Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 29 van de 32 [ 792 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Het opknappen van een shire met veulen (in Zweden)

 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Haha wat is er Mia met de neus?

Prachtige kudde trouwens


Ramsneus, sommige Shires hebben dat anderen niet. Ik hou er persoonlijk ook niet zo van, die twee van mij hebben het niet. Goed tuig vinden voor Shires is ook al lastig omdat alles extra groot moet zijn, een ramsneus maakt het nog lastiger met standaard pasvormen. Plus dat het een kwestie van smaak is, ik vind het ook niet mooi.

Dus ik snap wel wat Wendy bedoeld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 07:13 



 
Profiel   

Oh, ik vind ramsneus juist heel stoer!
Zat dus ook al te denken bij die post, wat is er dan met haar neus. Dacht missch het lichte snuitje oid. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 08:21 



 
Profiel   

Hahah de ramsneus bedoelde ik idd :P maar ze is nog klein en jong dus misschien verdwijnt het nog wat, kan er alleen maar op hopen _O-

Cooks is geprikt ofzo, even in de gaten houden anders bel ik de dierenarts, nu mag ze eerst met vliegenkap rondlopen
[ img ]
[ img ]

Dana dr oudste kind begint echt stoer te worden! <3
[ img ]
Mama dr hond slaapt bij ons deze week en hij vind t niks om alleen te zijn, dus hij mocht een rondje mee :D
[ img ]
Beide vonden het echt geweldig, had het longeertouw mee voor de zekerheid maar niet nodig gehad, alleen op t asfalt voor de zekerheid, geen zin in een platte hond :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 09:21 



 
Profiel   

Wat fijn dat de rust een beetje lijkt weder gekeerd in de kudde! :)
Ik vind Cooks ook een knapperd hoor! Ook met neus. :)) Maar ik snap wel wat je bedoelt.

Oei en kind van Dana ziet er inderdaad erg stoer uit zo met dat westernzadel! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 09:28 



 
Profiel   

Voor degene die het leuk vinden, het is een lang filmpje, maar ze deed t geweldig! Iets gespannen soms maar wel onwijs braaf, ik wilde eigenlijk alleen erop zitten maar ze voelde goed aan dus toch maar even gestapt.


Nu mag ze dit even verwerken en morgen vrij. Ik ben trots op haar <3

Dana is trouwens nogsteeds wat onzeker, ze werkt het beste door goed te belonen. Soms wat overdreven misschien maar het werkt perfekt voor haar

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 13:47 



 
Profiel   

Wat doet ze het braaf zeg <3 gelukkig maar want als een shire gaat dan hou je er niets meer aan....

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 13:57 



 
Profiel   

Gaaf filmpje Wendy. Ze is super braaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 13:57 



 
Profiel   

Ze is wel braaf inderdaad. De dame die meeloopt mag wel even handschoentjes aan doen de volgende keer, als ze gaat dan... auw :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 13:59 



 
Profiel   

Earth schreef
Ze is wel braaf inderdaad. De dame die meeloopt mag wel even handschoentjes aan doen de volgende keer, als ze gaat dan... auw :')

Nou en misschien een lange broek en normale schoenen.. maar dat is niet mijn verandwoordelijkheid hoor := ze heeft al eens die zwarte op dr voet gehad met deze schoenen, voet was helemaal blauw, zitten gaten in en dr tenen steken erdoor dus ik snap niet dat ze dat nog doet met een onbeleerd paard.

Als ze gaat zal ze wel gaan ja, ik zeg ook heel stoer op het filmpje, mij krijgt ze er niet af _O- hoop ik :P maargoed, ik ben niet zo bang dus van mijn kant zal ze ook niet zo snel angst voelen zegmaar

Al mag ik niks zeggen want ik loop met crocs op stal rond :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 19:00 



 
Profiel   

Ik zit dat filmpje nu nog eens te kijken, ik ben ook echt bezig met onbelanrijke dingen, vooral in het begin. Kevertjes en dingetjes in dr manen wegplukken enzo _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 19:03 



 
Profiel   

Anouk het is gewoon een leuk filmpje en je doet het heel goed inclusief het plukken. De dame haar schoeisel had ik ook gezien. Maar alles ging goed. Dana voelde zich duidelijk onwennig wellicht onzeker maar bleef braaf. Dus rustig aan en dan komt het wel goed (denk ik).

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 19:09 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Anouk het is gewoon een leuk filmpje en je doet het heel goed inclusief het plukken. De dame haar schoeisel had ik ook gezien. Maar alles ging goed. Dana voelde zich duidelijk onwennig wellicht onzeker maar bleef braaf. Dus rustig aan en dan komt het wel goed (denk ik).


Oh jaa dat denk ik ook wel hoor! En als ik ergens over twijfel kan ik haar altijd nog naar iemand brengen die er meer ervaring mee heeft!
Ik vind het heel belangrijk dat ik haar verl laat zien/voelen, daarom ook het wiebelen aan het eind. De eigenaar van de boerderij ging met blokken hout aan de gang, toen vroeg ik wel of ie iets voorzichtig wilde doen maar anders ben ik heel erg voorstander van veel verschillende dingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 19:23 



 
Profiel   

Netjes hoor! Gewoon rustig zo opbouwen regelmatig een week pauze en over een paar maand rij je er zo stap, draf en galop mee weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:07 



 
Profiel   

Daphara schreef
Netjes hoor! Gewoon rustig zo opbouwen regelmatig een week pauze en over een paar maand rij je er zo stap, draf en galop mee weg.


Jaa precies, dat van vandaag mag ze even verwerken, morgen krijgt ze vrij. Donderdag en vrijdag weer even zo en dan zaterdag weer vrij. Zo wil ik het even 2 weken doen en dan mag ze even rustig aandoen. Alles ligt er natuurlijk aan hoe het zal gaan, gaat het wat minder doen we een paar stappen terug, ik heb er zeker geen haast mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-08-21 21:29 



 
Profiel   

Het stond niet op de planning, ik wilde vooral rustig aandoen met haar maar de andere kant op deed ik iets waardoor ze in draf ging. Dit ging zo goed dat we deze kant ook op hebben gedaan. Ze is nog zo wankel en wiebelig maar ze doet enorm haar best <3


En we hebben wat los gestapt, het is natuurlijk pas de tweede keer en een stuur en rem zitten er nog niet op. Aan de lijn reageerd ze goed op mn stem maar ze vind het gek dat die stem ineens van dr rug af komt. Ondanks dat doet ze het goed, kan niet anders zeggen.


Ik mag vooral niet vergeten dat dit pas de tweede keer is, ondanks dat ze dus nog niet de balans heeft enzo voelt ze super vertrouwd. Ze bouwt 0 spanning op, ze reageerd soms ergens op maar zijn geen grote dingen. En ik ben natuurlijk ook geen proffs haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-09-21 19:28 



 
Profiel   

Braaf hoor! Heb je dubbele lijnen? Daarmee een paar keer trainen is echt ideaal om er een stuur op te zetten. Een micklem met bitclipjes zorgt ook dat ze het sturen sneller snappen is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 02:25 



 
Profiel   

Nee die heeft anastasia kapot getrokken, net als mn singel door het dubbele lijnen.
Ik zei gister inderdaad tegen haar of ik een micklem met ringetje op dr neus zou kopen. Ze trekt nogal aan de lijn, vooral deze kant op als op het filmpje dus ze loopt lekker krom en trekt daardoor ook in dr mond, denk dat ze daarom ook zo wiebelig voelt. Andere kant op is het veel beter namelijk. Gelukkig heeft ze nu alleen een rubbere bitje dus zit niet aan metaal te trekken ofzo maar toch..
Ik denk dat strakt het bos ingaan en kilometers maken ook wel veel zal helpen, dan ga ik gewoon met een vriendin zodat ze steun heeft en hopelijk gaat ze het dan ook leuker vinden :D als ik nu met een halster het land in loopt gaat ze direkt weg :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 06:37 



 
Profiel   

Wat doet ze het braaf zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 11:35 



 
Profiel   

Lieverd je paard. Ziet er ontspannen uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 14:00 



 
Profiel   

Wat een leuk en braaf dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 14:35 



 
Profiel   

Braaf hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 14:37 



 
Profiel   

Knappe Dana! <3

Haar eerste pasje onder het zadel. Super leuk toch!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 20:26 



 
Profiel   

anoukwendy schreef
Mama dr hond slaapt bij ons deze week en hij vind t niks om alleen te zijn, dus hij mocht een rondje mee :D
[ [url=m/t4LfdV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Beide vonden het echt geweldig, had het longeertouw mee voor de zekerheid maar niet nodig gehad, alleen op t asfalt voor de zekerheid, geen zin in een platte hond :=


Als stiekeme volger moet ik zeggen dat ze er echt een stuk beter uit zijn. En je er echt goed voor zorgt!!

Is de hond van je moeder toevallig een Pumi?! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 20:32 



 
Profiel   

kevinsky schreef
anoukwendy schreef
Mama dr hond slaapt bij ons deze week en hij vind t niks om alleen te zijn, dus hij mocht een rondje mee :D
[ [url=m/t4LfdV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Beide vonden het echt geweldig, had het longeertouw mee voor de zekerheid maar niet nodig gehad, alleen op t asfalt voor de zekerheid, geen zin in een platte hond :=


Als stiekeme volger moet ik zeggen dat ze er echt een stuk beter uit zijn. En je er echt goed voor zorgt!!

Is de hond van je moeder toevallig een Pumi?! <3


Wat een lieve reacties allemaal, thanks <3
Ik ben stiekem wel trots op haar hoe goed ze het doet :D

Haha jaa hij is een pumi! Echt super leuk beest, en gaat dus nu af en toe los mee het bos in <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-21 22:07 



 
Profiel   

Dit zegt volgens mij genoeg <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dit was de 5e keer erop, 1e keer zonder longeren en 1e keer het bos in, ook de 1e keer in galop. Ze doet het allemaal super braaf <3 Cooks blijft mooi bij haar vriendjes in het land en dat gaat eigenlijk heel goed! :D
Dana is weer iets ingevallen, krijgt genoeg eten maar denk dat het wat teveel word met Cookie die nog drinkt. We rijden nu 2x per week ongeveer en gewoon lekker rustig aan :)

Cookie groeit ook als kool _O- hier zijn Cookie en Pip samen te zien, precies een jaar leeftijds verschil
[ img ]
En jaa ik weet het, die dekens zien er niet uit, maar vind het zonde om nu al nieuwe te kopen en ze volgend jaar met al een kapotte deken een nieuw seizoen in te sturen, dit werkt nog wel tot het einde van dit seizoen :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-21 10:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 29 van de 32 [ 792 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen