Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 119 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Zou dat dezelfde zijn ja?
Ik heb steeds het idee dat die in Leende een ander is dan in Someren.
Maar voor alle mensen en vooral dieren in Someren en omgeving hoop ik het.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 16:56 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Zou dat dezelfde zijn ja?
Ik heb steeds het idee dat die in Leende een ander is dan in Someren.
Maar voor alle mensen en vooral dieren in Someren en omgeving hoop ik het.


Zou mooi zijn en niet nog een extra zwerveling.
Vind het prachtige dieren, maar zo dicht bij mijn pony die dag en nacht buiten staat toch wat minder :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:11 



 
Profiel   

Dan is die mooi opgeruimd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:13 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Zou dat dezelfde zijn ja?
Ik heb steeds het idee dat die in Leende een ander is dan in Someren.
Maar voor alle mensen en vooral dieren in Someren en omgeving hoop ik het.

De wolf van de Strabrechtse heide (GW1625m) liep tussen Valkenswaard - Lierop - Maarheeze - Nederweert - Weert. Dan is het maar een heel klein uitstapje naar Someren-Eind. Maar het kan dus ook een andere wolf zijn geweest, uit Aarle-Rixtel of uit Kinrooi in België of nog heel ergens anders vandaan. Jammer genoeg duurt het waarschijnlijk weer eindeloos voordat er een DNA uitslag is.

Misschien was de wolf depressief en is hij bewust voor een auto gelopen, hij woonde al zo'n 2 jaar alleen in zijn koninkrijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:14 



 
Profiel   

Nederweert en Someren-eind is dezelfde, want dat is daar op de grens dat het steeds gebeurt.

Maar dacht dat die daar vooral huishield en dat er dan 1 in het leenderbos zat.
Nou hopelijk had hij het hele gebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:20 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Nederweert en Someren-eind is dezelfde, want dat is daar op de grens dat het steeds gebeurt.

Maar dacht dat die daar vooral huishield en dat er dan 1 in het leenderbos zat.
Nou hopelijk had hij het hele gebied.

Van de laatste weken is het nog niet bekend helaas. Maar eerdere aanvallen in Nederweert, Someren, Maarheeze, Soerendonk, Sterksel, Heeze, Valkenswaard, Lierop en Mierlo waren aangetoond met DNA GW1625m.

Vorig jaar ging ook een verhaal rond over ‘de wolf van het Weerterbos’ maar ook dat bleek wederom de GW1625m.

Laatste weken gaan weer verhalen rond over een tweede of zelfs derde wolf in dit gebied. DNA onderzoek zal het moeten uitwijzen denk ik.
Gezegd wordt dat de aangereden wolf een flink groot mannetje is. Dat zou wel kunnen wijzen op de 1625m. Zo’n alpine wolf zou iets groter zijn heb ik gehoord. Maar ik ben geen deskundige op dit gebied ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 17:31 



 
Profiel   

Ik vind het triest voor het dier, maar ben er niet rouwig om dat er weer eentje minder is.
Al zal zijn plekje dan waarschijnlijk wel door een andere wolf worden ingenomen. Dat is het nadeel van al die aanwas van overal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:00 



 
Profiel   

Mac schreef
Ik vind het triest voor het dier, maar ben er niet rouwig om dat er weer eentje minder is.
Al zal zijn plekje dan waarschijnlijk wel door een andere wolf worden ingenomen. Dat is het nadeel van al die aanwas van overal.


Precies dat ja. Opgeruimd staat netjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:04 



 
Profiel   

Ja precies, ik vind het echt sneu voor het dier. Zo'n zacht gekookt ei ben ik wel.
Maar vorige week de wanhoopsoproep van de dierenarts die de nog levende schapen met gaten in het lijf en levende lammetjes kon euthaniseren, dan ben ik ook blij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 18:10 



 
Profiel   

Verkeer is denk ik de enige vijand die de wolf heeft op dit moment...
Maar ik kan me er niet blij of opgelucht over voelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 11:32 



 
Profiel   

Jessix schreef
Verkeer is denk ik de enige vijand die de wolf heeft op dit moment...
Maar ik kan me er niet blij of opgelucht over voelen.


Ik denk puur aan het gevaar voor iedereen bij zo'n aanrijding. Dood is nog beter dan zwaar gewond. En aanrijding zonder menselijk letsel is heel fijn!! Dit kan echter ook heelll anders lopen. Zouden ze een wolf wel mogen afschieten na aanrijding? Gezien de erg zieke wolf die onlangs doodgereden is. Daar was dat kennelijk al weken van bekend maar moest natuurlijke dood sterven....afschuwelijk!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:11 



 
Profiel   

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/402 ... KkAOVKiodw

gelukkig een stevige bestelbus deze keer. Dus geen gewonde.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je auto minder stabiel is en je daardoor gaat slingeren.
Of dat je uit een schrikreactie aan het stuur trekt.

Nadeel, ben je maar WA verzekerd krijg je niets vergoed.
Ben je beter verzekerd wel, maar ook alleen de schade van de aanrijding zelf.
Botst je tegen een boom dat krijg je niet vergoed.
Ben je dan ook nog eens mooi klaar mee. Vraag me af of pro wolf dat in de gaten heeft.


dierenfan schreef
Ik denk puur aan het gevaar voor iedereen bij zo'n aanrijding. Dood is nog beter dan zwaar gewond. En aanrijding zonder menselijk letsel is heel fijn!! Dit kan echter ook heelll anders lopen. Zouden ze een wolf wel mogen afschieten na aanrijding? Gezien de erg zieke wolf die onlangs doodgereden is. Daar was dat kennelijk al weken van bekend maar moest natuurlijke dood sterven....afschuwelijk!!!

En dit is echt schandalig.
Dus ze wisten het en lieten hem nog een tijd creperen...mooie dierenliefhebbers dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:27 



 
Profiel   

Dankzij die idiote beschermstatus zeggen ze van die pro wolf beweging dat ze wel op de hoogte waren maar dus ook dan niets mogen doen... Of dat klopt geen idee. Als het klopt vind ik dat heel erg heftig

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:47 



 
Profiel   

Niet iedereen zal blij zijn met de schade aan de auto na aanrijding met zo'n mormel.

Maar als ik moet kiezen tussen een deuk in de auto of een gat in mijn paard, dan rijd ik heel graag een dikke deuk in mijn auto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:49 



 
Profiel   

En voor zoiets is dan geen ontheffing?
Dat zou echt verschrikkelijk zijn.

Waarom is de wolf eigenlijk beschermd, het is niet zo dat het zo'n zeldzaam diertje is?
Als er nu maar 10 in heel Europa zouden zitten begreep ik het nog wel, maar nu?


Loretta schreef
Niet iedereen zal blij zijn met de schade aan de auto na aanrijding met zo'n mormel.

Maar als ik moet kiezen tussen een deuk in de auto of een gat in mijn paard, dan rijd ik heel graag een dikke deuk in mijn auto.

mijn auto is dan total loss...
Ja uiteraard liever mijn auto dan mijn dieren. Maar ben je dan ook nog eens lekker klaar mee.

Misschien als pro wolf ook op die feiten gewezen word dat ze ook wat minder pro zijn. Want dan kan het ineens ook voor hen schade geven en niet alleen de "boeren" waar ze naar wijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 14:51 



 
Profiel   

In artikel van die man die de wolf aangereden heeft zegt hij ook dat zijn banden/wielen tikken. Ik zou zoiets laten controleren

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:35 



 
Profiel   

Ja dat kan een behoorlijke schade zijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 15:40 



 
Profiel   

dierenfan schreef
Zouden ze een wolf wel mogen afschieten na aanrijding?

Normaal gesproken is dat de taak van jagers maar bij een wolf moet er een speciale instantie voor komen die die beslissing mag maken en dat kan even duren. In de tussentijd heeft de creperende wolf pech.
Overigens ook een slechte zaak als een gewonde wolf zich weer terug weet te trekken in het bos, want zo'n dier kan zeer agressief zijn en kan niet goed jagen, waardoor het makkelijke prooi zal moeten weten te vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:39 



 
Profiel   

Mac schreef
dierenfan schreef
Zouden ze een wolf wel mogen afschieten na aanrijding?

Normaal gesproken is dat de taak van jagers maar bij een wolf moet er een speciale instantie voor komen die die beslissing mag maken en dat kan even duren. In de tussentijd heeft de creperende wolf pech.
Overigens ook een slechte zaak als een gewonde wolf zich weer terug weet te trekken in het bos, want zo'n dier kan zeer agressief zijn en kan niet goed jagen, waardoor het makkelijke prooi zal moeten weten te vinden.


Een poos terug was er ook een wolf in een maïssilo gewond geraakt, het dier moest uren creperen van de pijn, voordat iemand hem mocht doodschieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 17:42 



 
Profiel   

Schade kun je ook oplopen door ander overstekend wild. Is hier in de buurt heel vaak gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:38 



 
Profiel   

Dat klopt, hebben wij ook al 2 keer gehad.
Maar die man sprak dat hij schrok he groot het dier is.
Knal je op een zwijn heb je ook grote schade. En daar is men net zo laks in dat goed te beheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 18:40 



 
Profiel   

Klopt uiteraard maar er komt dus nog meer gevaar bij en nog grotere kans er op. Zwijnen zijn er in grote delen van NL niet. Wolven lijken overal te zitten. Geen enkel idee wat zwijnen wegen en eerlijk is eerlijk ook geen idee qua hun hoogte. Een wolf aanrijden is wel een heel andere categorie dan een ree aanrijden in elk geval. Zwijn zal idd meer overeenkomen qua massa.
Ik kan het fout hebben hoor maar zwijnen die de snelweg oversteken. Dat gebeurt toch eigenlijk zeer weinig??

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:21 



 
Profiel   

Loretta schreef
Niet iedereen zal blij zijn met de schade aan de auto na aanrijding met zo'n mormel.

Maar als ik moet kiezen tussen een deuk in de auto of een gat in mijn paard, dan rijd ik heel graag een dikke deuk in mijn auto.

Ik zou waarschijnlijk wolf ontwijken en tegen een boom knallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:36 



 
Profiel   

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/aan ... keer-raak/

Hier in de buurt is een man verongelukt op een landweg met een aanrijding van een zwijn.
Terwijl er hier eigenlijk geen mogen zitten.

Heb zelf 2 keer een aangetreden zwijn zien liggen. Geen idee wie dat geraakt had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 19:47 



 
Profiel   

Jessix schreef
Loretta schreef
Niet iedereen zal blij zijn met de schade aan de auto na aanrijding met zo'n mormel.

Maar als ik moet kiezen tussen een deuk in de auto of een gat in mijn paard, dan rijd ik heel graag een dikke deuk in mijn auto.

Ik zou waarschijnlijk wolf ontwijken en tegen een boom knallen.


Is sowieso een reflex, denk ik.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-22 20:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 119 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen