Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 101 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Hij zal vast aardig zijn maar wat hij zegt is keer op keer zeer bijzonder.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:14 



 
Profiel   

Nouja dan is dat niet zo van dat stoep of zomaar wat lopen maar al met al het was een wolf.
Ik volg met interesse de ontwikkelingen
En gezien vanuit de Zoogdiervereniging: dat is de kant die de ecologische waarde, verspreiding, helpen conflicten op te lossen en contact met wetgevers onderhoudt.
Gewoon die kant van het verhaal, en ik zou zeggen don’t shoot the messenger.
We leven in een samenleving immers.
Moet wel zeggen, ben beetje allergisch voor pestgedrag daarom sla ik erop aan.
Fatsoen is gewoon constructiever denk ik.

Ik ben oprecht benieuwd hoe het terugkeer van de wolf verder gaat verlopen, het is sowieso gaaf/interessant om het mee te mogen maken, na zoveel jaar, dat de natuur weer echt dichtbij ons kan komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:16 



 
Profiel   

Supergaaf gaaf idd, dat we onze weide dieren in een soort gevangenenkamp moeten houden. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:46 



 
Profiel   

Citaat
de natuur weer echt dichtbij kan komen


@Marigold, de natuur is er al, elke dag. Door de komst van 1 diersoort zullen veel reeen sneuvelen, en ook wat er nog aan haas of konijn is verdwijnt ook.
Als de roedels uitbreiden kan je zelfs met je aangelijnde hond het bos niet meer in!

Hoezo de natuur komt naar je toe ? We raken de natuur juist kwijt met de komst en de overmatige bescherming van de wolf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 20:54 



 
Profiel   

Op de Zuid West Veluwe zijn al bijna geen (edel-) hertenkalfjes meer. Allemaal opgegeten. Stukje natuur opgeofferd dus.
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... ar-AAPkLNK

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 21:24 



 
Profiel   

Dit is de oplossing. :)* Leg een stoep om je wei. Daar loopt een wolf niet over heen.


*sarcasme uit*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 22:18 



 
Profiel   

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/binnen ... ar-AAQMC38
Roedel in drents friese wold.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-21 23:14 



 
Profiel   

tones schreef
Supergaaf gaaf idd, dat we onze weide dieren in een soort gevangenenkamp moeten houden. :j

:')
FrNo schreef
Dit is de oplossing. :)* Leg een stoep om je wei. Daar loopt een wolf niet over heen.


*sarcasme uit*

Helpt wellicht wel tegen het graven? ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 00:16 



 
Profiel   

Wolvenpaar heeft zich in Drents Friese Wold gevestigd.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1332061 ... e-van-tijd

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 07:13 



 
Profiel   

Marigold schreef
Nouja dan is dat niet zo van dat stoep of zomaar wat lopen maar al met al het was een wolf.
Ik volg met interesse de ontwikkelingen
En gezien vanuit de Zoogdiervereniging: dat is de kant die de ecologische waarde, verspreiding, helpen conflicten op te lossen en contact met wetgevers onderhoudt.
Gewoon die kant van het verhaal, en ik zou zeggen don’t shoot the messenger.
We leven in een samenleving immers.
Moet wel zeggen, ben beetje allergisch voor pestgedrag daarom sla ik erop aan.
Fatsoen is gewoon constructiever denk ik.

Ik ben oprecht benieuwd hoe het terugkeer van de wolf verder gaat verlopen, het is sowieso gaaf/interessant om het mee te mogen maken, na zoveel jaar, dat de natuur weer echt dichtbij ons kan komen.



Dus jij ziet al jaren geen natuur maar nu door de wolf opeens wel..... Heel bijzonder....

Ik zie al jaren steeds meer en meer natuur en verschillende diersoorten. Er komen er bij, er gaan er weg, er komen er weer terug maar de wolf had van mij weg mogen blijven!! Nederland en België terug inrichten als geschikte wolven gebieden is onmogelijk. Niet moeilijk maar gewoon onmogelijk!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 08:09 



 
Profiel   

Ja, zo zie ik dat ook. De natuur was er al. De aanwezigheid van de wolf gaat er voor zorgen dat er diersoorten gaan sneuvelen omdat ze prooi zijn, maar ook omdat het landschap ernstig verstoord gaat worden doordat mensen een Alcatraz moeten maken van hun weides. Versnippering van natuur in plaats van connectie, wat de eerdere koers was van natuurliefhebbers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 09:55 



 
Profiel   

Tot nu toe trekken veel mensen zich weinig aan van de natuur. Spouwmuren maar volspuiten zonder vleermuischeck, gevels idem waardoor gierzwaluwnesten worden weggevaagd.
Beschermd, en dat gaat al zo lang zo door.
Huismussen bijvoorbeeld, ook beschermd. Die krijgen compensatie als je geluk hebt maar microklimaat en omgevingsfactoren raken alsnog zoek.
Dus ja nu is er de wolf. Dat is wel even van een heel andere orde en daarom zeg ik, de natuur is nu op een manier terug waar we niet zomaar omheen kunnen. Rechtstreeks effect op mens en dier in de omgeving.
Dat bedoel ik met nu komt de natuur weer heel dichtbij. Missch ben ik een beetje cynisch geworden of kijk ik anders tegen dingen aan door wat ik bovenaan schrijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:20 



 
Profiel   

Oh jawel hoor we kunnen zomaar om de wolf heen. Als die beschermstatus maar veranderd en ze bejasgd mogen worden en weer schuwer worden ipv tammer!

Daarnaast is de wolf niet hier aangekomen omdat het het zo geschikt is voor de wolf. De wolf is hier omdat de geschikte gebieden (over) vol zijn dankzij hun beschermstatus. Niet dus omdat ze hier willen zijn, wel omdat ze hier moeten zijn omdat ze geen andere kant op kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:32 



 
Profiel   

Ik blijf er bij ik geen toekomst voor wolven zie in ons land. Zij zullen uiteindelijk dood gereden worden in hun trek met al het verkeer.
Zo ook in Belgie.
De natuur is hier ,,te klein,, en word doorkruist met wegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 11:49 



 
Profiel   

Ik zie nu iedere keer het negatief reageren op bijzaken zoals lopen op de stoep, of de natuur komt dichterbij... Het is toch niet van belang om op iedere uitspraak in de marge te reageren? Het gaat om de hoofdlijn: wat zijn de mogelijke gevolgen van de terugkeer van de wolf in de nederlandse natuur?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 13:08 



 
Profiel   

Uitsterven van de nu aanwezige wilde dieren aka minder biodiversiteit ipv meer. Agressie van wild als wild zwijn naar mensen (& honden) door conditionering op verdediging. Schade aan de flora door minder begrazing en bemesting door grazend wild. Falende dijken door verwijderen van de alles goed aanstampende schapen.

Edit : Vee dat of opgestald wordt (meer diesel nodig om voer er naar toe te brengen) met gezondheidsgevolgen daarvoor wat impact heeft op de gezondheid van vlees & melk dat er van af komt. Vermindering van de veestapel betekend ook minder mest en kunstmest is en waardeloos zonder organisch materiaal in de grond en algemeen slecht voor het milieu en de grondstof ervoor raakt rap op.
Er is eigenlijk niks groen aan deze manier van rewilden, aangezien het alternatief meer energie en grondstoffen kost die van elders moeten komen en sneller opgebruikt worden dan ze vervangen kunnen worden (niks duurzaams aan dus).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 13:12 



 
Profiel   

josien_m_ schreef
Ik zie nu iedere keer het negatief reageren op bijzaken zoals lopen op de stoep, of de natuur komt dichterbij... Het is toch niet van belang om op iedere uitspraak in de marge te reageren? Het gaat om de hoofdlijn: wat zijn de mogelijke gevolgen van de terugkeer van de wolf in de nederlandse natuur?

Dat in het buitengebied om ieder klein weitje grote, hoge hekken komen te staan en 'snachts alle paarden, ponies, koeien, schapen, geiten en andere landbouw(huisdier)dieren binnen opgesloten moeten worden. Daarnaast worden waarschijnlijk steeds meer bosgebieden afgesloten voor de mens, want: Natuur. En let op, de wolf ziet geen verschil tussen tuin en bos, dus kleine kinderen en honden zijn daar ook zeker niet veilig.

Dat er iedere keer dat meneer Lelieveld zijn mond opentrekt negatief commentaar gegeven wordt, komt omdat meneer Lelieveld allerlei claims maakt mbt de wolf die direct door tal van berichten kunnen worden weerlegt. Zo zouden wolven geen koeien, paarden of honden aanvallen, schuwe dieren zijn die zich niet in bewoonde omgeving op houden, niet kunnen springen en zich niet onder hekwerken doorgraven...
Inmiddels zijn er diverse koeien, paarden en zelfs een hond van de oprit gehaald en ten prooi gevallen aan wolven, zijn er diverse filmpjes van een wolf in een woonwijk en tal van meldingen van wolfbezoeken aan stallen in het buitengebied.
Dus, of meneer Lelieveld heeft geen idee wat een wolf is, of hij houdt zich van de domme en probeert door "fake facts" de wolf van schaapskleren te voorzien %)

Wolven zijn ook voor volwassen mensen gevaarlijke dieren, het zal echt niet de eerste keer zijn dat een wolf een tuinierende burger aanvalt. Verdiep je eens in het gedrag van de wolven in wat dichter bevolkte gebieden waar ze al veel langer voorkomen. Wolven zijn echt niet zo schuw als meneer Lelieveld beweert. Ook in ons gebied zijn in het begin wolvensporen in diverse veldschuren gevonden toen daar de wolf zich net gevestigd had en waarschijnlijk doordat we hier in de buurt toevallig relatief veel bewakingshonden zoals Kangal, Malakli en Boerboel hebben lopen mijdt hij dit gebied nu enigszins.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 13:43 



 
Profiel   

Als alles snachts op stal gaan....wat gaat de wolf dan eten? Recreanten in het bos?

Snachts binnenhouden is geen lange temijn oplossing. Dan komt ie wel overdag, gebeurt nu al regelmatig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:18 



 
Profiel   

Marigold schreef
Tot nu toe trekken veel mensen zich weinig aan van de natuur. Spouwmuren maar volspuiten zonder vleermuischeck, gevels idem waardoor gierzwaluwnesten worden weggevaagd.


En dat heeft weer te maken met de isolatiedrift van ons Kabinet die de woningen naar energieprestatie (EP) 0 wil hebben. En natuurlijk ook de energieprijzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 14:21 



 
Profiel   

Maar dat laatste heeft dan weer niet met het wolven probleem te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:10 



 
Profiel   

balance schreef
Maar dat laatste heeft dan weer niet met het wolven probleem te maken.


Nee niet exact. Maar het is wel de manier hoe de overheid naar de natuur kijkt.
Natuur als het hen uitkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:48 



 
Profiel   

Babootje schreef
Nee niet exact. Maar het is wel de manier hoe de overheid naar de natuur kijkt.
Natuur als het hen uitkomt.


Maar wanneer de overheid zich niets aantrekt van de habitatrichtlijn dan is het voor natuurorganisaties een makkelijk te winnen rechtszaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:54 



 
Profiel   

In Nedersaksen is de wolvenadviseur ( die dna afnemen na aanval) afgetreden omdat hij zich niet wil verantwoorden al er in de toekomst aanvallen op mensen gebeuren, hij is nu ook voor afschot.

Langzaam begint het door te dringen, iets wat jarenlang ontkent is dat dat ooit zou kunnen gebeuren
https://www.ndr.de/nachrichten/Gefahr-d ... er176.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 17:37 



 
Profiel   

Mist schreef
In Nedersaksen is de wolvenadviseur ( die dna afnemen na aanval) afgetreden omdat hij zich niet wil verantwoorden al er in de toekomst aanvallen op mensen gebeuren, hij is nu ook voor afschot.

Langzaam begint het door te dringen, iets wat jarenlang ontkent is dat dat ooit zou kunnen gebeuren
https://www.ndr.de/nachrichten/Gefahr-d ... er176.html


De meeste wolvenadviseurs in Duitsland zijn extreem pro wolf. Dit zegt dan ook wel genoeg.

Maar het blijven ontkennen dat de wolf tzt mensen gaat aanvallen wanneer hij zijn schuwheid verliest dat is tenenkrommend. Iedereen met een klein beetje gezond verstand begrijpt dat dit slechts een kwestie van tijd is. De wolf wordt steeds brutaler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 17:43 



 
Profiel   

Voor de liefhebbers, een lijst met wolf aanvallen op mensen. Misschien lijkt het allemaal ver weg en weinig maar bedenk er wel bij dat wolven normaal gesproken in dunbevolkte gebieden wonen.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wolf_attacks
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 17:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 101 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen