profiel   

En misschien heeft Dana nog fysiek ergens last van? Haar gedrag zou toch ergens vandaan kunnen komen, denk aan maag of eierstokken etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 08:35 



 
Profiel   

Dat apart zetten weet ik niet of ik dat zo zie zitten, ik moet zelf natuurlijk ook gewoon werken..

En ergens last van weet ik natuurlijk niet, ze lijkt nergens last van te hebben maar dat is van buitenaf moeilijk te zien. Kan dat wel eens aan de da vragen natuurlijk. Ik heb aan maagzweren gedacht aan het begin, maar moet ze dan niet met alles boos zijn? Singel enzo reageert ze niet op

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 10:08 



 
Profiel   

Ik vond op de laatste twee foto's wel dat ze haar rug vreemd houdt. Maarja, zoiets kan ook aan de foto's liggen ofzo.. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 10:10 



 
Profiel   

Mijn merrie is heel sociaal in de kudde, kroelt graag met andere paarden. Is niet de hoogte in rang, maar ook niet de laagste. Maar trekt soms wel haar eigen plan.

Maar met een veulen aan de voet is het echt een heks naar andere paarden. Zo erg dat ze ook echt apart moest. Een ander paard moest niet denken hun hoofd over de draden heen te steken, want ze beet hun hoofd eraf. Ook niet de paarden waarbij ze eerder altijd in de kudde liep.
Veulen afgespeend (ook eerder dan gepland met 5.5 maand, maar dat was omdat de merrie het niet meer trok en zoveel afviel). De dag erna haar weer terug in de kudde gezet. Geen enkel probleem alsof ze er nooit uit weg was geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 10:35 



 
Profiel   

Sintara schreef
Ik vond op de laatste twee foto's wel dat ze haar rug vreemd houdt. Maarja, zoiets kan ook aan de foto's liggen ofzo.. :)


Dat heeft ze altijd al gedaan, dus heb er een masseur bij gehaald die ook laser doet en nog iets, weet alleen niet hoe dat in het nederlands heet. En ze zit niet vast, beetje in dr hals maar niet noemenswaardig

Kiki, dana deed niet eerder zo, is sinds een maand ongeveer. Met pip deed ze dit ook niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 13:48 



 
Profiel   

anoukwendy schreef
Sintara schreef
Ik vond op de laatste twee foto's wel dat ze haar rug vreemd houdt. Maarja, zoiets kan ook aan de foto's liggen ofzo.. :)


Dat heeft ze altijd al gedaan, dus heb er een masseur bij gehaald die ook laser doet en nog iets, weet alleen niet hoe dat in het nederlands heet. En ze zit niet vast, beetje in dr hals maar niet noemenswaardig

Kiki, dana deed niet eerder zo, is sinds een maand ongeveer. Met pip deed ze dit ook niet..

Ze deed het met haar eerste veulen ook niet bij de vorige eigenaren, maar daar stond ze onderaan in rang in een dominante groep

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 14:47 



 
Profiel   

Stille meelezer hier, ik denk dat we hier allemaal wel meningen en adviezen kunnen hebben maar jij kent je paarden echt.
Heel veel wijsheid toegewenst met deze lastige kwestie.
Hier ook wel merries gehad en gezien die de hel waren met veulens aan de voet en zichzelf dus ook gigantisch in de weg zaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-07-21 15:25 



 
Profiel   

Sluit me helemaal bij Jerekers..jij weet het het beste
Al heb ik wel het gevoel .. dat ook Dana uiteindelijk niet vertrekt }> ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-07-21 14:08 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Sluit me helemaal bij Jerekers..jij weet het het beste
Al heb ik wel het gevoel .. dat ook Dana uiteindelijk niet vertrekt }> ;)


Haha jawel die blijft niet :P
Ik heb niet die klik met Dana die ik met een paard wel wil hebben, neemt niet weg dat ik haar wel super leuk vind natuurlijk maar net dat stukje extra voel ik niet bij haar helaas. En buiten dat is 6 paarden gewoon teveel..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 07:12 



 
Profiel   

anoukwendy schreef
SjonnieZ schreef
Sluit me helemaal bij Jerekers..jij weet het het beste
Al heb ik wel het gevoel .. dat ook Dana uiteindelijk niet vertrekt }> ;)


Haha jawel die blijft niet :P
Ik heb niet die klik met Dana die ik met een paard wel wil hebben, neemt niet weg dat ik haar wel super leuk vind natuurlijk maar net dat stukje extra voel ik niet bij haar helaas. En buiten dat is 6 paarden gewoon teveel..


Het is dat ik vol sta, anders had ze wel bij haar halfzus mogen komen wonen haha!
Ik ga wel Uitbreiden, maar weet nog niet wanneer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 08:13 



 
Profiel   

Haha ook teveel paarden? _O-

Ik krijg echt overal berichtjes vandaan, nederland, noorwegen, zweden, denemarken, die willen allemaal meer over dana weten

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 09:30 



 
Profiel   

anoukwendy schreef
Haha ook teveel paarden? _O-

Ik krijg echt overal berichtjes vandaan, nederland, noorwegen, zweden, denemarken, die willen allemaal meer over dana weten


Haha nee, ik heb er 2 dus dat is prima! Maar ik heb 7 pensionpaarden en met 9 is mijn paddock/inloop echt vol ;)

Wat fijn! Dan komt ze vast goed terecht.. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 17:24 



 
Profiel   

Eindelijk uitslag van de DNA test van Pip, ze blijkt een andere vader te hebben als de zwarte.. dus dat word zoeken.. geen volle zusjes dus, verklaard wel waarom Pip iets smaller is, en minder sokken heeft. Ik dacht dat het kwam omdat ze gewoon nog jong was, maar misschien is de vader van de zwarte wel de opa van Pip, maar dat is nog even afwachten, heb gevraagd of ze dat in het DNA kunnen zien dus ben benieuwd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-07-21 17:11 



 
Profiel   

Oehhh spannend liepen er dan meerdere hengsten bij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 09:18 



 
Profiel   

Blijkbaar := maar nog geen idee welke, heb wel de vorige eigenaar gevraagd maar konden er meerdere zijn, en elke keer dna opsturen kost 85€ dus wil eerst weten of het haar opa kan zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 19:14 



 
Profiel   

Oh jeetje ik snap dat je dan even pas op de plaats maakt zeker als je haar toch wilt houden ;)

Maar hoe zit het dan met papier? Of zit er geen papier bij nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:14 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Oh jeetje ik snap dat je dan even pas op de plaats maakt zeker als je haar toch wilt houden ;)

Maar hoe zit het dan met papier? Of zit er geen papier bij nu?


Nee nog niet, daarom deed ik dna onderzoek omdat ik het zonde vind als haar ouders op onbekend komen te staan terwijl ik wel weet wie het zijn.
Maarja, nu word het dus gokken en is het misschien een bonte maar dat weet ik dus nog niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-07-21 08:31 



 
Profiel   

Weer even een kleine update, de paarden hebben twee maanden thuis gestaan en staan nu weer bijna een week waar ze normaal ook staan. Trailerladen ging met allemaal verbazingwekkend goed! Ze liepen er allemaal bijna direkt in <3

Ik denk dat ik morgen stiekem even op dana klim, eerste keer. Longeren doet ze nu super goed dus zie eigenlijk geen reden om niet even op te zitten. Meer dan zitten doe ik ook nog niet, ze moet eerst weer wat spieren kweken want cookie zuigt haar leeg. Gelukkig is de rust weer wat terug gekeerd in de kudde en mn eerdere beslissing is nu dus ook van de baan, zolang het zo blijft gaan mogen ze gewoon bij elkaar blijven.
[ img ]

Ik ben echt zo gek op cooks <3 enige waar ik van baal is dr neus :=
[ img ]

En nog even zomaar een plaatje van mn kilo’s bij elkaar <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 21:48 



 
Profiel   

Haha wat is er Mia met de neus?

Prachtige kudde trouwens
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-08-21 23:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 28 van de 32 [ 792 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen