Kinderen Stelen Paardenspullen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 17:00

Ik sta al een aantal jaar bij een gezellige pensionstal waar de meeste mensies erg goed met elkaar kunnen opschieten, we hebben regelmatig buitenritten met groepjes, borrelavonden in de kantine en gaan we in het algemeen erg goed met elkaar om.

Helaas worden er sinds kort ook paardrijlessen gegeven en dan met name voor kleine kinderen, dan heb ik t over de penny doelgroep van 10-14 jaar. Nu heb ik van het lessen zelf geen last van (behalve dat die bak op vervelende tijden savonds laat bezet is), maar met name van die kinderen zelf, vooral een bepaalde groep die laatst is samengevoegd.

Nu heb ik het gevoel dat ze elkaar een beetje aansteken qua gedrag, en dan heb ik het over schijtirritant gedrag als gillen, rennen door de stallen en zomaar spullen van elkaar afpakken, gooien en soms zelfs slopen. Ookal zijn het kleine dingen zoals emmers en halsters, ze vinden het schijnbaar al te grappig..

Wat ze met elkaar doen zal me geen worst wezen, maar wanneer ze dat bij eigenaren doen trek ik wel de lijn, wat dus laatst gebeurd is bij mij en nog wat andere klanten van de stal..
Toen ik sochtends aankwam zag ik meteen dat er wat geklooid was bij mn zadelkast (slot losgemaakt en spullen weg) die ik later terugvond in de sloot verderop.
Nu kan het zijn dat ze onschuldig paardje zijn gaan spelen en een touw nodig hadden, maar gezien de kattenkwaad die ze eerder uitgehaald hadden vind ikdat sterk.
Heb deze ochtend maar een rot ei in hun zadeltas gedaan en hun hoofdstel uit elkaar gehaald, vond t wel een gepaste actie gezien hun aso gedrag echt ff zat was

Heb het obviously direct gemeld bij de eigenaar, maar hij kan er ook niet 24/7 bij zijn en ze komen juist op tijden dat er weinig pensionklanten zijn. Heb fotos laten zien van de schade, maar tis te weinig om naar de politie te gaan voor aangifte ("ja hallo een 13 jarig ponymeisje heeft mn halster gesloopt" :') ) Dr is vooral savonds weinig controlle en begeleiding, Kwil dr zelf niet weg als ik zei erg leuke mensen naast die kinders, probeer hard om ze weg te krijgen
Iemand nog tips wat verder in de tussentijd nog te doen? Vind t een erg rare situatie en vreselijk onopgeoede kinderen

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:03

Kan er geen slot op je kast?
Wel lastig idd. Vooral schreeuwen en dingen gooien vind ik echt riskant als je daar met een paard bezig bent. Ik vind het de taak van de staleigenaar om hier in te grijpen.

Hebben ze een eigen pony? Is er een mogelijkheid om het eigenaarsdeel verboden toegang te maken?

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:04

Vervelens dat deze dingen plaatsvinden bij jou op stal. Ik snap echter totaal niet dat je je verlaagt tot hun niveau met jouw acties met een rot ei; je wilt zelf niet dat ze dergelijke dingen bij jou doen en vervolgens doe je er keihard in mee? Wees gewoon volwassen en spreek ze aan, op deze manier lok je het zelf uit. :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101728
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:05

Ze had een slot, dat is gewoon open gemaakt. :\

Ik snap dat het heel vervelend is maar ik had mijzelf niet verlaagd naar hun niveau...

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:05

Lijkt me een niet al te leuke situatie, maar ik vind het vooral betreurenswaardig dat jij als volwassen persoon zo'n reactie hebt gegeven :n Dit had je direct met de eigenaar moeten bespreken en een gesprek met die meiden kan natuurlijk ook geen kwaad.

CupCakes_

Berichten: 3320
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:05

Komen er geen ouders mee met de kinderen? Anders eventueel verplichten die te laten blijven? Continu blijven aanspreken is de enigste optie denk ik.

Een ei in de tas van de betreffende kinderen is ook weer niet heel tactisch :Y)

Marije112

Berichten: 3393
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:06

Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat er kinderen op het erf kunnen zonder begeleiding?!

xChanelx
Berichten: 1921
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:08

Ik zou in ieder geval maar stoppen met je acties terug :o ik snap dat je not amused bent, maar dit lijkt me niet de bedoeling.

De eigenaar lijkt me hierin aan zet om deze kinderen aan te spreken en hun ouders in te lichten plus consequenties te noemen voor als het nog eens voorkomt.

Domi_94

Berichten: 2046
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:08

x_ankieee schreef:
Vervelens dat deze dingen plaatsvinden bij jou op stal. Ik snap echter totaal niet dat je je verlaagt tot hun niveau met jouw acties met een rot ei; je wilt zelf niet dat ze dergelijke dingen bij jou doen en vervolgens doe je er keihard in mee? Wees gewoon volwassen en spreek ze aan, op deze manier lok je het zelf uit. :j


Eens! Dat je ze een lesje wilt leren of hun gedrag niet tolereert, kan ook op een respectvollere manier. Met zo'n streek ben je niet veel volwassener dan deze pubers :=

Sas_Mon

Berichten: 1637
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:13

Ik zou de eigenaar/lesgever eens vragen hoe hij/zij hier tegenaan kijkt. Ik zou er als eigenaar zo klaar mee zijn als kids zich zo gedragen op mijn erf. En ik zou een beter slot op mijn kast zetten. Een slot wat een 10 jarige open kan krijgen is niet erg diefstalveilig.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:14

