Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 95 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Jongens stichting Annemieke heeft een actie gestart met Jan Cees Vogelaar. Gouden tip voor uitzetten wolf
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 21:50 



 
Profiel   

Horseloverl schreef
Jongens stichting Annemieke heeft een actie gestart met Jan Cees Vogelaar. Gouden tip voor uitzetten wolf


Wat houdt de actie in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 21:57 



 
Profiel   

Facebook reacties op wolven berichten geven zo duidelijk aan dat velen die voor de wolf zijn gewoon niet nadenken maar ze mooi vinden dus ze zijn welkom punt.

Hoeveel mensen wel niet komen met de opmerking dat wolven veel minder schade maken dan honden onder het vee hier in NL dat is niet voor mogelijk te houden. Ze zijn het allemaal in elk geval met elkaar eens. Als je namelijk als reactie geeft om het totaal aantal honden te delen door het vee wat door hun gedood is en dat ook te doen met het aantal wolven dan blijft het zeer, zeer stil qua reactie terug haha

Vind het ergens wel interessant hoe mensen aan zulke ideeën komen en dan de heilige overtuiging hebben dat wat ze schrijven helemaal klopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 02:18 



 
Profiel   

Ik lees de Facebook reacties niet eens meer want word er gewoon misselijk van… zulke domme opmerkingen….

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:20 



 
Profiel   

Ja dat zijn echt mensen die totaal geen seconde zich in verdiept hebben. Voor hen het ook nog steeds ver van de bed show is.
Zeveren ook steeds wat over boeren die toch niets om hun beesten geven. Niet bedenkend dat er in het buitengebied ook vee loopt van hobbyisten. Maar ook dat boeren een uit elkaar getrokken beest ook niet om aan te zien vinden en hun dat ook zeer doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:26 



 
Profiel   

Ik snap het ergens wel. Als ik uitsluitend in stedelijke gebieden was opgegroeid/had gewoond, zou ik er ook anders tegenaan kijken.
Neemt niet weg dat dat een erg beperkte blik is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 08:40 



 
Profiel   

TurboDi schreef
Waar gaat het heen met de wereld… je mag je eigen beesten niet eens meer verdedigen…


Ik ga spontaan burgelijk ongehoorzaam zijn. Er is niemand die mij gaat beletten mijn dieren te beschermen en als de wolf daardoor het loodje legt is dat maar zo. Daarna zien we wel verder.

16000 euro beloning voor wie de wolf doodschoot? Ik weet wel betere doelen. Maarja hoe kleiner de groep, hoe harder ze schreeuwen en hoe meer ze voor elkaar krijgen in NL. De situatie met de wolven wordt en is onhoudbaar. Kwestie van tijd voor men dat gaat inzien. Typisch gevalletje van we told you so...

Ik zal niet verbaasd zijn als steeds meer mensen het het in eigen handen gaan nemen. De hele situatie is gewoon van de zotte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:32 



 
Profiel   

Ik ben het helemaal met je eens pareltjes.
Ik schreef van de week ook al eens dat ik niet rouwig was om die dode wolf, dat ik hoopte dat hij niet geleden had, maar blij was voor de arme prooidieren die nu geen marteldood hoefden te sterven tussen zijn kaken.
Dan zijn er hier types die mijn reactie ‘bizar’ vinden. Het zal wel. Als ik van de week op het journaal de foto’s en filmpjes zie van aangevreten moeflons. Arme dieren. Heb echt geen moeite met hier en daar een dood prooidier, maar de manier waarop de wolf dat doet. Pure moordlust.
Las gisteren in het volgtopic van Quir ( Zweden )dat er dit jaar al 30 honden zijn gedood, en dan alleen nog bij haar in de regio. Ik moet er niet aan denken. Zij was blij dat er ( gecontroleerd) op de wolf gejaagd mag worden in Zweden. Worden ze ook nog eens schuw(er) van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:42 



 
Profiel   

Ik schuif maar is aan bij dit topic :')

Volg t hele “gedoe” rondom wolven niet actief maar als t aan mij ligt mogen ze snel weg.

Schijnbaar heeft er vanochtend een wolf in Wapse gelopen. Waren 2 doodgebeten schapen gevonden en 3 zijn nog kwijt.. Heerlijk dichtbij mijn paarden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:45 



 
Profiel   

Nou Wapse is hier maar een paar kilometer vandaan. Vind het niet fijn. En dan het bericht dat er in Zweden zoveel honden gedood worden door de wolven…

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:50 



 
Profiel   

Mijn paarden staan in Vledderveen, ook redelijk dichtbij dus. Die staan zowat om de hoek van een groot bos. Ik ben dr ook echt niet blij mee :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 18:59 



 
Profiel   

Absolute aanrader om te bekijken;
Cees van Kempen maakt zich zorgen om de wolf (zorg dat je een verse doos tissues bij de hand hebt)
https://www.bnnvara.nl/khalidensophie/videos/572398

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:05 



 
Profiel   

Hier 1,5 jaar terug op 800 meter afstand een wolf. Koe uit een stal getrokken en meer ellende. Verwachten ze van overheidswege nu werkelijk dat ik ga staan toekijken hoe een wolf een van mijn paarden of kleinvee te grazen neemt? En die hele pro-wolf organisatie hebben zeker zelf geen erfdieren, wonen op 7 hoog ergens in een flat in Amsterdam ofzo?

Men is de weg kwijt geloof ik. Het is ook zo makkelijk schreeuwen van de pro-wolvers. Ik wed dat ze zelf niets te verliezen hebben aan vee.

Nee, helaas als hier een wolf op de dam komt en zich dreigt te vergrijpen aan een van mijn dieren heb ik geen medelijden met het beest of de mensen die het dier willen beschermen. Ik heb niets tegen wolven als soort, de arme beesten worden slachtoffer van een kleingroepje die denken dat ze de soort aan het redden zijn. Uiteindelijk als er maar genoeg ellende is aangericht krijgt iedereen weer net zo’n bloedhekel aan het dier als 100 jaar terug. Er zo goed als is geen natuur meer dus moet men ook niet willen net te doen alsof. Uiteindelijk zijn “ wij Bokkers en onze dieren “ het slachtoffer van een aantal reageerbuis experimenten.

De “ goedwillende redders “ zijn straks de aanstichters van veel dierenleed zowel bij de prooidieren als bij de wolven zelf. Want dat ze gaan worden afgeschoten is slechts een kwestie van tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:07 



 
Profiel   

Pareltjes schreef
TurboDi schreef
Waar gaat het heen met de wereld… je mag je eigen beesten niet eens meer verdedigen…


Ik ga spontaan burgelijk ongehoorzaam zijn. Er is niemand die mij gaat beletten mijn dieren te beschermen en als de wolf daardoor het loodje legt is dat maar zo. Daarna zien we wel verder.

16000 euro beloning voor wie de wolf doodschoot? Ik weet wel betere doelen. Maarja hoe kleiner de groep, hoe harder ze schreeuwen en hoe meer ze voor elkaar krijgen in NL. De situatie met de wolven wordt en is onhoudbaar. Kwestie van tijd voor men dat gaat inzien. Typisch gevalletje van we told you so...

Ik zal niet verbaasd zijn als steeds meer mensen het het in eigen handen gaan nemen. De hele situatie is gewoon van de zotte.


Amen toekijken gaan we zeker niet doen.. maar illegale praktijken ga ik ook niet aan beginnen


Laatst bijgewerkt door TurboDi op 20-10-21 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:20 



 
Profiel   

Hoe dan? Gaan jullie zelf schieten als er een wolf bij je dieren komt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:22 



 
Profiel   

Het is wel een idee om de gepensioneerde buurman met pijl en boog te laten patrouilleren.
Heeft ie tenminste een reden om over de heg te loeren. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:26 



 
Profiel   

mysa schreef
Hoe dan? Gaan jullie zelf schieten als er een wolf bij je dieren komt?

Nou nee want geen idee hoe ik dat moet doen :Y) maar toekijken is t andere uiterste

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:27 



 
Profiel   

TurboDi schreef
mysa schreef
Hoe dan? Gaan jullie zelf schieten als er een wolf bij je dieren komt?

Nou nee want geen idee hoe ik dat moet doen :Y) maar toekijken is t andere uiterste


Ik denk dat het een spontane aanval met de hooivork wordt ofzo.... :D
Verder geen wapens in huis.... of moet mn man ervoor gooien maar dat ik ook weer zoiets.
Trojka hier, Trojka daar... :D

Maar zeker niet lijdzaam toekijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:33 



 
Profiel   

Ik heb nog wel vuurpijlen in huis van de jongens toen ze dat nog leuk vonden. Maar die zullen het wel niet meer doen. Bovendien schrikken de paarden en honden er waarschijnlijk harder van dan een eventuele wolf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:42 



 
Profiel   

mysa schreef
Hoe dan? Gaan jullie zelf schieten als er een wolf bij je dieren komt?


Kon het maar 8)7
Wat mij betreft krijgt een wolf gelijk de kogel als tie bij mijn dieren loopt. Is dan wel illegaal maar ik laat mijn dieren niet zomaar kapot gaan door zo’n kl*te beest >;)

Al gaat dat natuurlijk niet zomaar. Zou niet weten waar ik een geweer moet vinden :D

Ik denk dat je beter een paar kangals in je kudde kan hebben. Dat is tenminste wat ik veel hoor/lees. Die beschermen je vee erg goed en kunnen met 2 a 3 een wolf wel aan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:49 



 
Profiel   

mysa schreef
Ik heb nog wel vuurpijlen in huis van de jongens toen ze dat nog leuk vonden. Maar die zullen het wel niet meer doen. Bovendien schrikken de paarden en honden er waarschijnlijk harder van dan een eventuele wolf.


Ik heb nog wel een “reserve” carbidkanon.
De honden vinden dat niet eng en de paarden zet ik altijd n weilandje verder. Die vinden het zo gezellig dat ze in de weg gaan lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:53 



 
Profiel   

Ik vind de discussie om zulke honden bij het vee te zetten eigenlijk best raar. Ik snap het, zo deed men het vroeger. Maar nu? Is het ethisch om de honden bloot te stellen aan een gevecht met wolven wat ze zeker zullen verliezen? Er mogen geen hondengevechten worden georganiseerd, maar wel honden in die situatie brengen met wolven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:27 



 
Profiel   

Was het vroeger niet zo dat ze er honden bij zette en zodra die aansloegen dat ze met het jachtgeweer naar buiten konden gaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:31 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Was het vroeger niet zo dat ze er honden bij zette en zodra die aansloegen dat ze met het jachtgeweer naar buiten konden gaan?

Precies. Ook de hier genoemde kangals trouwens hebben normaal in Turkije zo'n backup (en dan nog verliezen ze zeer regelmatig honden, wolven lokken ze weg).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 12:35 



 
Profiel   

En aangezien we die 2e stap niet doen, vind ik het niet ethisch ten aanzien van die honden...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 13:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 95 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen