Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 118 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 503  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wolf, Nl, Be, Du

 
Profiel   

Ja maar italie is ver...dat komt hier niet.
Wij hebben hier lieve opgevoede wolven :j

Echt, waarom moet hier eerst zoiets ook gebeuren voordat men inziet dat die beesten nergens voor terug deinzen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 11:28 



 
Profiel   

Van GW1625 zijn ook zichtmeldingen geweest alleen kwamen deze niet in de media. Tot nu toe zijn alle aanvallen van een en dezelfde geweest. Het kunnen er goed meerdere zijn inmiddels maar het zou mij ergens ook weer niet verbazen als het beest steeds brutaler wordt en inmiddels helemaal te lui is om achter een ree of zwijn aan te gaan rennen.

Die verhalen vorig jaar over ‘de wolf van het weerterbos’… Toen bleek het ook om GW1625 te gaan. Het is gewoon vervelend dat het steeds zo lang duurt voor bekend is welke wolf de dader is.

Haha ze hebben vast een goede inburgeringscursus gehad DuoPenotti :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 12:01 



 
Profiel   

josien_m_ schreef
Hier een enquete, de moeite waard om in te vullen voor dierenhouders! Ze heeft al vaker onderzoeken gedaan die invloed heeft gehad. (coachen met paarden, stichting AAIZOO
https://nl.surveymonkey.com/r/VBMD3SJ?f ... vuxC6__s04

Als ik de vragen zie, kan ik me dat niet voorstellen. Hoe bedoel je dat: "onderzoeken gedaan die invloed heeft gehad"? Invloed waarop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-22 16:36 



 
Profiel   

Hele lap tekst maar dit is het advies in Roemenië als je een wolf (wolven) tegenkomt met of zonder hond.

een bericht uit Roemenië (google vertaling)
Deel 1
Hoe een aanval te voorkomen?
Probeer niet te gaan waar de wolven eerder zijn gezien.
Probeer discreet te zijn. Als je een wolf ziet voordat hij jou ziet, ga dan in rustig weg.
Hou hem wel in de gaten. Soms jagen wolven alleen, maar meestal jagen ze in roedels.
Als de wolf je ziet, draai je langzaam om. Kijk nooit weg en keer de wolf nooit de rug toe. Als je probeert te lopen, kijk dan naar het dier.
Als wolven achter je staan, kan hun roofzuchtige instinct werken. Doe langzaam een ​​stap achteruit en kijk naar de wolven.
Ren niet. Wolven rennen sneller dan jij, vooral als ze door het bos gaan. Bovendien zal het jachtinstinct van de wolf werken bij het zien van een rennende prooi. Zelfs als de wolven jou aanvankelijk niet volgde, zullen ze dat hoogstwaarschijnlijk doen als je wegrent.

Deel 2
Hoe om te gaan met een aanval?
Als een wolf je nadert, maak dan een hard geluid en handel agressief. Zet een stap richting de wolf, begin lawaai te maken, gil, klap. Ga door met het simuleren van agressie en het maken van lawaai.
Houd je ogen op de wolf gericht en keer hem niet de rug toe.
Weerspiegel de aanval. Wanneer de wolf aanvalt, sla terug met stokken, stenen, pepperspray of een ander wapen. Zoek een positie die gemakkelijker te verdedigen is: ga met je rug naar een boom of grote rots staan. Laat de wolf niet achter je komen.
Probeer je niet klein te maken of in een foetushouding te gaan. Het zal je leven niet redden. De aanvallende wolf verandert meestal van gedachten en vertrekt alleen als hij je aan ziet voor een grote en gevaarlijke vijand.
Gevaar. Als het je is gelukt om de wolf weg te jagen, ga dan rustig naar de dichtstbijzijnde schuilplaats. Klim in een boom, een hoog rotsblok of een ander hoog object. Zoek indien mogelijk onderdak in een nabijgelegen gebouw of auto.
Ontspan niet te vroeg. De wolf kan nog steeds in de buurt zijn. Als hij erg hongerig is, kan hij weer aanvallen.

deel 3
Hoe het kamp te beveiligen?
Maak een vuur. Als de wolven rond het kamp rennen, steek dan een rookvuur aan om ze weg te houden. Gooi groene bladeren en onbewerkt hout op het vuur om het zoveel mogelijk te laten roken. Verplaats een deel van de sintels onder de boom of verspreid ze over meerdere bomen. Doop de takken in hars en verbrand ze. Probeer de rook tegen de wolven te blazen.
Samen blijven.
Als er meer dan één groep is en wolven vallen aan, moeten kinderen en gewonden in het midden van de groep blijven. Wanneer wolven een kudde aanvallen, richten ze zich op de zwakste prooi: jong, oud en ziek. Wat er ook gebeurt, houd iedereen dichtbij en verspreid niet.
Laat mensen al uw instructies opvolgen: u mag zich niet door wolven laten passeren en u onverwachts aanvallen.
Houd je hond in de gaten. Als je een hond bij je hebt en je bent in een gebied waar wolven zijn, verlies ze dan nooit uit het oog. Laat een hond in een wolven territorium niet zijn behoefte doen of ruim het op. De wolf ziet u en uw hond als indringers. Zowel wolven als honden urineren om hun territorium als hun eigen territorium te markeren (en krabben en rollen ook over de grond om hun geur achter te laten), dus een wolf kan een hond aanvallen als hij vind dat hij zijn territorium is binnengekomen.
Wolven houden niet van vuur en rook omdat ze zich er door bedreigd voelen. Als er wolven in de buurt zijn (wat hoogstwaarschijnlijk de lente is), kan vuur zelfs volwassen wolven dwingen een nieuw hol te zoeken als het vrouwtje zich bedreigd voelt voor haar welpen.
Creëer een veilige haven. Gebruik boomtakken, rotsen, scherpe stokken en andere stevige voorwerpen om een ​​omheining rond het kamp te bouwen. Als het betrouwbaar genoeg is, komen wolven niet binnen, maar onthoud dat ze je nog steeds kunnen horen en ruiken.
Probeer zoveel mogelijk lawaai te maken. Wolven huilen om hun territorium te claimen, zodat andere het geluid kunnen waarnemen als een signaal dat het territorium bezet is.
Als jullie met meer zijn, zing en schreeuw dan samen. Doe zo luid en met agressieve geluiden mogelijk.
Het is onwaarschijnlijk dat een eenzame wolf van voren aanvalt, vooral een grote lange man... Probeer er nog groter uit te zien: strek je armen, sla op de onderkant van je jas, houd grote voorwerpen in je handen. Wolven zijn van nature bang voor mensen.
Als de wolven aanvallen, ren dan niet weg! Wolven hebben een instinct om vluchtende prooien te achtervolgen.
Als je gaat waar de wolven zijn, probeer jezelf dan van tevoren te informeren over hun gedrag. Hoe meer je weet over wolven, hoe groter je overlevingskansen.
Wolven beschermen hun kroost en zullen zeker niet blij zijn als iemand hun jongen aanraakt (en ze zelfs in de steek kan laten na contact met een mens). Als je een babywolf ziet, blijf dan weg!
Denk niet dat een wolf een grote hond is. Wolven kaken zijn veel sterker dan honden kaken!
Als je in de winter of lente een wolf in de buurt van je huis hebt gezien, zal het waarschijnlijk een jong dier zijn dat onlangs de roedel heeft verlaten en niets van mensen weet als ze daar niet eerder mee geconfronteerd zijn. In dit geval kun je natuurlijk zijn nieuwsgierigheid wekken. Het is echter het beste om de wolf weg te jagen van mensen.
Houd je ogen op de wolf gericht, maar kijk hem NOOIT recht in de ogen! Dit zorgt voor nog meer agressie.
Ga niet alleen kamperen. Een groep mensen heeft meer kans om een ​​wolf aan te pakken.
Wolven zijn, net als veel andere roofdieren, voorzichtig en riskeren nier om gewond te raken. Als de wolf ziet dat je een te gevaarlijke prooi bent, zal hij zich waarschijnlijk terugtrekken.
Als je een slapende wolf ziet ga dan langzaam en stil weg. Benader nooit een wolf - hij kan aanvallen. Onthoud dat dit een wild dier is wiens acties onvoorspelbaar zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:18 



 
Profiel   

Bij punt 1 denk ik al aan het gevaar die een nietsvermoedende jogger loopt. En na het hele stuk gelezen te hebben kan ik alleen maar concluderen dat er hier in Nederland totaal niet serieus wordt om gegaan met de wolf.

Een groep "natuurliefhebbers" droomt hier van een bepaald ecosysteem en om dat doel te bereiken zijn alle middelen geheiligd. Met keiharde leugens probeert men de wolf te framen als een schoothondje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:33 



 
Profiel   

Klinkt idd lekker wat je wel en niet moet doen.

Aankijken maar niet in de ogen, niet de rug toe keren.
Ja idd ben je daar lekker aan het wandelen en staat er ineens achter je...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:38 



 
Profiel   

Moet je eens in Groep Wolf lezen. Een discussie tussen de beheerder en Welkom wolf. Over een wolf in de Antwerpse haven filmen of een probleem wolf in Brabant doodschieten.

Heel erg leuk om te zien dat de wolvenfreaks het duidelijk ook niet met elkaar eens zijn. En 1 van hun volgelingen die aangeeft dat hij zijn "sekteleider" opeens niet zo leuk meer vindt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 10:45 



 
Profiel   

Wat een hoop nare en domme reacties in die groep...
Met de beheerder heb ik trouwens ooit al eens in een andere groep in de clinch gelegen omdat hij een goede kennis op een heel vervelende manier kleineerde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:03 



 
Profiel   

Op de A67 bij Leenderheide is er vanochtend een wolf doodgereden... Ik hoop dat er geen doden gevallen zijn. Zover ging mijn berichtgever (ZLTO) niet... Je zal zo'n dier met zo'n 100 kilometer per uur vol op je auto krijgen.... Die kans wordt steeds groter en groter

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:39 



 
Profiel   

Ja die kans word zeker groter.
Dat je uitwijkt en ergens tegen knalt.

Staat nog niets van in de krant.

Het staat ondertussen wel op Waarnemingen wolven in Nederland en Blegie

Noord Brabant Leenderheide
Vanochtend is op de A67 bij Leenderheide een wolf doodgereden.
17.01.2022


Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 17-01-22 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 12:58 



 
Profiel   

mysa schreef
Wat een hoop nare en domme reacties in die groep...
Met de beheerder heb ik trouwens ooit al eens in een andere groep in de clinch gelegen omdat hij een goede kennis op een heel vervelende manier kleineerde.


Klopt ja. Het zijn beide misselijke lui. Die beheerder heeft ook 0,0 compassie met anderen. De enige reden waarom hij dan ook voor het afschieten van bepaalde wolven is. Dat is omdat hij begrijpt dat dit het draagvlak voor de wolf teniet doet.

De volgelingen zijn wat mij betreft nog dommer. Maar het is wel leuk om te zien hoe twee prominente wolvenfreaks bijna als echte wolven elkaar in de haren vliegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:06 



 
Profiel   

dierenfan schreef
Op de A67 bij Leenderheide is er vanochtend een wolf doodgereden...

O dit vind ik toch treurig hoor ;(

Ergens hoop ik niet dat dit GW1625m is maar een andere wolf (er liep er de laatste 2 maanden ook 1 rond bij Aarle-Rixtel)
Ik hoop dat ze snel uitsluitsel geven over welke wolf het was....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:43 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ja die kans word zeker groter.
Dat je uitwijkt en ergens tegen knalt.

Staat nog niets van in de krant.

Het staat ondertussen wel op Waarnemingen wolven in Nederland en Blegie

Noord Brabant Leenderheide
Vanochtend is op de A67 bij Leenderheide een wolf doodgereden.
17.01.2022


Inmiddels op Bij12 https://www.bij12.nl/nieuws/wolf-doodgereden-op-a67/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:44 



 
Profiel   

En hoe graag ik ze hier niet wil hebben, vind ik die foto enorm verdrietig om te zien.

Dat is wel het lot van veel wolven vrees ik in ons landje met versnipperd groen. Doorkruist met (snel)wegen.

En dan idd ook nog hopen dat er geen menselijke slachtoffers vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 13:47 



 
Profiel   

Inwoners in Someren zijn bang voor brutale wolf.

https://www.ed.nl/de-peel/veel-somerena ... ~a87dc8c8/

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:00 



 
Profiel   

:= ik denk dat ik gas bij geef... maar ze steken maar niet over...
Ik rijd over de hele Veluwe met een zware bus waarbij uitwijken sowieso al niet zo'n goed idee is.
Hobbel er zo over en dan is ie wel plat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:24 



 
Profiel   

Anne_GTI schreef
:= ik denk dat ik gas bij geef... maar ze steken maar niet over...
Ik rijd over de hele Veluwe met een zware bus waarbij uitwijken sowieso al niet zo'n goed idee is.
Hobbel er zo over en dan is ie wel plat...


Dat zou wel mooi zijn. Met een grote zware stevige wagen is dat ook prima te doen. Met een kleine auto zou ik wel oppassen. Een wolf weegt toch nog altijd makkelijk 80 kilo. Maar uitwijken is zo of zo niet altijd slim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:27 



 
Profiel   

:D poosje terug een steenmarter... dat was gelijk een plat velletje
Maar ik ben wel weer zo'n dierenvriend dat ik rustig de bus stil zet, uitstap en met mijn veelheidshesje een egeltje in de berm zet. Dan maar iets vertraging. Passagiers hebben daar best begrip voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 14:56 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Ja maar italie is ver...dat komt hier niet.
Wij hebben hier lieve opgevoede wolven :j

Echt, waarom moet hier eerst zoiets ook gebeuren voordat men inziet dat die beesten nergens voor terug deinzen.


Ik zet gewoon mijn rode kapje op en stuur de wolf naar oma. :D ;) Doen jullie dat niet dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:20 



 
Profiel   

Niet aan gedacht want heb geen oma meer....

Maar mag ik die van jou lenen voor dit doel? :D



en waarom heb ik nu dit liedje in mijn kop....



Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:23 



 
Profiel   

Vivat schreef

Wat naar weer... Zo'n prachtig beest. Hij hoort in de wildernis thuis, waar hij ruimte heeft en op wild kan jagen. Blijf het vooral treurig vinden dat die dieren zich vestigen in een ongeschikt land als Nederland. Zowel voor de wolf als voor de eigenaar van de dieren die ten prooi vallen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:26 



 
Profiel   

@ DP, haha! Nou als je zo al zingend het bos in trekt blijven ze vast op afstand! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:26 



 
Profiel   

:D

dat denk ik ook wel :P


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1932750 ... 7-gevonden

en die aardige anika is niet zo goed in kansberekening denk ik.
Van andere dieren waar er honderden van zijn word inderdaad wat aangereden.
Van wolven waar er naar zeggen er 12 zijn? En dan zijn er al 2 in korte tijd aangereden.
Dan kun je best concluderen dat ze hier niet passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:33 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Niet aan gedacht want heb geen oma meer....

Maar mag ik die van jou lenen voor dit doel? :D



en waarom heb ik nu dit liedje in mijn kop....


[ Video ]


Bij roodkapje moet ik altijd aan een moslim meisje denken. Eentje met een rood hoofddoekje uiteraard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:41 



 
Profiel   

Loretta schreef
Inwoners in Someren zijn bang voor brutale wolf.

https://www.ed.nl/de-peel/veel-somerena ... ~a87dc8c8/

Grote kans dat dit probleem zich inmiddels opgelost heeft, dit is waarschijnlijk dezelfde wolf als die op de A67 is doodgereden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-22 15:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 118 van de 503 [ 12568 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 ... 503  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen