Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 68 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

1.20 is prima wolf-werend, niet wolf-proof.
Het heeft vaak genoeg bewezen dat het werend is, helaas helpt het niet altijd. Maar dan hadden ze het ook niet werend maar proof genoemd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:12 



 
Profiel   

tigertjheu schreef
1.20 is prima wolf-werend, niet wolf-proof.
Het heeft vaak genoeg bewezen dat het werend is, helaas helpt het niet altijd. Maar dan hadden ze het ook niet werend maar proof genoemd.


Dan blijft 1 vraag nog steeds onbeantwoord. Welke omheining is wolf proof

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:23 



 
Profiel   

Een hekwerk met een glad oppervlak en minsten 50 cm in de grond ingegraven en 3 mtr hoog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:24 



 
Profiel   

Je en wat er in de dierentuin staat. 3 meter hoog met 5 rijen draad naar bovenop naar binnen toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:29 



 
Profiel   

DubbelFun schreef
Een hekwerk met een glad oppervlak en minsten 50 cm in de grond ingegraven en 3 mtr hoog.
en geen omringende mogelijkheid daar in/op te klimmen (zoals een boom, heuveltje, etc) en er vanuit daar overheen te springen. Dat wordt ook gecontroleerd als je "schade" hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:30 



 
Profiel   

Dan vind ik de opmerking van tigertjheu wel heel erg scherp. Wolfwerend, het lijkt wel of dat woord bewust gekozen is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 18:37 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Je en wat er in de dierentuin staat. 3 meter hoog met 5 rijen draad naar bovenop naar binnen toe.

ook mooi in het landschap..
Net een concentratie kamp!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:31 



 
Profiel   

De jager die zijn hond verdedigde en de wolf daarbij neerschoot is vrijgesproken:
https://www.bz-berlin.de/tatort/mensche ... zIlhW1-j14

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 19:33 



 
Profiel   

Popstra schreef
DuoPenotti schreef
Je en wat er in de dierentuin staat. 3 meter hoog met 5 rijen draad naar bovenop naar binnen toe.

ook mooi in het landschap..
Net een concentratie kamp!


Dat hoort blijkbaar bij het leren leven met de wolf. Metershoge hekken in het landschap en dan nog steeds de vraag hoe gaan we dat betalen en hoe krijgen we de nodige vergunningen rond.

Het probleem is dat niemand echt eerlijk is over de wolf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 20:12 



 
Profiel   

Een wolf binnen houden is wat anders dan buiten weren...
Beetje onzinnig om dan over dierentuinen te beginnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:31 



 
Profiel   

Ja juist de wolf binnen houden is gemakkelijker. Daar krijgt hij geen honger omdat hij op tijd gevoerd wordt en niet de drijfveer van honger heeft om over het hek te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:32 



 
Profiel   

https://youtube.com/shorts/PCOkhg77Nf4?feature=share

Omdat de video link niet werkt, maar de link zelf wel, doe ik het zo eventjes.



En dan nog is dus de omheining super hoog ondanks dat ze binnen gehouden moeten worden.
Dit filmpje is gemaakt in het wolvenpark van Gueret waar ik met mijn vriendin was. Zowel in begin als einde zie je de omheining. We waren de enige bezoekers vandaar dat we vrij veel wolven zagen. We praten frans natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 21:40 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
https://youtube.com/shorts/PCOkhg77Nf4?feature=share

Omdat de video link niet werkt, maar de link zelf wel, doe ik het zo eventjes.



En dan nog is dus de omheining super hoog ondanks dat ze binnen gehouden moeten worden.
Dit filmpje is gemaakt in het wolvenpark van Gueret waar ik met mijn vriendin was. Zowel in begin als einde zie je de omheining. We waren de enige bezoekers vandaar dat we vrij veel wolven zagen. We praten frans natuurlijk.


De meeste dierentuinhekken die ik tot nog toe gezien heb die door felle anti wolvers werden aangehaald als voorbeeld. Waren vele en vele malen extremer dan deze hekken

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-21 22:09 



 
Profiel   

Het was 2,5 meter hoog, en van boven ging het erop nog een halve meter extra omhoog schuin naar binnen met een grote klap stroom erop. Ik vond het behoorlijk hoog. Ik heb het nagevraagd daar vandaar dat ik de afmetingen ken. Dus 3 meter in totaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 08:50 



 
Profiel   

Dan zijn ze schuw en dan zegt de wolven expert dat het weer normaal is :?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/22 ... 9_rJtp-4w4

Wolf doodt 2 schapen in Helchteren, in bijzijn van herder: "Ongelooflijk dat die dat durft, overdag"

----

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/05/31 ... udsbergen/
Koe aangevallen, er staat geen fijne foto bij.

In Oudsbergen is een koe in een weide gedood. Het Agentschap voor Natuur en Bos bevestigt dat het om het werk van een wolf gaat. De Boerenbond is ongerust: "Alle weilanden, ook voor koeien, wolfproof maken is onbetaalbaar."

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 09:59 



 
Profiel   

Zo ongelooflijk is dat niet. Het is heel simpel zo lang de mens de wolf niets doet, leert de wolf dat de mens geen gevaar is, en verliest dus de natuurlijke schuwheid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 10:36 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Je en wat er in de dierentuin staat. 3 meter hoog met 5 rijen draad naar bovenop naar binnen toe.


In ons geval dan naar buiten toe. Want de wolven in de dierentuin moeten binnen blijven. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 10:56 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Dan zijn ze schuw en dan zegt de wolven expert dat het weer normaal is :?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/22 ... 9_rJtp-4w4

Wolf doodt 2 schapen in Helchteren, in bijzijn van herder: "Ongelooflijk dat die dat durft, overdag"

----


De wolf zelf ontkracht steeds weer de verhaaltjes van "wolvendeskundigen" Waarna ze weer met een nieuw verhaaltje komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 10:59 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Dan zijn ze schuw en dan zegt de wolven expert dat het weer normaal is :?

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/22 ... 9_rJtp-4w4

Wolf doodt 2 schapen in Helchteren, in bijzijn van herder: "Ongelooflijk dat die dat durft, overdag"

----

Even een bijzonder stukje uit het artikel van hierboven:
Citaat
....Mergeay zegt dat de wolf wel altijd afstand zal houden van de mens: "Hij heeft respect voor de mens, maar het is onze taak om duidelijk te communiceren met de wolf in een taal die voor hen duidelijk is. Dat kan bijvoorbeeld door kuddebeschermingshonden of elektrische omheiningen te gebruiken."

Dat is het dus, we moeten duidelijker communiceren met de wolf. Oftewel, we moeten zelf in een mensentuin gaan wonen en de wolf mag zonder intree te betalen naar ons komen kijken }:0
Verlaten we de mensentuin en worden we lunch van de wolf dan is het onze eigen schuld, hadden we maar duidelijker moeten communiceren.
Zoiets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:37 



 
Profiel   

communiceren met wolven. waarom krijg ik als ik dat lees toch allemaal hele zweverige beelden voor ogen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 12:49 



 
Profiel   

En ze geloven er zelf in dat wolven weten dat die beschermingshonden er zijn omdat wij mensen ze daar geplaatst hebben, net als dat hekwerk. Dan weten ze dat ze daar vanaf/uit moeten blijven ook al zijn wij mensen nooit 24/7 daar in de buurt ....

Ik zou zeggen 'keep on dreaming...'

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:01 



 
Profiel   

In de Duitse politiek komt toch meer en meer de politieke discussie op gang om wolven gericht te gaan beheren. 3000 dode landbouwhuisdieren is volgens de federale landbouwminister Julia Klockner van het CDU toch echt iets teveel. Inmiddels ontvangt zij ook brieven van SPD politici uit Niederscachsen die zich in toenemende mate zorgen beginnen te maken over de wolf. De landelijke SPD houdt echter nog vast aan het tot dusver gevoerde beleid en blokkeert verdere beleidswijzigingen.

https://m.faz.net/aktuell/politik/inlan ... 99408.html


Tot nu toe gaat het in Duitsland aardig zoals ik in het begin al verwacht had. Eerst was elke wolf doodschieten een no go. Paar jaar terug werd het beleid gewijzigd en werd het mogelijk probleem wolven te beheren. Inmiddels zie je dat de kentering in de Duitse politiek zich verder voortzet.

Uiteraard moet Brussel uiteindelijk ook over de brug komen met het wijzigen van de habitatrichtlijn. Maar uiteindelijk zal ook dat onvermijdelijk worden. Nederland heeft bijvoorbeeld ook grote problemen met de habbitat richtlijnen als het om stikstof gaat. De steun om die wet open te breken groeit in meer en meer lidstaten.

Op zich tegelijkertijd ook wel een zorgelijke ontwikkeling want natuurherstel is wel een zeer belangrijk onderwerp. Helaas is de starre houding van natuurorganisaties een doodlopende weg. Je kunt niet bezig blijven door middel van rechtszaken elk beleid van overheden te blijven blokkeren. En het zelfs te presteren om de economie in een compleet land stil te leggen. Dat gaat zich helaas op den duur tegen je keren. Ik hoop wel dat het uiteindelijk zal leiden tot een evenwichtig beleid. Gelukkig zien dan ook de meeste politici wel in dat er ook zeker natuurherstel nodig is. Net als de situatie in Duitsland. De CDU is niet voor het volledig uitroeien van de wolven. Wel voor goed beheer. Helaas weet je al dat wanneer men in Berlijn tot een gewogen beleidswijziging komt dat de natuurclubs alweer naar de rechter zullen stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 14:15 



 
Profiel   

tigertjheu schreef
Maar bij het eerlijke verhaal vergeet men vaak te vertellen dat wanneer een wolf onder/door/over goed geplaatste wolf-werende rasters komt, hier een afschotvergunning voor gegeven mag worden.

Welk land heb je het over en hoe kom je hier bij? >;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 14:46 



 
Profiel   

Ons land, Provinciaal wolvenplan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:13 



 
Profiel   

Duitse jurist legt de positieve gevolgen uit voor dierenhouders in Duitsland met betrekking tot de gisteren vrijgesproken Nederlandse jager die zijn hond heeft gered van een wolf.

https://youtu.be/hjbDAMiSaM0
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 17:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 68 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen