Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 19:59

pien_2010 schreef:
tigertjheu schreef:
De fransen kennen ook al wat meer jaren ervaring en weten hoe ze het moeten aanpakken. Kan NL nog wat van leren


Officieel mag de wolf in Frankrijk niet geschoten worden. Maar het land is heeeeeel groot, dus moeilijker controleerbaar......en heeft heel veel jagers......en de Fransen zijn niet zo braaf en volgzaam als de Nederlanders. Een wolf die schapen, koeien of paarden aanvalt wordt ongemerkt weggewerkt. Daar wordt ook niet meer over gesproken. Zo werkt het hier.


Is de wolf die eind april eiland tholen aan deed en door ging naar kalmthoutseheide en regelmatig liep in Noord Brabant niet opeens van de radar verdwenen? Dacht onlangs dat te lezen.

tamary

Berichten: 29197
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 20:58

Uitgaande van die schuwheids claim, is een wolf die vee eet er een die dat doet wegens tekort aan wild. Dat betekent dan dan er dus niet genoeg voedsel is en gebied ongeschikt en dat er kennelijk ook geen geschikt gebied is dat nog plek heeft. M.a.w. elke wolf die op vee jaagt = probleemwolf ivm voedsel en territorium gebrek en daarmee schietvergunning voor euthanasie wegens honger door overpopulatie met de lijdensweg die daar anders bij hoort.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 21:25

Waar ik woon stikt het van het wild en toch zijn er met de regelmaat van de klok aanvallen op schapen.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-21 23:35

Hoi allemaal, we constateren wat emotie in de manier van schrijven. Het is begrijpelijk dat de geplaatste berichten dat oproepen maar willen jullie er op letten dat de teksten geschreven worden zonder al te veel capslock en dikgedrukte woorden. Alvast bedankt!

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:29

Citaat:
Is de wolf die eind april eiland tholen aan deed en door ging naar kalmthoutseheide en regelmatig liep in Noord Brabant niet opeens van de radar verdwenen? Dacht onlangs dat te lezen.

Op 9 juni zijn er nog schapen dood gebeten in Halsteren

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 08:38

Wolven kunnen enorme afstanden afleggen, dus het zou idd zo maar kunnen dat dat nog steeds dezelfde wolf is.

dierenfan
Berichten: 9628
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 20:46

Mist schreef:
Citaat:
Is de wolf die eind april eiland tholen aan deed en door ging naar kalmthoutseheide en regelmatig liep in Noord Brabant niet opeens van de radar verdwenen? Dacht onlangs dat te lezen.

Op 9 juni zijn er nog schapen dood gebeten in Halsteren


1 schaap ipv schapen en vermoedelijk wolf maar geen zekerheid toch. Wolf is ook totaal niet gespot verder rondom halsteren wat ontzettend apart is omdat het veel meer polder gebied is dan bos daar. Eind april is hij werkelijk overal gespot daar waar hij liep

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 21:02

De meest recente aanval op schapen hier vlakbij blijkt hond te zijn geweest.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:10


Alvaron

Berichten: 1766
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:26

Da’s een artikel van 27 april 2020.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-21 22:30

Alvaron schreef:
Da’s een artikel van 27 april 2020.


Sorry, ik kwam hem bij groep wolf tegen. Ik zal voortaan beter op de datum letten.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-21 08:10

En DNA heeft daar uitgewezen dat het de wolf is.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:14


mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:24

Dat is ook geen oplossing, denk ik. Hoorde dat de noord Veluwse roedel inmiddels zeventien wolven telt.
Als dat zo doorgaat moeten we's avonds in de winter maar in een groep de honden gaan uitlaten.

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:26

Ja het was op het journaal. OP privé terrein mag het,maar niet op terrein dat vd gemeente,, provincie of anderszinds is. Daarbij is het hek veels te laag, dus het zal wel wat doen maar ik vrees dat Friesland dit hek niet voor elkaar gaat krijgen dus ook de wolfdie niet gewild wordt gaan krijgen.

tamary

Berichten: 29197
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 11:35

Hoogte hek is een lachertje.
En dan nog een lelieveld die glashard beweerd dat het niet mag ivm wolf is beschermde diersoort. Die is ook behoorlijk de weg kwijt.
Geschikte hekken tegen wolf verplaatsen met de kudde mee gaat zowel financieel als practisch niet werken. En dan hinder je het overige wild ook flink met wel/niet obstakels op hun gewone routes.

josien_m_
Berichten: 2424
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:14

Het hek is helemaal gen lachertje! Friesland doet iets, probeert iets en dat krijgt aandacht. Daarmee wordt het zichtbaarder dat er wellicht toch een probleempje is met wolven. De afkeuring vind ik jammer! Er zijn veel kleine stapjes nodig om tot een actie te komen en ook zijn daar stapjes bij die niet direct wat opleveren...

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:24

josien_m_ schreef:
Het hek is helemaal gen lachertje! Friesland doet iets, probeert iets en dat krijgt aandacht. Daarmee wordt het zichtbaarder dat er wellicht toch een probleempje is met wolven. De afkeuring vind ik jammer! Er zijn veel kleine stapjes nodig om tot een actie te komen en ook zijn daar stapjes bij die niet direct wat opleveren...


Vind ik ook ! van mij mag dat hek rond heel NL, en ja, ze zullen er overheen komen (helaas) heb begrepen dat er ook stroom om zou komen ? Maar dan is iig voor iedereen duidelijk dat die veel te lage hekken die nu "aanbevolen" wordt door de knuffelaars niet werken en nooit zullen werken en dat we een ander plan moeten bedenken. De aantallen beheren ! Waarom wel voor alle zogenaamde andere wilde dieren (OVP) en de wolf niet ? Is allerminst een bedreigde diersoort, er zijn er al veel teveel van.

pien_2010

Berichten: 43455
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 15:25

Josien, het hek is geen lachertje eens, er zijn twijfels over de HOOGTE van het hek. Een beetje wolf laat zich daar niet door tegen houden.

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:01

De doodsoorzaak van de 800 kg zware koe die laatst in Wippingen half aangevreten onder de omheining lag is nu ook officieel bevestigd: wolf (wolven waarschijnlijk)

sterregoud
Berichten: 1859
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 16:56

Mac schreef:
De doodsoorzaak van de 800 kg zware koe die laatst in Wippingen half aangevreten onder de omheining lag is nu ook officieel bevestigd: wolf (wolven waarschijnlijk)


Dit moeten we toch niet willen ? Wat een horror, zo’n beest dat levend wordt aangegeven door wolven. Wat een middeleeuwse toestanden !

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:34

Ik heb de foto gezien en ik denk dat als je je dier zelf zo aantreft, je erbij staat te kotsen van de gruwel ...

En even voor de beeldvorming: Wippingen is zo'n 20 km van Sellingen (Groningen; bijna Drenthe) vandaan.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:48

Mac schreef:
De doodsoorzaak van de 800 kg zware koe die laatst in Wippingen half aangevreten onder de omheining lag is nu ook officieel bevestigd: wolf (wolven waarschijnlijk)

maar ze eten alleen maar wild en heel incidenteel een schaap hoor :j

josien_m_
Berichten: 2424
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 17:57

Mist schreef:
josien_m_ schreef:
Het hek is helemaal gen lachertje! Friesland doet iets, probeert iets en dat krijgt aandacht. Daarmee wordt het zichtbaarder dat er wellicht toch een probleempje is met wolven. De afkeuring vind ik jammer! Er zijn veel kleine stapjes nodig om tot een actie te komen en ook zijn daar stapjes bij die niet direct wat opleveren...


Vind ik ook ! van mij mag dat hek rond heel NL, en ja, ze zullen er overheen komen (helaas) heb begrepen dat er ook stroom om zou komen ? Maar dan is iig voor iedereen duidelijk dat die veel te lage hekken die nu "aanbevolen" wordt door de knuffelaars niet werken en nooit zullen werken en dat we een ander plan moeten bedenken. De aantallen beheren ! Waarom wel voor alle zogenaamde andere wilde dieren (OVP) en de wolf niet ? Is allerminst een bedreigde diersoort, er zijn er al veel teveel van.


Nee, daar gaat het ook niet om acties, aandacht, die doen er toe. Dat een wolf er over komt is wel duidelijk, maar regels veranderen niet zomaar!

Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-21 18:15

Zeker europese niet, ze kunnen nog geen beslissing nemen over wintertijd/zomertijd