Jeetje, slot openmaken en spullen in de sloot gooien vind ik heel asociaal ... maar jouw reactie daarop vind ik net zo erg, of eigenlijk nog erger aangezien jij hier de volwassene bent. Sowieso vind ik het best gevaarlijk om aan iemand's tuig te zitten, zeker bij kinderen. Straks zetten ze dat hoofdstel per ongeluk weer verkeerd in elkaar, met alle gevolgen van dien. :(

Edit: volgens mij staat dit topic op de verkeerde pijler. Ik heb getemd.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:15

Carol_Beer schreef:
Heb het obviously direct gemeld bij de eigenaar, maar hij kan er ook niet 24/7 bij zijn


Slap excuus.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:17

Maar was het slot wel degelijk dan als zulke jonge kinderen hem open krijgen?

Ik vind ook wel dat de eigenaar zich er makkelijk vanaf maakt. Als hij meer klachten krijgt zou hij bijvoorbeeld een camera in de zadelkamer kunnen ophangen

Buuk
Berichten: 232
Geregistreerd: 14-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:23

Vervelende toestand! kinderen ( + ieder ander zou van je spullen af moeten blijven)
Maaarr: je hebt een ei in een zadeltas gedaan en hun hoofdstel uitelkaar gehaald..en dat vind je een gepaste actie? werkelijk?
Wat wil je nu dat een stal eigenaar gaat doen? dit wordt een zij-jij-hunnie en zullie spel..man man wat een kinderachtig gedoe.

Ik snap dat je boos bent wanneer ze aan je spullen zitten hoor- en ik snap dat je er iets van denkt..maar daar moet het stoppen...bedenken is grappig, doen niet meer..

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:24

Als je zo wraak neemt dan ben je ook geen haar beter dan de kinderen die je nu beschrijft. Want die reactie getuigd niet van volwassenheid.

En daarnaast, je schrijft dat je een rot ei 'in hun zadeltas gedaan hebt'. En je hebt het over een groep kinderen.

Hoe weet je wie wat gedaan heeft dan? Je was er toch niet bij?

Verhaal rammelt een beetje.

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:25

KirstenHorse schreef:
Lijkt me een niet al te leuke situatie, maar ik vind het vooral betreurenswaardig dat jij als volwassen persoon zo'n reactie hebt gegeven :n Dit had je direct met de eigenaar moeten bespreken en een gesprek met die meiden kan natuurlijk ook geen kwaad.



Dit dus.
Je bent op deze manier geen haar beter.

Heb er dus ook weinig woorden voor. Dit was anders geweest als je het volwassen had aangepakt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110671
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:25

Carol_Beer schreef:
Heb deze ochtend maar een rot ei in hun zadeltas gedaan en hun hoofdstel uit elkaar gehaald, vond t wel een gepaste actie gezien hun aso gedrag echt ff zat was


Ik snap dat het vervelend is, maar om nou dit soort dingen te doen vind ik ook ronduit asociaal en kinderachtig.
Dan ben je echt geen haar beter :n

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 17:26

Eerlijk heb ik er ook vaak genoeg aan gedacht om een webcam te kopen zodat mijn spullen iig wel in de gaten worden gehouden met bewijs als er evt wat mis gaat, want de eigenaar is een ouwe zeur die niet graag meegaat en denkt aan veranderingen, wel een goedzak, daar niet van..
Achach, misschien was mn actie niet zo volwassen, maar wees eerlijk dat je er zelf ook klaar mee zou zijn en soms niet ff nadenkt en n lesje wil leren, ik had het liefst ook geen last van deze koters gehad
Kan ze lastig aanspreken gezien ik altijd sochtends kom en zij savonds :n
Volgende keer dat t gebeurd rij k linea recta naar de action om zo'n cam te kopen

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:28

Zo'n camera mag jij niet eens zomaar ophangen ivm de AVG.
Dus denk daar eens goed over na.

Ik vind dat je een slap excuus hebt over je actie.

Boras
Berichten: 9947
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:30

Kan je eigen gedrag of manier van communiceren dergelijk gedrag van anderen hebben uitgelokt?

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:31

Ik betwijfel de actie: wie heeft er nu zomaar een rot ei ergens liggen? :')

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-20 17:35

Wanneer ik toestemming heb om te filmen van de eigenaar zijn terrein, dan mag dan toch? Kan het fout hebben, maar tis beter dan niks..
Als ik echt gevaar loop met de wet kan k altijd nog voor n keertje savonds laat naar stal gaan
Ja i know dat t ei niet "volwassen" was, cmon iedereen maakt weleens n keuze uit frustratie :')

Kinke

Berichten: 20527
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:37

hoe kan een slot dan opengemaakt zijn door kids?

Mando

Berichten: 15692
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:46

Dan ga je eens op hun tijden. Hoef je niets te doen maar kan je wel zien wat er gebeurt.

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Kinderen Stelen Paardenspullen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 17:58

Je weet natuurlijk niet wie het gedaan heeft. Dus om zomaar een rot ei in een zadeltas te stoppen is wel heel erg sneu.
Natuurlijk moeten ze van je spullen afblijven, maar een goed slot zal zeker helpen.