Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 23 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

10 jaar geleden zou Nederland vlgs Glenn 300 wolven aankunnen. En nu 60 roedels dan nog de zwervende erbij kom je op het dubbele.

Hasjam poe, +:)+ kan jij het filmpje ook ondertitelen _O-, ook indrukwekkend dat is niet vol te houden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 12:56 



 
Profiel   

60 roedels is toch waanzin, vooral als je dan kijkt welke delen van Nederland geschikt zouden zijn voor de wolf, dat is even ruw geschat ongeveer de helft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 14:29 



 
Profiel   

Er staat een kaart bij dat artikel welke gebieden hij geschikt acht. Maar dat zegt weinig want ze dachten dat Brabant niet geschikt zou zijn. En in Belgie is Loos ook verbaasd over de keuze vd wolven.
De Biesbosch acht hij ook geschikt, dan ben ik wel benieuwd naar waar de jongen gaan uitzwerven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 19:17 



 
Profiel   

Wolf in Langenboom gefilmd, let op je dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-21 16:17 



 
Profiel   

Pandora2 schreef
Ik hoorde dit gister ook op het journaal

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210108_96166362

Er zou een plan ' klaarliggen ' om probleemwolven aan te pakken in Vlaanderen.
Zal geen simpele oefening worden denk ik :+

Ik heb dat débat gezien. Dit is in geval dat wolven mensen zouden aanvallen.
Demir benadrukte dat er veel te weinig van de subsidie's gebruik gemaakt wordt en ziet geen reden om de wolf te doden als deze schapen of paarden doodt die niet voldoende beschermd zijn.
In geval dat wolven in stallen inbreken denk ik wel dat er zal opgetreden worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 04:08 



 
Profiel   

jobamara schreef
Wolf in Langenboom gefilmd, let op je dieren.


Bedankt voor de waarschuwing. Is niet ver weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 04:52 



 
Profiel   

Het blijkt om een Saarloos wolfshond te gaan (kruising met wolf, hybride) eigenaar bekend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-21 10:49 



 
Profiel   

https://www.destentor.nl/veluwe/bezoekj ... ~aa087f31/

De veluwe gaat behoorlijk veranderen. Dit zag ik al aankomen helaas....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 08:41 



 
Profiel   

Die had je inderdaad wel kunnen zien aankomen, dit land is gewoon overbevolkt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 10:13 



 
Profiel   

In BE een nu aanval op een schaapskudde, ondanks de juiste voorgeschreven afrastering:
https://www.tvl.be/nieuws/schapenhouder ... ZA6X8itxvw

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-01-21 23:36 



 
Profiel   

Sansevieria schreef
In BE een nu aanval op een schaapskudde, ondanks de juiste voorgeschreven afrastering:
https://www.tvl.be/nieuws/schapenhouder ... ZA6X8itxvw

Voorgeschreven afrastering is ook maar zozo. Netjes zoals het hoort misschien, maar zo stevig, moeilijk of imposant is die overduidelijk niet. En het zijn brave schapen dat ze er binnen bleven, de mijne zou ik niet zeker van zijn en veel geiten ook niet. Adviseur daar is kennelijk meer van wat past in het overheidsbudget, dan wat zou moeten werken en dan ook nog eens ernstig traag van betalen (want dat moet die man ook voorschieten en 2 jaar later is er nog geen cent van betaald). Vraag mij af wanneer de schade van deze aanval betaald wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 00:23 



 
Profiel   

Tja, blijbaar voldeed de afrastering aan de voorschriften ANB.
Ik zou er ook niet mijn dieren achter willen hebben staan, maar ach, de pro wolf mensen hebben nu al een aantal keren iets anders aan "voorgeschreven afrastering" uit hun hoed getrokken.

Traag van betalen, ja dat zal vast een understatement zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-01-21 08:34 



 
Profiel   

https://www.jagderleben.de/news/panisch ... lgt-712448

27-01-2021 Nedersaksen (grenzend aan Groningen en Drenthe)
Panische ontsnapping: kinderen op buitenrit door wolven achtervolgd
Ontmoeting tijdens het uitrijden: Twee kinderen met hun pony's in Nedersaksen stuitten op wolven en werden door hen achtervolgd.
Een roedel wolven achtervolgde in Südheide (Nedersaksen) op 10 januari twee kinderen op hun pony's. De tien- en twaalfjarige meisjes reden 's middags over een bospad toen drie wolven hen vanuit het bos naderden. De 1,30 meter grote pony's schrokken en galoppeerden er vandoor. De beide ruitertjes konden desondanks in het zadel blijven en het lukten hen, om de in paniek geraakte dieren onder controle te krijgen.
.
De meisjes dachten vervolgens, dat de roofdieren hun interesse hadden verloren en stegen af om de nog steeds opgewonden viervoeters beter te kunnen kalmeren. Plotseling doken de wolven echter weer op en naderden het groepje al grommend tot op 15 meter. Bang belden de meisjes per mobiele telefoon hun moeder om hulp. Pas toen die met haar auto naderde, trok de roedel zich terug in het bos.
“Mijn kinderen laat ik niet meer alleen rijden, dat is te gevaarlijk. Wat zou er gebeurd zijn, als een van de meisjes was gevallen? ”, merkt de vrouw op tegen de redactie. Uit angst voor bedreigingen tegen de familie, wil deze moeder van drie kinderen anoniem blijven.
.
"Ontmoedigende maatregelen zijn hier toegestaan"
.
Volgens het ministerie van Milieu heeft het wolvenbureau in het NLWKN er extra goed op gelet om een ​​beeld te krijgen van de situatie en volgt het de situatie nog steeds nauwlettend. Er wordt met nog meer klem gevraagd, om alle waarnemingen van wolven uit dit gebied aan het Nedersaksische wolvenvolgsysteem te melden. Zodra waarnemingen en contacten worden gemeld, worden deze gecontroleerd op vervolgactie.
.
Zoals een woordvoerster van de redactie verder aankondigde, heeft het ministerie van Milieu de voorwaarde voor het omgaan met een dergelijke situatie in de Wolf-verordening geschapen: afschrikwekkende maatregelen zijn hier toegestaan. Dit betekent dat de wolf kan worden verdreven door pijnprikkels - zoals bijvoorbeeld rubberen kogels. Als er ondanks de afschrikking toch tot nog meer toenaderingen zouden zijn, dan wordt de wolf voor afschot vrijgegeven.
.
https://www.jagderleben.de/news/panisch ... lgt-712448

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 00:43 



 
Profiel   

@Jobamara zo hee wat een schrik voor die meiden, gelukkig goed afgelopen maar dat had denk ik heel anders kunnen wezen...

Ik las van de week het ANWB blaadje en moest toen als stille meelezer aan dit topic denken. Ik vond de propaganda voor de wolf vrij groot zeg maar... helemaal niet op de gevaren/ gevolgen ingaand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 08:11 



 
Profiel   

jobamara schreef
... afschrikwekkende maatregelen zijn hier toegestaan. Dit betekent dat de wolf kan worden verdreven door pijnprikkels - zoals bijvoorbeeld rubberen kogels.

Dus we laten kinderen voortaan met een pistool geladen met rubber kogels uit rijden gaan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 10:10 



 
Profiel   

jobamara schreef
Uit angst voor bedreigingen tegen de familie, wil deze moeder van drie kinderen anoniem blijven.

Eigenlijk vind ik dit nog het meest schokkende van het hele bericht :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 11:29 



 
Profiel   

irmaz schreef
jobamara schreef
Uit angst voor bedreigingen tegen de familie, wil deze moeder van drie kinderen anoniem blijven.

Eigenlijk vind ik dit nog het meest schokkende van het hele bericht :


Ja, dat is inderdaad het meest schokkende.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 11:30 



 
Profiel   

irmaz schreef
jobamara schreef
Uit angst voor bedreigingen tegen de familie, wil deze moeder van drie kinderen anoniem blijven.

Eigenlijk vind ik dit nog het meest schokkende van het hele bericht :


Inderdaad, dat vind ik ook.
Maar helaas is dat in Duitsland al jaren aan de gang, dat mensen bedreigd worden die niet voor de wolf zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 11:31 



 
Profiel   

Corine, klopt ik vind dit gewoon oneerlijke info. Waar wolven zich vestigen zal onbezorgd wandelen enz niet meer kunnen, honden aan de lijn, want die worden wel degelijk aangevallen door de wolf.Dus zullen die gebieden in de toekomst zeker afgesloten worden. Nu al eigenlijk. Tevens kan dat gebied als natura 2000 aangemerkt worden, wat ingrijpend zal zijn voor dierhouders. Er geven al meerdere mensen op de Veluwe aan zich met kleine kinderen en pups niet meer te gaan wandelen. Die foute info stoort me echt.

Dubbelfun, nou geef mij er maar 1 :) , dat moet door erkende jagers gedaan worden dus voor die er zijn......Maar er lopen regelmatig wolven door de dorpen en volgens Jos de Bruijn is dat normaal gedrag, lopen ze even je oprit/tuin in . Als je kinderen buiten spelen moet je daarbij zijn.

Irmaz en Sterregoud, ja dat is heel triest maar de echte waarheid. De jagers die toestemming hebben en dik betaald worden om 1 probleemwolf af te schieten worden zo bedreigd dat ze het niet aandurven. Als ze de verkeerde uit de roedel schieten kan daar 5 jaar gevangenisstraf en 50.000,- euro boete op staan.Maar ook persoonlijke bedreigingen zijn vrij normaal. Ook in Nederland verhard het ik kreeg op een vrij normale post dat ik het ook sneu vind voor ander wild en de zwaluwen en de uil die niet meer in in stal kunnen de opmerking, gelukkig zal met jou de generatie uitsterven ..... De jonge generatie wil uilen die niet afhankelijk zijn vd mens en meer van die onzin.

Sanseveria, ja echt gewoon te triest voor woorden hoop echt dat de politiek dat gaat inzien en degene die de bedreigingen richting veehouders en jagers uiten aangepakt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 12:15 



 
Profiel   

Sansevieria schreef
In BE een nu aanval op een schaapskudde, ondanks de juiste voorgeschreven afrastering:
https://www.tvl.be/nieuws/schapenhouder ... ZA6X8itxvw


Ach die arme man ook. Kon niet uit zn woorden komen. Ook wel heftig als je je schaap zo aantreft en zelf uit zijn lijden moet verlossen, arm dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 12:23 



 
Profiel   

Dit is van een bekende bioloog, Google hem maar eens




7 niveaus - beschreven door professor Valerius Geist Fase

Fase 1: Proofdieren sterven massaal - prooidieren migreren naar menselijke nederzettingen Wolven raken gewend

Fase 2: Wolven beginnen 's nachts naar voedsel te zoeken in menselijke nederzettingen Honden beginnen daarom 's nachts aanhoudend te blaffen.

Fase 3: Wolven zijn overdag duidelijk zichtbaar Wolven kijken overdag naar mensen

Fase 4: Wolven vallen kleinere huisdieren aan in de buurt van gebouwen Wolven vallen honden aan in het bijzijn van hun baasjes

Fase 5: Wolven vallen boerderijdieren aan, zoals vee Wolven achtervolgen ruiters
Wolven kijken door ramen van gebouwen

Fase 6: Wolven benaderen mensen en observeren ze Er zijn schijnaanvallen

Fase 7: Wolven classificeren mensen als mogelijke prooi

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 12:25 



 
Profiel   

Fijn vooruitzicht. We zitten dus in fase 5.
Een wolf gaat net als elk ander roofdier liever voor de makkelijke prooi dan de moeilijke. Natuurlijk gaat dit gebeuren. Kwestie van tijd. Wat een narigheid.

Ik zit in Den Haag nabij (door natura 2000 geconfisqueerd groengebied Solleveld dat doorloopt tot Ockenburg) We treffen toch met enige regelmaat een volwassen vos aan in de wijk Loosduinen die snachts/smorgens vuilnisbakken of meer komt schooieren. Ook totaal niet bang laat hij zich dus ook gewoon overdag zien.
Dat ook wolven de (rand)steden in zullen trekken zal me echt ook niet verbazen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 12:30 



 
Profiel   

Dat is toch absurd die jarenlange gevangenisstraf en boetes ? Echt wie heeft dit bedacht ? Wie zit hier achter ? Willen ze al het bosgebied ontoegankelijk maken voor mensen, alleen maar om hun eigen ‘natuurprojectjes ‘ te kunnen faciliteren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 12:38 



 
Profiel   

sterregoud schreef
Dat is toch absurd die jarenlange gevangenisstraf en boetes ? Echt wie heeft dit bedacht ? Wie zit hier achter ? Willen ze al het bosgebied ontoegankelijk maken voor mensen, alleen maar om hun eigen ‘natuurprojectjes ‘ te kunnen faciliteren?

Segregatie visie, dus ja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 13:37 



 
Profiel   

De vossen in het gebied De Dellen bij Epe, liepen ook gewoon tussen de mensen en geparkeerde auto's. Kom er niet veel meer dus weet niet hoe het nu is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-01-21 14:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 23 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen