Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
irmaz

Berichten: 4747
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:57


Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:12

DubbelFun schreef:
Op de Veluwe zijn al 3 wolven kompleet verdwenen (en ook nergens anders opgedoken), dus ik vermoed dat er mensen zijn die hun eigen oplossing hebben 8-)


Dat denk ik ook ja :')
Eer ze een plan van aanpak officieel goedkeuren en ten uitvoer brengen, zijn we al heel wat jaren en kleine wolfjes verder. :+

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 14:13


DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:49

Idd flinke hond, maar hij zal er één of 2 op afstand kunnen houden, maar tegen een roedel legt ie het toch ook af.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:58

DubbelFun schreef:
Op de Veluwe zijn al 3 wolven kompleet verdwenen (en ook nergens anders opgedoken), dus ik vermoed dat er mensen zijn die hun eigen oplossing hebben 8-)


De wolf die vorig jaar in Boekel zat, was ook plotseling verdwenen.
Op de laatste avond dat ik iets aan mijn paarden merkte dat er iets was (ik wist nog niet dat er waarschijnlijk een wolf in de buurt zat) werd er in het donker gejaagd in het bos. Ik dacht nog die willen nog een hertje of reetje voor de kerst.
Achteraf gezien denk ik dat ze toch op iets anders hebben geschoten.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 17:37

Je loopt in het donker echt anders over je erf, en overdag speur ik de weides af. Ook let ik goed op het gedrag vd paarden en de hond, zodra die iets zien ben je super allert.

Zag gisteren op fb een artikel van BIT voorbij komen over paatdenwelzijn, gezelschap van een ezel. En in dat artikel werd kort roofdieren genoemd. Ik dacht zal daar is een balletje opgooien over de wolf. Wordt je compleet te kakken gezet door 2 randstedelingen. En het allerstrieste vind ik dat 1 vd 2 nog een functie heeft op een bekende paarden kliniek. Je zou toch mogen verwachten dat ze eerst is info verzamelen voor ze er lacherig over doen. Dacht dat paardenmensen dier liefhebbers waren die ook het leed van andermans dieren erg vonden. Ik zie gewoon op tegen het veulenseizoen, wil geen foto's en berichten zien dat veulens zijn aangevroten.

Muze
Berichten: 5266
Geregistreerd: 24-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:13


Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 18:30

DubbelFun schreef:
Op de Veluwe zijn al 3 wolven kompleet verdwenen (en ook nergens anders opgedoken), dus ik vermoed dat er mensen zijn die hun eigen oplossing hebben 8-)

Ik snap het! Echt! Wat Pandora2 zegt idd.

Een roedel wolven kan idd alles aan. Ook een grote en zelfs agressieve hond. En ezels.

irmaz

Berichten: 4747
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:47


Muze
Berichten: 5266
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:20


Popstra
Berichten: 13730
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 19:22

Zag het net op tv...
Ze zijn er nogal verheugd over

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 20:17

Het zijn wel prachtige beelden, zeg! (En nee, ik hoop ze nooit bij mijn erf of wei te zien maar dit is toch wel mooi om te zien).

irmaz

Berichten: 4747
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 21:49

mysa schreef:
Het zijn wel prachtige beelden, zeg! (En nee, ik hoop ze nooit bij mijn erf of wei te zien maar dit is toch wel mooi om te zien).

Dat vond ik ook :)

Vangen die wolven op de veluwe eigenlijk ook nog schapen of leven die nu van alleen wild?

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:15

Sinds september niets meer gehoord. Maar ik hoor natuurlijk niet alles.

tones

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 22:20

Ik moet zo op mn handen blijven zitten.
De pro-wolver’s vinden t niet erg dat er schaapjes worden gegeten, want ze eindigen toch in de shoarma.

Een pro-wolver legt uiteindelijk ook n keer t loodje, dus dan is t niet erg dat ie vanavond onder een lijnbus komt?

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:55

irmaz schreef:
mysa schreef:
Het zijn wel prachtige beelden, zeg! (En nee, ik hoop ze nooit bij mijn erf of wei te zien maar dit is toch wel mooi om te zien).

Dat vond ik ook :)

Vangen die wolven op de veluwe eigenlijk ook nog schapen of leven die nu van alleen wild?


Die leven van alleen wild op dit moment. Het artikel edelhert, ree, damhert en jonge wilde zwijnen.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18124
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:14

Hmm... als dat nou echt gegarandeerd zou zijn, dat ze zich uitsluitend met dat wild zouden ophouden als de nakomelingen dat zo vast verankerd geleerd hebben, heb ik er minder moeite mee, mits ze gemonitord blijven.
Punt is, wat doen ze als tijdens hun vertrek een veel makkelijkere prooi te vinden is?
In BC, Canada, is bekend dat er jonge bergleeuwen zijn die mensen aanvallen omdat ze nog zoekende zijn naar prooi.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:24

Die garantie heb je niet. Pa en ma leren de jongen nu goed jagen en goed eten. Straks gaan ze op pad en dan krijgen ze wel honger. In hun uppie vangen ze lastiger grote prooien en ze zullen in sommige gebieden meer moeten zoeken. Komen ze dan langs een groep slecht beschermde schapen... Tja je bent een sukkel als beest als je dan niet je honger gaat verdrijven met een snelle hap.

tamary

Berichten: 29173
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 00:25

balance schreef:
Hmm... als dat nou echt gegarandeerd zou zijn, dat ze zich uitsluitend met dat wild zouden ophouden als de nakomelingen dat zo vast verankerd geleerd hebben, heb ik er minder moeite mee, mits ze gemonitord blijven.
Punt is, wat doen ze als tijdens hun vertrek een veel makkelijkere prooi te vinden is?
In BC, Canada, is bekend dat er jonge bergleeuwen zijn die mensen aanvallen omdat ze nog zoekende zijn naar prooi.

Mijn eerste vraag bij zoń verhaal is waar is het vee gebleven?

Ik ben aardig wat verhalen tegen gekomen over problemen met bergleeuwen omdat die losgelaten "huisdieren" bleken die gewoon nooit geleerd hadden te jagen en al geen angst voor mensen hadden.

mysa

Berichten: 10466
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 09:03

tones schreef:
Ik moet zo op mn handen blijven zitten.
De pro-wolver’s vinden t niet erg dat er schaapjes worden gegeten, want ze eindigen toch in de shoarma.

Een pro-wolver legt uiteindelijk ook n keer t loodje, dus dan is t niet erg dat ie vanavond onder een lijnbus komt?


Ja Tones, dat is ook een zwaktebod. Men zou die vergelijking hooguit kunnen maken voor de bio-industrie, waar dieren alleen gefokt worden om na een kort rotleven zo snel mogelijk weer geslacht worden. Dat ligt bij schapen toch weer heel anders, al laten we ze meestal niet stokoud worden.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 11:18


jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 11:19


Hasjam_Poe

Berichten: 435
Geregistreerd: 07-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:31


DubbelFun

Berichten: 88660
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:43

Dat is ook wel een fiks aantal zeg. Dan zijn zelfs mensen niet meer veilig.

Citaat:
Wij zijn overdag actief, zij ’s nachts.
Die meneer uit die eerste link moet ook eens wakker worden... ;(

Popstra
Berichten: 13730
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 12:32

Dat gaat hier ook gebeuren als het jaren door kan fokken...